Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه

عرق گیاهی برای تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل و فراموشی یکی از راه های طبیعی و کاربردی  است . گیاهان مختلف معدنی از ویتامین ها و مواد معدنی با ارزشی هستند.عرق گیاهی یکی از پرمصرف ترین روش استفاده از گیاهان دارویی است که در گذشته های دور مورد استفاده مردم قرار می گرفته است و متاسفانه با گسترش شهرنشینی و استفاده بیشتر مرد ماز مواد شیمیایی، به مرور گیاهان دارویی از سبد مصرف خانواده ها حذف شده است. همانطور که می دانیم خداوند متعال منابع طبیعی بسیاری را در درون قلب طبیعت قرار داده است که می تواند به تناسب اندام و طول عمر ما کمک کند و با استفاده صحیح از آن ها، زندگی بهترو سالم تری را خواهیم داشت. در این راستا در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی دمنوش و عرق های گیاهی که به تقویت حافظه کمک می کند می پردازیم.

عرق گیاهی برای تقویت حافظه

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه

عرق میخک

عرق میخک طبع گرمی  دارد. این عرق مقوی مغز و اعصاب  است. در طب سنتی از عرق میخک برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها استفاده می شود چون این گیا ه به عنوان یک داروی حرفه شناخته شده است.

عرق جینسنگ

جینسینگ برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی مفید و قابل توصیه است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می کند. گیاه جینسینگ باعث بهبود حافظه و کاهش استرس می شود. این گیاه سلول های مغز را تحریک می کند و توانایی و تمرکز مغز را افزایش می دهد.

عرق کندر

 

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت حافظه

کندر یک ماده خوراکی غنی است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید است. کندر در واقعیت صمغ درختی است به همین نام که طعمی گس و تلخ دارد که در گذشته در طب سنتی از این صمغ برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده می کردند ، امروزه کندر را به سه شکل خوراکی، موضعی و بخور استفاده می کنند. در طب سنتی و اسلامی از عرق کندر در تقویت حافظه و هوش بسیار موثر است.

عرق اسطودوخوس

اسطودوخوس گیاهی خوش عطر و بواست که دارای خواص فراوانی برای بدن است. اگر احساس می کنید دچار فراموشی و کندی ذهن و سردرد های عصبی پی در پی شده اید، مصرف عرق و دمنوش اسطودوخوس دراین زمینه به شما کمک خواهد کرد. مصرف منظم عرق اسطودوخوس اضطراب، افسردگی که یکی از دلایل فراموشی و ضعف حافظه است را کاهش می دهد.

عرق آویشن

آویشن دارای طبع گرم است که محرک سیستم عصبی و مقوی اعصاب است. دراین گیاه ماده شیمیایی تیمول وجود دارد که باعث تقویت قوای فکری می شود. آویشن دارای عطر و بوی نافذ است که در هنگام مصرف آویشن دم کرده و عرق آویشن باعث تقویت ذهن می شود و از طرف دیگر مجاری تنفسی و سینوس ها را تقویت می کنند. در طب سنتی از بخور، دم‌کرده و عرق آویشن، جهت درمان اختلالات مغزی از جمله اختلال در فکر و بیماری‌های روانی استفاده می کنند.

معرفی چند دمنوش برای تقویت حافظه

عرق گیاهی برای تقویت حافظه
عرق گیاهی برای تقویت حافظه

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران مقوی و فرح بخش است و باعث بهبود و تقویت عملکرد حافظه ، سلول‌های مغزی و دستگاه گوارش می شود. این گیاه باعث بهبود اضطراب و افسردگی می شود. دمنوش زعفران با کمی عسل تقویت کننده حافظه است.

دمنوش رزماری

گیاه رزماری از گذشته های دور برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شد. این گیاه دارویی در وعده های غذایی برای افزایش حالت تمرکز و تقویت حافظه به کار می رود. البته بهی اد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن باعث ناراحتی های گوارشی و معده می شود.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین تسکین دهنده، تقویت کننده معده، کاهش دردهای مفاصل، بهبود جریان خون، تقویت کننده حافظه و مقوی اعصاب است. برای تهیه این دمنوش چند عدد چوب دارچین را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دردمای ۸۰ درجه دم می کنید. مصرف بیش از اندازه دارچین می تواند برا یزنان باردار مضر باشد.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل از موثرترین گیاهان برای تقویت حافظه ، مقوا اعصاب است . این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است .برای تهیه دمنوش آن یک قاشف چایخوری زنجبیل را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و آن را با کمی عسل میل کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا