Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟ تهیه نوشیدنی کامبوجا در منزل

نوشیدنی کامبوجا با اضافه کردن گونه‌ای از باکتری‌های پروبیوتیک، مخمر و شکر به چای سبز یا سیاه برای یک هفته یا بیشتر در طی فرآیند تخمیر آماده می‌شود.

در این روش، باکتری و ​​مخمر یک لایه قارچ مانند برروی نوشیدنی تشکیل می دهند.که به آن قارچ کامبوجا می گویند و با تکثیر این قارچ، می توانید چندین مرتبه از این نوشیدنی تهیه کنید. به همین خاطر است که به نوشیدنی کامبوجا، چای قارچی می گویند. نوشیدنی کامبوچا برای اولین بار در چین یا ژاپن تولید شد و مصرف آن برای بسیاری از انسان های آن کشورها بسیار محبوب بود.

ما روشی برای تهیه نوشیدنی کامبوجا در خانه را در صفحه مربیگری کامبوجا به طور کامل توضیح داده ایم و می توانید از مطالب این متن استفاده کنید. این نوشیدنی به دلیل خواص فراوانی که برای سلامتی دارد کم کم توانست به سایر نقاط اروپایی و کشورهای دیگر راه پیدا کند. دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قصد داریم خواص نوشیدنی کامبوجا، مضرات و طرزتهیه آن را بیان کنیم.

چای کامبوج چیست؟

چای کامبوج یک نوشیدنی با تازه و پر خاصیت است که با استفاده از چای شیرین تخمیر شده با پیوند همزیستی با اسید استیک، باکتری ها و انواع مخمر به دست می آید. اعتقاد بر این است که منشاء آن در شمال شرقی چین در قرن سوم قبل از میلاد است. این چای پرخاصیت  دارای ارزشی کاملاً منحصر به فرد، طعم شیرینی و  خواص درمانی گسترده ای  است.

در ادبیات زبان چینی باستان به عنوان “اکسیر حیات جاودانه” شناخته می شود. طعم آن کمی مایل به سرکه سیب تا دلستر متفاوت است و  بستگی به اینکه از چای سیاه یا سبز تهیه شده است ، دارد.

ارزش تغذیه  کامبوج

کامبوجا شامل طیف وسیعی از مخمرها و گونه های باکتریایی با پلی فنول ها، اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی است. پس از اتمام مراحل تخمیر، چای با مواد معدنی مانند سدیم، آنزیم های اسید استیک، گلوکورونیک اسید، اکسالیک، ویتامین سی، ویتامین آ ، اسید، فروکتوز و اسید لاکتیک، تیامین، نیاسین غنی می شود.

خواص کامبوجا

خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟ تهیه نوشیدنی کامبوجا در منزل
خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟ تهیه نوشیدنی کامبوجا در منزل

 

اگر قصد  تهیه و مصرف کامبوجا را دارید، بهتر است از شرکت هایی که این نوشیدنی را به روشی طبیعی و اصل تولید می کنند، مطمئن شوید ، چون برخی شرکت ها این نوشیدنی به صورت مصنوعی تولید می شود. این نوشیدنی های سنتزی، اگرچه طعمی شبیه به کامبوجای اصل دارند، اما خواص آن را نخواهند داشت.

خستگی زودرس را از بین می برد.

دستگاه ایمنی شما را تقویت می کند. به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند.

هضم را بهبود می بخشد و فلور  روده را متعادل می کند.

استرس و فشار را از شما دور می کند.

وضعیت پوست شما را بهبود می بخشد.

از برخی سرطان ها از جمله سرطان معده و روده جلوگیری می کند.

سلامت مو را تقویت می کند.

کلسترول خون شما را کاهش می دهد

از بیماری کبد و همچنین سنگ مثانه جلوگیری می کند.

برای سلامت مفاصل مفید است.

برای سلامت چشم و درمان آب مروارید مفید است.

شما را از بی خوابی شبانه نجات می دهد.

برای بیماران دیابتی مفید است.

کامبوج برای کاهش وزن و لاغری

 

خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟ تهیه نوشیدنی کامبوجا در منزل
خواص نوشیدنی کامبوجا چیست؟ تهیه نوشیدنی کامبوجا در منزل

شاید فکر کنید، “کامبوجا مانند چای با شکر است، اما چگونه می تواند برای کاهش وزن عملکردی موثر داشته باشد؟ این سوال جالبی است، ما می دانیم که تقریبا ۹۰٪ شکر  در روش تخمیر استفاده می شود.

این همان شکری است که مخمرها و باکتری ها مصرف می کنند، درست مانند آنچه در تولید نان، ماشعیر و غیره اتفاق می افتد.این نوشیدنی از یک نوشیدنی شیرین فاصله زیادی دارد و می تواند جایگزین خوبی برای آب میوه شما باشد!

یکی از مفیدترین عناصر کامبوجا، محتوای پروبیوتیک آن یا به بیان دیگر “باکتری های خوب” آن است. تقریباً تمام سلول‌های بدن ما به باکتری‌ها متکی هستند، و هنگامی که ثبات باکتری های خوب و بد در معده به نامتعادل باشد، سلامت ما ممکن است به خطر بیفتد.

واکنش های حساسیت به غذا، نفخ، حرکات بد روده، مشکلات پوستی و بسیاری موارد دیگر. تنها چند مشکلی است که ممکن است رخ دهد.برخی از همان باکتری های مفیدی که کفیر و ماست تولید می کنند در کامبوجا نیز یافت می شوند. این باکتری ها برای هضم صحیح بسیار مفید است. داشتن یک دستگاه گوارش سالم تاثیری  مثبتی بر سلامت کلی بدن دارد و  کاهش وزن نیز تسهیل پیدا می کند.

پروبیوتیک ها و مواد تخمیری به نوبه خود به هضم، جذب مواد مغذی و متابولیسم بدن از طریق کمک به تعادل مجدد باکتری های روده کمک می کند.زمانی که بدن ما بهینه عمل می کند، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن بهتر اتفاق می افتد. علاوه بر تاثیر کامبوجا بر سلامت شکم، اسیدهایی مانند اسید استیک نیز می توانند به کنترل قند خون کمک کنند.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی کامبوجا 

قارچ کامبوجا
چای سبز  ۵ قاشق غذاخوری
آب ۵/۴ لیتر
شکر ۴ لیوان
ظرف غیر فلزی
مقداری پارچه جهت بستن درب ظرف

روش تهیه نوشیدنی کامبوجا 

برای تهیه نوشیدنی کامبوجا ابتدا چای سبز را با ۲ لیوان آب جوش به مدت ۵ دقیقه دم کنید سپس ۵/۴ لیوان را بجوشانید. پنج لیتر آب و به داخل یک ظرف غیر فلزی مثل سطل پلاستیکی بریزید.

بعد از دم کشیدن چای را با شکر به ظرف اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید قارچ ها خنک شوند. مقداری از نوشیدنی کامبوجا را که از قبل آماده شده بود به ظرف اضافه و درب ظرف را با پارچه ببندید (با توجه به اینکه برای تهیه نوشیدنی قارچ به اکسیژن نیاز است. درب ظرف را نباید ببندید، اما باید روی آن را بپوشانید. یک پارچه بست تا قارچ ها بتوانند تخمیر را به خوبی انجام دهند) و به مدت نه روز در روزهای بسیار گرم تابستان و در روزهای معمولی ۱۲ روز در روزهای سرد زمستان تا ۲۰ روز در جای تاریک با دمای معمولی مانند کمد یا کابینت نگهداری کنید.

نوشیدنی را در ظروف پلاستیکی و غیر فلزی صاف کرده و در یخچال نگهداری کنید. مراحل بالا را تکرار کنید. لازم به ذکر است که استفاده از سطل های پلاستیکی و غیر فلزی باید هنگام کار با قارچ رعایت شود زیرا با تماس با سطل های فولادی سریع خراب می شود.

روش مصرف کامبوجا

به منظور سالم زندگی کردن بهتر است روزی یک فنجان قبل از غذا به مدت سه هفته در هر ماه (۲۱ روز) بنوشید و به مدت یک هفته از مصرف آن خودداری شود. برای تسکین بیماری های خاص از جمله ناراحتی های دفع ، ضعف کبد، روماتیسم، نقرس و تصفیه خون، توصیه می کنیم به مدت ۳ تا ۶ ماه روزانه تقریباً (چهل سی سی) بنوشید و پس از آن به مدت یک ماه از مصرف آن جلوگیری کرده و یک بار دیگر شروع کنید. علاوه بر این، این قارچ در عرض ۱ هفته رشد می کند و قابل تکثیر است.

سخن آخر

کامبوچا یک عنصر موثر در توقف سکته های قلبی است.با توجه به پزشکان، کومبوجا اکسیر حیات بخش است که دستیابی به آن همیشه آرزوی بشر است.برای جلوگیری از ریزش مو، چین و چروک پوست و سخت شدن رگ ها، مفاصل و بافت های عضلانی استفاده می شود که از علائم پیری جلوگیری می کند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا