Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید متیلن کلراید | کاربرد دی کلرو متان

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد متیلن کلراید (دی کلرو متان) و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید متیلن کلراید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش متیلن کلراید (دی کلرو متان) در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان متیلن کلراید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت متیلن کلراید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش متیلن کلراید به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش متیلن کلراید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش متیلن کلراید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان متیلن کلراید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده متیلن کلراید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید متیلن کلراید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش متیلن کلراید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

متیلن کلراید (دی کلرو متان) مایعی بی رنگ با بوی شیرین، نافذ و اتر مانند با فرمول شیمیایی (CH۲Cl۲) است. متیلن کلراید که دی کلرو متان یا DCM نیز نامیده می شود یک حلال آلی فعال است که در دمای اتاق غیر قابل اشتعال می باشد.

متیلن کلراید کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد ولی بیشتر به عنوان حلال، تولید رنگ های نقاشی، حذف کافئین از قهوه و چای و جهت استخراج ترکیبات مختلف در آزمایشگاه و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. بخارات این ماده در غلظت بالا مانند مخدر عمل می کنند و به عنوان یک ترکیب شیمیایی سرطانزا شناخته می شود.

دی کلرو متان به صورت تجاری در حجم بالا با کلرینه کردن مستقیم متان یا متیل کلرید تولید می شود. این ماده برای تولید فیلم های عکاسی، الیاف مصنوعی، چسب، جوهر و تابلوهای مدار چاپی استفاده می شود. متیلن کلراید به عنوان ماده دمنده برای فوم های پلی اورتان و ماده محرک برای تولید حشره کش ها و همچنین خوشبو کننده هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش متیلن کلراید

متیلن کلراید در درجه اول به عنوان یک حلال صنعتی و همچنین به عنوان یک رنگ بر قوی و تینر رنگ استفاده می شود. این ماده به عنوان رقیق کننده مواد افزودنی رنگ ها و جوهرها برای علامت گذاری میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. قیمت این ماده شیمیایی به کیفیت و شرکت تولید کننده آن و همچنین وزن بسته بندی و گرید آن بستگی دارد و کاربرد گسترده ای در سراسر جهان دارد.

کاربردهای متیلن کلراید چیست

این ماده شیمیایی یکی از برجسته ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی است. این ماده علاوه بر کاربرد در فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، در پردازش ادویه ها و سایر طعم دهنده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

از متیلن کلراید می توان برای حذف گریس از سطوح و قطعات فلزی مانند قطعات هواپیما و مسیرهای ریلی و تجهیزات کارخانه ای استفاده کرد. این ماده برای روغن کاری و چربی زدایی در محصولات خودرو، به عنوان مثال در برداشت واشرها و آماده سازی قطعات فلزی برای واشر جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

متخصصان خودرو از بخار این ماده شیمیایی برای از بین بردن روغن و گریس از قطعات ترانزیستور خودرو، موتورهای دیزلی و اجزای هواپیما و فضاپیما استفاده می کنند. این تکنیک باعث می شود قطعات فلزی در سیستم های حمل و نقل به سرعت و با خیال راحت تمیز شوند.

متیلن کلراید یک ماده شیمیایی پرکاربرد برای استخراج ترکیبات گوناگون از گیاهان یا مواد غذایی برای تهیه داروهایی مانند استروئید ها، آنتی بیوتیک ها و ویتامین ها است . متیلن کلراید را می توان برای ضدعفونی و تمیرکردن تجهیزات پزشکی بدون اینکه باعث خوردگی و آسیب دیدن قطعات حساس به حرارت شود، بکار برد. این ماده شیمیایی برای دکافئینه کردن قهوه، استخراج عصاره رازک و بسیاری از ادویه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟
متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

متیلن کراید چگونه تولید می شود

متیلن کلراید اولین بار در سال ۱۸۳۹ توسط شیمی دان هنری فرانسوی ویکتور رگنا فرموله شد. وی برای بدست آوردن متیلن کلراید ابتدا کلر و متیل کلراید را مخلوط کرده و سپس در معرض نور خورشید قرار داد. روش اصلی تولید دی کلرومتان این است که در مرحله اول،در اثر واکنش کلرید هیدروژن با متانول، متیل کلرید تولید می شود. متیل کلراید با کلر اضافی مخلوط شده و موجب تولید متیلن کلراید، کلروفرم و تتراکلرید کربن به عنوان محصول نهایی می شود.

متیلن کلراید در صنعت با استفاده از کلرومتان یا با واکنش متان با گاز کلر در دمای ۴۰۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود. در این دما، متان و کلرومتان تحت یک سری واکنش ها قرار می گیرند تا کلر را با درصد بالاتری تولید کنند. در سال ۱۹۹۳، ۴۰۰۰۰۰ تن متیلن کلراید در ایالات متحده، اروپا و ژاپن تولید شد. واکنش های تولید دی کلرومتان در زیر آورده شده است:

CH 4 + Cl 2 -> CH 3 Cl + HCl

CH 3 Cl + Cl 2 -> CH 2 Cl 2 + HCl

CH 2 Cl 2 + Cl 2 -> CHCl 3 + HCl

CH 3 Cl + Cl 2 -> CCl 4 + HCl

خروجی این فرآیندها ترکیبی از کلرومتان، دی کلرومتان (متیلن کلراید)، کلروفرم و تتراکلرید کربن است. این ترکیبات را با تقطیر می توان از همدیگر جدا کرد. مخلوط متیلن کلرید در هوا پایدار و غیر قابل اشتعال است. اما بخار این ماده در دمای بالا بسیار خطرناک خواهد بود. این ترکیب به طور طبیعی در جلبک های دریایی، تالاب ها و آتشفشان ها به صورت گاز تولید می شود . بیشتر گاز متیلن کلراید در طبیعت به دلیل فعالیت های صنعتی انسان تولید می شود.

قیمت متیلن کلراید

متیلن کلراید به عنوان یک حلال صنعتی با توجه به برند و وزن بسته بندی قیمت گذاری می شود. این محصول به شکل یک مایع شفاف با بوی ملایم و پایداری مناسبی دارد. همچنین به دلیل سمیت بسیار پایین محبوبیت فراوانی دارد و در صنایع مختلفی به کار برده می شود. یکی از این صنایع، صنعت پزشکی است که از متیلن کلراید به عنوان یک محصول ایمن و یک پاک کننده قوی که موجب خوردگی و یا آسیب رساندن به تجهیزات پزشکی نمی شود، استفاده می شود.

جایگزین متیلن کلراید

متیلن کلراید دارای طیف گسترده ای از کاربردها در صنایع است اما به دلیل اینکه توسط برخی به عنوان یک ماده سمی شناخته می شود در صنایع مختلف برای این محصول جایگزین قرار داده شده است.

جایگزین های متعددی برای این محصول وجود دارد مانند استرهای NMP و دی بیسیک ها و همچنین محصولات غیر شیمیایی و حلال هایی که معمولا از خانواده آلکیل بنزن سولفات ساخته شده اند. انواع حلال های سبز به عنوان جایگزین متیلن کلراید در نظر گرفته می شوند.

متیلن کلراید شاندونگ

متیلن کلراید شاندونگ یک حلال پرکاربرد است که توسط کشور چین به صورت یک محصول باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و به کشورهای دیگر صادر می شود.

این مایع با قابلیت اشتعال بسیار پایین و فراریت و سرعت تبخیر بالا در بسیاری از صنایع به کار برده می شود. این محصول در صنعت غذا به عنوان طعم دهنده و به عنوان یک ماده بی هوشی در صنعت پزشکی به کار برده می شود. علاوه بر این در صنعت تولید مواد شوینده، حلال های لاک و رنگ و رزین نیز به کار برده می شود.

متیلن چیست

متیلن یک ماده قطبی و یک مایع شفاف است که به عنوان یک اسید و یک حلال آلی قابلیت حرارتی بالایی دارد و کاملا اشتعال ناپذیر است. به دلیل اینکه در دماهای بسیار بالا بخارات سمی تولید می کند در دسته ترکیبات سمی قرار داده می شود.

متیلن یک حلال قوی است که برای از بین بردن لاک و رنگ از سطوح استفاده می شود. همچنین در پاک کننده های فلزات و حلال های به کار رفته در تولید قطعات الکترونیکی و در مواد آئروسل در محصولات خودرو و آفت کش ها نیز بکار می رود.

متیلن کلراید لوکسی

متیلن کلراید لوکسی یک مایع فرار و قطبی و با خلوص بالایی حدود ۹۹.۹%، محصول کشور چین است که در طیف گسترده ای از محصولات به کار برده می شود و در بشکه های آهنی به فروش می رسد.

این محصول در تولید پاک کننده های رنگ و انواع چربی زدا ها به کار برده می شود. متیلن کلراید لوکسی در سنتز پلاستیک ها، استخراج اسیدهای چرب و کافئین از مواد غذایی و استفاده در صنعت مدل سازی بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

 متیلن کلراید ویکی پدیا

متیلن کلراید یک مایع پرکاربرد با فرمول مولکولی CH2CL2 است که اغلب به عنوان یک حل کننده مواد شیمیایی با کارایی بالا برای استفاده در بسیاری از محصولات شناخته می شود.

این ماده به عنوان ساده ترین هیدروکربن کلردار از طریق جایگزین شدن دو اتم کلر بر روی مولکول متان تولید می شود. این ماده علاوه بر استفاده در صنعت دارای مصارف خانگی نیز می باشد و اغلب برای از بین بردن چربی در خانه استفاده می شود.

متیلن کلراید فروش

متیلن کلراید محصول کشور چین و کره جنوبی است که به صورت کاملا خالص و با قیمت مناسب در اندازه های ۲۷۰ و ۲۵۰ کیلویی به فروش می رسد. بیشترین میزان مصرف آن در بخش هایی دارویی، غذایی، رنگ و رزین و همچنین به عنوان پاک کننده است.

این ماده به عنوان افزودنی مجاز در صنایع غذایی برای اضافه کردن طعم استفاده می شود. همچنین به دلیل اینکه این ماده فراریت بالایی دارد برای استفاده در اسپری های رنگ و حشره کش ها نیز قابل استفاده است. البته باید در هنگام استفاده از این ماده از تجهیزات محافظت فردی استفاده شود.

متیلن کلراید ایرانی

متیلن کلراید ایرانی یک محصول با کیفیت و دارای خلوص بالا است که با محصولات خارجی می تواند رقابت کند. این محصول ایرانی به عنوان یک ماده پاک کننده ایده ال و کم خطر در بسیاری از صنایع به کار برده می شود.

متیلن کلراید ایرانی به دو شکل صنعتی و طبیعی تولید می شود و در صنایعی مانند تولید دارو، تولید چسب، پاک کننده چربی استفاده می شود. این ماده همچنین در کارخانجات تولید کفش به عنوان یک ماده پاک کننده و شوینده و برای تولید اسفنج و ابر نیز اغلب به کار برده می شود.

عوارض و خطرات متیلن کلراید

این ترکیب در بین سایر کلرهیدروکربن ها کمی سمی می باشد. با این وجود، هنوز هم در مورد ایمنی آن نباید مطمئن بود. متیلن کلراید فراریت بالایی دارد و می تواند به راحتی به بخار تبدیل شود. به همین دلیل احتمال استنشاق این ماده بسیار زیاد است که می تواند به سلامت انسان آسیب برساند.

این ماده همچنین می تواند از طریق پوست جذب شود. استنشاق بیش از حد این ماده باعث کاهش تمرکز، سرگیجه، حالت تهوع، ضعف، بی حسی و سرگیجه شود. اینها تنها برخی از عوارض جانبی استنشاق این ماده می باشد و از عوارض جانبی جدی تر می توان به خفگی، کما یا حتی مرگ اشاره کرد.

آزمایشات صورت گرفته در آمریکا نشان می دهد که این ماده باعث سرطان ریه ها، کبد و لوزالمعده می شود و یک ماده سرطان زا محسوب می شود. همچنین می تواند باعث سرطان پستان و سرطان غدد بزاقی شود. البته باید گفت که این آزمایشات روی حیوانات انجام شده و تاکنون این موارد برای انسان ثابت نشده است. استنشاق این ماده برای افرادی که مشکلات قلبی دارند بسیار خطرناک است و می تواند باعث تشدید ضربان قلب نامنظم یا حملات قلبی شود.

همه افراد به عنوان مصرف کننده یا کارگر مجموعه های صنعتی که با متیلن کلراید سر و کار دارند، می توانند در معرض این ماده شیمیایی قرار بگیرند. استنشاق دود یا بخارات این ماده شیمیایی خطرناک است و امکان جذب آن از طریق پوست وجود دارد. بخارات این ماده شیمیایی سنگین تر از هواست بنابراین غلظت آن در نزدیک زمین یعنی درست جایی که همه ما نفس می کشیم، بیشتر است.

متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟
متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

این ماده شیمیایی در بدن به مونوکسید کربن تبدیل می شود و می تواند اکسیژن رسانی به قلب را مختل کند. در دوزهای بالا این ماده شیمیایی مرکز تنفس در مغز قربانی را خاموش کرده و باعث مرگ می شود.

متیلن کلراید در دمای اتاق فرار است و می تواند غلظت هایی از بخارات های سمی را در یک مکان سربسته ایجاد کند. این ماده به مقدار کم در آب حل می شود ولی با اکثر حلال های آبی قابل انحلال است.

شایان ذکر است که متیلن کلراید به عنوان یک ماده از بین برنده ازون دسته بندی نمی شود زیرا عمر این ماده در جو بسیار کوتاه است به گونه ای که این ماده قبل از رسیدن به لایه ازون تجزیه می شود.

قرارگرفتن در معرض مقدار بالایی از بخارات متیلن کلراید برای چشم ها و پوست تحریک کننده است و تماس طولانی مدت پوست با این ماده شیمیایی باعث سوختگی شیمیایی خواهد ولی جذب پوستی آن آنقدر زیاد نیست که باعث سمیت سیستمیک شود.

راه های اصلی قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید

استنشاق: استنشاق این ماده سمی است و می تواند باعث مرگ شود. این ماده شیمیایی می تواند بینی و گلو را تحریک کند و به سیستم عصبی آسیب برساند. ممکن است موجب سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی و گیجی شود. متیلن کلراید در بدن باعث تولید مونوکسیدکربن می شود که می تواند به خون آسیب برساند (کاهش توانایی حمل اکسیژن).

تماس با پوست: این ماده تحریک کننده پوست است و باعث تحریک متوسط ​​تا شدید پوست می شود. علائم آن شامل درد، قرمزی و تورم پوست است. همچنین می تواند از طریق پوست جذب شود، اما اثرات مضر آن خطرناک و دائمی نمی باشد.

تماس چشمی: تماس با چشم باعث درد آزار دهنده ای می شود. باعث تحریک متوسط ​​تا شدید بینایی می شود. علائم آن شامل زخم، قرمزی چشم و پارگی رگ های چشم می باشد.

بلع: اگر مقدار زیادی بلعیده شود، می تواند لب ها، زبان، گلو و معده را بسوزاند.

تأثیر قرار گرفتن طولانی مدت (مزمن) در معرض متیلن کلراید

می تواند باعث خشکی، قرمزی و ترک خوردگی پوست (درماتیت) در اثر تماس با پوست شود. این ترکیب درغلظت های بالا ممکن است به سیستم عصبی آسیب برساند و ممکن است بیمار های زمینه ای قلبی موجود را بدتر کند. البته از مطالعات محدود درباره این ماده نمی توان نتیجه کاملی از این موارد گرفت.

سرطان زایی: احتمال سرطان زایی در اثر تماس با این ترکیب وجود دارد. براساس آزمایشات صورت گرفته بر روی حیوانات ممکن است باعث سرطان شود.

متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟
متیلن کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

خطرات آتش سوزی و خاموش کننده های متیلن کلراید

اگر متیلن کلراید تحت دمای بالا قرار بگیرد شعله ور شده و گازهای سمی بسیار زیادی تولید می کند. دی اکسید کربن، پودر شیمیایی خشک، کف مناسب و اسپری آب مواد خاموش کننده مناسب هستند.

این ترکیب در اثر مخلوط شدن با آب باعث تولید ماده بسیار خورنده می شود. بخارات آن ممکن است در مناطق کم ارتفاع به ویژه در داخل فضاهای محدود به مقدار خطرناکی جمع شود و در نتیجه خطر سمیت بسیار زیادی ایجاد می کند.

چگونه در معرض متیلن کلراید قرار می گیریم

اگر شما مصرف کننده یا کارگری هستید که از محصولات با متیلن کلراید استفاده می کنید، ممکن است با استنشاق بخارات مواد شیمیایی در معرض آن قرار بگیرید. همچنین ممکن است این ماده شیمیایی از طریق تماس توسط پوستی جذب شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) در سال ۲۰۱۷ تخمین زده است که هر ساله ۳۲۶۰۰ کارگر و ۱.۳ میلیون مصرف کننده در معرض متیلن کلراید موجود در پاک کننده های رنگ و محصولات دیگر آن قرار می گیرد. EPA برای رفع خطرات جدی ناشی از متیلن کلراید در مواد پاک کننده رنگ، قانونی را برای ممنوعیت استفاده از این ماده (برای کارگران و مصرف کنندگان) در ژانویه ۲۰۱۷ پیشنهاد کرد.

 

خرید متیلن کلراید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید متیلن کلراید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید متیلن کلراید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان متیلن کلراید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید متیلن کلراید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا