Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

تاثیر فوق العاده شربت اشتهاء آور باریج در کودکان و بزرگسالان

شربت اشتهاء آور باریج که در متون کهن طب سنتی به نام شربت انار معرفی شده است، قدمتی دو هزار ساله دارد. دیسقوریدوس داروشناس قرن اول میلادی از ترکیب آب انار و نعنا برای درمان سو هاضمه استفاده کرد. جالینوس، انار را اثربخش‌تر از سیب برای درمان تهوع و در تقویت معده دانسته است. ترکیب انار و نعنا را به شکل شربت تولید میکنند تا طعم و اثربخشی آن بهتر شود. زکریای رازی در قرن ۴ هجری شربت انار را برای تقویت معده معرفی کرد. این شربت علاوه بر تقویت معده، اشتها را افزایش میدهد. ابن سینا نیز سایر پزشکان به تاثیر اشتها‌‌ آوری این شربت اشاره کردند.

شربت اشتهاء آور باریج علاوه بر تقویت اشتها خواص مهم دیگری هم دارد. انار (Punicagranatum) جزء غالب این شربت، به دلیل ترکیبات پلی‌فنل، تاننی، آنتوسیانین و فلاونوئید منبع خوب وجود الاژیک اسید (Ellagic acid) است. الاژیک اسید خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب دارد و در دفع سموم بدن نقش دارد. آب انار سرشار از ویتامین هایA,B,C,E، کلسیم، آهن است.

در اروپا مصرف نعنا (Mentha spicata) به شکل چای همراه با عسل برای تقویت هاضمه عالی است. ترکیبات فرار موجود در سرشاخه‌های هوایی گیاه، برای تقویت معده لازم است.  بنابراین مصرفش همراه انار تاثیر هم‌افزایی دارد. نشریه جهان شیمی فیزیک از داروهای متفاوتی مانند مولتی ویتامین مینرال و استامینوفن مطالب خوبی منتشر کرده است. در این مطلب شما را با شربت اشتهاء آور باریج آشنا میکنیم.

شربت اشتهاء آور باریج ۱۲۰ میلی لیتر

شربت اشتهای انار باریج، از بهترین شربت های ایرانی برای افزایش اشتها کودکان است. این شربت غنی از عصاره انار، نعناع و عسل است. در بهبود بی اشتهایی، درمان تهوع و استفراغ و اسهال در کودکان نقش مهمی دارد..

از مهم ترین دغدغه های مادران غذا خوردن فرزندانشان است. گاهی مادر باید ساعت ها وقت صرف کند تا شوق کودک به غذا را زیاد کند. کمبود آهن و زینک در بدن کودکان موجب بی میلی کودک نسبت به غذا می شود.

منجر به کاهش رشد و سایر مشکلات برای کودک می شود. اما شربت اشتهای انار باریج کودکان می تواند به افزایش اشتها  فرزند کمک کند. شربت انار باریج،  یک شربت اشتها آور گیاهی برای کودک است. هیچ ماده شیمیایی اضافی و مضری در آن وجود ندارد.

خواص شربت اشتهاء آور باریج

  • افزایش اشتها در کودکان
  • بهبود ناراحتی های گوارشی
  • رفع حالت تهوع و استفراغ
  • بهبود اسهال در کودکان
  • تصفیه کننده خون
  • کاملا گیاهی و طبیعی

شربت اشتهاء آور باریج برای نوزادان و کودکان

شربت انار باریج برای کودکان بالای دو سال تهیه شده است. این شربت برای کودکانی که از شیر مادر گرفته شده اند و وارد مرحله غذای خانگی شدند مفید است. از این شربت نمی توان برای نوزادان استفاده کرد.

تاثیر فوق العاده شربت اشتهاء آور باریج در افزایش اشتها
تاثیر فوق العاده شربت اشتهاء آور باریج در افزایش اشتها

ترکیبات شربت اشتهاء آور باریج برای کودکان

شرکت داروسازی باریج از عصاره غلیظ انار شیرین، افشره نعناع و عسل طبیعی استفاده کرده است. این عصاره ها،  به افزایش اشتهای کودکان کمک می کنند.

عصاره انار

عصاره انار غنی از آنتی اکسیدان و ضد التهاب طبیعی مانند کاتچین و ویتامین C است. آنتوسیانین، پروسیانیدین و الاژیک اسید و اسیدهای آلی بهترین ترکیبات عصاره انار است. این ترکیبات روی آنزیم های گوارشی اثر گذاشته و سبب افزایش اشتها میشود. عصاره انار برای چاق شدن کودکان مفید است.

عسل

عسل در شربت چاق کننده کودکان باریج خواص زیادی دارد. تقویت سیستم گوارش یکی از مهمترین خواص آن است. عسل اثرات ضد التهاب و آنتی اکسیدان دارد. حالت تهوع و اسهال را رفع میکند. عسل غنی از فنولیک ها، پپتیدها، اسیدهای آلی و آنزیم های طبیعی است. آنزیم های گوارشی را تنطیم میکند. متیل گلی اکسال یک آنتی باکتریال است. با باکتری های بد معده مانند هلیکوباکترپیلوری مبارزه میکند.

افشره نعناع

عرق نعناع نقش موثری در بهبود مشکلات معده، کبد و روده ها دارد. خاصیت ضد اسپاسم دارد که برای درد معده، اسهال، سوء هاضمه و اسهال مفید است.

تاثیر شربت اشتهاء آور باریج در بدن

مهم ترین ترکیب در شربت اشتهای گیاهی باریج ترکیب انار و نعناع است. این دو گیاه موثر برای معده و روده است. این دو در کنار هم، خواص و عملکرد موثری دارد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آلی در عصاره انار وخواص ضد اسپاسم نعناع دل درد را کم میکند.

عسل نیز عملکرد روده را بهبود داده و التهاب در معده را رفع میکند. مصرف شربت اشتهای انار باریج  به افزایش اشتها و بهتر شدن عملکرد سیستم گوارشی کمک میکند.

شربت اشتهاء آور باریج برای کودکان زیر دو سال

شربت چاق کننده کودکان باریج، برای  بالای دو سال مجاز است. بهتر است برای کودکان یک ساله مصرف نشود.

تداخل دارویی شربت اشتهاء آور باریج

این شربت تداخلی با دیگر داروها ندارد. قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

این دارو دو هفته قبل از جراحی مصرف نشود.

افرادی که به عسل حساسیت دارند، با مصرف دارو دچار حساسیت میشوند.

تاثیر فوق العاده شربت اشتهاء آور باریج در افزایش اشتها
تاثیر فوق العاده شربت اشتهاء آور باریج در افزایش اشتها

قیمت شربت اشتهاء آور باریج

برای تهیه این محصول به داروخانه ها مراجعه کنید. خرید اینترنتی شربت اشتها آور باریج از داروخانه آنلاین سریع ترین روش برای خرید دارو است. قیمت این دارو باتوجه به نوسانات ارز در واردات مواداولیه متفاوت است.

نحوه مصرف شربت اشتهاء آور باریج

روش مصرف شربت اشتهاآور کودک باریج موارد است:

کودکان ۲ الی ۳ سال: روزانه ۱ الی ۲ مرتبه، هر با ۲.۵ میلی‌لیتر قبل از غذا

کودکان ۳ الی ۶ سال: روزانه ۲ الی ۳ مرتبه، هر با ۲.۵ میلی‌لیتر قبل از غذا

کودکان ۶ الی ۱۰ سال: روزانه ۲ الی ۳ مرتبه، هر با ۵ میلی‌لیتر قبل از غذا

کودکان و افراد بالای ۱۰ سال: روزانه ۲ الی ۳ مرتبه، هر با ۵ الی ۱۰ میلی‌لیتر قبل از غذا

شربت اشتها آور باریج برای بزرگسالان

شربت اشتها آور باریج اسانس افراد بزرگسال روزانه ۳ بار ۱ قاشق غذا خوری و کودکان روزی ۳ بار ۱ قاشق چای خوری از محصول را نیم ساعت پیش از صرف هر وعده غذایی خود به همراه نصف لیوان آب مصرف نمایند. مصرف بیشتر توصیه نمی شود.

شربت اشتهاء آور باریج چاق میکنه

این شربت برای افزایش اشتها و وزن گیری کودک بسیار مناسب است.

عوارض شربت اشتها آور باریج

عارضۀ جانبی برای مصرف طولانی مدت شربت اشتها آور باریج وجود ندارد. در اثر مصرف یبوست ایجاد شود. با قطع مصرف دارو این مشکل برطرف میشود.

با توجه به قابض بودن عصاره انار و نعناع، این شربت اشتها آور گیاهی باعث یبوست در کودک شود.

کاهش وزن پس از قطع مصرف شربت اشتهاء آور باریج

اگر علت اصلی بی‌اشتهایی برطرف نشود.  بعد از قطع این محصول اشتها و وزن به حالت قبلی برمیگردد. علت بی‌اشتهایی، کمبود ریزمغذی‌ها، مصرف داروها، بیماری‌های زمینه‌ای، افسردگی، اضطراب است. در دوره بارداری و یا شیردهی با تجویز پزشک مصرف شود.

راههای افزایش اشتها

صبحانه کامل میل شود.

هر ۳ وعده اصلی و میان وعده ها مصرف شود.

غذاهایی با کالری بالا مصرف شود.

پس از اتمام غذا آب زیادی مصرف شود.

در غذاها از فلفل استفاده شود.

روش نگهداری شربت اشتهاء آور باریج

در محیطی خشک و خنک (دمای بین ۱۵ الی ۲۵ درجه)، دور از نور خورشید نگهداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا