Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات باریم | کاربرد کربنات باریم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات باریم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کربنات باریم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربنات باریم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات باریم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربنات باریم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات باریم به روزرسانی می‌شود.

کربنات باریم (BaCO۳)جامدی سفید رنگ و نامحلول در آب است که برای ساختن نمک باریم با اسیدها واکنش نشان می دهد. کربنات باریم که ویتریت نیز نامیده می شود ترکیبی شیمیایی است که در تولید سم موش، تولید آجر، لعاب سرامیکی و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کربنات باریم به صورت تجاری از واکنش کربنات سدیم در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد یا با عبور دی اکسید کربن در ۴۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد از سولفید باریم تولید می شود. این ماده در هنگام گرم شدن به اکسید باریم و دی اکسید کربن تبدیل می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات باریم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات باریم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربنات باریم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربنات باریم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات باریم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات باریم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب شیمیایی به طور گسترده ای در صنعت سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. از کربنات باریم اکسیدهای رنگی خاصی تولید می شود که رنگ های منحصر به فردی ایجاد می کند که به آسانی با روش های دیگر قابل دستیابی نیست.

استفاده از این ماده تا حدودی بحث برانگیز است زیرا برخی ادعا می کنند که این ماده شیمیایی می تواند از لعاب ها به مواد غذایی و نوشیدنی ها نشت کند و سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

کاربرد کربنات باریم

کربنات باریم برای ساخت شیشه عینک، قیف های شیشه ای، مواد مغناطیسی باریم، ساخت سایر نمک های باریم، سرامیک، مینای دندان، رنگ و میله های جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنایع آجرسازی، کاشی، سفال و سفالگری، کربنات باریم به خاک رس اضافه می شود تا نمک های محلول (سولفات کلسیم و سولفات منیزیم) که باعث تولید شوره می شوند، را رسوب دهد.

این ماده شیمیایی برای ساخت سرامیک های الکترونیکی، رزیستورهای PTC، خازن ها و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می شود. این ماده در تولید سموم جوندگان و کاتالیزور اکسیداسیون نیز کاربرد دارد.

کربنات باریم برای حذف سولفات ها در فرآیند تولید اسید فسفریک و الکترولیز قلیایی کلر مورد استفاده قرار می گیرد.این ماده به طور گسترده ای در خازن های AC با ولتاژ بالا و دستگاه های مبدل اولتراسونیک استفاده می شود.

باریم به صورت کربنات یا اکسید باریم به شیشه اضافه می شود تا شاخص ضریب شکست شیشه های عینک ارتقاء یابد و امکان ذوب ماده اولیه شیشه در دمای پایین تر وجود داشته باشد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم کربنات باریم در حفاری چاههای نفت برای حل کردن گچ و مهار انعقاد است . این ماده در ساخت کاغذ های عکاسی و تجهیزات تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده شیمیایی به شدت با اسیدهای قوی واکنش داده و گرمای حاصل از واکنش ممکن است باعث آتش سوزی شدید شود. این ماده در هنگام تجزیه گازهایی تولید می کند که بعضی اوقات می تواند باعث ایجاد سوراخ ها یا تاول های زیادی در لعاب ها شود.

قیمت کربنات باریم

قیمت کربنات باریم با توجه به عوامل تاثیر گذاری مانند نوسانات بازار، کیفیت و خلوص محصول قیمت گذاری می شود. این محصول به صورت یک پودر سفید نامحلول در آب در صنایع به کار برده می شود. کربنات باریم در صنعت الکترونیک برای تولید خازن و قطعات الکترونیکی و همچنین سرامیک های الکترونیکی استفاده می شود. همچنین اغلب با خاک رس مرطوب مخلوط می شود و برای خنثی کردن نمک های محلول در آب برای ساخت آجرهای قرمز مورد استفاده قرار می گیرد.

کربنات باریم ایرانی

کربنات باریم ایرانی یک محصول با کیفیت و متنوع است که با دانه بندی و خلوص مختلف و بر اساس نیاز مصرف کنندگان تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول در تولید سموم استفاده می شود و همچنین در بسیاری از صنایع و برای ساخت محصولاتی مانند مواد مغناطیسی باریم و نمک های باریم، شیشه نوری و مینای دندان به کار برده می شود. این ماده در اثر گرما به راحتی اکسید می شود و به اکسید باریم و دی اکسید کربن تجزیه می شود.

فروش کربنات باریم

فروش کربنات باریم با خلوص متفاوت و اندازه های مختلف توسط تولیدکنندگان این محصول انجام می گیرد. این ماده بلوری از ترکیب ماده ای به نام سولفید باریم با دی اکسید کربن یا کربنات سدیم به صورت صنعتی تولید می شود. کربنات باریم به شکل دوغاب برای لعاب ها استفاده می شود و کمک می کند لعاب ها سنگین تر و پایدارتر باشند. در نتیجه باعث می شود ماندگاری بیشتری داشته باشند.

اکسید باریم

اکسید باریم نوعی کاتالیزور است که در آب قابل انحلال نیست و پایداری بالایی از خود نشان می دهد. همچنین قابل اشتعال نیست اما تجزیه پذیر است و به پراکسید تبدیل می شود و با ترکیب سولفید هیدروژن و هیدروکسی آمین باعث ایجاد آتش سوزی می شود. این ماده از طریق تجزیه نیترات باریم و همچنین به وسیله حرارت دهی کربنات باریم تولید می شود. اکسید باریم در صنعت شیشه سازی و برای ساخت شیشه های کاربردی در آزمایشگاه ها مانند لوله های اشعه کاتدی و کاتالیزورها به کار برده می شود. علاوه بر این در صنعت سرامیک برای ساخت کاسه های سفالی محکم و پایدارتر از موارد مشابه می شود.

باریم فسفات

باریم فسفات ماده ای جامد و سفید رنگ است که در اکثر مایعات قابل انحلال نیست و فقط می توان آن را در اسید سولفوریک بسیارغلیظ حل کرد. این ماد شیمیایی از عنصر باریم و گوگرد تشکیل شده است و اغلب به عنوان رنگدانه سفید در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این به دلیل وزن مولکولی بالا برای استفاده در صنعت نفت و مشتقات نفتی به کار برده می شود. همچنین به عنوان ماده حاجب خوراکی برای بیماران قبل از عکس برداری به وسیله اشعه ایکس نیز استفاده می شود.

فرمول باریم هیدروژن کربنات

فرمول باریم هیدروژن کربنات Ba(HCO3)2 است که یکی از ترکیبات حاوی کربنات باریم است. کربنات باریم ماده اصلی برای تولید اکسید باریم است که در صنعت شیشه سازی به دلیل کاهش دمای ذوب به کار برده می شود. کاهش دمای ذوب می تواند موجب شود شیشه های تولید شده تراکم و کیفیت بیشتری داشته باشند.

پتاسیم ارسنات

پتاسیم آرسنات یک ماده شیمیایی به شکل جامد سفید رنگ است که تقریبا در آب قابل انحلال است. در دمای ۳۰۰ درجه سیلسیوس تجزیه می شود و می تواند با اسیدها واکنش دهد. علاوه بر این هنگلم ترکیب با هیدروژن به صورت یک گاز منفجر می شود. این ماده در مقابل حرارت بخارات سمی تولید می کند. پتاسیم آرسنات بطور کلی به عنوان یک ماده سمی شناخته می شود که می تواند چشم، پوست و مجرای تنفسی را تحریک کند.

اسکاندیم نیترات

اسکاندیم نیترات یک ماده بلوری با فرمول شیمیایی SC(NO3)3 است که یکی از ترکیبات اسکاندیم می باشد. اسکاندیم یک فلز و یک عنصر کاربردی است که در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. این فلز نایاب در بسیاری از وسایل خانه مانند تلویزیون، لامپ های فلورسانت و کم مصرف و حتی عینک استفاده می شود. همچنین به دلیل حجم بالا در آلیاژهای به کار رفته در صنعت هوا و فضا نیز به کار برده می شود.

عوارض و خطرات کربنات باریم

این ماده شیمیایی به شدت سمی است و مسمومیت مزمن با آن عمدتا استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت باعث سرطان مغز استخوان خواهد شد. مسمومیت شدید با این ماده می تواند باعث اختلالات حاد دستگاه گوارش، رفلکس تاندون، تشنج و فلج عضلات شود.

استنشاق کربنات باریم باعث تجمع این ماده در ریه ها، ترشح بیش از حد بزاق، استفراغ و درد شکمی شدید، وزوز گوش، سرگیجه و سردرد، گرفتگی عضلات، تشنج و فلج می شود.

درمانهای اورژانسی شامل لاواژ معده یا شست‌وشوی معده و انجام اقداماتی مانند استفراغ است. حداکثر غلظت مجاز این ماده شیمیایی ۵/۰ میلی گرم در متر مکعب است و در پروسه تولید و حین کار با این ماده باید از لباس مخصوص، ماسک و دستکش استفاده شود.

 

خرید کربنات باریم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات باریم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات باریم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کربنات باریم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات باریم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا