Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول فارماژلیتان چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن

کپسول فارماژلیتان یک مکمل تغذیه بسیار مفید است که برای افراد مسن و بزرگسال مناسب می باشد.

این مولتی ویتامین دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که حاوی جینسینگ است که به تقویت قوای ذهنی و جسمی و حتی جنسی می پردازد. از بهترین مولتی ویتامین ها محسوب می شود و بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر گذار است، در ایران فارماژلیتان بیشتر با نام فارماتون ایرانی شناخته می شود زیرا دارای ترکیبات شبیه به قرص فاماتون است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را بیشتر با خواص، عوارض، ترکیبات، مکانیسم اثر، نحوه مصرف، تداخل دارویی و شرایط نگه دارای این مولتی ویتامین آشنا می کنیم. در مقالات دیگر این سایت می توانید درباره دارو های مختلفی از جمله قرص نروزان، قرص و کپسول آلپیک، قرص سایدر وینگر کمپلکس، قرص سلدانکر، قرص لیور پاور و قرص و کپسول لیور فید نیو اطلاعات کسب کنید.

کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن
کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن

کپسول فارماژلیتان چیست؟

این کپسول مکمل غذایی تقویت کننده و بسیار مفید است که دارای عصاره جینسینگ با غلظت بسیار بالا است و همچنین دارای ویتامین ها و عناصر کمیاب و مورد نیاز بدن است. برای تقویت قوای ذهنی و جسمی به خصوص برای افراد مسن و میانسال مناسب و عالی است و باعث کاهش علائم خستگی و ضعف می شود. باعث بهبود بخشیدن به سلامت عمومی افراد می شود و همچنین برای تسریع بهبودی بیمار در دوران نقاهت مصرف آن بسیار توصیه می شود. مصرف این مولتی ویتامین سبب افزایش کارایی بدن ورزشکاران در هنگام تمرینات ورزشی می شود و از خستگی زودرس ممانعت می کند. با توجه به سبک زندگی و تغذیه امروزی مردم و استفاده کمتر از مواد طبیعی سبب شده است که بدن کمتر ریز مغذی هایی که برای سلامتی بدن مفید است را دریافت کند برای همین مصرف این مولتی ویتامین که دارای ترکیبات عالی و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است بسیار تاثیر گذار است و کمبود این مواد در بدن را برطرف می کند.

جینسینگ چیست؟

جینسینگ نام گیاهی است که دارای ۱۱ گونه مختلف است و دارای ریشه های گوشتی است که رشد آهسته ای دارد. دارای ساقه نسبتا بلند و برگ های به رنگ سبزو بیضی شکل است. این گیاه دارای انواع مختلف است که به در زیر به توضیح مختصر آن ها می پردازیم.

جینسینگ آسیایی یا جینسینگ کره ای

با نام جینسینگ چینی نیز معروف است که به شکل بهترین نوع از گیاه جینسینگ است و توسط عطاران توصیه می شود. این نوع دارای مواد مغذی و مفید بیشتری نسبت به انواع دیگر است، زمانی که این گیاه ۶ ساله می شود در بهترین کیفیت ممکن است که لبریز از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. از کاربرد این گیاه کمک به سیستم ایمنی بدن است و همچنین یک محرک بسیار قوی محسوب می شود.

جینسینگ آمریکایی

این گیاه نسبت به نوع سیبری آن دارای کیفیت بالاتری است و از لحاظ خواص درمانی کمی پایین تر از نوع آسیایی است. از لحاظ خواص در رتبه دوم قرار دارد و چون نوع آسیایی آن گران است و کمیاب بیشتر از این نوع برای تولید دارو استفاده می کنند. از کاربرد های این نوع می توان به کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، رفع سرطان، درمان دیابت نوع ۲ وپیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا اشاره کرد.

جینسینگ سیبری

این نوع از لحاظ خواص و توانایی در درمان بیماری ها و تقویت بدن در رتبه سوم قرار دارد. از کاربرد آن می توان به کمک در افزایش انرژی بدن و بالا بردن قدرت حیات اشاره کرد.

ویژگی های کپسول فارماژلیتان

افزایش کارایی بدن در تمرینات ورزشی و جلوگیری از خستگی سریع

افزایش تمرکز ذهنی

کمک به شرایط روحی و روانی

بهبود علائم ناشی از افزایش سن

کمک به کاهش چربی خون

حذف چربی از کبد

کمک به بهبود سلامت کبد چرب

حفظ توانایی بدن در طول رژیم غذایی

بر طرف کردن نیازهای افراد به ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب

تقویت سیستم ایمنی بدن

رفع خستگی

کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن
کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن

مکانیسم اثر کپسول فارماژلیتان

این مولتی ویتامین حاوی جینسینگ است که از ایام گذشته به عنوان یک گیاه دارویی که برای افزایش استقامت بدن و قدرت بدن کاربرد داشته است و همچنین باعث افزایش قوای جنسی در آقایان می شود. حاوی ویتامین های گروه B، شامل B1، B2، B3، B5، B6، B12، بیوتین و اسید فولیک است که این ویتامین ها برای سوخت و ساز پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها در بدن مورد کاربرد قرار می گیرند و هر چیزی که مصرف می شود برای هضم ، جذب و تبدیل شدن آن به انرژی و همچنین مورد استفاده قرار گرفتن به وسیله سلول های بدن محتاج به ویتامین های گروه ب است و فعالیت هایی مانند ترشح بیشتر از آنزیم ها و هورمون ها بدن تحت تاثیر این ویتامین ها است.

ویتامین C

از ویتامین های مهم بدن و محلول در آب است که بدن توانایی ذخیره کردن آن را ندارد و باید به صورت روزانه مصرف شود.  این ویتامین یک آنتی اکسیدان خیلی قوی است که در بدن کاربردهایی مانند کمک به سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ غشای سلولی، کمک به استحکام استخوان ها و بافت های همبند و همچنین کمک به افزایش جذب آهن و روی در بدن را دارد.

ویتامین A

این ویتامین بسیار ضروری و لازم برای سلامت پوست، چشم و سیستم بینایی است و فقدان این ویتامین باعث خشک شدن پوست و جوش و آکنه می شود و همچنین سبب ایجاد بیماری های چشمی مانند شب کوری به خصوص در افراد مسن می شود. ویتامین A به همراه ویتامین E مانع از التهاب در بدن می شود.

ویتامین E

گلبول های سفید در بدن نقش سربازهای دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا را ایفا می کنند، سیستم ایمنی بدن برای فعالیت و تولید گلبول های سفید نیازمند به ویتامین E است.  این ویتامین نقش محافظت کننده از کلسترول خوب دارد و جلوگیری می کند از اکسید شدن کلسترول بد و تبدیل آن به ماده ای خطرناک و چسبناک که با این فرایند سلامت قلب را افزایش می دهد و به سلامت قلب کمک می کند.

آهن

تولید گلبول های قرمز خون و هموگلوبین از وظایف مهم آهن در بدن است و وظیفه رساندن اکسیژن از ریه ها به تمام نقاط بدن را دارد. زمانی که مقدار آهن در بدن کم می شود علائمی مانند خستگی زود رس، رنگ پریدگی، سر گیجه و ضعف بروز پیدا می کند.

روی

یکی از عناصر خیلی مهم در بدن است که کاربردهای فراوانی در بدن از قبیل تولید پروتئین، تولید بیش از ۱۰۰ آنزیم، سوخت و ساز مواد غذایی، تولید اسپرم در مردان و همچنین تولید هرورمون مهم مانند تستوسترون را دارد. سلامتی ناخن ها، مو و همچنین پوست وابسته به این عنصر مهم است.

منیزیم

فعالیت بیشتر از ۴۰۰ آنزیم را کنترل می کند و در بدن برای تولید انرژی و ATP مورد کاربرد قرار می گیرد. فعالیت غدد فوق کلیوی آدرنال که بیشتر هورمون های تولید کننده انرژی بدن که به وسیله آن ترشح می شود نیازمند منیزیم است و از دیگر کاربرد منیزیم در بدن کمک به مقابله بدن با استرس و تنظیم فشار خون است.

کلسیم

در استخوان ها بیشتر از ۹۸ درصد کلسیم یافت می شود. کلسیم در بدن وظایف مهمی از قبیل حفظ و باز سازی استخوان ها، دندان ها و سایر بافت های همبند بدن مانند ناخن ها، تاندون ها و غضروف ها را دارد. زمانی که میزان کلسیم در بدن کم باشد علائمی مانند پوکی استخوان و خراب شدن دندان ها بروز پیدا می کند.

منگنز

این عنصر نقش مهمی در پایه ریزی بافت همبند چربی و کلسترول، استخوان، پروتئین و عوامل لختگی خون دارد. عملکرد طبیعی مغز نیز وابسته به این عنصر خیلی مهم است، عنصر منگنز جزئی از سوپر اکسید دیسموتاز است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که وظیفه نگه داری بدن در برابر رادیکال های آزاد را دارد. منگنز مورد نیاز بدن را می توان از طریق رژیم غذایی به آسانی کسب کرد.

عوارض کپسول فارماژلیتان

این کپسول ساخته شده از نوعی کپسول ژلاتینی نرم است که کمتر دارای عوارض گوارشی است. مصرف آن همراه با غذا باعث کاهش عوارض احتمالی می شود. از رایج ترین عوارض مصرف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بروز حساسیت

در موارد خیلی نادر ممکن است افرادی به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت داشته باشند که ممکن است واکنش های آلرژیک از خود بروز دهند. یک نکته افرادی که به ژلاتین و مواد رنگی آلرژیک دارند نباید از این فراورده استفاده کنند و در صورت مصرف و بروز هر نوع حساسیت حتما مصرف دارو را قطع باید کرد.

حالت تهوع و استفراغ

احتمال بروز عوارض در یک محصولی که از ژل تهیه شده است بسیار کم است ولی در برخی از مصرف کنندگان حالت تهوع و استفراغ گزارش شده است که در صورت بروز این علائم باید مصرف دارو فوری قطع شود.

سردرد

به دلیل وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی برخی از افراد ممکن است با مصرف آن دچار سردرد شوند که البته به صورت آزار دهنده نیست و به آسانی رفع می شود.

کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن
کپسول فارماژلیتان Pharmgelitan چیست؟ عوارض، کاربرد و موارد مصرف آن

تداخل دارویی کپسول فارماژلیتان

این کپسول با داروهای زیر می تواند تداخل دارویی داشته باشد

داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین

مشتقات ویتامین A از قبیل رتینوئیدها

آنتی بیوتیک های تترا سایکلین

داروهای کاهنده فشار خون

ویتامین D

قبل از استفاده هم زمان این داروها باید با پزشک مشورت شود تا زمان دقیق مصرف آنها را برای شما مشخص کند.

نحوه مصرف کپسول فارماژلیتان

بهترین زمان برای مصرف این کپسول در وعده صبحانه و همراه با یک لیوان آب است. برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی بهتر است هر نوع مولتی ویتامین مینرال را همرا با غذا مصرف شود تا مشکلی در دستگاه گوارش ایجاد نشود. پس به هیچ وجه آن را با معده خالی مصرف نکنید.

هشدار مصرفکپسول فارماژلیتان

در صورت مقدار بالای کلسیم در ادرار یا خون و ویتامین های A، D در بدن از مصرف آن خوداری شود.

داشتن هر نوع حساسیت به ترکیبات این فراورده باید از مصرف آن خوداری کرد.

در صورت بارداری و شیردهی حتما با مشورت پزشک مصرف شود.

کودکان زیر ۱۳ سال با مشورت پزشک مصرف شود.

بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

این کپسول مکمل غذایی است و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.

شرایط نگه داری از کپسول فارماژلیتان

درون دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد نگه داری شود.

در جای خشک وخنک نگه داری شود.

درون ظرف اصلی خود نگه داری شود.

دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

به دور از نور مستقیم آفتاب نگه داری شود.

کپسول فارماژلیتان چاق کننده است

ویتامین ها برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. آنها متابولیسم را تنظیم می کنند، باعث رشد و توسعه سالم می شوند و از سیستم ایمنی قوی حمایت می کنند. مولتی ویتامین ها مکمل هایی هستند که حاوی ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. آنها برای تامین مواد مغذی اضافی طراحی شده اند که ممکن است از طریق رژیم غذایی خود دریافت نکنید. در حالی که مصرف مولتی ویتامین هایی مانند کپسول فارماژلیتان ممکن است برای برخی افراد مفید باشد، یک تصور غلط رایج وجود دارد که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

این مولتی ویتامین حاوی ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری شامل ویتامین های A، C، D، E، و ویتامین های B و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و روی است و جینسینگ است. بهتر است بدانید مصرف این مکمل باعث افزایش وزن شما نمی شود. در واقع، آنها ممکن است با ارائه مواد مغذی اضافی که به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری کنید، به کاهش وزن کمک کنند. با این حال، مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده یا رژیم غذایی نامتعادل و انجام ندادن هیچ گونه فعالیت بدنی می تواند دلیل آن باشد. اما مولتی ویتامین‌ ها که حاوی انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند، منجر به افزایش وزن نمی ‌شوند، زیرا کالری بدن را تامین نمی ‌کنند. با این حال، آنها به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کنند.

فارماژلیتان پشتیبانی کامل از مواد مغذی را برای عملکرد سالم فراهم می کنند و راهی آسان برای مردان جهت دریافت مواد مغذی روزانه لازم برای سلامتی و عملکرد مطلوب است. این مکمل ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی را فراهم می کند که می تواند به مردان کمک کند تا احساس انرژی، قوی بودن و سلامتی داشته باشند.

بدن زنان در طول زندگی خود دستخوش تغییرات زیادی می شود، که دریافت تمام مواد مغذی لازم را به تنهایی از طریق غذا دشوار می کند. مصرف مولتی ویتامین می تواند به زنان کمک کند تا سطوح بهینه ویتامین های ضروری، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را حفظ کنند و به آنها اجازه می دهد سالم و فعال بمانند.

 

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. کپسول فارماژلیتان برای چی خوبه؟

    کپسول فارماژلیتان، یک مکمل غذایی iست که به تقویت قوای جنسی و جسمی و ذهنی کمک می کنi. این مکمل تغذیه ای دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مغذی iست که با عصاره جینسینگ تهیه می شه که باعث بهبود بخشیدن به تقویت سیستم ایمنی و سلامتی بدن می شه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا