Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش

قرص کروم به عنوان یک مکمل غذایی شناخته می شود. خواص قرص کروم به دلیل داشتن کروم است که ماده ای کمیاب بشمار می آید. کمبود کروم در بدن می تواند عوارض و مشکلاتی را ایجاد کند. از کاربرد کروم در بدن تقویت عملکرد انسولین و کنترل قند خون است. بنابراین کاربرد قرص کروم در بیماران دیابتی می تواند کمک کننده باشد. خواص قرص کروم منجر شده است تا در بسیاری افراد مانند ورزشکاران، افراد با مشکل چاقی، تخمدان پلی کیستیک و… کاربرد داشته باشد. مصرف قرص کروم (کرومیوم) عوارض خاصی را بروز نداده است. اما بهتر است مصرف آن طبق دستورالعمل باشد. قیمت قرص کروم (کرومیوم) می‌تواند به انواع مختلف آن وابسته باشد. انواع قرص کروم (کرومیوم) خارجی و ایرانی در بازار ایران موجود است. خرید و فروش قرص کروم را می توان به صورت آنلاین و حضوری انجام داد.

ما در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی بسیاری از مکمل های غذایی و دارو های مختلفی پرداخته ایم. مانند: قرص یونی زینک، سلنیوم، شربت سانستول، شربت ایمیونس و… . در ادامه با بررسی خواص و کاربرد قرص کروم (کرومیوم) این مکمل بی نظیر همراه ما باشید.

درباره قرص کرومیوم

کروم (کرومیوم) از عناصر کمیاب و ضروری بدن است. کرومیوم می تواند با بهبود حساسیت انسولین به بهبود متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و لیپیدها کمک کند. کروم از عناصری است که بدن انسان در مقادیر بسیار کم نیازمند آن است. البته در رابطه با مقدار دقیق کروم مورد نیاز بدن و چگونگی عملکرد آن اطلاعات کمی وجود دارد. البته مزایا بی نظیر و شگفت آور این ماده کمیاب در بدن مشخص شده است. با کاربرد و مصرف قرص کروم (کپسول کرومیوم) می توان از خواص معجزه گر این ماده بی نظیر بهره برد.

کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش

فواید مصرف قرص کرومیوم

  • کروم از مواد معدنی است که انسان در مقادیر خیلی کمی به آن نیازمند است.
  • از منابع تامین کرومیوم برای بدن می توان به مواردی مانند: کلم بروکلی، جگر و مخمر آبجو اشاره کرد. همچنین مصرف قرص کرومیوم منبعی عالی برای تامین این ماده مغذی برای بدن است.
  • مکمل و کپسول کرومیوم می تواند در ورزشکاران نیز مفید باشد. زیرا توده عضله را تقویت می کند.
  • مصرف قرص کروم موجب کاهش وزن و کنترل گلوکز می شود. اما باید ذکر شود که محققان هنوز در حال بررسی های بیشتر هستند.

دقت در مصرف کپسول کرومیوم

مکمل های غذایی نیز در صورت مصرف نادرست، می توانند برای مصرف کننده مشکلاتی را ایجاد کنند. بنابراین افرادی که از مکمل های غذایی استفاده می کنند، باید آن ها را با احتیاط مصرف کنند.

خواص قرص کروم

مصرف قرص کروم قادر است حساسیت به انسولین را تقویت نموده و به بدن در تنظیم عملکرد گلوکز کمک نماید.

  • فاقد طعم دهنده های مصنوعی و مواد نگهدارنده، شکر، نمک و مخمر
  • بهبود عملکرد انسولین و کاهش یافتن قند خون
  • تاثیر در کاهش وزن و افزایش یافتن حجم عضلات
  • بیشتر شدن سوخت و ساز چربی در بدن
  • خاصیت جذب بالا توسط بدن

منابع غذایی کروم

به طور کلی کروم ماده کمیابی است و در غذاها به مقدار خیلی کم یافته می شود. بهترین منابع غذایی کرومیوم شامل موارد زیر است.

  • کلم بروکلی
  • جگر و مخمر آبجو
  • سیب زمینی
  • غلات کامل سبوس دار
  • انواع غذا های دریایی
  • گوشت

همانطور که قبلا اشاره شد، منابع غذایی حاوی کروم بسیار پایینی هستند. بنابراین در برخی مواقع لازم است تا از کاربرد قرص کروم (کرومیوم) در برخی افراد استفاده شود.

کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش

عوارض کمبود کرومیوم در بدن

مشخص شده است که عنصر کروم برای بدن مفید و بسیار سودمند است. درواقع کمبود کرومیوم در بدن می تواند باعث بروز برخی از مشکلات و بیماری ها شود. در ادامه به برخی عوارض کمبود کرومیوم اشاره شده است. البته این عوارض را با مصرف خواص قرص کروم می توان بهبود بخشید.

  1. عدم تحمل گلوکز: این عارضه می تواند به کاهش کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ منجر شود.
  2. کنترل نا موثر کلسترول: کنترل کمتر این ماده منجر افزایش بروز بیماری های قلبی می شود.

کاربرد قرص کرومیوم

  • کاربرد انواع قرص کروم می تواند در عضله سازی یا کاهش وزن استفاده شود. برخی از ورزشکاران و بدنسازان، از فواید قرص کروم را برای تقویت و افزایش انرژی بکار می برند.
  • مصرف قرص کروم (کرومیوم) می تواند به کاهش وزن و افزایش توده عضلانی کمک نماید.
  • مصرف و کاربرد قرص کروم می تواند رشد عضله یا کاهش توده چربی را باعث شود.
  • کاربرد در مدیریت و کنترل دیابت
  • مفید برای کاهش سطح لیپید خون
  • مفید در کاهش وزن
  • بهبود بخشیدن به متابولیسم بدن

کاربرد قرص کروم در دیابت

در یک مطالعه به چنین بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ در یک روز ۴۰۰ میکرو گرم انواعی از قرص کروم (کرومیوم) داده شد. نتایج نشان داد افرادی که روزانه ۴۰۰ میکرو گرم از کپسول کرومیوم استفاده کردند، کارکرد آندوتلیال، پروفایل لیپید و بیومارکرهای استرس اکسیداتیو در آن ها بهبود یافت. بنابراین مصرف انواع قرص کروم می تواند برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید واقع شود.

در مطالعه ای محققان روی تعدادی از افراد سالم دچار اضافه وزن آزمایشی انجام دادند. به این افراد یک نوشیدنی حاوی آمینواسید و کروم داده شد. افرادی که از این نوشیدنی را مصرف کردند، با کاهش سطح قند خون مواجه شدند.

سلامت قلب با مصرف قرص کروم

در سال ۲۰۱۷ تحقیقاتی در رابطه با مصرف و فواید قرص کروم منتشر شد. این تحقیقات نشان داند که دارو های استاتین می توانند در کاهش علائم آتروسلروز در موش ها کمک کننده باشند. مکمل های حاوی کرومیوم مانند قرص و کپسول کروم می توانند سلامت قلب مخصوصا در افراد دیابتی را بهبود بخشند.

تداخل دارویی قرص کروم

انواع قرص کرم با جذب دارو های تیروئید تداخلاتی دارند. داروی تیروئید را باید ۳ تا ۴ ساعت قبل یا بعد از مصرف قرص کرومیوم بکار برد.

مصرف قرص کروم با دارو های آنتی اسید، کورتیکو استروئید، مسدودکننده های بتا، انسولین، نیکوتینیک اسید، دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی، مسدود کننده های H2، بازدارنده های پمپ پروتون، بازدارنده های پروستوگلاندین تداخل دارویی ایجاد کند.

بنابراین افرادی که این دارو ها را بکار می برند و بیماران دیابتی باید قبل از مصرف کپسول کرومیوم با پزشک مشورت کنند. درواقع مکمل های کرومیوم می توانند بر عملکرد برخی دارو ها موثر باشند.

موارد منع مصرف قرص کروم

مکمل های کرومیوم نباید به هیچ وجه بیشتر از مقدار مجاز مصرف شوند. عوارض مصرف بیش از حد این مکمل ها در دسترس نمی باشد.

مکمل های حاوی کرومیوم نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف شوند.

قرص کروم و مکمل های حاوی کروم نباید به کودکان داده شود.

احتیاط در کاربرد قرص کرومیوم

مهم ترین عامل در سلامتی و پیشگیری از بیماری ها داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. درواقع تنها مصرف یک نوع ماده مغذی نمی تواند مواد ضروری و مورد نیاز بدن را تامین کند.

توجه شود که گزارشی در مورد مسمومیت به کروم به دلیل مصرف مواد غذایی وجود ندارد. همین‌طور در مورد بیشترین سطح مصرف کرومیوم نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. اما این بدان معنی نیست که هرچقدر می توان از این ماده استفاده کرد. درواقع باید در مصرف آن جانب احتیاط را نیز رعایت نمود.

پیش از مصرف مکمل های غذایی با پزشک مشورت شود.

توجه شود که مکمل ها در تشخیص، درمان یا پیشگیری از بیماری هیچ‌گونه نقشی ندارند.

عوارض مصرف بیش از حد قرص کرومیوم

مکمل های حاوی  کرومیوم اگر طبق دستورالعمل مصرف شوند، مشکلی را برای بدن ایجاد نمی کنند. مصرف کپسول کرومیوم در دوز های خیلی بالا می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند.

  1. مشکلات معده
  2. پایین آمدن سطح قند خون
  3. آسیب به کلیه و کبد

نحوه نگهداری و مصرف قرص کروم

نحوه مصرف

  • مصرف روزانه به صورت یک قرص همراه با وعده غذایی
  • مقدار توصیه شده کروم ۲۱ تا ۲۵ میکروگرم در سنین ۹ سال به بالا و زنان است.
  • ۲۵ تا ۳۵ میکروگرم نیز مقدار مصرف مجاز برای مردان می باشد.

نحوه نگهداری

  • در جای خشک و خنک نگهداری شود
  • دور از دسترس اطفال نگهداری شود
  • به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.
کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص کروم یا کرومیوم چیست؟ قیمت خرید و فروش

قیمت قرص کروم

مکمل های غذایی مانند انواع قرص کروم می توانند قیمت های مختلفی را در بازار خرید و فروش دارو داشته باشند. قیمت قرص کروم خارجی بیشتر از قیمت انواع ایرانی است. این مکمل توسط کشور های مختلف و توسط شرکت های سازنده مختلفی تولید و برای مصرف به بازار دارو عرضه می شود. درواقع قیمت انواع مکمل های ساخته شده توسط شرکت های داروسازی مختلف می تواند مقادیر مختلفی را شامل شود. بنابراین با جستجویی ساده در سایت ها و داروخانه های معتبر به تعداد زیادی برند تجاری تولید مکمل های کروم مواجه می شوید. در نهایت این پزشک معالج است که تعیین می کند کدام مکمل برای شما مناسب خواهد بود. البته در رابطه با مصرف مکمل ها توان هزینه نمودن بیمار برای دارو نیز بسیار پر اهمیت است.

خرید و فروش قرص کروم

به دلیل کاربرد های فراوان کرومیوم در سلامت و متابولیسم بدن، خرید و فروش قرص کروم در کشور ما ایران بسیار صورت می گیرد. برای خرید قرص کروم می توان هم به شکل حضوری و هم به شکل آنلاین اقدام نمود. فروش قرص کرومیوم در داروخانه های سراسر کشور به راحتی صورت می پذیرد. این مکمل غذایی بی نظیر را در انواع مختلف و به راحتی می توان از سایت های فروش دارو سفارش داده و درب منزل دریافت نمود.

نکته ای که در خرید مکمل های غذایی باید رعایت شود این است که دارو حتما از مراکز خرید و فروش معتبر تهیه شود. در غیر این صورت ممکن است برای مصرف کننده عواقبی در بر داشته باشد.

سخن آخر

بدن انسان به تمام ترکیبات مغذی از گروه های مختلف نیاز دارد.  تنها در این صورت است که سلامت بدن حفظ می گردد. کمبود تنها یک ماده معدنی نیز در مواردی می تواند برای بدن ایجاد بیماری نماید. کمبود مواد مغذی در بدن کارکرد آنزیم ها و پروتئین ها را به مخاطره انداخته و آسیب هایی را در دراز مدت به بدن وارد می کنند. امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی بسیاری از افراد با مشکلات کمبود ویتامین و مواد مغذی مواجه شده اند. برای جلوگیری از آسیب ها و تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن گاهی از انواع مکمل ها استفاده می شود. البته دستور مصرف مکمل ها باید توسط پزشک صورت گیرد.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی و معرفی بسیاری از دارو های گیاهی و شیمیایی و مکمل های غذایی پرداخته است. ما در جهان شیمی فیزیک سعی بر آن داشته ایم تا با مقاله های پرکاربرد اطلاعات خواننده را افزایش دهیم. با ما همراه باشید تا با کاربرد انواع مکمل های غذایی و تاثیرشان بر متابولیسم بدن و انواع دارو ها آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا