Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟

حتما شما از مضرات بسیار قند سفید شنیده اید، قند سفید باعث پیری زودرس، دیابت، افسردگی و ابتلا به بیماری قلبی و سایر مشکلات حاد دیگر می شود.

قند قهوه ای از شکر قهوه ای ساخته می شود که جایگزین شکر سفید می شود و در شیرینی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این خوراکی بافت درشتی دارد و با وجود ناشناخته بودن برای بیشترین مصرف کنندگان ایرانی، اما از قرن هجدهم در اروپا مورد استفاده قرار می گرفت و به سبب خواص مختلف درمانی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و فواید و مضرا ت قند قهوه ای می پردازیم.

قند قهوه ای چیست؟

خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟
خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟

قند قهوه ای بر خلاف قند سفید، دارای کالری و ساکارز بالایی نیست و در فرایند ساخت به مواد شیمیایی خطرناک آلوده نمی شود؛ بنابراین، دیگر معایب قند سفید را ندارد، بلکه به دلیل مواد معدنی و پتاسیم زیاد، خواص و مزایای زیادی برای بدن دارد.

خواص شگفت انگیز این خوراکی می تواند گردش خون را بهبود بخشند، انرژی روزانه را افزایش دهند، با عفونت های رحمی مبارزه کنند، به کاهش وزن کمک کنند، از نفخ جلوگیری کنند، مشکلات آسمی را درمان کنند، رشد مو را تقویت کنند، رطوبت پوست را تنظیم کنند، زخم ها و جراحت ها را بهبود بخشند و ضدعفونی کنند، ه و تولید سلول های خونی،  تسهیل هضم و بهبود وضعیت دستگاه گوارش و… اشاره کرد. در گذشته این خوراکی در کنار زنجبیل و آب جوش به یک درمان طبیعی و خانگی برای سرماخوردگی تبدیل شده اند.  قند قهوه ای نیز مانند بسیاری دیگر از کربوهیدرات ها خواص انرژی بخش دارد. این محصول یک جایگزین عالی برای قند سفید است.

قند قهوه ای سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و کروم است و همان طور که از مواد معدنی تشکیل شده است، برای رشد استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان و همچنین پیشگیری از دیابت بسیار مفید است. قند طبیعی کالری کمتری نسبت به قند سفید دارد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و اشتها را کاهش می دهد، بنابراین برای افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، توصیه می شود.

خواص قند قهوه

خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟
خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟

ملین و درمان یبوست

بهبود بیماری کبدی

تمیز کننده خون

دفع کننده سودا

تقویت کننده استخوان

بهبود سرماخوردگی و سرفه

تقویت کننده میل جنسی

مفید برای زنان باردار

 ویژگی های قند قهوه ای

متشکل از مواد معدنی مفید کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم

مناسب برای جلوگیری از چربی خون و اختلالات گوارشی

طبیعت: گرم و خشک

مصلحات: کاهو، بادام، شیر تازه، ترشی طبیعی، به

شرایط نگهداری و ماندگاری: محیط های خشک و خنک، یک سال ماه

شکر قهوه ای و تمایز با شکر سفید شکر قهوه ای از عصاره نیشکر خالص به دست می آید و به همین دلیل مسیر تولیدی طبیعی تر و سالم تری نسبت به شکر سفید دارد. بر خلاف وعده های غذایی سفید، این وعده های غذایی همیشه به مواد افزودنی شیمیایی که شامل کربن فعال، دی اکسید گوگرد، اسید فسفریک، هیدروکسید کلسیم و غیره آلوده نیست؛ علاوه بر این، مواد معدنی زیادی مانند آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم را در خود جای داده است که خانه های شفا بخش زیادی دارند. بر خلاف شکر سفید، این وعده غذایی اغلب شیرین تر از آن است، هیچ آسیبی نمی بیند و مشتریان می توانند آن را بدون مشکل با شکر سفید جایگزین کنند

مزایای قند قهوه ای

خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟
خواص قند قهوه ای در طب سنتی چیست؟

انرژی را افزایش می دهد

همانطور که می دانید قند سفید باعث افزایش غیرمنتظره سطح انرژی می شود، اما این انرژی به همان سرعت کاهش می یابد.

شکر قهوه ای جایگزین خوبی برای شکر صبحانه است چرا که از مواد معدنی بیشتری نسبت به قند سفید تشکیل شده است. این ماده مغذی دارای مقدار مناسب کربوهیدرات های ساده برای افزایش انرژی در طول روز است.

چاقی و کنترل وزن

قند قهوه ای به دلیل ملاس، سوخت و ساز بدن و گرسنگی را افزایش خواهد داد. اگر شما یک رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن دارید, می توانید با مشاوره دکتر یا متخصص تغذیه خود شکر قهوه ای را جایگزین  قند سفید کنید.

سلامت و زیبایی پوست

شکر قهوه ای بافت خشنی دارد و به طور گسترده برای زیبایی و سلامت پوست استفاده می شود و یک نرم کننده طبیعی برای پوست محسوب می شود. به طور معمول، از این قند و ترکیب آن با دیگر مواد، اسکراب های خانگی قوی می توان تهیه کرد که می تواند برای درمان سلولیت، از بین بردن لکه ها و آکنه و جوش ها، لایه برداری پوست مرده، روشن کردن پوست استفاده می شود.

درمان مشکلات گوارشی

ممکن است برخی افراد با مصرف مواد شیرینی که دارای شکر سفید است، به معده درد، نفخ و یبوست دچار شوند.

جایگزینی شکر قهوه ای با شکر سفید برای پخت کیک و شیرینی می تواند به هضم راحت تر آن کمک کند و از نفخ و یبوست جلوگیری کند.

 درمان گرفتگی قاعدگی

ترکیب قند قهوه ای با چای، زعفران و زنجبیل می تواند به سرعت گرفتگی و دردهای شدید قاعدگی را کاهش دهد و چرخه قاعدگی را تنظیم کند.

روش تولید شکر قهوه ای

تمایز بین شکر قهوه ای و سفید در نحوه ساخته شده آن ها،  نهفته است.شکر خام، ابتدا قهوه ای رنگ است، به دلیل وجود ماده ای به نام ملاس است که حاوی ۴۶٪ ساکارز، ۳٪ پروتئین و کمی کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و ویتامین B است. شکر قهوه ای به طور مستقیم از عصاره نیشکر تهیه می شود.این ماده گرم می شود و سپس در دمای کاملاً پایین باقی می ماند تا متبلور شود. برای تامین شکر سفید ابتدا ملاس های شکر خام با استفاده از ترکیبات شیمیایی گرفته می شود و سپس بلورهای سفید حاصل می شوند.

 آیا شکر قهوه ای برای دیابتی ها مناسب است؟

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که قند قهوه ای خواص بیشتری نسبت به قند معمولی دارد.مصرف قند بیش از حد احتمال ابتلا  به بیماری های قلبی عروقی, دیابت نوع ۲, چاقی و بیماری کبد چرب را افزایش می دهد. برخی مطالعات حاکی از آن است که قند افزودنی حساسیت به انسولین را نیز مختل می کند. این هورمون سطح قند خون را تنظیم می کند.  از آنجا که قندهای قهوه ای و سفید از چغندر قند یا نیشکر درست می شوند، تقریباً در ویتامین ها یکسان هستند. شکر قهوه ای معمولاً با اضافه کردن ملاس به شکرتصفیه شده سفید ، رنگ تیره تری پیدا می کند.

مصرف آن برای دیابتی ها مضر است. همان طور که گفته شد این قند کالری کمتری نسبت به قند سفید دارد و نباید توسط دیابتی ها مورد استفاده قرار گیرد. شکر قهوه ای و سفید معمولاً از ساکارز تشکیل شده است. شاخص گلیسمی (GA) نشان می دهد که چقدر یک ماده غذایی می تواند باعث افزایس سطح قند خون شود. این کار در مقیاس صفر تا ۱۰۰ انجام می شود. در این مقیاس ساکارز ۶۵ است. به این دلیل مصرف قند باعث افزایش سطح قند خون می شود،

 روش استفاده از قند قهوه ای

پودر: شکر قهوه ای را می توان به عنوان پودر مصرف کرد که این باعث می شود بافت بالاتری داشته باشد.

ذوب: شما می توانید شکر قهوه ای را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سوپ خوری آب و آب لیمو مخلوط کنید و به آرامی با حرارت ذوب کنید تا شکر دیگر شکرک نزند.

کارامل: می توانید شکر ذوب شده را با خامه مخلوط کنید و آن را مصرف کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا