Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن

قرص اورامین اف یک مکمل مولتی ویتامین به همراه ژل رویال است. این قرص حاوی ویتامین های A، C، D، E و ویتامین های گروه B، مواد معدنی، رویال ژل و جینسینگ است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع خستگی و ترمیم زخم ها بسیار تاثیر گذار است.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک شما را بیشتر با ویژگی ها، عوارض، مواد تشکیل دهنده، تداخل دارویی، نحوه ی مصرف و شرایط نگه داری از این مکمل آشنا می کنیم.  در دیگر مقالات این نشریه شما می توانید بیشتر با کاربرد و خواص انواع قرص هایی مانند قرص جینکوتیدی، قرص آلپیک، قرص نروزان و انواع کپسول ها و شربت هایی مانند کپسول نوتری لیور، کپسول سلنداکر، شربت برونکلدین، شربت برونسبان و… آشنا شوید.

قرص اورامین اف چیست؟

این قرص یک مکمل ایده آل برای تامین نیاز بدن برای ویتامین ها و املاح محسوب می شود. برای تقویت ایمنی، تقویت قوای جنسی، رفع خستگی، تقویت چشم و ترمیم زخم بسیار عالی و موثر است. این محصول به دلیل این که در ترکیباتش رویال ژل و جنسینگ دارد، دارای اهمیت بالایی است. این دو ماده به کار رفته دارای خواص درمانی بسیار زیادی نظیر تقویت حافظه، کاهش استرس، تقویت قوای جسمی، تقویت قوای جنسی و رفع علائم ناشی از بیماری افسردگی هستند. رویال ژلی که همان غذای زنبور ملکه است که در طب باستان از آن به عنوان اکسیر جوانی استفاده می شده است و امروزه به عنوان یک ترمیم کننده سریع کاربرد دارد.

این مکمل عملکردی شبیه تست بوستر دارد به این معنی که تست بوسترها موجب افزایش سطح تستوسترون در بدن می شوند که در نتیجه این فرآیند به عضله سازی، چربی سوزی، کم کردن کورتیزول و همچنین کنترل کردن استرس در بدن کمک شایانی می کنند.

قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن
قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آنل

موارد کاربرد و مصرف قرص اورامین اف

تقویت سیستم ایمنی بدن

کاهش خستگی روزانه

ضعف عمومی

تقویت قوای جنسی

پیشگیری از نرمی استخوان و دندان ها

جلوگیری از وقوع انواع سرطان

پیشگیری و کمک به درمان خشکی چشم

درمان شب کوری

کمک به ترمیم فوری زخم ها

کمبود های تغذیه ای

محرک سیستم اعصاب مرکزی

خواص ضد دیابتی

فعالیت خون سازی

کمک به درمان علائم یائسگی

افزایش توان و انرژی بدن

بهبود متابولیسم بدن و تریع روند عضله سازی

ترکیبات قرص اورامین اف چیست؟

عصاره ی جینسینگ ۵۰ میلی گرم

رویال ژلی ۱۰ میلی گرم

ویتامین A ۲۵۰۰ Ul

ویتامین D2 ۴۰۰   Ul

ویتامین E ۴۵ میلی گرم

ویتامین B1 (تیامین) ۲ میلی گرم

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۲ میلی گرم

ویتامین B6 (پیریدوکسین) ۲ میلی گرم

ویتامین C (آسکوربیک اسید) ۱۰۰ میلی گرم

ویتامین B3 (نیاسین) ۲۰ میلی گرم

پانتوتئیک اسید ۳۰ میلی گرم

ویتامین B12 (سیانوکوبالامین) mcq

فروس فومارات ۲۷.۳۸ میلی گرم

مس ۷.۸۶ میلی گرم

منیزیم۶۶.۳۴میلی گرم

زینک ۵ میلی گرم

کلسیم فسفات ۳۰۷.۵میلی گرم

منگنز ۳ میلی گرم

پتاسیم ۱۸ میلی گرم

در زیر به توضیح مختصر و توضیح کاربرد در مورد هریک از آنها می پردازیم.

ژل رویال

یک ماده ژلاتینی است که غذای ملکه زنبورها است که توسط زنبورها تولید می شود که در حقیقت ترشحات غدد بزاقی زیر حلقی و زیر زبانی زنبور عسل است. ژل رویال دارای ترکیباتی مانند آمینو اسید های آزاد، کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آب است، ترکیبات شیمیایی آن کاملا شناسایی نشده است و بر طبق تحقیقات انجام شده خاصیت درمانی آن به دلیل وجود اسیدهای چرب و پروتئین های موجود در آن است.

ژل رویال از ۶۰ تا ۷۰ درصد آب، ۱۲ تا ۱۵ درصد پروتئین، ۱۰ تا ۱۶ درصد شکر، ۳ تا ۶ درصد چربی، ۲ تا ۳ درصد ویتامین، نمک و آمینو اسید تشکیل شده است که ترکیبات آن با توجه به منطقه جغرافیایی و آب و هوا متفاوت است. برخی از ویتامین های موجود در آن عبارت اند از B1، B2، B5، B6، B12، نیاسین و اسید فولیک است، این ژل دارای اثرات درمانی زیادی است که عبارت اند از

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

این ژل باعث کاهش التهاب و اکسیداتیو است. ترکیبات به کار رفته در آن مانند اسید های آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی دارای اثرات آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند.

کاهش فشار خون

ژل رویال حاوی پروتئین های خاصی است که موجب کاهش فشار خون می شوند و نقش محافظت کننده در برابر قلب و سیستم گردش خون دارند.

کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی

یکی از عوامل کاهنده خطر بیماری های قلبی تاثیر بر سطح کلسترول است. طبق تحقیقات حیوانی و انسانی انجام شده ژل رویال بر روی کلسترول خون اثر گذار است و باعث کاهش خطر بیماری قلبی می شود که به احتمال خیلی زیاد به دلیل وجود پروتئین های خاص موجود در آن است.

قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن
قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن

ويتامين هاي گروه B

بهبود عملکرد مغز

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارند به سلامت مغز کمک می کند. بر طبق مطالعات حیوانی موجب محافظت از مغز از بیماری آلزایمر می شوند.

ویتامین های گروه B در بدن فواید بسیاری دارند که عبارتند از:

افزایش و تقویت میزات سوخت و ساز در بدن

سلامت سیستم ایمی و دستگاه عصبی

تقویت و آفزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی

کاهش خطر سرطان پانکراس که جزو کشنده ترین نوع سرطان محسوب می شود.

افزایش رشد و تقسیم سلولی به خصوص در مورد گلبول های قرمز خونی که از کم خونی ممانعت می کند.

این ویتامین ها محلول در آب هستند و در تمام نقاط بدن منتشر می شوند.

ویتامین کپسول نوتری لیور تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی دارد. وجود این ویتامین برای غملکرد بهتر قلب، سیستم عصبی و عضلات مهم و ضروری است.

ویتامین B2

ویتامین B2 که با نام ریبوفلاوین نیز معروف است جزئی از خانواده ویتامین گروه B است که نقش مهم و اساسی در تولید انرژی در بدن دارد. علت نامگذاری آن به دلیل رنگ زرد آن است که به علت وجود حلقه فلاوینی در ساختمان آن می باشد، وجود این ویتامین برای حفظ عملکرد سیستم عصبی، حفظ سلامت پوست، مو، ناخن، افزایش چسبندگی مخاط دهان، لب ها و زبان لازم و ضروری است است و همچنین نقش مهمی در سلامت چشم ها، کاهش فشار چشم و هضم غذا دارد. کمبود این ویتامین در بدن موجب ایجاد اختلال در عملکرد غدد آدرنال، کم خونی، گلو درد، ایجاد زخم دهان و لب، التهاب پوست و تورم بافت نرم در دهان می شود.

ویتامین B5 

این ویتامین با نام اسید پنتوتنیک نیز شناخته می شود که ویتامین محلول در آب است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. فرم CoA برترین شکلاز این ویتامین است که در کبد، کلیه، قلب، بیضه ها و آدرنال یافت می شود، زندگی انسان ها وابسته به وجود این ویتامین است و از مهم ترین آنها به حساب می آید. برای ساخت سلول های خونی به این ویتامین نیاز است و در تبدیل غذا به انرژی نقش مهم و حیاتی دارد.
از دیگر نقش های این ویتامین در بدن می توان به سنتز اسیدهای چرب یا کلسترول، استیالسیون الکل ها، آمین ها، آمینو اسیدها، کمک به تولید ویتامین D، بهبود سریع زخم ها، حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامت چشم ها، سلامت دستگاه گوارش، عملکرد مناسب سیستم عصبی و کبد، ساخت هورمون های مربوط به رابطه جنسی و استرس در غدد فوق کلیوی و ساخت گلبول های قرمز که وظیفه حمل اکسیژن را برعهده دارند اشاره کرد. کمبود ویتامین B5 در بدن سبب بروز اختلالاتی در عملکرد آدرنال، اختلالاتی در عملکرد سیستم عصبی، پوست و کبد می شود.

کلسیم

از مهم ترین مواد معدنی در بدن است که برای رشد، سلامت و تولید ومثل لازم است. از جمله نقش آن در بدن می توان به انعقاد خون، انتقال پیام های عصبی، آزاد سازی تعدادی از هورمون ها، انقباض عضلانی و ساخته شدن طبیعی دندان ها و استخوان ها اشاره کرد و همچنین وجود کلسیم برای ضربان های طبیعی قلب ضروری است.

منیزیم

از جمله کاربرد های منیزیم در بدن موثر بودن آن در انقباض و آزاد شدن عضله، عملکرد برخی از آنزیم ها، سنتز پروتئین و تولید و انتقال انرژی است.

مس

مس در بدن با ترکیب با پروتئین های مختلف در خون مشاهده می شود و به عنوان جزِئی از آنزیم های عمل می کند. در بدن نوزادان مقادیر بیشتری مس نسبت به افراد بالغ وجود دارد، بخش عمده از مس در کبد، قلب، کلیه ها و مو است. کمبود مس در بدن منجر به بروز اختلالات گوارشی، اختلال در تنفس و ضعف عمومی بدن می شود.

قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن
قرص اورامین اف چیست؟ موارد مصرف،کاربرد و عوارض آن

نحوه مصرف قرص اورامین اف

برای کودکان بالای ۱۲ سال و بزرگسالانه روزانه یک عدد مصرف شود.

بهترین زمان مصرف قرص اورامین اف

قرص اورامین اف یک مکمل مولتی ویتامین مینرال است که مزایای سلامتی بسیاری دارد. این مکمل را می توان برای رفع خستگی های روزانه و افزایش انرژی جهت انجام وظایف در طول روز استفاده کرد. این مکمل حاوی انواع ویتامین ب است که باعث تولید انرژی در بدن شده و از بی حالی و ضعف جلوگیری می کند. علاوه بر این می توانید از این قرص برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز در طول روز استفاده نمایید.

این مکمل اکثر مینرال ها و موارد معدنی مورد نیاز شما را تامین کرده و از کمبود این ترکیبات جلوگیری می کند. بنابراین کمک می کند سلامتی شما حفظ شود و اینکه سالم بمانید و دچار مشکلات سلامتی نشوید. اگر احساس می کنید مواد غذایی مصرفی شما قادر به تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن شما نیستند اورامین اف می تواند در کنار سایر فواید برای شما از این نظر مفید باشد.

در فرمولاسیون این مکمل ترکیباتی همچون رویال ژلی وجود دارد که غذای زنبورها است و فواید سلامتی آن بسیار زیاد است. این ترکیب خواص جوان کننده دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید است. بهترین زمان مصرف قرص اورامین اف به دلیل خواص انرژی زایی این مکمل بعد از صبحانه است. استفاده از این مکمل بعد از صبحانه انرژی روزانه شما را برای فعالیت های مختلف تامین کرده و جذب ریزمغذی ها را نیز تسریع می کند.

اورامین اف برای افزایش قوای جنسی آقایان و خانم ها نیز بسیار مفید است زیرا با دارا بودن جینسینگ کمک می کند قوای جنسی افزایش یابد.  شما می توانید برای افزایش قدرت باروری از این مکمل استفاده نمایید. این مکمل با فرمولاسیون کامل خود حتی برای درمان ریزش مو نیز بسیار مفید است. پزشک بر اساس وضعیت شما ممکن است این مکمل را برایتان تجویز نمایید.

تداخل دارویی قرص اورامین اف

مصرف هم زمان آن با آنتا گونیست های آلدوسترون و تریامترن ممکن است سبب هایپرکلسمی شود.

به هیچ عنوان هم زمان با تتراسایکلین های خوراکی، آنتی اسید، فسفات ها و دوپامین ها مصرف نشود.

عوارض جانبی قرص اورامین اف

هر دارویی ممکن است عوارض جانبی از خود نشان بدهند در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه شود.

تحریکات گوارشی، بروز ناراحتی های قلبی و حساسیت های پوستی می تواند از جمله عوارض جانبی مصرف این دارو باشند.

هشدار مصرف قرص اورامین اف

در صورت مصرف داروهای تتراسیکلینی، آنتی اسیدها، فسفات ها و دو پامین ها قبل از مصرف این قرص به پزشک اطلاع دهید.

احتمال اینکه با مصرف هم زمان اورامین اف با آتنا گونیست های آلدسترون و تریامترن هایپر کلسمی (بالا بودن غلظت سرمی کلسیم) بروز پیدا کند.

در صورت داشتن بیماری های خاص یا شرایط پزشکی خاص حتما قبل از شروع این مکمل حتما با پزشک مشورت داشته باشید.

مصرف این قرص ممکن است باعث ایجاد قاعدگی سریع، منوراژی و تاخیر در تخمک گذاری شود.

در دوران بارداری و شیردهی حتما با مشورت پزشک مصرف شود.

اگر تصمیم به بارداری داشته باشید این قرص مکمل خوبی برای کمک به بارداری محسوب می شود زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش میل جنسی می شود.

مصرف آن برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی شود.

شرایط نگه داری قرص اورامین اف

در جای خشک و خنک نگه داری شود.

دور از تابش مستقیم آفتاب و رطوبت نگه داری شود.

به دور از دسترس کودکان نگه داری شود.

برای حفظ کیفیت دارو حتما در ظرف خود نگه داری شود.

 

 

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا