Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید سدیم پلی آکریلات| کاربرد سدیم پلی آکریلات

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سدیم پلی اکریلات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سدیم پلی اکریلات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سدیم پلی اکریلات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سدیم پلی اکریلات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سدیم پلی اکریلات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سدیم پلی اکریلات به روزرسانی می‌شود.

سدیم پلی آکریلات (Sodium polyacrylate) پودری سفید رنگ و بدون بو است که چشمگیرترین خاصیت آن توانایی جذب مقدار زیادی مایعات است. سدیم پلی آکریلات در درجه اول به دلیل داشتن توانایی منحصر به فرد در جذب و نگه داشتن مولکول های آب به عنوان ماده ضخیم کننده مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده را برای استفاده در پوشک و ژل مو ایده آل می کند.

این پلیمر تا ۸۰۰ برابر حجم خودش آب مقطر و مقادیر کمتری از سایر مایعات را جذب می کند. این خاصیت یکی از کاربردهای اصلی این ماده در ساخت پوشک یکبار مصرف به حساب می آید. پوشک های ساخته شده از سدیم پلی آکریلات قادر به جذب ۳۰ گرم ادرار در هر گرم پوشک هستند.

مراکز خرید و قیمت فروش سدیم پلی اکریلات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سدیم پلی اکریلات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سدیم پلی اکریلات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سدیم پلی اکریلات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سدیم پلی اکریلات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سدیم پلی اکریلات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

سدیم پلی آکریلات همچنین با سایر پلیمرهای جاذب ترکیب شده و به درون لایه های داخلی لباس های فضانوردها تزریق می شود تا از ایجاد بثورات جلدی در هنگام پرواز فضایی جلوگیری کند.

تولید و ساخت سدیم پلی آکریلات

سدیم پلی آکریلات با واکنش بین اسید اکریلیک (H2C = CHCOOH) و نمک سدیم آن (H2C = CHCOONa) تولید و سنتز می شود. محصول این واکنش یک کوپلیمر زنجیره ای طولانی است که از واحدهای متناوب اسید اکریلیک و سدیم آکریلات تشکیل شده است. کوپلیمر پلیمری است که از دو مونومر مختلف ساخته شده است. آنچه این پلیمر را از انواع دیگر پلیمرها متمایز می کند این است که زنجیره های پلیمری مجاور قادر به پیوند متقاطع با یکدیگر هستند.

به این صورت که هیدروژن موجود در گروه کربوکسیل (-COOH) در یک زنجیره با یک پیوند مضاعف (-C = C-) با زنجیره مجاور واکنش می دهد و پیوندی را تشکیل می دهد که این دو زنجیره را در کنارهم نگه می دارد. این پیوند متقاطع در بسیاری از نقاط پلیمر ایجاد شده و در نتیجه یک شبکه متشکل از زنجیره های پلیمری تشکیل می شود.

هنگامی که آب به پلیمر اضافه شود، گروه های کربوکسیلی را مجبور می کند از یکدیگر دور شوند بنابراین شبکه باز می شود و فضایی را برای مولکول های آب ایجاد می کند تا شکاف های موجود در پلیمر را پر کند. با افزودن آب بیشتر، گروههای کربوکسیلی از هم دورتر می شوند و باعث می شوند که جا برای جذب مولکول های آب بیشتر در پلیمر ایجاد شود.

کاربرد سدیم پلی آکریلات

بعلت قیمت خرید و فروش مناسب سدیم پلی آکریلات معمولاً در بسیاری از مواد شوینده به عنوان یک ماده جداکننده یا عامل شلاته کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده قابلیت پیوند با عناصر آب سخت مانند منیزیم، کلسیم، آهن و روی را دارد تا مواد شوینده به طور مؤثر کار کنند.

سدیم پلی آکریلات عوامل شلاته کننده فلزات سنگین ( آرﺳﻨﯿﮏ، ﺑﺎرﯾﻢ، ﮐﺎدﻣﯿﻮم، ﺟﯿﻮه، ﺳﺮب ) موجود در آب، آلودگی ها و سایر موادی که ممکن است در رخت های شستنی موجود باشد را خنثی می کند و این مسئله باعث می شود شوینده در تمیز کردن و خنثی کردن بوی لباس شما موثرتر عمل کند.

این پلیمر در فرآیندهای صنعتی برای حل کردن صابون ها با جذب مولکول‌های آب استفاده می شود. مواد ضخیم کننده مانند سدیم پلی آکریلات باعث افزایش ویسکوزیته یا گران روی ترکیبات مبتنی بر آب می شوند. این ترکیب در پوشک بچه مولکول های آب موجود در ادرار را جذب می کند و در عین حال با ایجاد یک محیط خشک خطر بثورات ناشی از پوشک را کاهش می دهد.

سدیم پلی آکریلات به عنوان پوشش برای محافظت از سیم ها در برابر آب و رطوبت در تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجاییکه آب و رطوبت در انتقال سیگنال های الکتریکی اختلال ایجاد می کنند استفاده از این پلیمر در پوشش لاستیکی محافظ اطراف یک سیم آنرا از قرار گرفتن در معرض رطوبت محافظت می کند و انتقال ایمن سیگنال های الکتریکی را امکان پذیر می کند.

این پلیمر کاربرد گسترده ای در صنعت کشاورزی دارد و در خاک بسیاری از گیاهان گلدانی تزریق می شود تا به حفظ رطوبت کمک کند و به عنوان یک نوع مخزن آب رفتار می کند. گل فروش ها معمولاً از سدیم پلی آکریلات برای کمک به تازه نگه داشتن گلها استفاده می کنند.

قیمت سدیم پلی اکریلات

سدیم پلی اکریلات یک ماده ضد رسوب است که به صورت یک ماده پودری که در ساختار آن گروه کربوکسیلات وجود دارد، می تواند به عنوان یک پلیمر مقادیر زیادی آب را جذب کند و ویسکوزیته آب به سرعت افزایش دهد. این محصول به دلیل کارایی عالی و خلوص بالا در مخازن، پمپ ها و خطوط لوله به منظور از بین بردن رسوبات به کار برده می شود. زیرا می تواند حذف و پاک کردن رسوبات را که یک عمل پرهزینه و زمان بر است را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

سدیم پلی اکریلات را از کجا تهیه کنیم

سدیم پلی اکریلات به دو صورت مایع و جامد در دسترس است. می توان این محصول را از شرکت های داخلی تهیه کرد. مصرف شکل جامد به دلیل کارایی بالاتر و راحتی، بیشتر است. این محصول با داشتن مقدار زیادی یون منفی سدیم و وزن مولکولی بالا به راحتی در آب حل می شود. با جذب آب حالت ژل شدگی را ایجاد می کند که به راحتی بر روی لایه های رسوبی تاثیر می گذارد و در نتیجه یون های فلزی را کیلیت می کند.

تولید سدیم پلی اکریلات در ایران

تولید سدیم پلی اکریلات در ایران توسط چندین شرکت در ایران انجام می شود. این شرکت ها این ماده را به عنوان یک محصول با کیفیت و یک پلیمر با کارایی عالی به بازار عرضه می کنند. این محصول به عنوان یک عامل ضد رسوب و یک آنتی اسکالانت و عامل غلظت دهنده در صنایعی مانند صنعت آب و فاضلاب، صنعت نفت و در تولید محصولات آرایشی به کار برده می شود. سدیم پلی اکریلات با داشتن قدرت پایداری بالا در سیستم های آبی به عنوان یک ماده ایمن برای از بین بردن تجمعات رسوبی استفاده می شود.

خرید سدیم پلی اکریلات صنعتی

سدیم پلی اکریلات صنعتی به عنوان یک ماده مقاوم در برابر عواملی مانند گرما و عوامل مکانیکی و همچنین به دلیل توانایی بالا در جذب آب و خاصیت قوام دهندگی در صنعت اب و فاضلاب استفاده می شود. این ماده غیر سمی قابلیت بالایی در کیلیت کردن یون های فلزی موجود در آب که به عنوان عوامل ایجاد رسوب شناخته می شوند را دارد. این ترکیب می تواند از طریق ساخت کمپلکس هایی با یون های کلسیم و آهن و..از ایجاد رسوب بر روی تجهیزات و دستگاه های فلزی جلوگیری کند.

خرید سدیم پلی اکریلات

خرید سدیم پلی اکریلات اغلب برای استفاده در صنایعی مانند صنعت تصفیه آب و صنعت نفت صورت می گیرد. زیرا بطور قابل توجهی می تواند در این صنایع موثر واقع شود و بازدهی تجهیزات را بالا ببرد. این ماده در صنعت تصفیه آب برای از بین بردن فلزات سنگین استفاده می شود و به راحتی می تواند این یون های فلزی را قبل از اینکه در محیط زیست رها شوند را به دام بیندازد. در صنعت نفت نیز از این ماده به عنوان یک سیال با کارایی مناسب برای بخش حفاری استفاده می شود.

پتاسیم پلی اکریلات

پتاسیم پلی اکریلات یک جامد کریستالی است که می تواند مقادیر بالایی آب را جذب و نگهداری کند. به دلیل داشتن این توانایی در کاربردهای گسترده ای استفاده می شود زیرا کاملا غیرسمی است و تجزیه پذیر است. این محصول آب دوست در هر موقعیت و یا مکانی که نیاز به جذب آب باشد، قابل استفاده است. این ترکیب می تواند به عنوان جاذب رطوبت و یا نگهدارنده رطوبت در کاربردهایی مانند صنعت کشاورزی، صنایع سلولزی بهداشتی، در صنعت نفت و در بخش حفاری و تولید بتن و..سایر کاربردها استفاده شود.

اکریلات چیست

اکریلات نمونه ای از پلیمرهایی است که به دلیل متفاوت بودن مواد اولیه و روش های تولید دارای خواص و کاربردهای مختلفی هستند. آنها بیشترین استفاده را در صنعت نساجی دارند. در این صنعت اغلب به عنوان عامل غلظت دهنده و عنصر مهم در چسب های پارچه ای برای چاپ رنگدانه ها به کار برده می شوند. چسب های پارچه ای دارای تنوع گسترده ای هستند که به دلیل سیالیت و چسبندگی مناسب به راحتی به پوشش ها و الیاف ها متصل می شوند. آنها از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند که عمدتا حاوی پلی اکریلات ها و کوپلیمرهای آنها و الکل های پلی وینیل می باشند.

سدیم پالمات

سدیم پالمات ماده طبیعی است که از روغن نخل تهیه می شود. این ماده به عنوان یک عنصر فعال در تولید صابون به کار برده می شود زیرا می تواند به عنوان یک عامل پاک کننده استفاده شود. علاوه بر این به دلیل اینکه یک ماده گیاهی و یک اسید چرب است اغلب در محصولات مراقبتی به کار برد می شود زیرا می تواند با تاثیر برروی سلول های پوست به از بین بردن لکه های پوستی و صاف شدن پوست نیز کمک کند.

عوارض و خطرات سدیم پلی آکریلات

این پلیمر هنگام استنشاق یا بلع بسیار سمی است و باعث آسیب به چشم، پوست و ریه های شما می شود. اگر به طور تصادفی این ماده را استنشاق یا مصرف کرده اید، فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنید.

 

خرید سدیم پلی اکریلات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سدیم پلی اکریلات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سدیم پلی اکریلات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سدیم پلی اکریلات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سدیم پلی اکریلات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا