Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها

مکمل افزایش وزن مس (Mass) سبب افزایش وزن با کالری بالا میشود. یک پودر فوری با ۱۲۵۰ کالری در هر وعده و ۵۰ گرم پروتئین برای تقویت عضلات، ایده آل بعد از تمرین و بین وعده های غذایی برای ورزشکاران است. حاوی ویتامین C، روی و ویتامین D به همراه ویتامین E که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. بیش از ۲۵۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده مصرف شود. ۲۵ ویتامین و مواد معدنی به علاوه کراتین و گلوتامین دارد.

ورزشکاران برای افزایش وزن باید رژیم و تمرین مناسب برای افزایش وزنی متناسب با بدنشان انتخاب کنند. معمولا تمرینات با وزنه بیشتر توصیه می شود. در نشریه جهان شیمی فیزیک در مورد مکمل بی سی ای ای، سی ال ای، بتا آلانین، گلوکوزآمین، پروتئین بیف و پروتئین گیاهی مقالات خوبی منتشر شده است. در این مقاله به شما اطلاعات کاملی در مورد مکمل افزایش وزن مس میدهیم.

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست

مکمل افزایش وزن مس بهترین مکمل برای علاقمندان به تناسب اندام یا بدنسازان است. ورزشکارانی که میخواهند با کمک ورزش و مکمل ها در مدت زمان کوتاهی اندامی عضلانی بسازد. بهترین انتخاب است.

اگر در تلاش برای افزایش وزن هستید. باید کالری بیشتری از آنچه روزانه می سوزانید، مصرف کنید.

برای کسانی که در طول روز به اندازه کافی غذا می خورند. مکمل افزایش وزن مس راهی مناسب و موثر برای افزایش کالری دریافتی است.

برخلاف مکمل های پروتئینی معمولی، مکمل افزایش وزن مس نه تنها از نظر پروتئین بلکه از نظر کربوهیدرات و گاهی اوقات از مواد دیگری مانند چربی های سالم غنی هستند.

تغذیه ورزشکاران به شکل مکمل افزایش وزن مس روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد برای کاهش وزن بعنوان جایگزین های غذایی، مکمل را مصرف می کنند. در حالی که برخی برای افزایش وزن، مکمل مصرف می کنند. بسته به نیاز ورزشکاران می توان مکمل انتخاب کرد. مصرف مقدار مناسب کالری برای همه برای حفظ فعالیت های منظم بسیار مهم است. این کالریها از رژیم غذایی معمولی که عمدتا شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی است، تامین می شود. نیازهای تغذیه ای هر فرد وابسته به سبک زندگی، سن، نوع بدن و هدف اش از تناسب اندام تفاوت دارد.

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها
مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها

ترکیبات سازنده مکمل افزایش وزن مس

مکمل افزایش وزن مس  شامل ترکیبات زیر است:

مالتودکسترین، پروتئین مخلوط (پروتئین وی، کنسانتره پروتئین، کلسیم کازئینات، آلبومین تخم مرغ، آب پنیر شیرین)، کاکائو (فرآوری شده با قلیایی) ، طعم دهنده های طبیعی و مصنوعی، ویتامین و ترکیب معدنی (دی پتاسیم فسفات، منیزیم آسپارتات، دی کلسیم فسفات، کلسیم، دی سدیم دی کلسیم، اسید، نیاسینامید، روی سیترات، بتا کاروتن، d-Calcium Pantothenate ، d-alpha توکوفریل سوکسینات، سلنومتیونین، مس گلوکونات، آهن فومارات، منگنز آمینو اسید کلات، تیامین مونونیترات، پیریدوکسین هیدروکلرید، فیبروامین، بیبروکلین، ریبوفلاین، مولیبدن آمینو اسید کلات، کلکالسیفرول، پتاسیم یدید، سیانوکوبالامین)، لسیتین، آسسولفام پتاسیم، تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط.

نحوه مصرف مکمل افزایش وزن مس

نحوه مصرف مکمل افزایش وزن مس مراحل زیر است:

دو قاشق غذاخوری (شامل یک پیمانه) از Mass Serious را به مخلوط کن بزرگ پر شده با ۲۴ اونس آب سرد یا شیر اضافه کنید. در صورت تمایل، یخ و سایر مواد را اضافه کنید.با سرعت زیاد به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه مخلوط کنید. تا زمانی که کاملا مخلوط شود. ممکن است برای ورزشکاران تازه کار مفید باشد که با یک نصف (۱/۲) وعده روزانه در هفته اول شروع کنند و به تدریج به یک یا چند وعده کامل چندین بار در روز افزایش دهند. مکمل را در جای خشک و خنک قرار دهید.

با استفاده از مخلوط کن برقی و افزودن میوه های تازه یا یخ زده، کره بادام زمینی، آجیل و سایر غذاهای غنی از کالری برای افزایش وزن موثر است. بهترین زمان مصرف صبح و بعد از تمرین به مقدار یک پیمانه است.

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها
مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها

نکات ایمنی مصرف مکمل افزایش وزن مس

مکمل افزایش وزن مس حاوی لبنیات، ذرت، تخم مرغ، سویا (از لسیتین) و مواد گندم است. بیماران دیابتی و هیپوگلیسمیک، قبل از استفاده از این محصول با پزشک مشورت کنید.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود. این محصول برچسب استانداردهای ایالات متحده را دارد. ممکن است از نظر ترکیبات، برچسب گذاری و هشدارهای حساسیت زا با محصولات مشابه دیگری که در جاهای دیگر به فروش می رسند، متفاوت باشد.

نوع بدن ورزشکاران چگونه است

نوع بدن یکی از عوامل اصلی است که مدت زمان تغییر شکل بدن را پس از ورزش تعیین می کند. نوع بدن به طور گسترده ای تحت اندومورف، مزومورف و اکتومورف طبقه بندی می شود. افرادی که در گروه اندومورف قرار دارند به راحتی چربی افزایش میدهند. بدن مزومورف برای رسیدن به اندام ورزشی مشکلات زیادی ندارد.

افراد اکتومورف دارای اندامی لاغر و میزان متابولیسم بالایی هستند. آنها باید بیشتر تلاش کنند تا وزن خود را افزایش دهند. اگر ورزشکارانی با این تیپ بدنی می خواهند حجم بیشتری به بدن خود اضافه کنند. باید کالری بیشتری مصرف کنند. گاهی اوقات برآوردن نیاز کالری آنها فقط از طریق رژیم غذایی معمولی دشوار می شود. افزایش دهنده وزن انتخاب عالی برای نیازهای غذایی است.

مکمل افزایش وزن چیست

این یک فرمول تغذیه ای خوراکی است. از افزایش وزن پشتیبانی می کند. سرشار از کربوهیدرات است. کالری اضافی را تامین می کند. به نوبه خود منجر به افزایش وزن همراه با افزایش چربی می شود. دارای کربوهیدرات بالا، به ویژه کربوهیدراتهای ساده، چربی زیاد تا متوسط ​​و پروتئین کم همراه با برخی ویتامین ها و مواد معدنی افزوده شده است.

بسته به شرکت، یک وعده افزایش وزن معمولا ۷۰۰ – ۱۰۰۰ کیلو کالری را تامین می کند. این مکمل ها برای افرادی که به شدت لاغر هستند (اکتومورف) برای حجیم شدنشان مناسب است.

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها
مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها

افزایش دهنده حجم چیست

افزایش دهنده وزن به شکل مکمل های خوراکی به ویژه برای افزایش عضلات است. به طور کلی دارای پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط ​​و چربی کمی هستند. این نوع مکمل ها سرشار از پروتئین هستند. باعث افزایش عضله می شوند. برای افراد مزومورف در مرحله حجیم شدن مناسب هستند.

معمولا بسته به شرکتی که در حال خرید آن هستیم. ۱ وعده گینر جرمی ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری تامین می کند. گاهی اوقات مواد خاصی مانند تائورین، کولین یا آنزیم های گوارشی به همراه ویتامین ها و مواد معدنی به آن اضافه می شود.

افزایش دهنده وزن پرکالری است. حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین، اسیدهای آمینه و ترکیبات مختلف است. افزایش دهنده پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات ها و چربی ها دارای میزان کمی پروتئین است. زیرا معمولا افزایش دهنده حجم برای افزایش سطح کالری در بدن برای تحریک بیشتر افزایش عضلات مورد استفاده قرار می گیرد.

یک افزایش دهنده حجم خوب بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری در یک وعده از شیک تامین می کند. حتی اگر سطح پروتئین در یک افزایش دهنده حجم پایین باشد. کیفیت پروتئین مورد استفاده زیاد است. بنابراین سطح پروتئین ضروری بدن را حفظ می کند.

تفاوت پروتئین آب پنیر و افزایش دهنده حجم

شاید برای شما این سال پیش آمده باشد که در صورت استفاده از بهترین افزایش دهنده عضلات بر خلاف پروتئین آب پنیر، عضله بیشتری خواهید داشت.

پروتئین آب پنیر در فرآیند پنیر یا شیر به عنوان یک محصول جانبی در نظر گرفته می شود. گفته شده است که پروتئین آب پنیر یکی از خالص ترین انواع پروتئین است. نه تنها بسیار راحت تر هضم می شود. بلکه زودتر جذب می شود قبل از اینکه به جریان خون منتقل شود.

پروتئین های آب پنیر تنها چند گرم چربی و کربوهیدرات دارند. بر اساس محتوای پروتئینی آن، می توان آن را در دسته های زیر طبقه بندی کرد:

  • مخلوط پروتئین وی
  • کنسانتره پروتئین وی
  • پروتئین وی ایزوله

پروتئین آب پنیر به عنوان یک مکمل آزمایش شده مزایای بی شماری را برای ورزشکاران و بدنسازان ارائه می دهد. به نوبه خود، پروتئین آب پنیر یک منبع انرژی قوی برای افزایش مصرف روزانه پروتئین فرد است.

افزایش دهنده وزن کالری بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. زیرا دارای مقادیر زیادی چربی و کربوهیدرات است. به عنوان مثال: هر وعده از افزایش دهنده حجم، دو برابر پروتئین کربوهیدرات دریافت می کند. بیشتر کالری های موجود از افزایش دهنده های توده از کربوهیدرات هایی که از مخلوطی از گلوکز و مالتوز تشکیل شده است تامین می شود.

یکی از تفاوت های اصلی بین افزایش دهنده های توده و پروتئین آب پنیر مربوط به تعداد کالری است که می توانید از هر یک از آنها دریافت کنید. به طور معمول، پروتئین آب پنیر حاوی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری در هر وعده است در حالی که افزایش دهنده حجم به یک وعده فوق العاده ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ کالری در هر وعده می دهد.

مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها
مکمل افزایش وزن مس (Mass) چیست؟ انواع گینرها و تفاوت آنها

پروتئین وی یا افزایش دهنده حجم

آیا پروتئین آب پنیر یا افزایش دهنده وزن برای شما بهتر است؟

تا حد زیادی بستگی به هدف نهایی شما دارد. اگر می خواهید بدن خود را بسازید و حجم زیادی را بدست آورید. ممکن است افزایش دهنده حجم گزینه بهتری باشد. متاسفانه، این منجر به افزایش انسولین و در نهایت ذخیره مقدار زیادی چربی ناخواسته در بدن شما می شود. برعکس، اگر از مکمل های پروتئین آب پنیر استفاده کنید، بدن شما فقط از آنچه که نیاز دارد. یعنی پروتئین خالص، تغذیه می شود. اگر مشتاق افزایش قدرت و عضله سازی بدون حجم هستید، پروتئین آب پنیر گزینه بهتری است.

اگر هدف شما این است که لاغر و ورزشکار باشید باید موادغذایی که عاری از چربی و کربوهیدرات استفاده کنید تا به اندامی لاغرتر دست یابید.

اگر تمایل دارید عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشید. بنابراین انتخاب افزایش دهنده حجم است. آنها ترجیح می دهند از پروتئین آب پنیر خود تغذیه کنند. زیرا گفته می شود استقامت را افزایش می دهد.

تفاوت کلیدی بین پروتئین آب پنیر و افزایش دهنده وزن

پروتئین آب پنیر وزن را کاهش داده و عضلات بدون چربی ایجاد می کند. در حالی که استقامت را افزایش می دهد و به عنوان منبع انرژی عمل می کند.

افزایش دهنده وزن به سرعت توده بدن را توسعه می دهند و آن را راهی مناسب برای افزایش سریع وزن می کند. پروتئین آب پنیر خطرات دیابت و فشار خون را کاهش می دهد.

افزایش دهنده حجم مواد مغذی ترکیبی سالم از ویتامین ها و مواد معدنی را برای تغذیه بدن شما فراهم می کنند.

وقتی پروتئین آب پنیر مصرف می کنید. خواص غنی آمینو اسید باعث تحریک رشد بافت ماهیچه ای جدید می شود.

در صورت استفاده از افزایش دهنده حجم اگر با ورزش منظم ورزش نکنید و آن را بسوزانید، می توانید دچار اضافه وزن شوید. همچنین افزایش دهنده حجم مقدار زیادی کافئین و کراتین دارند که می تواند منجر به مشکلات هیدراتاسیون شود.

افراد لاغر که برای افزایش وزن تلاش می کنند. صرف نظر از آنچه تلاش می کنند. از افزایش دهندگان سود خواهند برد زیرا باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن بدن آنها می شود.

تفاوت بین مکمل افزایش وزن مس و افزایش دهنده وزن

ترکیب اساسی این دو مکمل و مزایایی را که به شما در انتخاب آسان بین مکمل افزایش وزن مس و افزایش دهنده وزن و مزایای مصرف آنها کمک می کند را به شما ارائه می دهیم. در اینجا تفاوت ها در جدول ذکر شده است.

پارامتر افزایش دهنده وزن افزایش دهنده وزن مس
هدف هدف اصلی افزایش وزن این است: مصرف کننده وزن خود را افزایش دهد. هدف اصلی تقویت کننده ماهیچه این است: مصرف کننده حجم عضلات را افزایش دهد.
نوع ورزشکاران در درجه اول باید مصرف کنند. بدنسازان آینده نگر باید از تقویت کننده عضلات استفاده کنند.
کاربرد برای سوخت گیری و ذخیره کربوهیدرات های بدن برای عملکرد بهتر استفاده می شود. برای افرادی که می خواهند از توده عضلانی بدون چربی در زمان محدودیت کالری استفاده کنند ، استفاده می شود
کمیت پروتئین مقدار پروتئین در مقایسه با کربوهیدراتها کمتر است. مقدار پروتئین در یک افزایش دهنده جرم زیاد است.
کالری افزایش وزن کالری بیشتری به شما می دهد. افزایش دهنده وزن مس به افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک می کند.
فیبر مقدار فیبر که به هضم فعال بدن کمک می کند در افزایش وزن کم است. محتوای فیبر دارای چربی زیاد است زیرا به هضم چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند و تنها تمرکز قدرت عضلانی را افزایش می دهد.
ورزش از آنجا که افزایش وزن برای افرادی است که به سختی اضافه می شوند. آنها فقط باید ورزش ملایم انجام دهند. افزایش وزن با ارائه قدرت مورد نیاز ، توانایی های ورزشی شما را افزایش می دهد تا بتوانید با وزنه های سنگین تمرین کنید.

احتیاط در مصرف مکمل افزایش وزن مس

قبل از مصرف مکمل افزایش وزن مس با مربی کارشناس تغذیه مشورت شود.
بیش از میزان مصرف نکنید.
افراد تحت درمان، بیماری خاص یا خانم های باردار مصرف نکنند.
در صورت حساسیت به پزشک مراجعه شود.

نگهداری مکمل افزایش وزن مس

مکمل افزایش وزن مس دور از دسترس اطفال، دور از تابش نور آفتاب و جای خشک و خنک حفاظت شود.

معیار در انتخاب مکمل افزایش وزن مس

برخی از مکمل افزایش وزن مس از کیفیت بالاتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. برای کمک به شما در تصمیم گیری برای خرید محصول، بهترین گزینه ها را بر اساس معیارهای زیر است:

ترکیب و کیفیت تغذیه ای: محصولات ذکر شده در زیر توسط یک متخصص تغذیه بر اساس کیفیت مواد تشکیل دهنده و محتوای تغذیه ای آنها انتخاب می شوند.

نظرات مشتریان: همه محصولات گنجانده شده دارای نظرات مثبت هستند.

آزمایش شخص ثالث: اکثر مکمل های ذکر شده در زیر از نظر خلوص و کیفیت توسط شخص ثالث آزمایش شده اند.

کلام آخر

همانطور که قبلا بحث کردیم مکمل هایی هستند که به طور گسترده در جامعه تناسب اندام استفاده می شوند. آنها عمدتا ترکیبی از عناصر ریز مغذی و ریز مغذی هستند که گاهی اوقات با برخی از ترکیبات خاص ترکیب می شوند. برای نتیجه گیری می توان گفت که هر دو نوع افزایش دهنده مشخصات و عملکرد مغذی خود را دارند. فرد باید عاقلانه بسته به نیازهای بدنی و اهداف تناسب اندام خود انتخاب کند. این مکملها راهی راحت و آسان برای پر کردن فاصله بین نیازهای غذایی و رژیم متعادل هستند. از این رو، یک تمرین ورزشی و رژیم غذایی مناسب باید با افراد مفید باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا