Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید لورامید | کاربرد لورامید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد لورامید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید لورامید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش لورامید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان لورامید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت لورامید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش لورامید به روزرسانی می‌شود.

لورامید با فرمول شیمیایی C۱۲H۲۵NO نام تجاری ترکیب کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید است که بطور گسترده ای به عنوان عامل تولید کننده کف در مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد. لورامید از روغن نارگیل یا از متیل استر روغن نارگیل و یا ترکیبی از روغن سویا و روغن نارگیل تهیه می شود و یک سورفاکتانت غیر یونی است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

در واقع لورامید یک فرم شیمیایی اصلاح شده از روغن نارگیل است که به عنوان ماده کف کننده یا ضخیم کننده مورد استفاده قرار می گیرد. لورامید به علت قیمت خرید و فروش مناسب برای تولید بسیاری از محصولات مراقبت شخصی، تهویه مطبوع، ضد عفونی کننده، ژل های شستشوی دست، مرطوب کننده های دست، لایه بردار، اسکراب و روغن حمام استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش لورامید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش لورامید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان لورامید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده لورامید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید لورامید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش لورامید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

روش تولید و قیمت فروش لورامید

با اینکه تمام مشتقات بدست آمده از نارگیل مفید هستتد ولی لورامید به عنوان یکی از این مشتقات، ماده ایمنی به حساب نمی آید. در واقع این ماده محصول طبیعی روغن نارگیل نیست و از واکنش دی اتانول آمین با مخلوطی از اسیدهای چرب بدست آمده از روغن نارگیل واکنش می دهد تا لورامید تولید شود.

این ماده یک مایع شفاف و ویسکوز است که برای تولید کف و ایجاد بافت کرمی در صابون، شامپو، نرم کننده ها و موارد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض مقدار زیاد دی اتانول آمین که در لورامید وجود دارد، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

کاربرد این ماده در شوینده های مختلف معیاری برای سنجش کیفیت این مواد است زیرا تولید و پایداری کف را در این محصولات افزایش می دهد. این ماده در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه غلظتی شربت مانند دارد و PH آن در طیف قلیایی و حدود  ۹- ۱۱ است.

کاربرد لورامید

لورامید با انالیز بهداشتی در تولید مواد آرایشی، در فرمولاسیون شامپو، رنگ مو و لوسیون استفاده می شود. این ماده ظرفیت تولید کف و تثبیت کف را افزایش داده و به عنوان ماده قوام دهنده بخش حاوی آب مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در صنایع نساجی به عنوان پاک کننده و برای پشم شویی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان متعادل کننده در تولید رنگ، در تولید ضد زنگ، تثبیت کننده های لاتکس، ترکیبات آنتی استاتیک و محصولات ضد آب مورد استفاده قرار می گیرد. لورامید به عنوان امولسیفایر در داروسازی و کشاورزی نیز کاربرد دارد.

قیمت خرید و فروش لورامید چیست

لورامید به عنوان یک عنصر فعال گیاهی که از نارگیل ساخته شده است با داشتن ویژگی هایی مانند خاصیت امولسیفایرکنندگی و یک سورفکتانت مفید و همچنین کنترل کننده ویسکوزیته در صنعت تولید شوینده و مواد آرایشی استفاده می شود. این ماده در محصولات از جداسازی آب و چربی ها جلوگیری می کند و کمک می کند این دو فاز متفاوت کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. همچنین به عنوان یک سورفکتانت، کشش سطحی را کاهش داده و اجازه می دهد که مواد بطور مساوی با یکدیگر مخلوط شوند. همچنین ضخامت محصولاتی را که به صورت مایع در مواد آرایشی استفاده می شوند با کنترل ویسکوزیته حفظ و یا تغییر می دهد و به تولید یک محصول با ماندگاری و قدرت تثبیت بالا کمک می کند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های لورامید

نام انگلیسی lauramide
فرمول مولکولی C16H33NO3
جرم مولکولی ۱۹۹.۳۳ گرم بر مول
چگالی ۹۷۰.۵۹ گرم بر لیتر
نقطه ذوب ۱۱۰ درجه سانتیگراد
سایر نام ها دی اتانول آمین اسید لوریک و نام اختصاری LDEA

جایگزین لورامید

یکی از مواد تشکیل دهنده لورامید DEA است که به عنوان یک ماده خطرناک درنظر گرفته می شود. بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند در محصولات آرایشی از این ماده استفاده نکنند و دو جایگزین به نام کوکونات گلیسریل و گلیسریل سویات را که دارای خواصی مشابه لورامید مانند ویسکوزیته و فوم دهنده گی عالی هستند استفاده کنند. لورامید به عنوان یک ماده پاک کننده سازگاری خوبی با سایر پاک کننده های آنیونی دارد و با وجود اینکه به عنوان یک ماده ایمن درنظر گرفته شده است به دلیل حساس بودن صنعت آرایشی تولیدکنندگان ترجیح می دهند از این ماده استفاده نکنند زیرا می تواند در بعضی از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

قیمت لورامید

این ترکیب به دلیل استفاده گسترده در صنعت شوینده و با توجه به میزان سفارش قیمت گذاری و به فروش می رسد. این ماده به عنوان یک مایع چسبناک و یک عامل ایجاد کف یا فوم در محصولاتی مانند شامپو و صابون های شستشوی روزانه و شامپوهای بدن استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان یک ماده کمکی برای تهیه و تثبیت امولسیون ها و تنظیم و کنترل PH در فرمولاسیون محصولات به کار برده می شود. با افزایش و تثبیت کف به عنوان یک سورفکتانت غیریونی، ویسکوزیته محلول های آبی را بالا برده و درنتیجه با کمک به بهتر شدن عملکرد سایر مواد تشکیل دهنده قدرت تمیز کنندگی را افزایش می دهد.

مراکز خرید لورامید

بسیاری از شرکت ها در زمینه تولید لورامید به عنوان یک ماده پرکاربرد فعالیت دارند و این امکان را فراهم می کنند که تولید کنندگان صنایع شوینده و آرایشی به راحتی بتوانند این ماده را برای تولید محصولات خود خریداری کنند. این ماده به عنوان مخلوطی از مواد مختلف و مشتق شده از نارگیل حاوی ماده گلیسیرین نیز هست که باعث می شود خاصیت حالت دهندگی بیشتری داشته باشد. این ترکیب با داشتن خواص آنتی استاتیک، افزایش دهنده و تثبیت کننده فوم و به عنوان یک عامل سورفکتانت غیر یونی در انواع شامپوها و صابون های دست، پاک کننده ها و نرم کننده ها و همچنین گروهی از مواد آرایشی قابل استفاده است.

پرسش های رایج در مورد لورامید

خرید لورامید در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان لورامید متصل می ‌کند. برای خرید لورامید تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

لورامید فرایند

این ترکیب طی فرآیندی از آمیداسیون اسیدهای چرب موجود در نارگیل همراه با دی اتانول آمید تهیه می شود که اغلب در مجاورت یک عامل کاتالیزور مانند متوکسی سدیم انجام می گیرد. هرچند استفاده از کاتالیزور در ساخت این ماده توصیه نمی شود. در این فرآیند ابتدا DEA برای رسیدن به دمای مورد نظر برای انجام فرآیند تولید حرارت داده می شود، سپس اسیدهای چرب که آنها نیز به دمای موردنظر رسیده اند و حرارت دیده اند وارد فرآیند واکنش شده و لورامید ساخته می شود. بطور کلی روش های تولید این ماده شامل:

  • از طریق واکنش های شیمیایی برروی اسیدهای چرب روغن نارگیل و سویا
  • تهیه آن از کوکونات متیل استر
  • ساخت این ماده از واکنش های روش کراچفسکی

درصد خلوص لورامید

لورامید یک ماده روغنی است که خاصیت قلیایی خود را از آمین موجود در ساختار خود گرفته است و در ترکیباتی مانند الکل ها، پروپیل گلیکول و پلی اتیلن گلیکول محلول است اما در آب حل نمی شود. این ماده که در دسته آمیدهای چرب با زنجیرهای بلند قرار گرفته است در حالت عادی حاوی ۱۰ تا ۳۵ درصد آمین و در خالص ترین حالت حاوی ۹۰ درصد لوریک اسید و ۵ درصد DEA و حدود ۵ درصد هم ناخالصی آلی است. این ماده در طیف گسترده ای از کاربردها مانند انواع لوازم آرایش، شامپو، نرم کننده و انواع شوینده ها استفاده می شود. علاوه بر این با داشتن خواص پاک کنندگی در محصولات پاک کننده و مراقبتی- بهداشتی نیز قابل استفاده است.

خطرات و عوارض لورامید

به گفته FDA لورامید برای استفاده در محصولات مراقبت شخصی و آرایشی کاملا بی خطر است. با این حال، ارزیابی آژانس بین المللی تحقیقات در مورد سرطان (IARC) این ماده شیمیایی را به عنوان عامل سرطانزا معرفی کرده و استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده است.

بررسی های مختلف حاکی از این است که این ترکیب جزو مواد شیمیایی سرطان زاست که در شامپو، صابون و بسیاری از محصولات مراقبت شخصی هر روز توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در دوزهای پایین می تواند باعث بروز واکنش آلرژیک در برخی افراد شود و نوعی خفیفی از درماتیت را ایجاد می کند.

فروش لورامید

برای نگهداری لورامید دمای انبار باید ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد باشد و این ماده باید در ظروف دربسته نگهداری شود. انبار کردن طولانی مدت این ماده باعث افت PH آن می شود.

برای کار کردن با این ماده باید از دستکش و ماسک استفاده کرد و در صورت تماس با چشم و پوست پس از پاک کردن و شستشو حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. بلع و استنشاق این ماده شیمیایی خطرناک است و حتما هنگام کارکردن با آن نکات ایمنی را رعایت کنید و از تهویه مناسب محل اطمینان حاصل کنید.

خرید لورامید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید لورامید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید لورامید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان لورامید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید لورامید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: نقش لورامید در مواد شوینده - کلاس شیمی
  2. اولش فک می کردم که مقاله لورامید ویکی پدیا خیلی جالب و کاربردیه، ولی هنگامی مقاله شما رو خوندم ؛ به این نتیجه رسیدم که حداقل در بسیاری مواد شیمیایی محتوای ویکیپدیا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا