Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

راهنمای خرید بهترین ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش برای پاکسازی، آبرسانی و تسکین پوست شما ساخته شده است. این محصولات بافت کرمی، شیری، ژل مانند یا حتی آبکی دارند. به دلیل تنوع بافت و ترکیبات مختلف ممکن است انتخاب ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش برای افرادی که به ‌دنبال یک محصول مراقبت از پوست خوب هستند، کار سختی باشد.

برای استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش ابتدا با یک پاک کننده مناسب آرایش و آلودگی های احتمالی پوست را پاک کرده و صورت خود را با آب گرم بشویید. اکنون مقداری از ژل شستشو را به اندازه یک نخود روی نوک انگشتان خود فشار دهید و آن را به طور کامل روی صورت خود ماساژ دهید و به خو سپس با آب سرد خوب بشویید.

استفاده از این محصولات یکی از راههایی است که حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری راجع به بهترین ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

انواع ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

پاکسازی اولین و مهمترین بخش روتین مراقبت از پوست است. پاک کننده های مختلف نیازهای مختلف پوست را برآورده می کنند. بنابراین، ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید و سپس بهترین شوینده را بر اساس نوع پوست خود پیدا کنید. دانستن نوع پوست می تواند به شما کمک کند در زمان صرفه جویی کنید و مراقبت های بالقوه ای برای داشتن پوست بهتر انجام دهید.

به طورکلی، همه پاک کننده های روی پوست باید ملایم باشند و بدون خشک کردن منافذ پوست را کاملا تمیز کنند. همچنین لازم است به ترکیب پاک کننده ها نیز توجه داشته باشید. اگر به هر یک از مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید باید از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین بعد از استفاده از پاک کننده های آرایش نباید احساس چربی یا چسبندگی کنید. پاک کننده های آرایش باید تمام آلودگی، باکتری ها و ناخالصی ها را پاک کنند. همچنین پاک کننده ها ترجیحا باید بدون اسانس و پارابن باشند زیرا این مواد شیمیایی می توانند واکنش های ناخواسته ای را روی پوست ایجاد کرده و باعث تحریک، جوش و حتی سرطان پوست شوند.

ژل پاک کننده آرایش چیست

ژل پاک کننده آرایش دارای بافتی لغزنده مانند ژل هستند. آنها حباب یا کف کمی دارند که ممکن است فکر کنید بر روی پوست شما تأثیر زیادی ندارد. اما حتی اگر حباب یا کف تولید نکنند، باز هم در پاکسازی پوست شما موثر هستند.

در واقع، ژل پاک کننده آرایش برای پاکسازی عمیق پوست طراحی شده اند، برای داشتن پوستی کاملا تمیز همیشه حباب لازم نیست و شوینده های ژله ای می تواند این را ثابت کند.

ژل پاک کننده آرایش برای چه نوع پوستی مناسب است

ژل های پاک کننده آرایش معمولا بر پایه آب و حاوی مواد ملایمی هستند که برای انواع پوست های حساس بسیار مفیدند، لازم نیست نگران مواد تحریک کننده باشید زیرا مواد تشکیل دهنده آنها برای پوست مضر نیستند. همچنین این پاک کننده ها چربی طبیعی پوست را از بین نمی برند و در نتیجه پوست صاف و سالم تر به نظر می رسد.

فواید استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش
فواید استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

فواید ژل پاک کننده آرایش

  • پوست شما را عمیقا تمیز می کند و منافذ شما را از آلودگی و چربی پاک می کند.
  • حاوی مواد ملایم است بنابراین پوست را تحریک نمی کند.
  • برای پوست های حساس عالی است.
  • به عنوان یک آبرسان طبیعی پوست رطوبت را حفظ می کند.
  • پس از شستن پوست صورت احساس خشکی و سفتی ندارید.

معایب ژل پاک کننده آرایش

بسته به مواد تشکیل دهنده می تواند کمی بیش از حد ملایم باشد. اگر پوست شما نیاز به پاکسازی بیشتری دارید می توانید پس از پاکسازی از محصولات دیگری مانند میسلار واتر یا تونر استفاده کنید. ژل های پاک کننده شگفت انگیز به نظر می رسند و تقریبا هیچ عارضه جانبی بدی ندارند آنها قطعا ارزش امتحان کردن را دارند.

ژل های متداول ایرانی مانند: سینره و شون

فوم پاک کننده آرایش چیست

فوم پاک کننده آرایش محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران مراقبت از پوست دارد. فوم های پاک کننده هم به صورت تیوبی و هم در بطری های پمپی عرضه می شوند. آنها می توانند به صورت کف یا ماده ای سبک، هوادار و خامه ای بیرون بیایند که وقتی با آب مخلوط می شوند، کف می کنند. بافت آنها کف آلود به نظر می ‌رسد و وقتی آن را روی صورت خود می‌ مالید و پوست شما پس از شستشو کاملا تمیز و شاداب می ‌شود.

فوم پاک کننده آرایش برای چه نوع پوستی مناسب است

این پاک کننده ها معمولا به افراد دارای پوست چرب، ترکیبی و پوست مستعد آکنه توصیه می شوند. فوم ها برای از بین بردن چربی و سبوم جمع شده روی پوست شما بسیار موثر هستند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کنند.

فواید فوم پاک کننده آرایش

  • فوم و حباب ها در پاک کردن آرایش بسیار موثر هستند.
  • نیازی به دوبار پاکسازی نیست، زیرا پوست را کاملا تمیز می کند.
  • بر روی پوست سبک و ملایم بوده و به راحتی قابل شستشو هستند.
  • با پوست های حساس و خشک سازگار نیست.

افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند می توانند بعد استفاده از ژل پاک کننده آرایش اگر نیاز به پاکسازی مضاعف داشتند از این فوم ها استفاده کنند.

معایب فوم پاک کننده آرایش

فوم های پاک کننده محصولات مراقبت از پوست بسیار مهمی هستند. اما آنها یک نقص بزرگ دارند و آن نقص وجود سدیم لوریل سولفات (SLS)در ترکیبات آنها است .این ماده یک ماده مضر برای افرادی است که پوست حساس و مشکلات شدید آکنه دارند.

این ماده شیمیایی می تواند برای پوست خیلی آزار دهنده باشد و چربی طبیعی آن را از بین ببرد و پوست را خشک و پوسته پوسته کند. حتی ممکن است باعث خارش/تحریک و در موارد بدتر واکنش های آلرژیک شود. SLS اغلب با سدیم لورت سولفات (SLES) اشتباه گرفته می شود. آنها هر دو سورفکتانت هستند و فرمول های بسیار مشابهی دارند، اما تایید شده است که SLES نسبت به SLS خفیف تر و کمتر تحریک کننده است.

فوم پاک کننده متداول ایرانی: فوم کوزارت و فوم یونی لد

کرم پاک کننده آرایش چیست

کرم های پاک کننده آرایش برای پوست های خشک بسیار مناسب هستند. آنها غنی و آبرسان بسیار قوی هستند و مانند ژل و فوم های پاک کننده کف نمی کنند.

فواید کرم پاک کننده آرایش

یک پاک کننده سبک و ملایم است که می تواند به راحتی به عنوان یک شوینده در هنگام صبح استفاده شود.

 معایب کرم پاک کننده آرایش

ممکن است برای افرادی که پوست چرب، مختلط یا مستعد آکنه دارند، بسیار سنگین باشد.

کرم پاک کننده آرایش ایرانی مانند: لابورن مدل sebum control, کرم پاک کننده اریس مدل pure clean

چرا باید از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش استفاده کرد
چرا باید از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش استفاده کرد

پاک کننده آرایش نقطه ای چیست

این نوع پاک کننده برای پاک کردن آرایش ضد آب است که روی لب ها و چشم ها استفاده می شود. این پاک کننده یک روغن معلق در نوعی آب است که باید قبل از استفاده آن را تکان دهید. اگر از آرایش چشم یا لب ضد آب استفاده می کنید این آرایش با یک پاک کننده معمولی پاک نمی شود، بهتر است ابتدا از یک پاک کننده آرایش نقطه ای استفاده کنید، سپس از یک پاک کننده معمولی استفاده نمایید.

  • فواید: یک پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش چشم و رژ لب ضد آب است.
  • معایب: می تواند باعث قرمزی و حساسیت چشم ها شود.
  • پاک کننده آرایش ضد آب ایرانی مانند: پریم و اینلی

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش چیست

دستمال‌ پاک ‌کننده آرایش، پاک ‌کننده‌هایی هستند که به‌عنوان اولین گام برای پاک کردن آرایش استفاده می‌ شوند و معمولا به صورت دستمال مرطوب پنبه ای یا مخلوط پنبه ای هستند که در محلول روغن پاک کننده قرار دارند.

  • مزایا: بدون نیاز به آب می توان آرایش را پاک کرد و حمل آن نیز بسیار آسان است.
  • معایب: دستمال های آرایشی کم اثرترین روش پاک کردن آرایش هستند، به خصوص اگر آرایش سنگینی داشته باشید.
  • دستمال مرطوب پاک کننده ایرانی مانند : پنبه ریز و نینو
  • دستمال مرطوب پاک کننده خارجی : پاک کننده فلورمال

بالم پاک کننده چیست

بالم های پاک کننده شکل جامد پاک کننده های روغنی هستند. پاک کننده های روغنی پاک کننده مایع و روغنی هستند که برای پاک کردن آلودگی و آرایش و ضدآفتاب بر روی پوست خشک استفاده می شوند. بالم های پاک کننده را نیز مانند پاک کننده های روغنی بر روی پوست خشک با دست های مرطوب استعمال کرده و ماساژ دهید تا محصول امولسیون شود و سپس تمیز بشویید.

مزایا: استفاده بسیار آسان، کمتر از پاک کننده های روغنی حاوی چربی است بنابراین تمیز کردن آن آسان تر است و برای استفاده در سفر مناسب است.

معایب: گزارش خاصی وجود ندارد.

پاک کننده یا میسلار واتر

میسلار واترها به عنوان یک پاک کننده ملایم و در عین حال موثر برای پاک کردن آرایش و مواد زائد در پایان روز و همچنین پاکسازی ملایم در صبح استفاده می شوند. آنها برای کسانی که پوست حساس تری دارند بسیار مناسب است.

  • مزایا: پاک کننده عالی برای پاکسازی پوست در صبح بدون از بین بردن چربی پوست است.
  • معایب: به اندازه روغن های پاک کننده و بالم ها موثر نیستند و همچنین باید با پد های پنبه ای استفاده شوند.
  • میسلار واتر ایرانی مانند : شون و بایودرما

فواید استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش فواید زیادی دارد و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای صابون های مخصوص شستشو باشد. سطح pH عمومی صابون ها بین ۹ تا ۱۰ است که باعث می شود پوست شما بسیار تمیز شود اما در عین حال پوست را بیش از حد زیر و خشک می کند.

صابون ها تمام چربی های طبیعی صورت را از بین می برند و از دست رفتن چربی های طبیعی پوست باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای پوست می شود.

این مشکلات شامل خشکی بیش از حد و پوسته پوسته شدن پوست و به وجود آمدن خطوط ریز و چین و چروک زودرس بر روی پوست صورت است. اما ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش معمولا سطح pH بسیار پایین تری نسبت به صابون ها دارند و همچنین باعث می شوند پوست شما درخشان، جذاب و نرم به نظر برسد.

مضرات استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش
مضرات استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

چرا باید از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش استفاده کرد

بسیار مهم است که صورت خود را یک بار در روز با ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش مناسب بشویید تا پوست نرم و سالم داشته باشید. ژل ها و پاک کننده ها تمام آلودگی های صورت را از بین می برند و صورت را عمیقا تمیز می کنند. اما انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش می تواند انتخاب سختی باشد. قبل از خرید پاک کننده، باید از تمام مزایای استفاده از آن مطلع شوید. در اینجا به برخی از مزایای استفاده از پاک کننده ها اشاره شده است:

پوست را عمیقا پاکسازی می کند

همه انواع پوست به یک پاکسازی عمیق نیاز دارند. انباشته شدن آلودگی و چربی در منافذ پوست می تواند باعث آکنه و جوش شود. با این حال، با استفاده از یک ژل یا پاک کننده آرایش به راحتی می توان از این امر جلوگیری کرد.

پاک کننده ها قدرت نفوذ به پوست برای پاکسازی کامل منافذ را دارند. همچنین می تواند به از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید کمک کند. بنابراین، اگر می خواهید پوستی با ظاهری صاف و بدون لک داشته باشید، بهتر است روزانه از یک پاک کننده مناسب با توجه به نوع پوست تان استفاده کنید.

پوست را هیدراته نگه می دارد

برخلاف صابون های معمولی ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش رطوبت پوست را افزایش می دهند. از آنجایی که سطح pH آنها با نوع پوست شما مطابقت دارد، چربی طبیعی پوست را از بین نمی برد و با آبرسانی می تواند از خشن و چروکیده شدن پوست شما جلوگیری کند.

پاکسازی منظم پوست صورت بسیار مهم است زیرا به پوست کمک می کند تا سطح هیدراتاسیون مناسب را حفظ کند. پاک کننده هایی مبتنی بر کرم برای پوست های خشک بهترین انتخاب هستند زیرا به طور ویژه برای مرطوب نگه داشتن پوست ساخته شده اند. آنها به آرامی چربی و آلودگی را از بین می برند و در عین حال رطوبت را حفظ می کنند تا پوست شما درخشان و جوان بماند.

محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش می تواند تاثیرات جدی بر روی پوست بگذارد. لکه های پوستی، خطوط ریز چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی و لطافت و شادابی پوست برخی از این عوارض هستند. پاک کننده هایی وجود دارد که علاوه برخاصیت پاک کنندگی منافذ صورت مانند ضد آفتاب عمل می کنند و پوست را در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کنند.

از تولید بیش از حد چربی پوست جلوگیری می کند

پوست چرب می تواند به طور طبیعی ایجاد شود یا عوامل دیگری مانند هورمون ها، آلودگی و شیوه زندگی باعث ترشح بیش از حد چربی در پوست می شود. چربی بیش از اندازه سطح پوست باعث بروز جوش می شود اما استفاده از پاک کننده ها می تواند به شما در کنترل تولید چربی پوست کمک کند.

اکثر پاک کننده ها حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید بتا هیدروکسیل و بنزوئیل پراکسید هستند که برای کنترل و مقابله با پوست های چرب عالی هستند. شستن مرتب پوست صورت با این پاک کننده ها در کنترل چربی پوست بسیار موثر است.

رنگ پوست را یکنواخت می کنند

هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره باعث می شود پوست رنگ ناهماهنگی پیدا کند. علاوه بر این، سلول های مرده می توانند پوست شما را کدر و خسته نشان دهند و همچنین می تواند دلیل ایجاد لکه های پوستی شما باشد.

برای داشتن پوستی با رنگ شاداب و یکنواخت، باید از پاک کننده های مخصوص پوست برای شستن صورت خود استفاده کنید. برخی از انواع ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش به لطف ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری، فرمول روشن‌ کننده ‌ای دارند که پوست را سم‌ زدایی می‌ کنند و به پوست شما رنگ یکنواخت می ‌دهند.

پوست را آرام و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

پاکسازی پوست منافذ را باز می کند و به پوست فرصت تنفس می دهد و به آن کمک می کند تا آرام شود. استفاده از پاک کننده ها همراه با حرکات دایره‌ ای گردش خون را تقویت کرده و اکسیژن رسانی به سلول‌ ها را افزایش می‌ دهد که می تواند یک تمرین کاهش استرس عالی باشد.

انجام منظم این کار نه تنها به مدیریت استرس کمک می کند، بلکه ماهیچه های صورت را نیز تقویت می کند. بنابراین، کمتر احتمال دارد که افتادگی پوست را تجربه کنید.

از ایجاد آکنه جلوگیری می کند

اگر مرتبا صورت خود را با یک شوینده خوب بشویید، تمام چربی و کثیفی های ناخواسته را از صورت شما پاک می کند در نتیجه به شما در کاهش جوش های صورت کمک می کند. اگر می خواهید پوستی شفاف و سالم داشته باشید، دو بار در روز با پاک کننده صورت خود را بشویید.

راهنمای خرید بهترین ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش
راهنمای خرید بهترین ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

مضرات استفاده از ژل شستشوی صورت و پاک کننده آرایش

بسیاری از این محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی مواد مضر برای پوست هستند که باید از مصرف آنها خودداری کنید. اگر محصولی که خریداری کرده اید حاوی مواد زیر است بهتر است از آن استفاده نکنید.

متیل ایزوتیازولینون

متیل ایزوتیازولینون نگهدارنده ای است که اغلب در محصولات مبتنی بر آب مانند شامپوها و پاک کننده ها یافت می شود. اگرچه این ماده در غلظت‌ های کم استفاده می‌ شود اما همچنان یک آلرژن قوی است و می‌ تواند باعث سوزش، خارش یا حتی کهیر شود. کسانی که پوست حساسی دارند باید از مصرف این ماده کاملا اجتناب کنند، مخصوصا وقتی صحبت از محصولات ماندگار می شود مطمئنا مقداری از این ماده در آن محصول وجود خواهد داشت.

سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات یک عامل پاک کننده بسیار رایج است که در طیف وسیعی از اقلام مراقبت شخصی، از جمله شامپوها، پاک کننده ها و شوینده های بدن یافت می شود. سدیم لوریل سولفات اغلب باعث تحریک می شود و همچنین می تواند یک پاسخ آلرژیک در پوست ایجاد کند.

اگر SLS به درستی شسته نشود باقی مانده آن می تواند پوست شما را زیر و خشک کند و سطح سرامید را در پوست شما کاهش دهد. بنابراین بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که حاوی الکل های چرب هستند. صابون‌ ها یا پاک ‌کننده‌ های مبتنی بر کاستیل می توانند جایگزین ‌های خوبی برای محصولاتی که حاوی سدیم لوریل سولفات هستند، باشند.

 پارابن

پارابن ها یکی از شناخته شده ترین مواد نگهدارنده در محصولات آرایشی هستند. این نگهدارنده ها که از نفت مشتق شده اند و به طور باورنکردنی فراگیر هستند و می تواند به موجب عدم تعادل هورمونی و ناباروری شود. رایج ‌ترین نام های پارابن عبارتند از متیل پارابن، پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن. پارابن ها یکی از مواد رایج در مرطوب کننده ها و پاک کننده ها هستند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور گسترده ای به عنوان یک درمان برای آکنه استفاده می شود اما در واقع روغن نارگیل با انسداد منافذ پوست باعث بدتر شدن جوش ها می شود. بنابراین بهتر است از روغن نارگیل خالص استفاده نکنید و همچنین از محصولاتی مانند ماسک های صورت و مرطوب کننده های و پاک کننده های فرموله شده با روغن نارگیل نیز پرهیز کنید. زیرا حتی در غلظت‌ های کوچک، باز هم می‌تواند تحریک ‌کننده باشد بنابراین بهتر است به طور‌کلی از آن اجتناب کنید.

اسانس ها

بسیاری از ما بوی خوب را عامل تعیین کننده ای برای خرید محصول مراقبت از پوست می دانیم. اکثر محصولات حاوی ترکیبات عطری کاملا شیمیایی هستند که می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک روی پوست، همراه با سردرد، آلرژی، سرگیجه، بثورات، سرفه، تحریک پوست، و ایجاد رنگدانه ها و بیش فعالی شود.

فرمالدئید

وجود فرمالدئید در محصولات صاف کننده مو، لاک ناخن و مواد آرایشی و پاک کننده ها بسیار محبوب است، اما باید از مصرف آن به ویژه برای مراقبت از پوست خودداری کرد زیرا از این ماده به عنوان یک نگهدارنده شیمیایی برای جلوگیری از رشد باکتری استفاده می‌ شود. اما اگر انسان در معرض مقادیر بالایی از این ماده باشد احتمالا در معرض خطر برای ابتلا به سرطان قرار خواهد گرفت.

فتالات ها

فتالات ها در لوازم آرایشی و پاک کننده ها و محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند. این مواد مختل ‌کننده‌های غدد درون ریز شناخته شده ‌اند که باعث مشکلات هورمونی و تولید مثلی و نقایص مادرزادی می شوند.

تریکلوزان

تریکلوزان ماده ای است که بسیاری از ما به شدت در معرض آن قرار داریم زیرا در صابون های ضد باکتری یافت می شود. از تریکلوزان باید اجتناب شود زیرا باعث ایجاد باکتری‌ های مقاوم به آنتی‌ بیوتیک می ‌شود و همچنین می تواند سیستم غدد درون ریز را مختل کند.

روغن معدنی

این ماده معمولی که در لوازم آرایش، SPF و پاک کننده های شما یافت می شود، محصولّ جانبی نفت است. روغن معدنی حاوی مواد شیمیایی سرطان ‌زا است که در صورت استفاده در مقادیر زیاد، انسان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا