Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص هپادایت Hepadiet چیست؟

کبد یکی از مهم ترین ارگان ها در بدن است. می‌ توان گفت فعالیت تمامی ارگان های بدن به سلامتی این عضو وابسته است. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص هپادایت آشنا کنیم. پیش از این نیز چند داروی مکمل به نام های قرص لیورگارد و مکمل همولاکس، قرص لیور کر و … برای کمک به بهبود عملکرد کبد معرفی کردیم.

مانند هر ارگان مهم دیگری در بدن، گاهی ممکن است که کبد دچار مشکلاتی شود. آسیب های کبدی معمولا سبب بروز مشکلات دیگری نظیر اختلال در گوارش و مشکلات پوستی نیز خواهند شد. از همین رو توجه به سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است. قرص هپادایت نیز به منظور یک درمان حمایتی برای بیماری های کبدی و کیسه صفرا تولید می شود. در ادامه به ویژگی ها، مزایا و معایب این دارو اشاره کرده ایم.

پایه و اساس همه داروهای مکمل کبدی، گیاه خار مریم است. در ادامه به برخی خواص این گیاه اشاره کرده ایم.

درمان کبد چرب غیر الکلی

یکی از ویژگی های مثبت عصاره خار مریم، اثر بخشی آن در درمان حمایتی کبد چرب است. به گفته محققان مصرف ورزانه سه بار و هر بار به مقدار ۱۴۰ میلی گرم از سیلیمارین برای درمان این بیماری موثر است. قطره خوارکی لیورین با دارا بودن این ترکیب برای بهبود بیماری کبد چرب غیر الکی بسیار موثر است.

درمان سیروز الکلی

داده ها و شواهد متناقضی در اثر بخشی قطره خوراکی لیورین بر روی بیماری سیروز الکی وجود دارد. با این حال نتایج مثبت آن بسیار بیشتر از نتایج منفی بوده و باعث بهبود عملکرد کبد و کاهش خطر مرگ می شود.

درمان دیابت

برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف عصاره گیاه خار مریم و ترکیبات فعال آن، احتمالا به دلیل کاهش قند خون، افزایش حساسیت به انسولین و افزایش بازسازی سلول‌ های بتای پانکراس، در مدیریت دیابت نقش فعالی داشته باشد. بنابراین اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید استفاده از قطره خوراکی لیورین می تواند برای شما کارآمد باشد. با این حال مصرف این فرآورده در افراد دیابتی بهتر است با بررسی مداوم سطح قند خون همراه باشد.

قرص هپادایت Hepadiet چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص هپادایت Hepadiet چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن

کمک به بهبود هپاتیت

ترکیب سیلی مارین که به دلیل اینکه دربرگیرنده‌ ی فلاونولیگنان‌ های خار مریم است، درمان موثری برای هپاتیت حاد و مزمن شناخته می شود. نتایج مطالعات بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی تحت درمان با سلی مارین نشان داده است که این ترکیب، اثر قابل توجهی بر روی کاهش پارامترهای افزایش یافته این بیماران می گذارد. این پارامترها سطح بیلی روبین سرم و آنزیم‌ های کبدی هستند.

همچنین علائم معمولی هپاتیت نظیر شکم درد، کم اشتهایی و خستگی نیز کاهش خواهد یافت. در پژوهش هایی که بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی مزمن انجام شد، تداخلات احتمالی با برخی داروهای ضد ویروس مانند سیمپرویر دیده شده است.

بنابراین برای مصرف قرص هپادایت حتما باید تنها با پزشک مشورت کنید.

محافظت کبدی و کلیوی

طبق مطالعات انجام شده، ماده موثره سیلی مارین مکانیسم‌ هاي مختلفی از جمله مهار رادیکال‌ هاي آزاد و افزایش غلظت گلوتاتیون درون سلولی، تثبیت غشاي سلولی و تنظیم نفوذ پذیري غشا انجام می دهد. این اقدامات همگی برای ممانعت از ورود عوامل هپاتوتوکسیک به سلول‌ هاي کبدی صورت می پذیرند.

از همین رو، فرآورده‌هایی که حاوی خار مریم باشند، از کبد در برابر اثرات سمی طیف وسیعی از مواد نظیر اتانول، استامینوفن، دوکسوروبیسین، سیکلوسپورین، سیس پلاتین و تترا کلرید کربن حفاظت خواهد کرد.

کبد چیست و چگونه کار می کند؟

کبد یک عضو بسیار حیاتی در بدن است که بسیاری از فعالیت های بدن به طور مستقیم به عملکرد آن بستگی دارد. این ارگان یک عضو ۱۵۰۰ گرمی است که به اندازه قلب، ریه و کلیه، حفظ سلامت آن مهم است. از گذشته به دلیل دانش کم، توجه زیادی به این عضو مهم نمی شد و مردم نمی دانستند که سلامت کبد به همان اندازه که سلامت قلب مهم است، باید مورد توجه قرار گیرد.

کبد بافتی دارد که می تواند رسوبات سموم و بافت های چربی را به خود جذب کرده و در خود نگه دارد. همین امر سبب شده تا این عضو به طور جدی در معرض خطر قرار گیرد. اگر شما هم سبک زندگی نا درستی دارید باید بدانید که خوردن غذاهای چرب و آماده، مصرف خودسرانه دارو و عدم فعالیت کافی می تواند شما را به این بیماری دچار کند.

کبد دارای دو لوب است. این عضو مهم در زیر قفسه سینه و در قسمت سمت راست بدن قرار گرفته است. نام دیگر کبد، جگر است و وظیفه آن به چند بخش مختلف تقسیم شده است. برای مثال این عضو، یکی از اعضای اصلی در انجام فرایند سوخت و ساز بدن است. بخشی از گوارش غذا، متابولیسم داروها و پاک کردن بدن از سموم مختلف برعهده کبد است.

به عبارت دیگر کبد را عضو سم زدای بدن می نامند. کبد به نوعی فیلتر طبیعی بدن است. از همین رو پزشکان توصیه می کنند که از مصرف داروها به صورت خودسرانه و بیش از حد اجتناب کنید چرا که این امر می تواند منجر به فعالیت بیش از حد کبد شده و آن را از کار بیندازد.

جالب است بدانید که چون کبد قابلیت جذب سموم دارد، اگر فردی با سم مسموم شود، اولین عضوی که نابود می‌شود کبد اوست.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچک ترین سردرد نیاز به مصرف دارو دارید و یا در صورت سرماخوردگی و بیماری های ساده ای از این قبیل اقدام به مصرف خودسرانه دارو می کنید باید بدانید که با این کارها شاید بیماری ای که به طور موقتی در بدنتان ایجاد شده است را درمان کنید، اما در حقیقت در حال ضربه زدن به کبد خود هستید.

البته ذکر این نکته الزامی ست که مانند بیماری زخم معده، برخی بیماری های کبدی نیز ریشه وراثتی دارند. عوامل محیطی نیز می توانند سبب ایجاد اختلالات کبدی شوند. اگر بیماری کبدی به طور جدی پیگیری نشود، در طولانی مدت سبب سیروز کبدی شده و به نارسایی کبد ختم خواهد شد.

از همین رو، ما به شما توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی یک برنامه ورزشی مناسب برای خود در نظر بگیرید. انجام فعالیت های ورزشی از رسوب چربی در بافت های بدن جلوگیری می کند. همچنین به شما توصیه می کنیم که مصرف چربی، شکر، قند مصنوعی و از این قبیل خوراکی های خطرساز را به حداقل برسانید.

اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که فرصت ورزش کردن ندارید یا به دلیل مشغله کاری دائم مجبورید از غذاهای فرآوری شده و آماده استفاده کنید، بهتر است هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه کنید و با آزمایش کلی بدن خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت اگر به بیماری های کبدی مبتلا شوید زودتر قابل شناسایی و درمان خواهند بود.

قرص هپادایت Hepadiet چیست؟ قیمت، مزایا و معایب آن
قرص هپادایت Hepadiet چیست؟

وظایف مهم کبد

وظایف کبد را به اختصار در چند خط بالاتر توضیح دادیم اما اگر بخواهیم به صورت فهرست وار این وظایف را بررسی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

کنترل بیش از ۵۰۰ فعالیت بیولوژیک در بدن

تصفیه بیش از یک لیتر خون در بدن در هر دقیقه

سم‌ زدایی بدن

دفع باکتری‌ ها از بدن

حفظ تعادل هورمون ها

کنترل متابولیسم چربی، کربوهیدارت و پروتئین

تبدیل گلیوکوژن به گلوکز

ذخیره ویتامین ها و املاح معدنی در بدن

قرص هپادایت چیست؟

قرص هپادایت یک مکمل منحصر به فرد جهت حفظ کارکرد کبد است. این فراورده یک مکمل گیاهی است. همانطور که اشاره شد در آن از عصاره کنگر فرنگی و خار شیر یا خار مریم استفاده شده است. این ترکیبات سموم تجمع یافته در کبد را از بین خواهند برد. قرص هپادایت به ارتقا کلی سلامت کبد کمک چشمگیری می‌ کند. به علاوه این قرص نقش موثری در بهبود عملکرد کبد ناشی از مصرف قرص‌ های ضد افسردگی دارد.

کنگر فرنگی و سلامت کبد

عصاره گیاه کنگر فرنگی در قرص هپادایت می‌ تواند از آسیب‌ های کبدی و صدمات آن جلوگیری کند. این گیاه می تواند به رشد بافت جدید کبدی کمک کند. کنگر فرنگی با افزایش تولید صفرا به حذف و خروج سموم از کبد کمک شایانی می‌ کند. همچنین طبق یک آزمایش بر روی ۹۰ فرد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی، ثابت شد افرادی که به مدت ۲ ماه از ۶۰۰ میلی گرم عصاره کنگر فرنگی استفاده می‌ کنند، در درمان بیماری کبد چرب موفق بوده اند. در نهایت این عصاره منحصر به فرد در مکمل هپادایت موجب کاهش التهاب کبد و کم شدن رسوب چربی در آن می ‌شود.

قرص هپادایت Hepadiet چیست؟
قرص هپادایت Hepadiet چیست؟

عملکرد ویتامین  B6

کربوهیدرات‌ ها طی ورزش ‌های قدرتی در عضلات و در کبد انباشته خواهند شد تا سطح قند خون ثابت بماند. ویتامین B6 به آزاد شدن کربوهیدرات‌ های ذخیره شده در کبد کمک می‌ کند تا بدن بتواند آن‌ ها را مورد استفاده قرار دهد. البته بد نیست بدانید از آنجایی که بدن به فرم حیوانی ویتامین  B۶ نیاز دارد، فرم گیاهی این ویتامین در کبد به فرم حیوانی تبدیل خواهد شد. اما این تغییر به ویتامین  B۶ و یک کبد سالم نیاز دارد.

ویژگی های قرص هپادایت

مناسب برای بیماری ‌های تصلب شرایین، هایپرکلسترومی و چربی خون بالا

درمان مکمل برای سیروز کبدی و دیگر نارسایی‌ های کبدی

موثر در درمان ناکارآمدی کیسه صفرا

حاوی عصاره‌ های خشک گیاهی

بهبود عملکرد اندام‌ های بدن

پاکسازی کبد

نحوه مصرف قرص هپادایت

روزی ۲ قرص همراه با آب فراوان میل شود.

هشدارهای قرص هپادایت

قرص هپادایت را در محل خشک و خنک نگهداری کنید.

مکمل را از دسترس اطفال دور نگهدارید.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

قرص هپادایت Hepadiet چیست؟
قرص هپادایت Hepadiet چیست؟

تداخل دارویی

در صورت مصرف داروهایی از جمله داروهای پایین آورنده کلسترول خون، سیروز کبدی و نارسایی کبدی، یوهمبین، فنوتیازین‌ ها و فنتولامین بیش از دوز پیشنهادی روزانه استفاده نشود.

قیمت قرص هپادایت

قرص هپادایت یکی از گران ترین مکمل های کبدی در بازار ایران است. قیمت این قرص که با نوسانات دلار بالا و پایین می شود، از ۴۰۰ هزار آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا