Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا

عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا یکی از راه های موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن از بافت ها، ارگان ها و سلول ها است و بدن انسان آمادگی کافی برای مبارزه با عوامل بیماری زا را پیدا می کند.

در زمان ظهور کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا بە کرونا با دمنوش و عرق گیاهی مطرح شد. اگر چه تاثیر مستقیم گیاهان دارویی هنوزبر تضعیف بیماری کرونا ثابت نشده است ولی با داشتن یک رژیم صحیح غذایی و مدیریت خواب کافی و صحیح، ورزش و تحرک کافی و درکنار آن فاکتورهایی مانند دمنوش و عرق گیاهی می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا موثر باشد.

گیاهانی مانند زردچوبه،مرزنجوش، گل گاو زبان، زعفران، هل،رزماری، بابونه، دارچین، آویشن دارای خواص درمانی بالایی هستند که می توان از آن ها برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد. هم چنین دمنوش نعنا یا نعنا فلفلی یک دمنوش پر خواص برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مرزنجوش که طبع گرم و خشکی دارد در دسته خانواده نعنا قرار می گیرد.

اگر افراد دچار بیماری خاصی نباشند با دمنوش و عرق های گیاهی می توانند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند. لذا تاکید می شود افرادی که بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، افزایش کلسترول، تیروئید و تری گلیسیرید دارند که باعث اختلال در سیستم ایمنی می شود و یا فردی که از داروهای خاصی استفاده می کند بهتر است از مصرف خودسرانه آن ها بپرهیزد و برای مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کند. دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک سعی نمودیم انواع دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا را به شما معرفی کنیم.

عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا

دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا
دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا

عرق های متنوعی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد و این نوشیدنی های گیاهی باعث جلوگیری از ضعیف شدن بدن می شود و می توانند بدن را از ویروس هایی مثل آنفلوآنزا محافظت کنند.

عرق آویشن

عرق آویشن از عرقیات مفید برای دوران نقاهت کرونا است. آویشن دارای ترکیبات فراری مانند تیمول و کارواکرول است که دارای خواص ضد میکروبی است. این عرق خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و کاملا برای تقویت سیستم ایمنی مناسب است. تیمول و کارواکرو ل باعث خنثی شدن پراکسید هیدروژن و اثر رادیکالی آزاد اکسیژن در لنفوسیت ها می شود. تضعیف سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

عرق آلوئه ورا

آلوئه ورا یا صبر زرد غنی از مواد مغذی، مواد معدنی، آمینواسیدها و ترکیباتی مانند آنتراکینون،ایزو بالکوئین، فامودین است. مصرف این گیاه موجب افزایش ایمنی بدن می شود.

عرق گیاهی آلوئه ورا دارای ویتامین های B1فولیک اسید و نیاسین، B2 ، B6 ،B12 ،C ،E ،A است هم چنین دارای مواد معدنی مانند روی، کروم، مس منگنز،آهن و کلسیم است که برای بدن بسیار ضروری است.

عرق دارچین

عرق دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد آنفولانزایی است. بخش اعظمی از اسانس دارچین را سینامیک آلدئید و اوژنول تشکیل می دهد با توجه به اینکه ویروس دارای پروتئین هماگلوتینین است و ترکیبات سینامیک آلدئید و اوژنول تمایل زیادی به ترکیب با این پروتئین رادارد و به همین علت دارچین دارای خواص ضد آنفولانزایی بالایی است. این گیاه می تواند برای دوران نقاهت بیماری کرونا مفید باشد.

عرق زنجبیل

عرق زنجبیل یکی از بهترین عرقیات گیاهی برای افزایش سطح ایمنی بدن است. از این گیاه در زمان های بسیار دور به عنوان گیاه دارویی استفاده می شد. عصاره زنجبیل ترکیبات فعالی مانند فنل‌های جینرول و شوگاول‌ها دارد. این ترکیبات بتعث درمان اختلالات تنفسی می شود و پتانسیل لازم را برای مهار ویروس دارد.

عرق شیرین بیان

عرق شیرین بیان دارای خواص ویروسی و ضد میکروبی و ضد التهابی و خاصیت آنتی بیوتیکی و دارای منیزیم و پتاسیم بالایی است. این گیاه می تواند به بهبودی گلودرد، سرفه، برونشیت، التهاب و سل کمک موثری کند.

ریشه شیرین بیان دارای انواعی از مواد گیاهی شیمیایی مانند فلانوئیدها است که فعالیت ضد ویروسی دارند. مواد فوتوشیمیایی موجود در ریشه شیرین بیان در مقابل ویروس سارس بسیار قوی هستند و بیش از ۸۳ مقاله در مجله پزشکی معتبر منتشر شده و درباره کارایی این مواد فوتوشیمیایی در برابر سارس صحبت کرده اند.

از محصولات تجاری گیاه شیرین بیان می توان به داروی لیکوفار اشاره کرد که به صورت قرص برای خلط آور و ضد سرفه و ضد التهاب گلو است. همچنین این گیاه دارای اثر ضد ویروسی بر ویروس هپاتیت و (HIV-1) دارد.

 

دمنوش گیاهی برای دوران نقاهت

دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا
دمنوش و عرق گیاهی برای دوران نقاهت کرونا

دمنوش هایی مانند گل پنیرک، نعناع، پونه کوهی، ختمی، چای سبز، اسطودوخوس، چای سبز،سفید و کاکوتی و عناب از جمله دمنوش هایی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه دارای طعم تلخی است و مزاج گرم و خشکی دارد این دمنوش برای کاهش علایم سرماخوردگی،کاهش عفونت ریه،کاهش علایم آسم و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

دمنوش ترکیبی چوب دارچین و زنجبیل و چای ترش

 

این دمنوش منبع غنی از آنتی اکسیدان است و دارای مواد فعال برای از بین بردن ویروس ها و عوامل بیماری زا هستند. این دمنوش باعث از بین رفتن عفونت سینوس‌ها و خارج شدن خلط از ریه‌ها می شود.

دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، زنجبیل و عناب

برای تهیه این این دمنوش ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم ازپونه کوهی و زنجبیل و هفت عدد عناب داخل قوری می ریزیم و بعد از اضافه کردن آب جوش صبر می کنیم تا دم بکشد و هنگام مصرف دمنوش، به آن عسل اضافه می کنیم. از این دم کرده روزانه ۴ تا ۵لیوان می توانید استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از راهکار های مفید برای پیشگیری و کنترل ویروس‌ها مخصوصا ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی است. دمنوش ها و عرق های گیاهی زیادی وجود دارند که باعث تقویت سیستم ایمنی دربرابر بیماری های ویروسی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا