Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

قرص سیم لیور یکی از مناسب ترین مکمل ها برای حفظ سلامت کبد در بدن است. این مکمل برای درمان بیماری های کبد تجویز می شود و به طور کلی عملکرد طبیعی کبد را ارتقا خواهد داد. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با این مکمل دارویی آشنا کنیم. پیش از این نیز در رابطه با داروهای مکمل دیگری در زمینه بیماری های کبدی نظیر قطره خوراکی لیورین، قرص لیورگارد و برخی داروهای دیگر با نام های کپسول لیور اید، مکمل لیورکر و … صحبت کرده بودیم که مطالعه آن مقالات را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

همانطور که می دانید کبد یکی از مهم ترین ارگان های بدن است که در امر گوارش غذاها، سم زدایی بدن و تجزیه داروها نقش اساسی دارد. بی توجهی به عملکرد کبد و مصرف بی رویه داروها به صورت خودسرانه و همچنین تغذیه نامناسب می تواند مشکلات جبران ناپذیر کبدی به همراه داشته باشد. در برخی موارد بیماری های کبدی به حدی سنگین می شوند که بیمار مجبور است به گزینه پیوند کبد فکر کند تا بتواند باقی عمر خود را سالم زندگی کند.

مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده از جمله دلایل اصلی بیماری کبدی به شمار می رود. با این حال مصرف داروهای مکمل کبدی از نظر پزشکان برای جلوگیری از نابودی کبد می تواند موثر باشد. هر چند که اگر دچار بیماری کبدی هستید بهتر است داروهای درمانی مصرف کنید و از مصرف مکمل ها خودداری کنید. چرا که مکمل ها تنها درمان حمایتی محسوب می شوند نه درمان اصلی.

قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

وظایف مهم کبد

وظایف کبد را به اختصار در چند خط بالاتر توضیح دادیم اما اگر بخواهیم به صورت فهرست وار این وظایف را بررسی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

کنترل بیش از ۵۰۰ فعالیت بیولوژیک در بدن

تصفیه بیش از یک لیتر خون در بدن در هر دقیقه

سم‌ زدایی بدن

دفع باکتری‌ ها از بدن

حفظ تعادل هورمون ها

کنترل متابولیسم چربی، کربوهیدارت و پروتئین

تبدیل گلیوکوژن به گلوکز

ذخیره ویتامین ها و املاح معدنی در بدن

مکمل های کبدی

با توجه به اهمیت وجود کبد برای سلامتی شما، جای تعجب نیست که تولید کنندگان مکمل‌ های دارویی، به تولید داروهای سم‌ زدای کبد روی آورده اند. ده‌ ها محصول با نام‌ هایی مانند «محافظ کبد»، «نجات کبد» و «سم ‌زدایی کبد» ادعا می‌ کنند که می‌ توانند کبد شما را در بهترین حالت قرار دهند و به شما کمک می‌ کنند احساس بهتری نسبت به مراقبت از کبد خود داشته باشید.

اما آیا مکمل های کبدی واقعا موثر هستند؟ آیا اندامی که بدن شما را سم زدایی می کند واقعا خودش به سم زدایی نیاز دارد؟

در واقعیت، بسیاری از ادعاها در مورد مکمل های کبدی، در برابر تحقیقات حرفی برای گفتن ندارند. اگر چه برخی از مطالعات به خصوص در رابطه با قرص لیورگارد، فوایدی را از برخی مواد گیاهی مانند خار مریم و برگ کنگر فرنگی پیدا کرده‌ اند، اما این مواد عمدتاً برای افراد مبتلا به بیماری کبدی نمی تواند درمان کننده باشد.

در یک کلام اینکه آیا این مکمل‌ ها می‌ توانند عملکرد کبد را در افراد سالم بهبود بخشند یا خیر، هنوز ثابت نشده است. اما تولید کنندگان مکمل های دارویی ادعا می کنند که محصولات آن ها کبد شما را سم زدایی و بازسازی کرده و از نارسایی نجات می دهد.

آن ها مدعی هستند که اثرات مضر الکل، چربی، قند و سایر سمومی که متابولیسم کبدی شما در طول سال ها مجبور به پردازش آن ها شده است یا سمومی که بعد از یک پرخوری آخر هفته در بدن ایجاد شده است را خنثی می کنند.

قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچک ترین سردرد نیاز به مصرف دارو دارید و یا در صورت سرماخوردگی و بیماری های ساده ای از این قبیل اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنید باید بدانید که با این کارها شاید بیماری ای که به طور موقتی در بدنتان ایجاد شده است را درمان کنید، اما در حقیقت در حال ضربه زدن به کبد خود هستید.

البته ذکر این نکته الزامی ست که مانند بیماری زخم معده، برخی بیماری های کبدی نیز ریشه وراثتی دارند. عوامل محیطی نیز می توانند سبب ایجاد اختلالات کبدی شوند. اگر بیماری کبدی به طور جدی پیگیری نشود، در طولانی مدت سبب سیروز کبدی شده و به نارسایی کبد ختم خواهد شد.

از همین رو، ما به شما توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی یک برنامه ورزشی مناسب برای خود در نظر بگیرید. انجام فعالیت های ورزشی از رسوب چربی در بافت های بدن جلوگیری می کند. همچنین به شما توصیه می کنیم که مصرف چربی، شکر، قند مصنوعی و از این قبیل خوراکی های خطرساز را به حداقل برسانید.

اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که فرصت ورزش کردن ندارید یا به دلیل مشغله کاری دائم مجبورید از غذاهای فرآوری شده و آماده استفاده کنید، بهتر است هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه کنید و با آزمایش کلی بدن خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت اگر به بیماری های کبدی مبتلا شوید زودتر قابل شناسایی و درمان خواهند بود.

قرص سیم لیور چیست

قرص سیم لیور یکی از مکمل های کبدی است که در دو نوع ۱۴۰ و ۲۴۰ میلی گرمی در بازار موجود است. این دارو، مکملی منحصر به فرد برای حفظ سلامت کبد و  کیسه صفرا شناخته شده است.

قرص سیم لیور یک آنتی اکسیدان قوی است. از وطایف این قرص می توان به از بین بردن رادیکال های آزاد بدنو کمک به حفظ سلامت کبد اشاره کرد. همچنین، این قرص اختلالات کبدی را بعد از ابتلا به بیماری هپاتیت، نارسایی های مزمن کبدی مانند سیروز کبدی و کبد چرب به کمترین میزان می رساند و سبب می شود کبد دوباره سلامتی خود را بازیابد.

موارد مصرف قرص سیم لیور

حمایت از عملکرد کبد و کیسه صفرا

آنتی اکسیدان قوی

کمک به رفع مسمومیت های کبدی

کمک به کم شدن اختلالات کبدی بعد از هپاتیت , نارسایی های مزمن کبدی توام با تخریب سلولی مانند سیروز کبدی, کبد چرب و بیماری های کبدی خفیف

اجزاء فرآورده در هر ۱ میلی گرم

۳۰۰ میلی گرم عصاره خار مریم

حاوی ۸۰ درصد سیلی مارین ( ۲۴۰ ميلي گرم )

ریشه قاصدک ۱۰۰ میلی گرم

برگ آرتیشو ۵۰ میلی گرم

مکانیسم اثر قرص سیم لیور

قرص سیم لیور به دلیل برخورداری از ماده موثره سیلی مارین با تغییر غشا دیواره خارجی سلول های کبد موجب بلوکه کردن محل های اتصال سموم کبدی می شود. در نتیجه این عمل، از ورود سموم به داخل سلول های کبدی ممانعت می گردد. سیلی کریستین و سیلی بینین اثرات تحریکی قابل ملاحظه ای بر روی سرعت تکثیر و بیوسنتز پروتئین و DNA از خود نشان داده اند.

سیلی مارین با تحریک RNA Polymerase I در هسته سلول های هپاتوسیت منجر به افزایش سنتز پروتئین ریبوزومال و در نتیجه افزایش توانایی بازسازی کبد و تشکیل هپاتوسیت های جدید خواهد شد.

قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص سیم لیور Sim Liver چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

عوارض جانبی

اختلالات خفیف گوارشی، اثر ملینی ملایم و واکنش های ضعیف آلرژیک با مصرف قرص سیم لیور گزارش شده است.

تداخلات دارویی قرص سیم لیور

در بیمارانی که از داروهای آمی تریتپلین، وارفارین، دیازپام و داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند با احتیاط مصرف شود یا بهتر است از خوردن اجتناب شود.

هشدارها و منع مصرف قرص سیم لیور

این فرآورده برای کودکان زیر ۱۲ سال مصرف نشود.

در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

به علت وجود گیاه کنگر فرنگی در این دارو، کسانی که با انسداد مجاری صفرا مواجه هستند نباید از این دارو استفاده کنند.

افرادی که سنگ صفرا دارند باید زیر نظر پزشک از این دارو استفاده کنند.

کسانی که به گیاهان خانواده کاسنی حساسیت دارند باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

این دارو ممکن است سبب بروز علایم آلرژیک شدید شود.

به علت وجود گیاه قاصدک در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی با احتیاط و با مشورت پزشک مصرف شود.

قیمت قرص سیم لیور

این داروی مکمل از قیمت ۷۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان در داروخانه های سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا