Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید بیس فنول | کاربرد بیس فنول چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بیس فنول و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بیس فنول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بیس فنول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بیس فنول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بیس فنول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بیس فنول به روزرسانی می‌شود.

بیس فنول گروهی از ترکیبات شیمیایی با دو گروه فعال هیدروکسی فنیل هستند که بیشتر آنها بر اساس دی فنیل متان ساخته می شوند. بیس فنول در ساخت پلاستیک، رزین های اپوکسی و دیگر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و بحث هایی در رابطه با مشکلات بهداشتی حاصل از آنها همواره مطرح است.

معروفترین ترکیب این گروه از مواد شیمیایی، بیسفنول A (BPA)است که نام عمومی بیس فنول به این ترکیب اشاره دارد. این ترکیبات از دهه ۱۹۶۰ در صنایع مختلف بکار گرفته شده اند ولی اخیرا اکثر شرکت ها تلاش می کنند این ماده را از خط تولید خود حذف کنند و پلاستیک های فاقد بیس فنول را به بازار عرضه کنند.بیس فنل در ترکیب کاغذهای رسید، قوطی غذا و نوشیدنی ها، غذاهای بسته بندی شده، دی وی دی و سی دی، اسباب بازی ها، قطعات خودرو، بطری های آب و برخی از مواد پرکننده دندان وجود دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش بیس فنول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بیس فنول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بیس فنول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بیس فنول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بیس فنول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بیس فنول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

منبع اصلی بیس فنول مصرفی در انسان، غذاها هستند زیرا این ماده از ظروف و بطری ها وارد محتویات آنها شده و از این طریق موارد بدن می شود. این مسئله تا حدی جدی است که یکی از تحقیقات صورت گرفته نشان داد که ۳ روز اجتناب از مصرف مواد غذایی آماده، باعث کاهش ۶۶ درصدی این ترکیبات در ادرار می شود.

بیسفنول چیست

BPA یک ترکیب شیمیایی مصنوعی است که برای تشکیل یک نوع پلاستیک استفاده می شود. BPA در واقع مونومر کلیدی است که در تولید پلاستیک پلی کربنات (PC) و رزین اپوکسی موجود در روکش کالاهای کنسرو شده استفاده می شود. این ماده در طیف گسترده ای از محصولات مصرفی مانند بطری های آب، ظروف ذخیره سازی مواد غذایی، دستگاه های پزشکی، CD و بطری های کودک استفاده می شود.

آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که BPA هورمون استروژن را تقلید می کند. این ترکیب به عنوان مختل کننده غدد درون ریز (یا هورمون) شناخته می شود. سیستم غدد درون ریز شبکه کاملا تنظیم شده هورمون ها و غدد است که کنترل رشد مغز، سیستم تولید مثل و بسیاری از سیستم های ظریف دیگر را کنترل می کند. این ترکیب می تواند طیف گسترده ای از عوارض جانبی از جمله مشکلات تولید مثل ، رشد و رفتاری را ایجاد کند.

Bpa چیست

بیسفنول A (BPA) یک ترکیب مصنوعی آلی با فرمول شیمیایی (CH3) 2C (C6H4OH) 2 متعلق به گروه مشتقات دیفنیل متان و بیسفنول ها است. یک SOPD بی رنگ است که در حلال های آلی محلول است، اما در آب محلول ضعیف است.

هفت کلاس پلاستیک وجود دارد. BPA در درجه اول در پلاستیک های پلی کربنات یافت می شود. همچنین در مهر و موم های دندانپزشکی و به عنوان یک افزودنی در سایر محصولات مصرفی که به طور گسترده استفاده می شود، یافت می شود. برخی از انواع هفت پلاستیک، مانند پلی کربنات (که با PC حروف در نزدیکی نماد بازیافت مشخص می شود) و رزین های اپوکسی با BPA ساخته می شوند.

تولید بیسفنول آ

بیسفنول A یک جامد بی رنگ است که در حلال های آلی قابل اختلاط است در حالی که در آب محلول است. BPA ممکن است در محصولات روزمره مانند سی دی، کاسه پلاستیکی، کلاه ایمنی، تلفن همراه و غیره مواجه شود. BPA از تراکم فنل و استون در نسبت ۲:۱ تولید می شود. BPA یک افزودنی است که نه تنها منجر به تولید رزین پلی کربنات و رزین اپوکسی می شود، بلکه PVC و برای پوشش کاغذ حرارتی نیز تولید می شود. به عنوان یک افزودنی در روغن ترمز و در مواد پرکننده و آب بندی دندان استفاده می شود. در پوشش داخلی عصا استفاده می شود. مشتقات BPA کاربردهای گسترده ای دارند و می توان آنها را در بطری های آلومینیومی، قوطی های نوشیدنی و غیره شناسایی کرد.

انواع بیسفنول

بیسفنول (بیسفنول A (BPA)، بیسفنول B (BPB)، بیسفنول C (BPC)، بیسفنول S (BPS)، بیسفنول F (BPF) و بیسفنول AF (BPAF)) ترکیبات آلی فنلی هستند. این ترکیبات معمولا در ساخت ظروف پلاستیکی، رزین های اپوکسی، قوطی مواد غذایی و نوشیدنی، لوله های آب، تجهیزات الکترونیکی، کاغذ حرارتی، وسایل آشپزخانه، اسباب بازی ها و پرکننده های دندان استفاده می شوند. بیسفنول ها به طور کلی برای سخت شدن پلاستیک استفاده می شوند و به راحتی در غذاها و نوشیدنی ها حل می شوند. بنابراین جمعیت عمومی بطور مستقیم (از طریق مسیرهای دهان و موضعی) و غیر مستقیم (از طریق آلودگی محیط زیست و/ یا زنجیره غذایی) در معرض بیسفنول ها قرار می گیرند. با توجه به کاربردهای گسترده و تخلیه طولانی مدت از محصولات پلاستیکی، انسان ها همیشه مقداری بیس فنول را در مایعات بدن خود دارند.

بیسفنول آ در مواد غذایی

بیسفنول آ یک ماده شیمیایی است که بیشتر مردم جهان صنعتی در معرض آن قرار دارند. BPA در ساخت پلاستیک پلی کربنات روشن و برای تولید سایر پلاستیک ها از جمله روکش داخل مواد غذایی و قوطی های نوشیدنی استفاده می شود. محصولاتی که اغلب با بیسفنول A ساخته می شوند شامل:

  • بطری های تغذیه نوزادان
  • بطری توزیع کننده آب
  • کارد و چنگال پلاستیکی
  • پر کردن دندانپزشکی
  • لنز برای عینک
  • کاغذ حرارتی
  • ورق پلاستیکی برای لعاب

نوزادان و کودکان نوپا می توانند به ویژه در معرض BPA با استفاده از بطری های شیر پلی کربنات و فنجان های سیپی کودکان نوپا و همچنین خوردن غذاهای کودک آماده قرار بگیرند.

مضرات بیسفنول

BPA قادر است با تقلید یا مختل کردن استروژن و سایر هورمون ها، سیستم پیام رسان شیمیایی موجود در بدن را از بین ببرد. اثرات سلامتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض BPA عبارتند از: سرطان پستان، سرطان پروستات، آندومتریوز، بیماری قلبی، چاقی، دیابت، سیستم ایمنی بدن تغییر یافته و اثرات تولید مثل ، رشد مغز و رفتار از جمله رفتار در کودکان.

دانشمندان نمی توانند در مورد آسیب های احتمالی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض BPA اظهار نظر کنند. بسیاری از دانشمندان مستقل گزارش داده اند که هنگام آزمایش در آزمایشگاه، اثرات نگران کننده ای را در دوزهای بسیار کم BPA پیدا کرده اند، اما برخی دیگر، از جمله کسانی که برای صنعت کار می کنند، چنین تأثیراتی را پیدا نکرده اند. اطمینان از خطرات ناشی از BPA برای سلامت انسان دشوار است.

برای کاهش خطرات استفاده از پلاستیک پلی کربنات را برای ظروف غذا و نوشیدنی کاهش داده و از آنها برای گرم کردن مواد غذایی استفاده نکنید. مصرف غذای کنسرو شده و نوشیدنی را تا حد امکان حذف کنید و سعی کنید انواع غذاهای ارگانیک تازه تولید شده از جمله میوه و سبزیجات زیادی را بخورید.

از قرار دادن تا رسیدها یا بلیط های قرعه کشی در دهان خودداری کنید و بعد از دست زدن، دست ها را بشویید. از دندانپزشکان بخواهید که از محصولات ساخته شده با مواد شیمیایی مربوط به BPA خودداری کنند.

فروش بیسفنول آ صنعتی

بیسفنول A به طور گسترده در فرآیند تولید پلی کربناتها مصرف می شود. همانطور که جهان به سمت محصولات سبک وزن حرکت می کند که همزمان قدرت بالایی را ارائه می دهند مصرف پلی کربنات ها در صنایع به ویژه در خودرو و برقی و الکترونیک در حال افزایش است. این به نوبه خود تقاضا برای بیسفنول A را پیش می برد.

بیسفنول A یک ماده شیمیایی صنعتی است که برای تهیه پلی کربنات سخت و شفاف استفاده می شود، بنابراین بدون استفاده از بیسفنول A، پلاستیک تمام خواصی که آن را به مواد ترجیحی صنعتی تبدیل می کند، بدست نمی آورد. به همین دلیل بازار فروش این ماده بسیار گسترده و پر رونق است.

غلظت ادراری بیسفنول چیست

بیسفنول A (BPA) یک مونومر است که به طور گسترده در ساخت پلاستیک پلی کربنات و رزین های اپوکسی (به عنوان مثال، اسباب بازی ها ، بسته بندی مواد غذایی، مصالح ساختمانی و کاغذ حرارتی) مورد استفاده قرار می گیرد.

آنالوگ های بیسفنول (BPS) به شدت مورد استفاده قرار می گیرند و بر سلامت انسان تاثیر منفی می گذارند. با این حال، دانش کمی در مورد قرار گرفتن در معرض انسان با BPS غیر از BPA وجود دارد. BPA  BPS و BPAF به طور گسترده در نمونه های ادرار با غلظت متوسط ۰.۹۶، ۰.۴۲ و ۰.۱۵ میکروگرم بر لیتر مشاهده شده است. طبق مطالعات سطح ادراری متوسط BPA و BP در مردان نسبت به زنان بیشتر است. علاوه بر این، سطح ادرار BPA و BPS در بزرگسالان جوان (۳۰-۳۰ سال) از کودکان (۱۵-۱۵ سال) بالاتر است.

ایمنی بیس فنول برای مصارف انسانی

در رابطه با مشکلات بهداشتی بیس فنل شواهد ضد و نقیضی وجود دارد و لازم است قبل از نتیجه گیری در رابطه با مضر بودن این ماده برای انسان، مکانیسم های بیولوژیک آنرا بررسی کنیم. یکی از اصلی ترین فرضیه ها در رابطه با مضر بودن بیس فنول این است که این ماده در بدن مانند هورمون استروژن عمل می کند زیرا ساختار شیمیایی آن مشابه این هورمون است.

این ترکیب می تواند به رسپتورهای استروژن متصل شده و فرآیندهای شیمیایی بدن مانند رشد، ترمیم، تکامل جنین، سطح انرژی و تولید مثل را تحت تاثیر قرار می دهد. بیس فنول با دیگر رسپتورهای هورمونی مانند تیروئید نیز واکنش داده و عملکرد آنها را تغییر می دهد و از آنجاییکه بدن نسبت به تغییر سطح هورمونها حساس است با مصرف این ماده سلامت انسان تحت تاثیر قرار می گیرد.

در حال حاضر به دلیل اثرات ذکر شده، مصرف بیس فنول در بسیاری از کشورهای اروپایی، کانادا، چین و مالزی، خصوصا در محصولات مورد استفاده برای کودکان و نوزادان ممنوع شده است. برخی از ایالات امریکا نیز مصرف این ماده شیمیایی را ممنوع کرده اند. در سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جهانی در گزارشی مقدار مصرف مجاز بیس فنول را ۲۳ میکروگرم به ازاء هر پوند وزن اعلام کرد. با اینحال تحقیقات نشان دادند که حتی مصرف ۴.۵ میکروگرم از این ماده به ازاء هر پوند وزن بدن بطور روزانه می تواند باعث بروز مشکلاتی در انسان شود.

عوارض مصرف بیسفنول

بیسفنول از جهات مختلفی می تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهد که یکی از اولین و مهمترین تاثیرات آن تحت تاثیر قرار دادن قدرت باروری است. تحقیقات مختلف نشان داده است که سطح بالای این ترکیب در خون زنان باعث کاهش تخمک گذاری شده و در مردان تعداد اسپرم ها را کاهش می دهد.

همچنین نوزاد مادرانی که در معرض مقدار بالای بیس فنل هستند در مقایسه با سایرین وزن کمتری دارند و درصد ابتلاء این نوزادان به بیش فعالی، افسردگی و اختلالات اضطرابی بیش از سایرین است.

علاوه براین قرارگرفتن در معرض بیس فنل در طول زندگی ممکن است باعث افزایش درصد ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات شود. اضافه وزن، بیماریهای قلبی عروقی، آسم، زایمان زودرس، اختلالات هورمونی و کاهش فعالیت مغز نیز از عوارض مصرف این ماده شیمیایی هستند.بنابراین برای در امان ماندن از عوارض بیس فنول بهترین راه حل کاهش مصرف مواد غذایی بسته بندی شده و عدم استفاده از نوشیدنی هایی است که بطری های پلاستیکی دارند. همچنین باید از خرید اسباب بازیها و ظروف پلاستیکی و همچنین لوازم بهداشتی حاوی این ماده خودداری کرد.

 

خرید بیس فنول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بیس فنول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بیس فنول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بیس فنول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بیس فنول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا