Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

دولوکستین متعلق به گروهی از داروهای شناخته شده به عنوان مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین است. تصور می شود این داروها با افزایش فعالیت مواد شیمیایی به نام سروتونین و نوراپی نفرین در مغز عمل می کنند. نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع داروها مانند فلوکستین مقالاتی منتشر کرده است. در این مطلب شما را با قرص دولوکستین آشنا میکنیم.

دولوکستین خوبه؟

دولوکستین برای درمان افسردگی و اضطراب و برای کمک به تسکین درد عصبی (نوروپاتی محیطی) در افراد مبتلا به دیابت یا درد مداوم به دلیل شرایط پزشکی مانند آرتریت، کمردرد مزمن، یا فیبرومیالژیا (بیماری که باعث درد گسترده می شود) استفاده می شود. دولوکستین ممکن است خلق و خو، خواب شما را بهبود بخشد. ، اشتها و سطح انرژی و کاهش عصبی بودن. همچنین می تواند درد را به دلیل شرایط پزشکی خاص کاهش دهد. دولوکستین به عنوان یک مهارکننده بازجذب سروتونین– نوراپی نفرین شناخته می شود. این دارو با کمک به بازگرداندن تعادل سروتونین و نوراپی نفرین در مغز عمل می کند.

قرص دولوکستین ۲۰ برای چیست

دولوکستین برای درمان افسردگی و اضطراب و دردهای ناشی از آسیب عصبی مرتبط با دیابت (نوروپاتی محیطی دیابتی) استفاده می شود. دولوکستین همچنین برای درمان فیبرومیالژیا (درد و سفتی عضلانی) و درد مزمن (طولانی مدت) که مربوط به عضلات و استخوان ها است استفاده می شود.

بهترین زمان مصرف دولوکستین

قبل از شروع استفاده از دولوکستین و هر بار که دوباره پر می‌کنید، راهنمای دارو و در صورت موجود بودن، دستورالعمل‌های مصرف ارائه شده توسط داروساز را بخوانید.

این دارو را به صورت خوراکی با یا بدون غذا طبق دستور پزشک، معمولا ۱ یا ۲ بار در روز مصرف کنید. اگر حالت تهوع دارید، مصرف این دارو همراه با غذا ممکن است کمک کننده باشد. ممکن است این دارو را به طور کامل قورت دهید، یا می توانید کپسول را باز کرده و محتویات آن را روی یک قاشق غذاخوری سس سیب بپاشید. مخلوط دارو/غذا را فورا قورت دهید. مخلوط را خرد یا نجوید. مخلوط را برای استفاده بعدی از قبل آماده نکنید.

دوز بر اساس سن، وضعیت پزشکی شما تعیین میشود. برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشک ممکن است به شما دستور دهد که این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید.

حداکثر دوز دولوکستین

حداکثر دوز دولوکستین ۱۲۰ میلی‌گرم در روز است.

قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

عوارض دولوکستین

دولوکستین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید است به پزشک اطلاع دهید:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • یبوست
  • اسهال
  • وزن تغییر می کند
  • سوزش سردل
  • دل درد
  • کاهش اشتها
  • دهان خشک
  • افزایش ادرار
  • عرق کردن یا تعریق شبانه
  • سرگیجه
  • سردرد
  • وزن تغییر می کند
  • خستگی
  • خواب آلودگی
  • درد یا گرفتگی عضلات
  • مشکلات جنسی در مردان؛ کاهش میل جنسی، ناتوانی در به دست آوردن یا حفظ نعوظ، یا تاخیر یا عدم انزال
  • مشکلات جنسی در زنان؛ کاهش میل جنسی، یا تاخیر در ارگاسم یا ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • لرزش غیرقابل کنترل بخشی از بدن

برخی از عوارض جانبی می تواند جدی باشد. اگر هر یک از عوارض جانبی زیر یا موارد ذکر شده را تجربه کردید، با پزشک تماس بگیرید:

  • کبودی یا خونریزی غیر معمول
  • درد در سمت راست بالای معده
  • تورم شکم
  • خارش
  • زرد شدن پوست یا چشم
  • ادرار تیره رنگ
  • از دست دادن اشتها
  • خستگی یا ضعف شدید
  • گیجی
  • راه رفتن ناپایدار که ممکن است باعث زمین خوردن شود
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • بی قراری، تب، تعریق، گیجی، ضربان قلب تند یا نامنظم، و سفتی یا انقباض شدید عضلات، از دست دادن هماهنگی، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال
  • تشنج
  • توهمات (دیدن چیزهایی یا شنیدن صداهایی که وجود ندارند)
  • تب
  • تاول یا پوسته شدن پوست
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • تورم صورت، گلو، زبان، لب ها، چشم ها، دست ها، پاها، مچ پا یا پایین ساق پا
  • گرفتگی صدا
  • مشکل در ادرار کردن

دولوکستین ممکن است باعث کاهش اشتها و کاهش وزن در کودکان شود. پزشک کودک شما رشد او را به دقت زیر نظر خواهد گرفت. اگر در حین مصرف این دارو در مورد رشد یا وزن کودک خود نگرانی دارید با پزشک او صحبت کنید. با پزشک کودک خود در مورد خطرات دادن دولوکستین به کودک خود صحبت کنید. این دارو سبب افزایش فشار خون میشود.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی، از جمله: گیجی، کبودی/خونریزی آسان، کاهش علاقه به رابطه جنسی، تغییر در توانایی جنسی، گرفتگی عضلات/ضعف، لرزش (لرزش)، مشکل در ادرار کردن، علائم مشکلات کبدی به پزشک خود اطلاع دهید. مانند تهوع/استفراغی که متوقف نمی شود، درد معده/شکم، زردی چشم/پوست، ادرار تیره).

اگر عوارض جانبی بسیار جدی دارید، به پزشک مراجعه کنید، از جمله: مدفوع سیاه/خون آلود، استفراغ شبیه تفاله قهوه، تشنج، درد/تورم/قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک چشم، تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگین کمان در اطراف نور در شب، تاری دید).

این دارو سروتونین را افزایش میدهد و سبب ایجاد یک بیماری بسیار جدی به نام سندرم/سمیت سروتونین میشود. اگر از داروهای دیگری نیز استفاده می کنید که سروتونین را افزایش می دهند، خطر افزایش می یابد، بنابراین پزشک یا داروساز خود را از تمام داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید. در صورت بروز برخی از علائم زیر فورا به پزشک مراجعه کنید: ضربان قلب سریع، توهم، از دست دادن هماهنگی، سرگیجه شدید، حالت تهوع/استفراغ/اسهال شدید، انقباض عضلات، تب بی دلیل، تحریک/بی قراری غیرمعمول.

واکنش آلرژیک به دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (به ویژه در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی، تاول های پوستی، زخم های دهان، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

موارد احتیاط قبل از مصرف دولوکستین

قبل از مصرف دولوکستین، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا اگر آلرژی دیگری دارید. قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به خصوص: سابقه شخصی یا خانوادگی اختلالات روانپزشکی (مانند اختلال دوقطبی/مانیک- افسردگی)، سابقه شخصی یا خانوادگی اقدام به خودکشی، مشکلات خونریزی، سابقه شخصی یا خانوادگی. گلوکوم (نوع بسته شدن زاویه)، فشار خون بالا، بیماری کلیوی، بیماری کبد، اختلال تشنج، مشکلات معده (مانند تخلیه آهسته معده)، استفاده/سوء مصرف الکل.

اگر دیابت دارید، دولوکستین ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد. قند خون خود را به طور منظم طبق دستور بررسی کنید و نتایج را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است پزشک شما نیاز به تنظیم داروهای دیابت، برنامه ورزشی یا رژیم غذایی شما داشته باشد.

افراد مسن ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه خونریزی، سرگیجه، سبکی سر، یا از دست دادن هماهنگی، حساسیت بیشتری داشته باشند. افراد مسن نیز بیشتر در معرض ابتلا به نوعی عدم تعادل مواد معدنی (هیپوناترمی) هستند، به خصوص اگر آنها همچنین از  مدررها با این دارو استفاده می کنند. سرگیجه، سبکی سر، یا از دست دادن هماهنگی می تواند خطر افتادن را افزایش دهد.

کودکان نسبت به عوارض جانبی دارو حساسیت بیشتری دارند. وزن و قد کودکانی که از این دارو استفاده می کنند را کنترل کنید.

در دوران بارداری، این دارو باید فقط در صورت نیاز مصرف شود. هنگامی که این دارو در ۳۰ روز آخر بارداری مصرف شود، مادر ممکن است در معرض خطر خونریزی در بدو تولد باشد. این دارو ممکن است به نوزاد متولد نشده نیز آسیب برساند. نوزادانی که از مادرانی که در ۳ ماه آخر بارداری از این دارو استفاده کرده‌اند، به ندرت ممکن است دچار علائم ترک مانند مشکلات تغذیه/تنفس، تشنج، سفتی عضلات یا گریه مداوم شوند. اگر هر یک از این علائم را در نوزاد خود مشاهده کردید، فورا به پزشک اطلاع دهید.

از آنجایی که مشکلات روانی/خلقی درمان نشده (مانند افسردگی، اضطراب) می تواند یک وضعیت جدی باشد، مصرف این دارو را متوقف نکنید مگر اینکه پزشکتان دستور دهد. اگر قصد بارداری دارید، باردار می شوید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، با پزشک خود در مورد فواید و خطرات استفاده از این دارو در دوران بارداری صحبت کنید.

تداخلات دارویی دولوکستین

تداخلات دارویی نحوه عملکرد دارو را تغییر داده و یا خطر عوارض جانبی را افزایش میدهد. این سند شامل تمام تداخلات دارویی ممکن نیست. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: داروهای دیگری که می توانند باعث خونریزی/کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکت مانند کلوپیدوگرل، NSAID ها مانند ایبوپروفن، رقیق کننده های خون مانند وارفارین).

سایر داروها می توانند بر حذف دولوکستین از بدن شما تاثیر بگذارند، که ممکن است بر نحوه عملکرد دولوکستین تأثیر بگذارد. به عنوان مثال می توان به سایمتیدین، فلووکسامین، ویلوکسازین، آنتی بیوتیک های خاص کینولون (مانند سیپروفلوکساسین، انوکساسین) اشاره کرد.

مصرف مهارکننده های MAO با این دارو ممکن است باعث تداخل دارویی جدی (کشنده) شود. در طول درمان با این دارو از مصرف مهارکننده های MAO ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متاکسالون، متیلن بلو، موکلوبمید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سافینامید، سلژیلین، ترانیل سیپرومین) خودداری کنید. مهارکننده های MAO نباید دو هفته قبل و ۵ روز پس از درمان با این دارو مصرف شوند. از پزشک خود بپرسید که چه زمانی مصرف این دارو را شروع یا متوقف کنید.

اگر از داروهای دیگری نیز استفاده می کنید که سروتونین را افزایش می دهند، ابتلا به سندرم/سمیت سروتونین زیاد میشود. به عنوان مثال می توان به داروهای خیابانی مانند اکستازی، مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاص (از جمله SSRI ها مانند فلوکستین/پاروکستین، سایر SNRI ها مانند دسوونلافاکسین/ونلافاکسین)، تریپتوفان و غیره اشاره کرد. با شروع یا افزایش دوز این داروها، خطر سندرم/سمیت سروتونین ممکن است بیشتر باشد.

اگر از سایر محصولاتی که باعث خواب آلودگی می شوند مانند داروهای مخدر یا داروهای ضد سرفه (مانند کدئین، هیدروکودون)، الکل، ماری جوانا (کانابیس)، داروهای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم) که باعث خواب آلودگی می شوند، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. شل کننده های عضلانی (مانند کاریزوپرودول، سیکلوبنزاپرین) یا آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین).

آسپرین خطر خونریزی را با مصرف این دارو افزایش میدهد. با این حال، اگر پزشک به شما دستور داده است که آسپرین با دوز پایین برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته (۱۶۲-۸۱ میلی گرم در روز) مصرف کنید، باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشک دستور دیگری به شما بدهد.

قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص دولوکستین (Duloxetine) چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

اقدامات احتیاطی قبل از مصرف دولوکستین

اگر به دولوکستین، هر داروی دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده کپسول های تاخیری رهش دولوکستین حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید.

اگر از تیوریدازین یا مهارکننده های مونوآمین اکسیداز MAO مانند ایزوکاربوکسازید (مارپلان)، لینزولید (زیووکس) استفاده می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. متیلن بلو؛ فنلزین (ناردیل)، سلژیلین (امسام، زلاپار) و ترانیل سیپرومین (پارنات)، یا اگر در ۱۴ روز گذشته مصرف یک مهارکننده MAO را متوقف کرده اید. پزشک به شما خواهد گفت که دولوکستین مصرف نکنید. اگر مصرف دولوکستین را قطع کردید، باید حداقل ۵ روز قبل از شروع مصرف یک مهارکننده MAO صبر کنید.

به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروها و ویتامین های تجویزی و بدون نسخه دیگری را مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید. هر یک از موارد زیر را ذکر کنید: آمفتامین ها، داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده خون) مانند وارفارین (کومادین، جانتوون). داروهای ضد افسردگی مانند آمی تریپتیلین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، داروهایی برای ضربان قلب نامنظم مانند آمیودارون، داروهای اضطراب، فشار خون بالا، بیماری روانی، درد و حالت تهوع؛ داروهای سردرد میگرنی مانند آلموتریپتان، برخی از مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین و بسیاری از داروهای دیگر ممکن است با دولوکستین تداخل داشته باشند، بنابراین پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، حتی داروهایی که در این لیست وجود ندارند، مطلع کنید.

به پزشک خود بگویید که چه مکمل های غذایی و محصولات گیاهی مصرف می کنید، به خصوص محصولات حاوی خار مریم یا تریپتوفان.

اگر سطح سدیم خونتان پایین است به پزشک خود اطلاع دهید. گلوکوم (افزایش فشار در چشم که ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود)؛ اگر دچار حمله قلبی شده اید؛ یا اگر فشار خون بالا دارید یا قبلا داشته اید. تشنج؛ بیماری عروق کرونر (انسداد یا باریک شدن رگ های خونی که به قلب منتهی می شود)؛ مشکلات خونریزی؛ هر نوع مشکل معده مانند تخلیه کند معده. یا بیماری قلبی، کبدی یا کلیوی. اگر دیابت دارید، با پزشک خود در مورد جدی بودن وضعیت خود صحبت کنید تا پزشک تصمیم بگیرد که آیا دولوکستین برای شما مناسب است یا خیر.

اگر باردار هستید، به خصوص اگر در چند ماه آخر بارداری خود هستید، یا اگر قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی هستید، به پزشک اطلاع دهید. اگر دولوکستین در ماه های آخر بارداری مصرف شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در نوزادان پس از زایمان شود.

در صورت انجام عمل جراحی، از جمله جراحی دندان، به پزشک یا دندانپزشک اطلاع دهید که دولوکستین مصرف می کنید.

باید بدانید که دولوکستین ممکن است باعث سرگیجه، سبکی سر و غش در هنگام بلند شدن خیلی سریع از حالت دراز کشیدن شود. هنگامی که برای اولین بار مصرف دولوکستین را شروع می کنید یا با افزایش دوز، این حالت بیشتر است. برای جلوگیری از این مشکل، به آرامی از رختخواب بلند شوید و چند دقیقه قبل از ایستادن پاهای خود را روی زمین بگذارید.

باید بدانید که دولوکستین ممکن است باعث فشار خون بالا شود. شما باید قبل از شروع درمان و به طور منظم در طول مصرف این دارو فشار خون خود را چک کنید.

باید بدانید که دولوکستین ممکن است باعث گلوکوم با زاویه بسته شود (شرایطی که مایع به طور ناگهانی مسدود می شود و نمی تواند از چشم خارج میشود. اگر حالت تهوع، چشم درد، تغییرات در بینایی مانند دیدن حلقه های رنگی در اطراف چراغ ها و تورم یا قرمزی در داخل یا اطراف چشم دارید، با پزشک خود تماس بگیرید یا تحت درمان اورژانسی قرار بگیرید.

داروهایی که به هیچ وجه نباید با دولوکستین استفاده شود

استفاده از این دارو با داروهای زیر توصیه نمی شود:

  • بروموپراید
  • الیگلوستات
  • فورازولیدون
  • ایپرونیازید
  • ایزوکاربوکسازید
  • لینزولید
  • متیلن آبی
  • متوکلوپرامید
  • موکلوبماید
  • نیالامید
  • فنلزین
  • پروکاربازین
  • راساگیلین
  • سفین آمید
  • سلژیلین
  • تیوریدازین
  • ترانیل سیپرومین
  • ویلوکسازین
  • Abciximab
  • آسکلوفناک
  • استتاسین
  • آلفنتانیل
  • آلموتریپتان
  • آمفتامین
  • آمتولمتین گواسیل
  • آناگرلید
  • آنیلریدین
  • آپیکسابان
  • آسناپین
  • آسپرین
  • بنژیدروکدون
  • بنزفتامین
  • برکسپیپرازول
  • برومفناک
  • برومفنیرامین
  • بوفکساماک
  • بوپرنورفین
  • بوپروپیون
  • بوسپیرون
  • بوتورفانول
  • کاپماتینیب
  • کاربامازپین
  • سلکوکسیب
  • کلرفنیرامین
  • کولین سالیسیلات
  • سیفلین
  • سیلوستازول
  • سایمتیدین
  • سیپروفلوکساسین
  • سیتالوپرام
  • کلونیکسین
  • کلوپیدوگرل
  • کلوزاپین
  • کوکائین
  • کدئین
  • سیکلوبنزاپرین
  • داروناویر
  • دفراسیروکس
  • دسوونلافاکسین
  • دکسی بوپروفن
  • دکسکتوپروفن
  • دکستروآمفتامین
  • دکسترومتورفان
  • دیکلوفناک
  • دیفنوکسین
  • دیفلونیسال
  • دی هیدروکدئین
  • دیفنوکسیلات
  • دی پیریدامول
  • دیپیرون
  • دولاسترون
  • دونپزیل
  • دوکسوروبیسین
  • لیپوزوم هیدروکلراید دوکسوروبیسین
  • دروکسیکام
  • ادوکسابان
  • التریپتان
  • انکاینید
  • انوکساسین
  • اپوپروستنول
  • اپتیفیباتید
  • اسیتالوپرام
  • اتیل مورفین
  • اتودولاک
  • اتوفنامات
  • Etoricoxib
  • فدراتینیب
  • فلبیناک
  • فن فلورامین
  • فنوپروفن
  • فنتانیل
  • فپرادینول
  • فپرازون
  • فلکائینید
  • فلوکتافنین
  • فلوفنامیک اسید
  • فلوکستین
  • فلوربی پروفن
  • فلووکسامین
  • فرواتریپتان
  • گیووسیران
  • گرانیسترون
  • هیدروکدون
  • هیدرومورفون
  • هیدروکسی تریپتوفان
  • ایبوپروفن
  • ایلوپروست
  • ایندکائینید
  • ایندومتاسین
  • Iobenguane I 123
  • Iobenguane I 131
  • کتوبمیدون
  • کتوپروفن
  • کتورولاک
  • لامیفیبان
  • لاسمیدیتان
  • لوومیلناسیپران
  • لوورفانول
  • Lexipafant
  • لیسدگزامفتامین
  • لیتیوم
  • لورکائینید
  • لورکاسرین
  • لورنوکسیکام
  • لوکسوپروفن
  • لومیراکوکسیب
  • مکلوفنامات
  • مفنامیک اسید
  • ملوکسیکام
  • مپریدین
  • متاکسالون
  • متادون
  • مت آمفتامین
  • میلناسیپران
  • میرتازاپین
  • مورنیفلومات
  • مورفین
  • لیپوزوم سولفات مورفین
  • نابومتون
  • نالبوفین
  • ناپروکسن
  • ناراتریپتان
  • نبیولول
  • نفازودون
  • نپافناک
  • نیکومورفین
  • نیفلومیک اسید
  • نیمسولید
  • نیمسولید بتا سیکلودکسترین
  • اندانسترون
  • تریاک
  • آلکالوئیدهای تریاک
  • اگزاپروزین
  • اکسی کدون
  • اکسی مورفون
  • اکسی فن بوتازون
  • اوزانیمود
  • پالونوسترون
  • Papaveretum
  • پارکوکسیب
  • پارگوریک
  • پاروکستین
  • پنتازوسین
  • فنیل بوتازون
  • پیکتوپروفن
  • پیریترامید
  • پیروکسیکام
  • پیکسانترون
  • پرانوپروفن
  • پروگلومتاسین
  • پروپافنون
  • پروپی فنازون
  • پروکوازون
  • ریکاینام
  • رمی فنتانیل
  • ریواروکسابان
  • ریزاتریپتان
  • روفکوکسیب
  • اسید سالیسیلیک
  • سالسالات
  • سرترالین
  • سیبرافیبان
  • سیبوترامین
  • سدیم سالیسیلات
  • مخمر سنت جان
  • سوفنتانیل
  • سولفین پیرازون
  • سولینداک
  • سولودکساید
  • سوماتریپتان
  • تاپنتادول
  • تنوکسیکام
  • تیانپتین
  • اسید تیاپروفنیک
  • تیکلوپیدین
  • تیلیدین
  • تیروفیبان
  • تولفنامیک اسید
  • تولمتین
  • ترامادول
  • ترازودون
  • تریپتوفان
  • والدکوکسیب
  • ونلافاکسین
  • ویلازودون
  • ورتوکستین
  • Xemilofiban
  • زیپراسیدون
  • زولمیتریپتان

استفاده از این دارو با هر یک از داروهای زیر ممکن است باعث افزایش خطر عوارض جانبی خاص شود:

  • آسنوکومارول
  • فن پروکومون
  • وارفارین

سایر مشکلات پزشکی با مصرف دولوکستین

وجود مشکلات پزشکی بر استفاده از این دارو تاثیر دارد. در صورت هر گونه مشکل پزشکی به پزشک مراجعه شود:

  • سوء مصرف الکل
  • بیماری کلیوی، شدید
  • بیماری کبد (از جمله سیروز) – در بیماران مبتلا به این شرایط نباید استفاده شود.
  • اختلال دوقطبی
  • مشکلات خونریزی
  • دیابت
  • مشکلات گوارشی
  • گلوکوم (زاویه بسته)
  • بیماری قلبی یا عروقی
  • فشار خون بالا
  • هیپوناترمی (کم سدیم در خون)
  • شیدایی
  • تشنج
  • مشکلات دفع ادرار (مانند احتباس ادرار یا مشکل در دفع ادرار) – با احتیاط استفاده کنید.
  • بیماری کلیوی – با احتیاط مصرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا