Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

ماسک نشاسته و ماست بهترین ماسک روشن کننده پوست

ماسک نشاسته و ماست کمک فراوانی به داشتن پوست سالم، شفاف، روشن و درخشان می کند. ماست به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی، فعالیت باکتری های پوست را مهار کرده و مانع از ایجاد جوش و آکنه می شود. نشاسته نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، در کاهش حساسیت های پوستی مانند خارش و قرمزی بسیار موثر است.

این ماسک سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و آهن، انواع ویتامین ها مانند ویتامین های  D ، B۲ ،B۱۲ و B۵، پروتئین و اسید لاکتیک است.

داشتن پوست سالم و زیبا از دغدغه های روزمره افراد است. به همین دلیل، برای رسیدن به این منظور روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از محصولات شیمیایی در کنار اثربخشی خود می تواند با عوارضی نیز همراه باشد. از آن جا که می توان این ماسک را به راحتی در منزل تهیه کرد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پیش از این در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی ماسک خاک رس پرداخته شده است. در این مقاله به معرفی و بررسی ماسک نشاسته و ماست، خواص و فواید و طرز تهیه آن می پردازیم.

نشاسته چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟

نشاسته پودر سفیدرنگ و بی بویی است که از دانه یا ساقه‌های زیرزمینی همه گیاهان وجود دارد. گیاهانی مانند گندم، ذرت و سیب‌زمینی منبعی سرشار از نشاسته هستند.

این ماده به دلیل داشتن فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین B خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. از این رو، استفاده از آن در ماسک فعالیت باکتری های سطح پوست را مهار کرده و مانع از ایجاد جوش و آکنه می شود. خاصیت چسبندگی نشاسته موجب می شود به راحتی درون منافذ پوست نفوذ کرده و مقدار چربی را کاهش دهد.

نشاسته چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟
نشاسته چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟

نشاسته از خاصیت لایه برداری نیز برخوردار است. به این ترتیب، با از بین برده سلول های مرده و سطحی پوست به رفع لک های پوستی کمک کرده و موجب روشن شدن پوست می شود.

از دیگر ویژگی های نشاسته خاصیت ضد التهابی آن است که سبب تسکین حساسیت های پوستی مانند خارش و قرمزی می شود. به همین دلیل، در درمان های سنتی از نشاسته به جای پودر بچه برای درمان سوختگی‌های پوستی نوزادان استفاده می‌کردند.

نشاسته در تسکین درد های آبله مرغان بسیار موثر است. این ماده در ترمیم سلول هایی که در اثر آفتاب سوختگی و عرق سوز شدن دچار آسیب شده اند نیز بسیار موثر است.

انواع ماسک هایی که با نشاسته تهیه می شوند

ماسک های مختلفی وجود دارد که بر پایه ی نشاسته تهیه می شود. از مهم ترین این ماسک ها می توان به ماسک های نشاسته و شیر، نشاسته و ماست، نشاسته و سفیده تخم مرغ و ماست، نشاسته و ماست و زردچوبه و ترکیب نشاسته و ماست و آبلیمو اشاره کرد.

ماست چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟

ماست منبعی غنی از پروتئین، کلسیم، ویتامین های  D، B۲،B۱۲  و B۵ است. در انواع پروبیوتیکی آن نیز حاوی باکتری های مفیدی است که علاوه بر کمک به گوارش غذا، تاثیر فوق العاده ای در سلامت و زیبایی پوست دارد.

ماست به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست به خصوص پوست های خشک محسوب می شود. این ماده در مرطوب نگه داشتن سلول های پوست بسیار موثر است. وجود آب کافی در سلول های پوست موجب می شود حجم سلول ها به مراتب افزایش یافته و در نهایت شکل توپر و گرد آن ها نمایان شود.

ماست چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟
ماست چه تاثیری بر زیبایی و سلامت پوست دارد؟

ماست سرشار از پروتئین های طبیعی است که در شفافیت پوست نقش مهمی دارد. به عنوان یک ماده ی ضد التهاب، درمان بسیار مناسبی برای پوست های صدمه دیده، خشک و آفتاب سوخته در مجاورت نور خورشید است.

ماست با افزایش آبرسانی در نواحی آسیب دیده پوستی، سلول های مرده و آسیب دیده را با سلول های جدید جایگزین کرده و موجب شفاف شدن پوست می شود. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در این ماده به فرایند لایه برداری کمک کرده و در رفع لک و جای جوش موثر است.

همچنین، ماست به عنوان یک ماده ی قابض سلول های پوستی عمل کرده و با سفت کردن پوست مانع از شل شدگی و افتادگی آن می شود.

ماسک نشاسته و ماست از چه خواص و فوایدی برخوردار است؟

با توجه به مطالب گفته شده این ماسک از دیرباز برای زیبایی و سلامت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهم ترین خواص و فواید این ماسک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موجب شفافیت و درخشندگی پوست می شود

وجود ویتامین های مختلف در این ماسک و خاصیت آب رسانی آن موجب ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده پوستی می شود. به این ترتیب، با از از بین بردن لک های پوستی موجب ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست می شود.

در چاق شدن صورت موثر است

امروزه روش های درمانی مختلفی وجود دارد که برای داشتن صورتی پر و زیبا مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها که شامل تزریق چربی، بوتاکس، ژل و … است ممکن است با خطراتی نیز همراه باشد. به همین دلیل، استفاده از این روش ها چندان توصیه نمی شود.

استفاده از ماسک نشاسته و ماسک یکی از روش های طبیعی است که استفاده از آن به داشتن صورتی چاق و زیبا کمک فراوانی می کند.

در چاق شدن صورت موثر است
در چاق شدن صورت موثر است

از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند

ترکیبات موجود در این ماسک با نفوذ به درون منافذ باز پوست میزان ترشح چربی را کاهش می دهد. علاوه بر این، خاصیت ضد باکتریایی آن فعالیت باکتری های سطح پوست را مهار می کند. به این ترتیب با کنترل میزان ترشح چربی مانع از ایجاد جوش و آکنه می شود.

به نرمی و لطافت پوست کمک می کند

وجود انواع ویتامین در این ماسک و ویژگی آب رسانی آن، مانع از خشکی سلول های پوستی شده و به داشتن پوستی نرم و لطیف کمک می کند.

به تسکین التهابات پوستی کمک می کند

خاصیت ضد التهابی این ماسک موجب تسکین التهابات پوستی مانند سوزش، خارش و قرمزی می شود. به همین دلیل، برای درمان سلول های آسیب دیده در اثر تابش نور مستقیم آفتاب (آفتاب سوختگی)، دردهای ناشی از آبله مرغان از این ماسک استفاده می شود. این ماسک در تسکین قسمت های عرق سوز شده بدن نیز بسیار موثر است.

طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست چگونه است؟

برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز داریم:

  • ۱ قاشق غذاخوری ماست کم چرب
  • ۱ قاشق چای خوری پودر نشاسته

این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نموده تا خمیر یک دستی حاصل شود. سپس خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید. اگر پوست خیلی خشک باشد می‌توان به جای ماست کم چرب از ماست پرچرب استفاده کرد. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم یا سرد شستشو دهید.

در استفاده از ماسک نشاسته و ماست رعایت چه نکاتی الزامی است؟

 

در استفاده از ماسک نشاسته و ماست رعایت چه نکاتی الزامی است؟
در استفاده از ماسک نشاسته و ماست رعایت چه نکاتی الزامی است؟
  • این ماسک را به دلیل روبت رسانی خوبی که دارد، می توان هر روز تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد.
  • پیش از استفاده از ماسک حتما صورت خود را به خوبی بشویید تا از مواد آرایشی و چربی ها پاک شده و منافذ پوست کاملا باز باشند.
  • توصیه می شود پس از زدن ماسک و شستن صورت، حتما از یک مرطوب کننده مناسب پوست استفاده شود تا مانع از ایجاد خشکی پوست شود.
  • پس از گذاشتن ماسک از حرف زدن و حرکات صورت خودداری کنید تا ماسک در طول مراحل خشک شدن و جذب پوست ترک نخورد.
  • ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید تا به خوبی خشک و جذب پوست شود. سپس با آب سرد شسته و به آرامی با حوله تمیز خشک شود.
  • در صورت استفاده به منظور داشتن صورتی چاق بهتر است به طور منظم از این ماسک استفاده شود.

توجه

توصیه می شود در مدتی که ماسک روی پوست قرار دارد، از صحبت کردن، خندیدن، اخم کردن و یا جویدن آدامس خودداری کنید. بهتر است روی چشم‌ها را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا در اثر تابش نور به طور ناخودآگاه اخم نکنید.

سخن پایانی

استفاده از ماسک نشاسته و ماست یکی از گزینه های عالی برای داشتن پوستی روشن و شفاف است. نشاسته و ماست سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین است. از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی قوی برخوردار است. به عنوان یک آب رسان قوی عمل می کند.

به این ترتیب، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و در تسکین التهاب ناشی از حساسیت مانند خارش و سوزش، آفتاب سوختگی و عرق سوز شدن بسیار موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا