Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید کریولیت | کاربرد کریولیت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کریولیت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کریولیت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کریولیت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کریولیت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کریولیت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کریولیت به روزرسانی می‌شود.

کریولیت یک مینرال هالیدی بی رنگ تا سفید با فرمول شیمیایی Na3AlF6 است که در صورت قرار گرفتن در آب تشخیص آن دشوار خواهد بود. کریولیت به صورت طبیعی و سنتتیک وجود دارد و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف از جمله تولید شیشه و مینا دارد.

کریولیت یک ماده معدنی نادر با توزیع طبیعی بسیار محدود است که به عنوان یک مینرال محلی در برخی مناطق زمین شناخته می شود هرچند ممکن است در سایر مناطق نیز به مقدار کم وجود داشته باشد. این ماده در مقادیر بالا در سواحل گرینلند یافت می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کریولیت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کریولیت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کریولیت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کریولیت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کریولیت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کریولیت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

در واقع از اواسط دهه ۱۸۰۰ در گرینلند مقادیر زیادی از این ماده معدنی مورد استخراج قرار گرفت. اهمیت اقتصادی کریولیت ابتدا به دلیل تولید آلومینیوم بود اما پس تولید آن در مقیاس صنعتی اهمیت آن کاهش یافت و به همین دلیل استخراج این ماده از معدن کاملا متوقف شد.

شایان ذکر است که ترکیبات غیرآلی فلوری آلومینیوم نقش قابل توجهی در صنایع دارند، این ترکیبات نه تنها در تولید بلکه در پردازش و پرداخت نهایی آلومینیوم نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

جداسازی اتم‌های آلومینیوم از اتم های اکسیژن موجود در سنگ معدن که برای تولید فلز آلومینیوم لازم است، کار بسیار دشواری است. کریولیت راهی ساده برای این فرآیند است ولی درحال حاضر استفاده از کریولیت طبیعی به این منظور بندرت صورت می گیرد و این ماده بیشتر به صورت سنتتیک تولید می شود.

کریولیت به عنوان حلال بوکسیت (سنگ معدن غنی از آلومینیوم ) عمل کرده و کاربردهای متالوژیکی دیگری نیز دارد. این ماده به عنوان فیلر ساینده و همچنین تولید حشره کش مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای کریولیت

کریولیت یا تری سدیم هگزا فلورو آلومینیوم یک نمک سدیم معدنی است. این ماده پودر یا ماده جامدی سفید رنگ و بدون بو است که گرد و غبار آن چشم ها، ریه ها و بینی را تحریک می کند. مقدار زیادی از کریولیت سنتتیک از فلوریت ساخته شده است. این ماده در آب نامحلول است و سوسپانسیون آن در آب به عنوان حشره کش استفاده می شود.

نکته جالب توجه در مورد کریولیت این است که ضریب شکست بسیار نزدیکی به آب دارد. بنابراین اگر در آب غوطه ور شود کریستال های بی رنگ یا پودر آن کاملا ناپدید می شوند و نمی توانید آنها را در آب ببینید. حتی کریولیت های کدرتر نیز بسیار شفاف بوده و فقط لبه های آن قابل مشاهده است درست مانند یخ غوطه ور در آب با این تفاوت که یخ روی آب قرار می گیرد.

مخلوط کریولیت و اکسید آلومینیوم نقطه ذوب پایین تری نسبت به اکسید آلومینیوم خالص دارد. این بدان معناست که برای ایجاد شرایط مؤثر جهت الکترولیز به انرژی کمتری نیاز است و بنابراین باعث می شود این پروسه مقرون به صرفه تر باشد.

کریولیت مذاب به عنوان حلال اکسید آلومینیوم مذاب عمل می کند و باعث افزایش رسانایی محلول می شود. این ماده در تولید نمکهای سدیم، تولید چینی و شیشه، پاک کردن سطوح فلزات و ذوب الکترولیت ها استفاده می شود.

فروش کریولیت

کریولیت ماده ای با ظاهر دانه ای شفاف و بسیار شکننده است که پایداری کمی در برابر حرارت دارد و ذوب می شود. اغلب به صورت یک ماده جامد پودری شکل شفاف و یا نیمه شفاف با توجه به مقدار خلوص آن یافت می شود و برای تولید برخی از مواد پرکاربرد و صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول برای سنتز نمک های سدیم و تولید چینی و شیشه ها و همچنین به عنوان یک کمک کننده برای تمیز کردن سطوح فلزات و به عنوان منبعی غنی برای تولید فلز آلومینیوم به کار برده می شود.

معادن بوکسیت در کدام بیابان است

معادن بوکسیت در کشور استرالیا و در صحرای بزرگ آفریقا وجود دارد. در ایران نیز معادن بوکسیت در خراسان شمالی، استان گلستان، استان سمنان، استان یزد، استان کرمان و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد که به عنوان منبع تولید آلومنیوم استفاده می شوند. بوکسیت نوعی سنگ است که حاوی کانی های متعدد است و به دلیل اینکه حاوی آلومینیوم است پس از پردازش و فرآوری برای تولید آلومینیوم استفاده می شود.

فرایند هال چیست شیمی دوازدهم

فرایند هال در شیمی دوازدهم در مورد تولید فلز آلومینیوم بحث می کند که بعد از آهن به دلیل ویژگی هایی مقاومت بالا در مقابل خورندگی و قابلیت رسانایی خوب برای گرما و الکتریسته در صنایع بسیاری به کار برده می شود. این فرآیند شامل چهار مرحله است. فرآیندهال شامل استخراج سنگ معدن بوکسیت و خالص سازی این سنگ رسوبی است. سپس در مرحله دوم خالص سازی آن و تبدیل به اکسید آلومینیوم خالص انجام می گیرد. در مرحله سوم تولید کریولیت و آلومینیوم فلوراید صورت می گیرد و سپس در مرحله آخر کاهش الکترولیتی انجام می گیرد.

الکترولیز آلومینیوم

الکترولیز آلومینیوم فرآیندی است که مواد اولیه آن به سه گروه مانند مواد خام آلومینا، شار و فلوراید و مواد آنود و بلوک کربن است. هدف از انجام الکترولیز انتقال جریان مستقیم به سلول الکترولیتی است که از یک طرف کمک می کند انرژی حرارتی برای استفاده از کریولیت به حالت مذاب و حفظ دمای الکترولیز استفاده شود. از سوی دیگر با انجام یک واکنش الکتروشیمیایی یعنی از طریق ایجاد الکترولیت باعث می شود آلومینیوم تولید شود.

کانی های آلومینیوم

آلومینیوم فلزی است سفید نقره ای که به شدت با اکسیژن واکنش پذیر است و به سرعت به اکسید آلومینیوم تبدیل می شود. این ماده به حالت طبیعی وجود ندارد و در پوسته زمین و کانسارهای آلومینیوم دار و همچنین در سنگ های رسوبی بوکسیت و مقدار بسیار کمی نیز از آلونیت و نفلین سیانیت ها بدست می آید. این فلز پرکاربرد به دو شکل در کانی های رسی و کانی های آلومینیوم مانند بوهمیت، دیاسپور و گیبسیت در مقادیر مختلف تجمع پیدا می کند.

عکس سنگ بوکسیت

سنگ بوکسیت به عنوان یک کانی رسوبی پرکاربرد که به عنوان منبع فلز آلومینیوم نیز در نظر گرفته شده است در رنگ های سفید، خاکستری و قهوه ای و به دو شکل لاتریت و کربنی در طبیعت موجود است. به دلیل نزدیک بودن این سنگ به سطح زمین به راحتی استخراج و سپس تحت پردازش های لازم برای تولید محصولاتی مانند آلومینیوم قرار می گیرد. این سنگ برای ساخت آجرهای نسوز و تهیه فولاد استفاده می شود و همچنین به عنوان منبع عنصر گالیم استفاده می شود که در دماسنج های حساس و محصولات نیمه رسانا به کار برده می شود.

وزن مخصوص بوکسیت

وزن مخصوص بوکسیت حدودا بین ۵/۲ تا ۴/۲ است. به عنوان یک سنگ معدن دارای طیف رنگی مختلفی است که سختی آن ثابت نیست و از پوسته خارجی زمین استخراج می شود. بوکسیت به عنوان یک کانی با ارزش به دلیل داشتن ذخایر آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد. کانی های موجود در این سنگ معدن به ترکیب شیمیایی و کانی های موجود در سنگ اولیه بستگی دارد که ممکن است با گذشت زمان دچار تغییرات گسترده ای شده باشد اما بطور کلی سنگ های بوکسیت که قدمت زیادی ندارند اغلب غنی از گیبسیت هستند.

آنالیز شیمیایی بوکسیت

کانی بوکسیت حاوی مقدار فراوانی فلز آلومینیوم است. همچنین شامل کانی هایی مانند گیبسیت، یوهمیت و دیاسپور است که علاوه بر این کانی ها با دو اکسید به نام اکسید آهن گوئتیت و هماتیت و همچنین کانی های رسی مانند کائولینیت و کمی آناتاز و المنیت مخلوط شده است. این ماده با توجه به اینکه از کدام معدن استخراج شده است دارای محتوای مختلفی از کانی ها خواهد بود. همچنین انواع ایرانی و خارجی نیز از نظر خواص شیمیایی و مکانیکی و سایر ویژگی ها متفاوت هستند.

عوارض و خطرات کریولیت

به نظر می رسد که کریولیت یکی از عوامل مهمی است که می تواند صدمات شدیدی به بدن انسان وارد کند. فیبروز ریه همراه با آتروفی و ​​آمفیزم ثانویه و همچنین مشکلات مربوط به استخوان برخی از عوارض این ماده هستند.

جامع ترین بانک اطلاعاتی سموم دفع آفات تائید کرده است که ترکیبات معدنی کریولیت و تمام سموم ارگانو فسفره برای انسان خطرناک هستند. مطالعات اپیدمیولوژیک نیز اثرات سوء استنشاق کریولیت را در انسان ها نشان داده اند و افراد شاغل در این صنعت پس از چندین سال قرار گرفتن در معرض این ماده ممکن است به فلوروزیت اسکلتی مبتلا شوند.

به نظر می رسد مصرف ۲۰ تا ۸۰ میلی گرم فلوراید برای ایجاد فلوروز در انسان کافی است. بنابراین هنگام کار با این ماده شیمیایی از دستکش، ماسک و عینک محافظ استفاده کنید و تمام نکات ایمنی محل کار را رعایت کنید.

 

خرید کریولیت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کریولیت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کریولیت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کریولیت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کریولیت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا