Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید اکسید کروم | کاربرد اکسید کروم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اکسید کروم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اکسید کروم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اکسید کروم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اکسید کروم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اکسید کروم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اکسید کروم به روزرسانی می‌شود.

اکسید کروم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Cr2O3 است که حاصل ترکیب اکسیژن و کروم بوده و به کروم سبز معروف است. اکسید کروم به صورت طبیعی به وجود می آید و ترکیبی بسیار نامحلول با پایداری حرارتی بالا و خواص اسیدی – بازی است.

اکسید کروم یک منبع کروم بسیار نامحلول و پایدار در برابر حرارت است و در طبیعت به صورت اسکالوئیت معدنی یافت می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اکسید کروم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اکسید کروم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اکسید کروم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اکسید کروم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اکسید کروم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اکسید کروم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ماده به دلیل پایداری فوق العاده به عنوان رنگ‌دانه سبز در جوهرها، شیشه ها، رنگها و همچنین به عنوان ماده رنگ زا در تولید سرامیک و ایجاد رنگ سبز مات در لعاب ها استفاده می شود. اکسید کروم به عنوان ساینده برای صیقل دادن یا تیز کردن لبه های تیغ، چاقوها و سطوح دستگاه های نوری مورد استفاده قرار می گیرد.

کروم یک مینرال ضروری برای انسان جهت استفاده از گلوکز در بدن است ولی مصرف بیش از حد آن مسمومیت زا می باشد. ما روزانه ۱ حدود میلی گرم کروم مصرف می کنیم و خوراکیهایی مانند مخمر آبجو، جوانه گندم و قلوه منابع عالی برای دریافت این مینرال هستند.

این ماده شیمیایی در صنایع برای سخت شدن فولاد، تولید فولاد ضد زنگ و آلیاژهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آبکاری کروم می توان برای تزئین آینه و شیرآلات حمام و روکش های اتومبیل استفاده کرد. جالب است بدانید که ۹۰% چرم ها با کروم برنزه می شوند.

کروم اکسیدهای مختلفی در ترکیب با اکسیژن، با ارزش تجاری تولید می کند که مهمترین آنها اکسید کروم است که تری اکسید کروم یا اسید کرومیک نامیده می شود. این ترکیب عمدتاً برای آبکاری کروم و تولید سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اکسید کروم

این ماده یک پودر سبز است که عمدتا به عنوان رنگ در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین می تواند به عنوان کاتالیزور در اکسیداسیون هیدروکربن های کلردار به دلیل فعالیت حذفی بالا مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده یک اکسیدان قدرتمند است و ممکن است با برخی از مواد آلی واکنش شدید نشان دهد، اما چنین ترکیباتی اغلب با اکسیداسیون کنترل شده در سنتز مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده شیمیایی قابل اشتعال نیست و به راحتی با سایر ترکیبات واکنش نشان نمی دهد. ترکیبات کروم از جمله اکسید کروم به عنوان کاتالیزور صنعتی و رنگ‌دانه ( برای تولید رنگ های سبز روشن، زرد، قرمز و نارنجی) استفاده می شوند. یاقوت ها رنگ قرمز خود را از کروم دریافت می کنند و شیشه ها با استفاده از کروم به رنگ سبز زمردی در می آیند.

پوشش های اکسید کروم یا پوشش های اکسید سیاه نوعی پوشش صنعتی هستند که به عنوان سطوح آب‌بندی و همچنین مقاومت در برابر سایش بسیار مؤثر هستند. این پوشش ها مقاومت شیمیایی بالایی دارند و ضد انعکاس هم هستند.

این ماده شیمیایی به طور معمول در محلول های آبی (آب) غیر محلول و بسیار پایدار است که باعث می شود آنها به راحتی برای تولید گل سفالی جهت تولید وسایل الکترونیکی پیشرفته و ساختارهایی با وزن سبک در آئروسل ها و کاربردهای الکتروشیمیایی با درجه خلوص بالا (۹۹.۹۹۹٪) مفید باشند.

رنگ اکسید کروم

این ترکیب طیف وسیعی از رنگ ها مانند رنگ سبز، خاکستری، قهوه ای و صورتی و …را می تواند ایجاد کند. به همین دلیل اغلب به عنوان عامل ایجاد رنگ در صنعت شیشه و جوهر استفاده می شود. این ماده پودری همچنین برای به وجود آوردن رنگ سیاه خالص به کار برده می شود. اکسید کروم به عنوان یک کانی کمیاب بسیار فرار است و انواع مختلفی دارد و در اجزایی که ساختار سبک دارند، قابل استفاده است.

انواع اکسید کروم

این ترکیب به عنوان یک سنگ معدن کمیاب که به عنوان رنگدانه استفاده می شود در انواع مختلفی مانند اکسید کروم (II)، اکسید کروم (III)، دی اکسید کروم، تری اکسید کروم و پراکسید کروم تولید و به کار برده می شود. این اکسید دارای ویژگی هایی مانند پایداری حرارتی بالا و مقاومت بالا در برابر خوردگی است. به همین دلیل در صنعت سرامیک سازی برای سرامیک هایی که در محیط کثیف استفاده می شوند اغلب از این ماده استفاده می شود.

قیمت اکسید کروم

قیمت این ماده با توجه به نوع و کاربردهای مختلف این ماده تعیین و به فروش می رسد. این ماده به صورت یک پودر با کیفیت و نامحلول در آب با ظاهری به رنگ سبز تیره به بازار عرضه می شود. پایداری حرارتی بالا و مورفولوژی کروی کمک می کند این ماده در کاربردهای بسیاری مانند کاشی و سرامیک، تولید رنگدانه، لنت سازی و تولید شیشه و جوهر چاپ به عنوان یک عنصر مهم استفاده شود.

اکسید کروم سبز

اکسید کروم سبز به شکل یک پودر سبز و رنگدانه نسوز که قابلیت هدایت الکتریسته را ندارد در صنعت استفاده می شود. این ماده به شکل گرانول، نانو ذرات و میکرولیزه در دسترس است. این محصول به دلیل اینکه در آب قابل انحلال نیست و به دلیل داشتن قابلیت پایداری بالا در ساختارهای سرامیکی و تجهیزات الکترونیکی به کار برده می شود. هنگام استفاده از این ماده به عنوان رنگدانه باید این ماده کاملا پودر شده باشد تا بتواند به خوبی لکه ها را در شیشه و لعاب ها پوشش دهد.

پودر اکسید کروم

پودر اکسید کروم به عنوان یک ماده فرومغناطیس و ماده یک افزودنی در صنعت فولاد به کار برده می شود. این رنگدانه به دلیل پوشش دهی بسیار بالا برای از بین بردن لکه ها در سرامیک ها استفاده می شود. این ماده همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر فرسودگی و سایش در ساخت سمباده کاغذ نیز استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین انواع اکسید کروم، اکسید کروم سه ظرفیتی است که اغلب به عنوان رنگدانه و ماده افزودنی در محصولات پلاستیکی به کار می رود.

خرید اکسید کروم

برای خرید اکسید کروم به عنوان یک ماده سبز رنگ که به صورت طبیعی تولید شده است می توان به نمایندگی های فروش این محصول مراجعه کرد. این ماده به عنوان یک رنگدانه و پوشش دهنده دارای قابلیت حفاظت گرمایی و کاتالیزور ناهمگن برای استفاده در صنایع مختلف تولید و توسط مصرف کنندگان خریداری می شود. این ماده همچنین در سطح دستگاه های نوری، تیغ ها و بر روی چرم و پارچه نیز قابل استفاده است.

تولید اکسید کروم

تولید این ماده از طریق یک فرآیند کم هزینه و ساده به نام کلسینه کردن تولید می شود که در آن یک ماده جامد مانند کرومیت در یک فرآیند حرارتی همراه با دی کرومات سدیم برای تولید اکسید کروم استفاده می شوند. علاوه بر این می توان این ماده را از طریق تجزیه نمک کروم نیز تهیه کرد.

ایمنی اکسید کروم

تماس این ماده شیمیایی با پوست و دهان می تواند مسمومیت حاد ایجاد کند. این ماده می تواند باعث واکنش پوستی آلرژیک و آسیب جدی به چشم شود. اکسید کروم باعث آسیب رسیدن به دستگاه تولید مثل شده و برای جنین بسیار مضر و خطرناک است.

این ماده می تواند باعث حالت تهوع و مشکلات گوارشی شده و استنشاق گرد و غبار حاصل از آن می تواند سیستم تنفسی انسان را تحریک کند.

 

خرید اکسید کروم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اکسید کروم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اکسید کروم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اکسید کروم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اکسید کروم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا