Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟

تنوع نوشیدنی ها آنقدرزیاد شده است که انتخاب آنها کاملاً به علاقه و سلیقه شما بستگی دارد. دتاکس واتر یکی از نوشیدنی هایی است که خواص زیادی برای بدن دارد و باعث دفع سموم از بدن می شود.

امروزه نوشیدنی دتاکس بسیار پرطرفدار شده است، به طوری که ورزشکاران بسیاری ازآن استقبال کرده اند. دتاکس واتریکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در کافه ها و رستوران ها است.

این نوشیدنی بسیار خوشمزه است و به سلامت بدن کمک زیادی می کند. اگر می خواهید با نوشیدنی دتاکس واتر  و خواص آن بیشتر آشنا شوید. همراه نشریه علمی جهان شیمی فیزیک بمانید .

طرز تهیه دتر واکس

 فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟
فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟

تهیه دتاکس واتر در خانه بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید آب، چند عدد میوه و سبزی و گیاه است. این مواد را خرد کرده و در آب سرد یا گرم قرار دهید. هرچه ترکیبات بیشتری استفاده کنید، روی طعم نهایی تاثیر مثبتی می گذارد. اگر می خواهید نوشیدنی خنکی را تهیه کنید، آن را به مدت ۱ تا ۱۲ ساعت داخل یخچال نگه دارید. بعد از پایان این مدت، ترکیبات را از ظرف خارج کنید تا  فاسد نشود.اگر عجله دارید، فشردن میوه  و سبزی ها کمک می کند طعم آنها زودتر خود را نشان دهد.

انواع دتاکس واترها

دتاکس واترها با ترکیباتی متنوع و روش های مختلفی می توان تهیه کرد که در ادامه برخی از انواع دتاکس واترها معرفی خواهیم کرد.

  • خیار و نعنا
  • لیمو ترش و زنجبیل
  • بلک بری و پرتقال
  • توت فرنگی و ریحان
  • سیب و دارچین
  • گریپ فروت
  • هندوانه و نعنا
  • پرتقال و لیمو ترش
  • لیمو ترش
  • دتاکس واتر هندوانه

دتاکس واتر لیمو و زنجبیل

 فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟
فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟

زنجبیل ضد درد و ضد التهاب است و اضافه کردن آن در دتاکس واتر خواص سم زدایی قوی و فوق العاده ای به آن می دهد.. برای تهیه این نوشیدنی تقریباً به سه پیمانه آب به اضافه نصف لیمو ترش و یک تکه کوچک زنجبیل نیاز دارید. فقط باید آب لیمو را در آب ساده اضافه کنید و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای صبح زود فوق العاده است. این نوشیدنی به شما این امکان را می دهد تا در طول روز احساس درد نکنید و علاوه بر این، سموم مضر را از بدن شما خارج می کند.

 

دتاکس واتر هندوانه

هندوانه یکی ازمیوه های خوش طعم برای ساخت این نوشیدنی است. هندوانه مقدار زیادی آنتی اکسیدان، لیکوپن، ویتامین ث دارد که اثر ضد التهابی دارد. هندوانه ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده است و به هیدراته شدن قاب کمک می کند. هندوانه از نظر لیکوپن غنی است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است. دقیقا همان چیزی است که باعث قرمزی گوجه فرنگی یا هندوانه می شود. هندوانه ها را مکعبی خرد کرده و با مقداری برگ نعناع در آب قرار دهید. به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال بگذارید

دتاکس واتر گریپ فروت + لیمو

مرکبات به دلیل خواص قلیایی در داخل بدن، اثر سم زدایی بالایی دارند.گریپ فروت و لیمو دارای ویتامین سی هستند و طعم مطبوعی به آب می دهند.

۱ گریپ فروت ورقه شده، ۲ عدد لیمو، ۲ عدد خیار و ۱ مشت برگ نعناع را در یک لیوان ریخته و روی آن آب می ریزید. با یک قاشق بلند میوه را فشار داده تا مزه آن ها بیرون بیاید. سپس در یخچال بگذارید. پس از نوشیدن این دیتاکس، می توانید دوباره روی آن آب بریزید و دوباره از آن استفاده کنید.

دتاکس واتر شاه توت و نعنا

نوشیدنی تمشک و نعناع به تقویت دستگاه گوارش و جلوگیری ازالتهابات کمک می کند.شاه توت منبع عالی آنتی اکسیدان و یکی از میوه های کم کربوهیدرات است که با ترکیب آن با نعناع خاصیت ضد پیری فوق العاده ای داشته و همچنین باعث تقویت دستگاه گوارش و جلوگیری از التهاب می شود. پس از شستن، شاه توت، آن را به مخلوط آب و یخ اضافه کنید و چند برگ نعنا را در آن قرار دهید. در صورت تمایل می توانید چند حلقه لیمو به آن اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

دتاکس واتر توت فرنگی و کیوی

فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟
فواید دتاکس واتر detox-water چیست ؟ از خواص سم زدایی آن چه می دانید؟

این دتاکس واتر خوش طعم از توت فرنگی و کیوی تشکیل شده و یک نوشیدنی تابستانی فوق العاده است. برای تهیه آن به آب، مقداری توت فرنگی و کیوی نیاز دارید. فقط توت فرنگی و کیوی را ورقه ای برش دهید و به آب اضافه کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید. کیوی حاوی ویتامین A است که باعث دفع سم از بدن می شود.

توت فرنگی خواص ضد پیری دارد و پوست را جوان و شاداب نگه می دارد. علاوه بر آن سلول های سرطانی را از بین می برد. می توانید متناسب با سلیقه ، مقدار میوه ها را تغییر دهید. یا می توانید از میوه های مختلف و همچنین نعناع برای تغییر طعم آن استفاده کنید.

آب سم زدایی لیمو، خیار و نعناع

این نوشیدنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود سیتم ایمنی بدن را تقویت می کند. هم چنین، خیار دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) است و چربی سوزی را تسهیل می کند. برای ساخت این آب طعم دار، دو لیتر آب، یک عدد خیار به اندازه متوسط ​​و مقداری برگ نعنا احتیاج است. همه ترکیبات را در یک لیوان ریخته و یک روز در یخچال قرار دهید. این یکی از نوشیدنی های خوشمزه است که خواص سم زدایی درجه یک دارد. این نوشیدنی علاوه بر فوایدی که در بالا ذکر شد، در تنظیم فشار خون نیز تأثیر زیادی دارد.

دتاکس واتر چربی سوز

این نوشیدنی نه تنها سموم بدن را از بین می برد، بلکه تاثیر زیادی روی کاهش وزن دارد .این دتاکس واتر دارای سرکه سیب است. همچنین دارای سیب، که غنی از فیبراست و لیموکه دارای ترکیبات سم زدا است، و همچنین دارچین، اشتها را کم می کند. برای تهیه این دتاکس واتر به سه فنجان آب ، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب، ، یک قاشق چای خوری دارچین ،یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و نصف سیب متوسط ​​نیاز دارید، طبق میل خود می توانید به آن شیرین کننده اضافه کنید. همه ترکیبات به غیراز سیب را در مخلوط کن بریزید و به مدت ۱۰ ثانیه مخلوط کنید. حالا تکه های سیب را به آن اضافه کنید. دتاکس واتر چربی سوز شما آماده شده است.

دتاکس واتر چای سبز

چای سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و کاتچین ها است که دارای خواص ضد پیری می باشد. این نوشیدنی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مقدار کمی کافئین است که با توت‌فرنگی، لیموی تازه و خیار ترکیب شده و یک نوشیدنی عالی می سازد. این نوشیدنی متابولیسم بدن را افزایش می دهد و ازد ی هیدراتگی جلو گیری می کند.

بیشتر بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا