Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول آسماکر چیست؟ عوارض، کاربرد و نحوه مصرف آن

کپسول آسماکر (Asmacare) برای رفع التهابات دستگاه تنفسی و افزایش کمک به سیستم ایمنی تولید شده است. حاوی ماده موثره گیاهی برای کاهش التهابات است. این کپسول از کولین بی تارتارات، کوئرستین، زینک و ویتامین د۳ تشکیل شده که آنرا به مکملی اثربخش تبدیل کرده است. این کپسول مخاط مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد. قرص آسماکر داروی موثر برای تقویت ریه‌ها است. از داروها و مکملهای متفاوتی مانند کپسول هیپوفار و متفورمین در نشریه جهان شیمی فیزیک منتشر شده است. در این مطلب شما را با کاربرد و عوارض کپسول آسماکر (Asmacare) آشنا میکنیم.

کپسول آسماکر دارو

کپسول آسماکر (Asmacare) دارو مناسب برای تقویت و حفظ سلامت دستگاه تنفسی است. این کپسول از مواد موثره کولین بی تارتارات، کوئرستین، زینک گلوکونات و ویتامین د۳ ساخته شده است. کپسول آسماکر التهابات ریوی را تسکین داده و برای بهبود خس خس سینه، تنگی نفس و سرفه مفید است.

ترکیبات موثر قرص آسماکر

این کپسول متشکل از ترکیباتی مانند کولین بی تارتارات، کوئرستین، زینک و ویتامین دی ۳ است. یک مکمل برای تقویت و حفظ سلامت دستگاه تنفسی است. در ادامه به بررسی خواص مواد موثره موجود در کپسول آسماکر می‌پردازیم:

اسید آلفا لیپوئیک

این ماده شبیه به ویتامین است. عملکرد آنتی اکسیدانی دارد. به جلوگیری از اسیب‌های سلولی کمک می‌کند. سبب حفظ سطح ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و C خواهد شد. اسید آلفا لیپوئیک، در بدن، برای شکستن کربوهیدرات‌ها و انرژی برای ارگان‌های بدن لازم است.

کولین

کولین یک ماده مغذی است. برای عملکرد طبیعی و سلامتی نیاز است. در کبد سنتز می‌شود ولی باید از رژیم غذایی بدست آید. کولین محلول در آب است و جز ویتامین یا ماده معدنی نیست.

کولین در ساختار سلول، پیام رسانی سلول، انتقال و متابولیسم چربی و سیستم عصبی سالم نقش مهمی دارد. در سلامت قلب موثر است. انتقال دهنده عصبی است در تنظیم حافظه، حالت و هوشیاری موثر است.

کوئرستین

کوئرستین یک فلاونوئید است. ساختار مولکولی اش مشابه با فلانون است. یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. جز اصلی رنگ دانه قرمز و نارنجی در میوه‌ها و سبزی‌های است. بعنوان آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی در سلامت سیستم قلبی عروقی، کنترل بیماری دیابت و درمان آسم نقش دارد.

قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف
قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف

ویتامین D

ویتامین د در قرص آسماکر در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. این ویتامین خاصیت ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این ویتامین در تقویت سلول‌های ایمنی، از جمله سلول‌های T و ماکروفاژها از بدن نقش دارد. سطح پایین ویتامین دی با خطر ابتلا به بیماری تنفسی، از جمله سل، اسم و اسنداد مزمن ریوی و عفونت‌های تنفسی و ویروسی و باکتریایی همراه است.

زینک

زینک از تولید گلبول‌های سفید خون حمایت می‌کند.

منیزیم

آسم از شایع ترین بیماری‌های مزمن مجاری هوایی است. منیزیم بک یون درون سلولی در فعالیت‌های داخل سلولی و فرآیندهای بیولوژیکی مانند تولید انرژی، کاتابولیسم گلیکوژن، انقباض عضلانی، هدایت الکترونیکی قلب، کنترل فعالیت عصبی و فشار خون فعالیت دارد و در توقف حمله آسم نقش دارد.

موارد مصرف کپسول آسماکر

کاهش مخاط مجاری تنفسی

کمک به کاهش التهابات دستگاه تنفسی

جلوگیری از تحریک سطوح مخاطی

موثر در بهبود خس خس سینه

بهبود تنگی نفس و سرفه

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت ریه‌ها

روش مصرف کپسول آسماکر

روزی یک تا دو کپسول بعد از غذا مصرف شود.

عوارض جانبی کپسول آسماکر

آلفا لیپوئیک اسید، به صورت خوراکی، وریدی یا بر روی پوست عارضه ای ندارد. حساسیت به فرآورده‌های گیاهی ممکن است اتفاق بیفتد.

راهکارهای موثر برای تقویت ریه ها 

برای تقویت ریه های خود باید به موارد زیر توجه کنید:

  • سیگارو دخانیات را ترک کنید.
  • از ماسک استفاده کنید.
  • واکسن آنفولانزا و ذات الریه بزنید.
  • ورزش کنید.
  • از دستگاه بخور در خانه استفاده کنید.
قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف
قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف

راه های موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن کارش در دفاع در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا است. اما گاهی یک میکروب شما را بیمار می کند. اما این بدان معنا نیست که سبک زندگی بر سیستم ایمنی بی تاثیر است. محققان در حال بررسی اثرات رژیم غذایی، ورزش، سن، استرس روانی و سایر عوامل بر پاسخ ایمنی، هم در حیوانات و هم در انسان هستند. با زندگی سالم مانند موارد زیر میتوانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید:

  • سیگار نکشیدن
  • از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
  • به طور منظم تمرین کنید.
  • وزن سالم را حفظ کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • اقداماتی را برای جلوگیری از عفونت انجام دهید، مانند شستن مکرر دست ها و پختن کامل گوشت.
  • سعی کنید استرس را به حداقل برسانید.
  • تمام واکسن های توصیه شده را تزریق کنید.

سیستم ایمنی و سن

با افزایش سن، توانایی پاسخ ایمنی ما کاهش می یابد، که به نوبه خود به عفونت های بیشتر و سرطان بیشتر کمک می کند. همانطور که امید به زندگی در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است، بروز شرایط مرتبط با افزایش سن نیز افزایش یافته است.

در مقایسه با افراد جوان تر، احتمال ابتلای افراد مسن به بیماری های عفونی و حتی مهم تر از آن، احتمال مرگ بیشتر در اثر آن ها بیشتر است. عفونت های تنفسی، از جمله آنفولانزا، ویروس کووید-۱۹ و به ویژه ذات الریه یکی از علل اصلی مرگ و میر در افراد بالای ۶۵ سال در سراسر جهان است. هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا این اتفاق می افتد، اما برخی از دانشمندان مشاهده می کنند که این افزایش خطر با کاهش سلول های T مرتبط است، احتمالا به دلیل آتروفی شدن تیموس با افزایش سن و تولید سلول های T کمتر برای مبارزه با عفونت. اینکه آیا این کاهش در عملکرد تیموس افت سلول‌های T را توضیح می‌دهد یا اینکه تغییرات دیگر نقشی دارند، به طور کامل درک نشده است. برخی دیگر به این موضوع علاقه مند هستند که آیا مغز استخوان در تولید سلول های بنیادی که سلول های سیستم ایمنی را به وجود می آورند، کارآمدتر می شود یا خیر.

تغذیه و ایمنی در سالمندان

مطالعات واکسن های آنفولانزا نشان داده است که برای افراد بالای ۶۵ سال، این واکسن در مقایسه با کودکان سالم (بالای ۲ سال) کارایی کمتری دارد. اما علیرغم کاهش اثربخشی، واکسیناسیون آنفولانزا و استافیلوکوکوس پنومونیه در مقایسه با عدم واکسیناسیون، میزان بیماری و مرگ را در افراد مسن به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

به نظر می رسد بین تغذیه و ایمنی در سالمندان ارتباط وجود دارد. نوعی از سوءتغذیه که به طرز شگفت انگیزی حتی در کشورهای ثروتمند رایج است، به عنوان سوء تغذیه ریز مغذی شناخته می شود. سوءتغذیه ریز مغذی‌ها، که در آن فرد دچار کمبود برخی ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است که از رژیم غذایی به دست می‌آیند یا از طریق آن مکمل می‌شوند، ممکن است در افراد مسن رخ دهد. افراد مسن کمتر غذا می خورند و اغلب تنوع کمتری در رژیم غذایی خود دارند. یک سوال مهم این است که آیا مکمل های غذایی ممکن است به افراد مسن کمک کند تا سیستم ایمنی سالم تری داشته باشند.

رژیم غذایی و سیستم ایمنی بدن 

جنگجویان سیستم ایمنی نیاز به تغذیه خوب و منظم دارند. دانشمندان مدت‌هاست متوجه شده‌اند که افرادی که در فقر زندگی می‌کنند و دچار سوءتغذیه هستند، در برابر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیرتر هستند. برای مثال، محققان نمی‌دانند که آیا عوامل رژیمی خاص، مانند غذاهای فرآوری‌شده یا مصرف زیاد قند ساده، بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر منفی می‌گذارد یا خیر. هنوز مطالعات نسبتا کمی در مورد اثرات تغذیه بر سیستم ایمنی انسان وجود دارد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کمبودهای مختلف ریزمغذی‌ها – به عنوان مثال، کمبود روی، سلنیوم، آهن، مس، اسید فولیک و ویتامین‌های A، B6، C و ای پاسخ‌های ایمنی را در حیوانات، همانطور که در لوله آزمایش اندازه‌گیری می‌شود، تغییر می‌دهد. با این حال، تاثیر این تغییرات سیستم ایمنی بر سلامت حیوانات کمتر مشخص است و تاثیر کمبودهای مشابه بر پاسخ ایمنی انسان هنوز ارزیابی نشده است.

بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر مشکوک هستید که رژیم غذایی شما تمام نیازهای ریزمغذی‌هایتان را تامین نمی‌کند – شاید، به عنوان مثال، سبزیجات دوست ندارید – مصرف روزانه یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی ممکن است فواید دیگری برای سلامتی داشته باشد، فراتر از هر گونه اثرات مفید احتمالی بر سیستم ایمنی. مصرف مگادوز از یک ویتامین منفرد نیست. بیشتر لزوما بهتر نیست.

قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف
قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف

تقویت ایمنی با گیاهان و مکمل ها

مصرف انواع مکملها و گیاهان دارویی در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند.

استراتژی های تقویت سیستم ایمنی

استراتژی های زندگی سالم برای سیستم ایمنی بدن شما عبارتند از:

ورزش منظم: کارشناسان حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته را توصیه می کنند.

مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از میوه ها و سبزیجات.

حفظ وزن سالم: BMI 25 یا کمتر را هدف قرار دهید. بهترین راه برای کاهش وزن، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش بیشتر است.

داشتن خواب باکیفیت: برنامه ای برای خواب تنظیم کنید و بهداشت خواب را به خوبی رعایت کنید. در اینجا چند نکته اضافی برای استراحت شبانه بهتر آورده شده است. همچنین، درباره توصیه های خواب بر اساس سن بیشتر بدانید.

کاهش استرس و ایجاد مکانیسم‌های مقابله‌ای خوب: فعالیت‌هایی را در زندگی روزمره خود بگنجانید که به شما در کنترل استرس کمک می‌کند، مانند برقراری ارتباط با عزیزان، بیرون رفتن (حتما در هنگام بیرون رفتن از احتیاط‌های مناسب استفاده کنید)، تمرین منظم مدیتیشن، ورزش یا سرگرمی‌هایی مانند ساختن هنر

ترک سیگار: اگر سیگار می‌کشید، می‌توانید برای ترک سیگار اقدام کنید.

اقدامات لازم برای جلوگیری از عفونت: این شامل شستن مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

مکمل های تقویت سیستم ایمنی

علاوه بر شیوه زندگی و شیوه‌های رفتاری ذکر شده در بالا توصیه میشود از مکمل‌های زیر در حد اعتدال استفاده کنید تا به بهتر شدن عملکرد سیستم ایمنی خود کمک کنید:

ویتامین C: با کوتاه کردن مدت سرماخوردگی به عنوان آنتی هیستامین طبیعی و ضد التهاب از عفونت ویروسی، باکتریایی جلوگیری میکند.

ویتامین D: یکی از مهم ترین مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی، می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. باید به طور منظم مصرف شود.

مصرف ویتامین A: کوتاه مدت می تواند به توانایی بدن در مبارزه با عفونت های تنفسی کمک کند.

روی: می تواند به کاهش تعداد عفونت ها و مدت زمان سرماخوردگی کمک کند، زمانی که در عرض ۲۴ ساعت از شروع آن مصرف شود.

سلنیوم: یک ماده مغذی کلیدی برای عملکرد سیستم ایمنی است و به راحتی از غذاهایی مانند آجیل برزیلی بدست می آید.

عسل خام: در تسکین دردهای جزئی و التهاب غشاهای مخاطی مانند غشاهای مخاطی مفید است و دارای خواص آنتی اکسیدانی و برخی اثرات میکروبی است. علاوه بر این، برای سرفه و گلودرد مفید است و می توان آن را به چای یا آب داغ با لیمو اضافه کرد.

سیر: عصاره سیر کهنه شده و سایر مکمل‌های سیر ممکن است شدت عفونت‌های تنفسی ویروسی فوقانی را کاهش داده و در پیشگیری از عفونت‌های ویروسی سرماخوردگی عمل کنند.

قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف
قرص و کپسول آسماکر (Asmacare) چیست؟ عوارض، موارد و نحوه مصرف

پروبیوتیک ها: حاوی باکتری های خوب هستند که هم از سلامت روده حمایت می کنند و هم بر عملکرد و تنظیم سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند. آنها همچنین می توانند تعداد عفونت های تنفسی را به خصوص در کودکان کاهش دهند.

موارد زیر نیز ممکن است به تقویت ایمنی شما کمک کند:

بتا گلوکان: بتا گلوکان فعالیت در برابر حملات ویروسی را تحریک می کند. این یافته ها شامل کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در مقایسه با دارونما است.

قارچ: نشان داده شده است که انواع گونه های قارچ به روش های بی شماری به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند.

بربرین: این ترکیب طبیعی که در ریشه، ریزوم و پوست ساقه گیاهان مختلف یافت می شود، خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد. می توان آن را در گونه های انگور طلایی، نخ طلایی و انگور اورگان یافت.

سولفورافان: سولفورافان دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی قوی است. می توان آن را در مقادیر کم با خوردن برخی سبزیجات چلیپایی یا در مقادیر درمانی بیشتر با مصرف مکمل های غذایی حاوی گلوکورافانین و آنزیم میروزیناز در بدن تولید کرد.

سنجد: مطالعات نشان داده اند که سنجد دارای خواصی است که به نظر می رسد به مبارزه با ویروس ها کمک می کند. در صورت امکان، یک کپسول یا قرص کم قند را به جای شربت قندی انتخاب کنید.

قرص پاکسازی ریه

داروهای متفاوتی وجود دارد که برای پاکسازی ریه تجویز میشود.

قرص کوئرستین

این قرص در کاهش التهابات ریه مصرف میشود.

کپسول ایمونوبری چیست

این قرص که حاوی عصاره الدبری و ویتامین سی است. بسیار عالی و مناسب برای تقویت سیستم ایمنی است.

قرص جوشان تقویت ریه

این قرص در بهبود التهابات ریه و اختلالات تنفسی تجویز میشود.

کپسول ایمیونیتی

این کپسول حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

قرص تقویت سیستم ایمنی بدن

مکملها و قرص های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد.

قرص ایمونو گلد

این قرص در تقویت سیستم ایمنی و درمان و بهبود سرماخوردگی استفاده میشود.

محل نگهداری کپسول آسماکر

دارو را در محل خشک، دور از نور، دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا