Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

قرص لیورکر یکی از مناسب ترین مکمل ها برای حفظ سلامت عمومی بدن است. این مکمل برای درمان مسمومیت کبد تجویز می شود و به طور کلی عملکرد طبیعی کبد را ارتقا می دهد.

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با این مکمل دارویی آشنا کنیم. پیش از این نیز در رابطه با داروهای مکمل دیگری در زمینه بیماری های کبدی نظیر قطره خوراکی لیورین، قرص لیورگارد و قرص همولاکس صحبت کرده بودیم که مطالعه آن مقالات را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

همانطور که می دانید کبد یکی از مهم ترین ارگان های بدن است که در امر گوارش غذاها، سم زدایی بدن و تجزیه داروها نقش اساسی دارد. بی توجهی به عملکرد کبد و مصرف بی رویه داروها به صورت خودسرانه و همچنین تغذیه نامناسب می تواند مشکلات جبران ناپذیر کبدی به همراه داشته باشد. در برخی موارد بیماری های کبدی به حدی سنگین می شوند که بیمار مجبور است به گزینه پیوند کبد فکر کند تا بتواند باقی عمر خود را سالم زندگی کند.

مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده از جمله دلایل اصلی بیماری کبدی به شمار می رود. با این حال مصرف داروهای مکمل کبدی از نظر پزشکان برای جلوگیری از نابودی کبد می تواند موثر باشد. هر چند که اگر دچار بیماری کبدی هستید بهتر است داروهای درمانی مصرف کنید و از مصرف مکمل ها خودداری کنید. چرا که مکمل ها تنها درمان حمایتی محسوب می شوند نه درمان اصلی.

قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

قرص لیورکر چیست؟

قرص لیورکر یک مکمل مهم برای جلوگیری از نارسایی کبد استو این مکمل خود به سم زدایی کبد می پردازد و از تجمع چربی‌ های بدن و ابتلا به کبد چرب جلوگیری می کند.  این داروی مکمل تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان تولید می شود. این برند یکی از برند های معروف در زمینه مکمل‌ های غذایی است. داروهای تولیدی این شرکت معمولا عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند.

در قرص لیورکر از مواد موثره ای چون عصاره گیاه خار مریم، کنگر فرنگی، قاصدک، زردچوبه و زرشک استفاده شده است. این مواد هر کدام به تنهایی منجر به سلامت کبد شده و مجموع آن ها برای حفاظت از کبد بسیار موثر است.

مواد تشکیل دهنده

از آنجایی که هر کدام از مواد تشکیل دهنده اثر درمانی خاصی دارند، بهتر است که اثر هر کدام از آن ها را در قرص لیورکر به صورت مجزا بررسی کنیم.

عصاره گیاه خار مریم

گیاه خار مریم ویتامین های آ، ث دارد.این گیاه همچنین آنتی اکسیدان های دیگری را در خود جای داده است که به کاهش خطر بیماری های جدی از جمله سرطان کمک می کنند.

ویتامین k در این عصاره گیاهی از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند. از همین رو مصرف آن برای جلوگیری از سکته نیز مفید است.

مصرف عصاره گیاه خار مریم در مقادیر کم، می تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین نماید. در طب سنتی از عصاره گیاه خار مریم برای حفظ سلامتی بدن استفاده شده است.

البته استفاده از آن چندان بی ضرر نیست و مصرف بی رویه این گیاه می تواند خطر نوسانات خلقی، بی قراری و افزایش ضربان قلب را افزایش دهد.

قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

گل قاصدک

گل قاصدک گیاهی از تیره کاسنی است. استفاده از این گیاه در بهبود اختلالات کبد و کیسه صفرا، در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است. به گفته محققان، این گیاه در کاهش سطح بیلیروبین سرم و بهبود زردی پوست موثر است. چنین علائمی به دنبال بیماری های کبد، سیروز، هپاتیت و اختلالات عملکردی کبد رخ می دهد بنابریان مصرف قرص لیورکر به دلیل حضور این گیاه می تواند موثر باشد.

زرشک

زرشک گیاه بومی آمریکا و آسیا است. این گیاه تاریخچه ای بسیارطولانی در درمان اختلالات کبدی و بهبود جریان اسیدهای صفراوی دارد. به طور کلی از این گیاه برای درمان زردی استفاده می شده است.

گیاه زرشک سبب بهبود عملکرد کبد و تحریک ترشح اسید صفراوی از کبد و بهبود جریان آن در لوله های صفراوی می شود.این گیاه می تواند به پاکسازی کبد کمک کند. زرشک در قرص لیورکر در از بین بردن ترکیبات مضر و سرطان زا، متابولیت های سمی حاصل از متابولیز الکل در کبد و رادیکال های آزاد کمک شایانی خواهد کرد.

مصرف این گیاه به همراه غذاهای چرب از قدیم مرسوم بوده و برای از بین بردن اثرات سمی چربی بر کبد تجویز می شود.

زردچوبه

زردچوبه از خانواده گیاه زنجبیل است. از ۱۰۰۰ سال قبل تاکنون از این گیاه برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. بسیاری زردچوبه به سبب دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد آرتریتی در بهبود بیماری استئوآرتریت و التهابی مؤثر است. ایمن ماده همچنین عملکرد مناسبی در درمان بیماری های کبدی از خود نشان داده است.

این گیاه ترکیبی به نام کورکومین دارد. سم زدایی کبد توسط افزایش ترشح صفرا و افزایش جریان صفرا در لوله های صفراوی رخ می دهد. کورکومین از طریق تحریک ترشح صفرا و افزایش جریان اسید صفراوی، در فرایند سم زدایی به کبد کمک می کند.

به همین دلیل استفاده از این گیاه در قرص لیورکر غیر قابل اجتناب بوده است.

کنگرفرنگی

کنگر فرنگی نیز گیاهی از خانواده کاسنی است. دو جزء فعال آن به نام های سینارین و اسیدکافئیک می توانند از کبد در مقابل عوامل بیماری زا محافظت کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف کنگر فرنگی به طور قابل توجهی سبب تحریک ترشح صفرا از کبد و افزایش جریان صفرا در مجاری صفراوی می شود. این یعنی که این گیاه می تواند در فرایند سم زدایی قرص لیورکر موثر باشد.

این گیاه همچنین می تواند سبب بهبود علائم ناشی از بیماری های کبدی و صفراوی شود.

قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

متیونین

متیونین یک اسید آمینه ضروری است. حضور این ماده در قرص لیورکر به دلیل دارا بودن سولفور بسیار حائز اهمیت است. این اسیدآمینه از فساد چربی ها در کبد جلوگیری می کند. همچنین در فرآیند تجزیه چربی نقش مهمی ایفا می کند.

این اسید آمینه مانع تجمع چربی در کبد و ایجاد کبد چرب می شود. همچنین علائم مربوط به این بیماری و علائم مربوط به سیروز کبدی با مصرف قرص لیورکر به دلیل حضور این اسید آمینه از بین خواهند رفت.

کولین

کولین یک نابود کننده چربی است. این ماده معمولا جزو ویتامین های گروه B قرار می گیرد. کولین در بدن توسط متیونین سنتز می شود. این ماده از رسوب چربی در کبد جلوگیری می کند.

ویژگی های قرص لیورکر

کاملا گیاهی

مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت، پرفشاری خون، سلیاک و عدم تحمل لاکتوز

حفظ سلامت و عملکرد طبیعی کبد در زنان و مردان

فاقد هرگونه نگه دارنده، رنگ مصنوعی و طعم دهنده

ممانعت از تجمع و رسوب چربی ها در کبد

درمان آسیب های ناشی از سمیت کبد

مناسب برای گیاهخواران

قرص لیورکر از نوع آهسته رهش است. این ویژگی به جذب بیشتر و بهتر ترکیبات با کمترین عوارض گوارشی کمک می کند.

نحوه مصرف

برای بزرگسالان و نوجوانان بالاتر از ۱۶ سال روزانه ۲ تا ۴ قرص تجویز می شود.

باید توجه کنید که قرص لیورکر جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

قرص لیور کر باید دور از دسترس کودکان و در جای خشک نگهداری شود.

بیشتر از دوز توصیه شده توسط پزشک یا داروساز مصرف نشود.

قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن
قرص لیورکر Livercare چیست؟ قیمت، مزایا و عوارض آن

موارد منع مصرف

زنان با شرایط حساس به هورمون نظیر ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان رحم و پستان، اندومتریوز و فیبروئیدهای رحمی

افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه یا کمپوزیته مانند کنگر فرنگی، بومادران، بابونه، گل آفتابگردان، کاسنی و… حساسیت دارند

افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه ای مانند اختلالات خونریزی، انسداد و سنگ صفرا، بیماری‌ های کبدی پیش از مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند.

در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی

تاکنون عوارض جانبی برای این محصول گزارش نشده است.

تداخل دارویی

به طور کلی مصرف قرص لیورکر با داروهای ضد انعقاد خون، ضد فشار خون، داروهای دیابت، داروهای ضد قارچ، لیتیم، کورتون‌ها، دیگوکسین و داروهای با اثر کاهنده فشار خون روغن ماهی، ال آرژنین، Q۱۰  توصیه نمی شود. مگر اینکه پزشک منعی برای مصرف همزمان با این داروها در نظر نگیرد.

تداخل با گیاهان

قرص لیورکر با گیاهان زیر تداخل خواهد داشت:

گیاهان با اثر ضد انعقاد خون نظیر مریم گلی، سیر، جنسینگ و…

داروهای گیاهی با اثر کاهنده قند خون نظیر شنبلیله، پنجه شیطان، پسیلیوم و…

دمنوش های با اثر خواب آور  نظیر علف چای، سنبل الطیب، کاوا و…

انواع پروبیوتیک‌ ها با زرشک تداخل دارند بنابراین با دو ساعت فاصله مصرف شود.

زردچوبه نیز با آهن تداخل دارد بنابراین بهتر است این قرص با دو ساعت فاصله از مکمل ‌های آهن مصرف شود.

تداخل با آزمایش ها

مصرف قرص لیورکر به دلیل داشتن عصاره گیاه خار مریم، می ‌تواند قند خون را کاهش دهد. از همین رو نتیجه آزمایش خون دستخوش تغییر خواهد شد. زرشک نیز ممکن است سطح بیلی روبین را در خون به طور موقتی بالا ببرد.

قیمت قرص لیورکر

قیمت قرص لیورکر در مقاطع زمانی مختلف متفاوت است و به طور عادی از ۵۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر است.

قرص لیورکر برای لاغری

قرص لیورکر یک مکمل گیاهی بسیار مفید برای درمان کبد چرب است و تاثیری بر لاغری و کاهش وزن نخواهد داشت. برخی تحقیقات نشان می دهد که خار مریم در درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) نویدبخش است. NAFLD وضعیتی است که در آن چربی اضافی به دلایلی غیر از مصرف زیاد الکل در کبد شما انباشته می شود. این وضعیتی است که ۲۰ تا ۳۰ درصد بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و تا حد زیادی با تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن درمان می شود. NAFLD درمان نشده، می تواند عوارض کبدی ایجاد کند و خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

خار مریم به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن ممکن است در درمان NAFLD مفید باشد. خار مریم همچنین ممکن است در برابر NAFLD موثر باشد زیرا سطح آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) را در افراد مبتلا کاهش می دهد. کاهش سطح دو آنزیم کبدی (موادی که واکنش های شیمیایی را در بدن سرعت می بخشد) می تواند در درمان NAFLD مفید باشد.

نشان داده شده است که خار مریم سطح آنزیم های کبدی را در افراد مبتلا به سایر بیماری های کبدی از جمله عفونت های ویروسی مانند هپاتیت B و هپاتیت C، بیماری های خود ایمنی و بیماری های کبدی مرتبط با الکل کاهش می دهد.

التهاب مزمن عامل بسیاری از بیماری ها و شرایط، از جمله دیابت، بیماری قلبی، آلرژی، و آرتریت است. اعتقاد بر این است که خار مریم دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین می تواند در کاهش عوارض چاقی نیز موثر باشد.

خار مریم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی از انواع آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می اندازد. بطور کلی مصرف آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به برخی بیماری ها را خصوصا با افزایش سن کاهش می دهد.

 

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام منم مشکل شما رو دارم در کنارش منو بی‌حال و خسته نمیکنه طوری که حتی نمیتونم کارهای روزمره‌ی شخصی رو انجام بدم بااینکه سریع خریدم میارم تو یخچال میزارم و سریع مصرف میکنم چون دستور پزشک و داروخانه بود ولی نه تنها چندروز بعدش بوی نامطبوعی میده بلکه پشت معدم درد شدید میگیره و در کنارش بی‌حال میشم و میمیرم و زنده میشم، کپسولش خیلی خوبه ولی هرجا پیدا نمیشه و بخاطر تحریم کمیابه و باید تموم داروخونه ها رو بگردین، منم میخوام تموم داروخونه های شهرمو بگردم تا پیداش کنم، ان‌شاءالله مشکل شمام حل شه.

  1. سلام بنده یک دوره ۶ماهه این قرص رو مصرف میکردم,,اوایل مشکلی نبود ولی تواین ماه آخر شبها بدنم به شدت میخارید بطوریکه دو سه ساعتی مانع خواب بنده میشد،،،شک من به این قرص بود و مصرفش رو قطع کردم،،خارش متوقف شد،،،ترکیباتی چون خارمریم و قاصدک باعث خارش میشن که عناصر اصلی تشکیل دهنده این دارو هستن،،،من بخاطر کبد چرب قبل از این دارو ،قرص لیورگل۱۴۰استفاده میکردم و فکر میکنم اون رو من بیشتر از این دارو جواب میداد،حداقل خارش وحشتناک رو نداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا