Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

پودر ذرت / آرد ذرت چیست؟ خواص، کاربرد و ارزش غذایی آن

آرد ذرت به عنوان یک ماده غذایی خوشمزه دارای ارزش غذایی بالایی است و کاربرد های گسترده ای دارد.خواص آرد ذرت علاوه بر آشپزی و تهیه دسر و شیرینی، در ساخت لوازم آرایشی و نظافت خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. مصرف پودر ذرت از بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند،مشکلات گوارشی، به ویژه یبوست و مشکلات آن، دیابت و از دست دادن حافظه جلوگیری می کند.

آرد ذرت یکی از پر استفاده ترین موادغذایی در آشپزی است. این ماده غذایی مغذی می تواند بسیار ارزشمند و مفید برای سلامت بدن باشد و خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد. با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا تا شما را به خواص پودر ذرت و کاربرد های آن  آشنا سازیم.

 آرد ذرت چیست؟

پودر ذرت / آرد ذرت چیست؟ خواص، کاربرد و ارزش غذایی آن
پودر ذرت / آرد ذرت چیست؟ خواص، کاربرد و ارزش غذایی آن

ذرت غنی از ویتامین ها ی لازم  برای بدن است که شامل ویتامین b1، ویتامین B5، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین های ضروری مانندفسفر، منگنز، منیزیم و فیبر است.

که برای بدن انسان بسیار مهم است. ازد یگر مواد اصلی پودر ذرت نوعی کاروتنوئید نارنجی مایل به قرمز است که با نام های بتا کریپتوگراتین، پلی فنول ها، استرول ها و… این آرد می تواند بدون مشکل جایگزین خوبی باشدبرای آرد گندم سفید باشد.

کاربرد آرد ذرت

این آرد می تواند بافت و طعم  مطلوبی را در بسیاری غذاها ایجاد کند. از این آرد برای ماهی سرخ شده استفاده می شود . از آن برای تهیه وافل یا پنکیک صبحانه یا به عنوان نان، کیک ، کلوچه استفاده می شود. شما همچنین می توانید آن را با سایر آرد مانند آرد همه منظوره  و آرد گندم کامل مخلوط کنید.

مانند همه آردها، به محصولات غذایی  ساختا ر می بخشد . اغلب با یک  ترکیب چسب مانند، مثل تخم مرغ ترکیب می شود تا شکل بگیرد. مزه آن در حالت خام خوب نیست .اما در هنگام ، پخت و پز ، سرخ کردن و یا کباب کردن عطر خوشمزه خود را باز می کند. این  آرد کاربرد متنوعی دارد و می تواند در دستور پخت نان، وافل، پنکیک، غذاهای کوبیده و سرخ شده استفاده می شود.

یکی از خواص پودر ذرت و کاربردهای جال این ماده استفاده از آن در ساخت لوازم آرایشی است. شما همچنین می توانید در خانه، مقدار کمی از ذرت در ریمل خود اضافه کنید، و حجم مژه های خود را افزایش دهید.

پودر ذرت کاربرد های زیادی در کارهای خانه و تمیز کردن خانه دارد. شما می توانید از  آن برای نرم کردن لکه های روغن از فرش و موکت، رنگ لکه از فرش و پارچه، تمیزکردن لکه های خون، استفاده کنید. بنابراین آرد ذرت را یک روز روی لکه بگذارید و سپس بعد از آن روز تمیز کنید.

ارزش غذایی یک فنجان آرد ذرت

یک فنجان پودرذرت دارای ۴۱۶ کالری و۴ .۴ گرم چربی است. یازده گرم پروتئین و ۸۹ گرم کربوهیدرات، ۷۵ گرم از این آن نیز نشاسته است.آرد بدون چربی اشباع و مقدار فیبر موجود در یک فنجان آن ۳٫۷ گرم است. همچنین در صنایع غذایی امروزه این ماده با عناصر ضروری لازم برای بدن از جمله آهن، روی، فولات و ریبوفلاوین غنی می شود.

جدول ارزش غذایی آرد ذرت، غنی شده حالت طبیعی
تشکیل دهنده اصلی مقدار در۱۰۰ گرم
انرژی (کالری) ۳۷۰ کیلوکالری
کربوهیدرات ۷۹.۴۵ گرم
پروتئین ۷.۱۱ گرم
چربی ۱.۷۵ گرم
آب ۱۱.۱۸ گرم
فیبر ۳.۹۰ گرم
قند ۱.۶۱ گرم
کلسترول ۰.۰۰ میلی گرم
ویتامین های آرد ذرت، غنی شده حالت طبیعی
نام ویتامین مقدار در ۱۰۰ گرم
ویتامین A ۱۱.۰۰ میکروگرم
ویتامین D ۰.۰۰ میکروگرم
ویتامین E ۰.۱۲ میلی گرم
ویتامین K ۰.۰۰ میکروگرم
ویتامین C ۰.۰۰ میلی گرم
تیامین (B1) ۰.۵۵ میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) ۰.۳۸ میلی گرم
نیاسین (B3) ۴.۹۷ میلی گرم
کولین (B4) ۸.۶۰میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) ۰.۲۴ میلی گرم
ویتامین B6 ۰.۱۸ میلی گرم
فولات (B9) ۲۰۹.۰۰میکروگرم
ویتامین B12 ۰.۰۰ میلی گرم
مواد معدنی آرد ذرت، غنی شده حالت طبیعی
نام ماده معدنی مقدار در ۱۰۰ گرم
کلسیم ۳.۰۰ میلی گرم
آهن ۴.۳۶ میلی گرم
منیزیم ۳۲.۰۰ میلی گرم
فسفر ۹۹.۰۰ میلی گرم
پتاسیم ۱۴۲.۰۰ میلی گرم
سدیم ۷.۰۰ میلی گرم
روی ۰.۶۶ میلی گرم
مس ۰.۰۸ میلی گرم
منگنز ۰.۱۷ میلی گرم
سلنیم ۱۰.۵۰ میکروگرم

خواص درمانی آرد ذرت

پودر ذرت / آرد ذرت چیست؟ خواص، کاربرد و ارزش غذایی آن
پودر ذرت / آرد ذرت چیست؟ خواص، کاربرد و ارزش غذایی آن

ذرت دارای مقادیر زیادی از فیبر است.بنابراین مصرف آنها در رژیم غذایی علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، برای پیشگیری و درمان یبوست، مشکلات گوارشی و هموروئیدها مفید است. کاهش کلسترول و کاهش گرفتگی عروق  از دیگر خواص آرد است .

علاوه بر این، چندین آنتی اکسیدان در آرد ذرت آنزیم مبدل آنژیوتانسین را مهار می کند و به عنوان داروهای ضد فشار خون عمل می کنند. در نتیجه نهایی فشار خون کاهش می یابد. بنابراین مصرف این آرد و غذا  های تهیه شده با آن برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مفید است. تیامین در پودر ذرت برای حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی بسیار مهم است .

استفاده از آرد ذرت برای جلوگیری از دیابت در افراد سالم می تواند بسیار مفید باشد و مصرف منظم آن شانس ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند از این آرد به مقدار کم استفاده کنند.آرد ذرت حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز برای بدن و آنتی اکسیدان ها است که به طور کلی در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان موثر هستند. آرد ذرت پوست،  توانایی درمان خارش جوش و نرم کردن پوست و رفع بوی بدن را دارد.آرد ذرت مقوی است و برای پیشگیری و درمان کاهش حافظه موثر است.

خواص ذرت و فیبر محلول در آنها پروبیوتیک است که به بدن کمک می کند تا در طول زندگی و پس از یائسگی بهتر از کلسیم استفاده کند، بنابراین یکی از ضروری ترین خواص آرد ذرت تقویت به طور خاص برای خانم ها و پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان  در زمان یائسگی است. محققان دریافته اند که فیبر محلول در دانه های ذرت و آرد آن به زنجیره های کوتاه اسیدهای آمینه تقسیم می شود و به سالم نگه داشتن استخوان ها کمک می کند.

آرد ذرت بدون گلوتن است و می تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به بیماری سلیاک باشد که نمی توانند از محصولات گندم استفاده کنند. یکی ازخواص ذرت استفاده موضعی آن برای کاهش حساسیت و دانه های پوستی، تسکین آفتاب سوختگی، نیش حشرات و گیاهان سمی است. بنابراین یک خمیری از آب و آرد ذرت تهیه کنید و در قسمت مورد نظر قرار دهید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید.

بیشتر بدانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا