Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

فرتیل سی ام یک مکمل رژیمی برای تولید سالم تخمک در رحم و افزایش مایعات بدن است که باروری و ماندگاری تخمک را طولانی خواهد کرد. ترکیبات درفرتیل سی ام رحم زن را تقویت کرده و شانس بارداری را افزایش میدهد. مخاط دهانه رحم مایعی است که توسط دهانه رحم تولید می شود. مخاط دهانه رحم در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند. مخاط مرطوب و لغزنده دهانه رحم نشان دهنده باروری است. این نوع ترشح باعث می شود اسپرم در هنگام تخمک گذاری به راحتی به سمت تخمک شنا کند. برخی از افراد متوجه می شوند که ترسیم مخاط دهانه رحم به تشخیص اینکه چه زمانی بیشتر احتمال دارد باردار شوند، کمک می کند. نشریه جهان شیمی فیزیک از کپسول فرتیل سی ام اطلاعاتی در اختیارتان قرار میدهد.

کپسول فرتیل سی ام چیست

کپسول فرتیل سی ام باعث تقویت میل و عملکرد جنسی بانوان خواهد شد. این دارو یک مکمل غذایی برای تولید سالم تخمک و افزایش مایعات بدن است و شانس بارداری موفق را زیاد میکند.

ترکیبات کپسول فرتیل سی ام

ترکیبات کپسول فرتیل سی ام شامل: ویتامین  سی،  کلسیم، ال آرژنین، ان- استیل، ال-سیستاین، عصاره دانه انگور، کورال کلسیم و لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است.

فواید کپسول فرتیل سی ام

  • افزایش و بهبود جریان خون رحم برای لانه گزینی جنین
  • تعادل PH دهانه رحم و واژن و آمادگی برای بارداری
  • بهبود کیفیت موکوس دهانه رحم
  • افزایش میل جنسی
  • محافظ بافت رحم

زمان مصرف کپسول فرتیل سی ام

کپسول فرتیل سی ام را روزی ۳ عدد با غذا میل کنید.

مخاط دهانه رحم چیست

مخاط دهانه رحم مایعی است که توسط دهانه رحم (دهانه رحم) تولید و از آن خارج می شود. هورمون ها باعث می شوند مخاط دهانه رحم شما در طول چرخه قاعدگی در بافت، حجم و رنگ تغییر کند. می توان از آن برای تشخیص اینکه چه زمانی بیشترین باروری را دارید استفاده کرد.

مخاط شما قبل از تخمک گذاری (زمانی که تخمدان شما تخمک آزاد می کند) غلیظ، سفید و خشک است. درست قبل از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما شفاف و لغزنده می شود. این قوام باعث می شود که اسپرم به راحتی به سمت بالا شنا کند تا در زمان تخمک گذاری به تخمک برسد. اگر می خواهید باردار شوید، این نوع ترشحات به شما می گوید که زمان رابطه جنسی فرا رسیده است.

برخی از افراد مخاط دهانه رحم خود را ترسیم می کنند تا به آنها بگویند در چه مرحله ای قرار دارند. مخاط دهانه رحم می تواند به شما بگوید چه زمانی بارور هستید یا احتمال بارداری وجود دارد. همچنین می تواند زمانی را نشان دهد که شما بارور نیستید و احتمال بارداری کمتر است. این فرآیند را روش مخاط دهانه رحم تنظیم خانواده طبیعی می نامند.

کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

مخاط دهانه رحم چه می کند

مخاط دهانه رحم یا مایع دهانه رحم بسته به جایی که در سیکل خود هستید دو کار دارد. اولین مورد کمک به حرکت اسپرم در دهانه رحم است تا بتواند تخمک را در طول تخمک گذاری بارور کند. کار دوم جلوگیری از ورود اسپرم یا مواد دیگر به دهانه رحم است.

انواع مختلف مخاط دهانه رحم چیست

همه افراد یکسان نیستند، اما مخاط دهانه رحم شما در طول چرخه قاعدگی شما شبیه همه یا بیشتر موارد زیر خواهد بود:

  • مایع دهانه رحم خشک یا بدون آن.
  • چسبناک مانند خمیر. می تواند سفید یا زرد باشد.
  • خامه ای مانند ماست. بافت صاف و معمولا سفید است.
  • لغزنده، کشدار. شبیه سفیده تخم مرغ خام
  • به رنگ مرطوب، آبکی و شفاف.

نوع یا بافت مخاط دهانه رحم به این بستگی دارد که در چه مرحله ای از چرخه قاعدگی شما قرار دارید. مخاط شما معمولا قبل از اینکه به بافت خامه ای تبدیل شود به صورت خشک یا خمیری شروع می شود. با نزدیک شدن به تخمک گذاری، ترشحات شما مرطوب، کشدار و لغزنده می شود. رایج ترین قیاسی که برای مخاط دهانه رحم بسیار بارور استفاده می شود، شبیه سفیده تخم مرغ خام است. اگر آن بافت را ببینید، خواهید فهمید که در بارورترین زمان خود هستید. پس از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما غلیظ و خشک می شود.

مخاط دهانه رحم چگونه به بارداری کمک می کند

مخاط دهانه رحم نقش کلیدی در لقاح دارد. هورمون استروژن درست قبل از تخمک گذاری به اوج خود می رسد. این امر باعث می‌شود که مخاط دهانه رحم از حالت خمیری یا خامه‌ای به شبیه سفیده تخم‌مرغ خام و کشدار تبدیل شود. این ترشحات مرطوب و لغزنده باعث می‌شود اسپرم راحت‌تر از واژن شنا کند و وارد رحم شود تا با تخمک برخورد کند. اگر در این زمان رابطه جنسی داشته باشید، شانس باردار شدن خود را افزایش می دهید.

اگر مخاط دهانه رحم شما مرطوب نباشد، رسیدن اسپرم به لوله های فالوپ چقدر سخت است. برای اسپرم راحت‌تر است که از رحم شنا کند تا در مخاط نازک، مرطوب و سفیده تخم مرغ به تخمک برسند.

چگونه مخاط دهانه رحم در طول چرخه قاعدگی من تغییر می کند

تغییرات مخاط دهانه رحم در نتیجه تغییر هورمون ها در طول چرخه قاعدگی شما اتفاق می افتد. استروژن قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد و باعث می شود که دهانه رحم شما مخاط بارور و سفیده تخم مرغ را تولید کند. این روشی است که بدن شما برای رسیدن اسپرم به تخمکی که قرار است آزاد شود آسان می کند. پس از تخمک گذاری، سطح استروژن کاهش می یابد و سطح پروژسترون افزایش می یابد. این افزایش در پروژسترون به کاشت تخمک بارور شده در رحم شما در صورت بارداری کمک می کند. با این حال، این باعث می شود که مخاط دهانه رحم شروع به خشک شدن کند.

اگر سیکل قاعدگی ۲۸ روزه دارید، مخاط دهانه رحم شما به طور کلی از این الگو پیروی می کند:

  • روزهای ۱ تا ۴ پس از پایان قاعدگی: خشک یا چسبنده و می تواند سفید یا زرد باشد.
  • روزهای ۴-۶: چسبنده. کمی مرطوب و سفید.
  • روزهای ۷-۹: قوام خامه‌ای و شبیه ماست. مرطوب و ابری.
  • روز ۱۰-۱۴: کشدار و شبیه سفیده تخم مرغ خام است. لغزنده و بسیار مرطوب.
  • روزهای ۱۴ تا ۲۸: تا زمان قاعدگی خشک شود.

اکثر زنان با چرخه ۲۸ روزه حدود روز ۱۴ تخمک گذاری می کنند. به همین دلیل است که مخاط دهانه رحم شما درست قبل از آزاد شدن تخمک لغزنده، کشدار و بسیار بارور است.

کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

چه مدت مخاط دهانه رحم سفیده تخم مرغ دارم

ترشح سفیده تخم مرغ حدود چهار روز طول می کشد. اگر سیکل شما ۲۸ روزه باشد، مخاط بارور دهانه رحم در حدود روزهای ۱۰ تا ۱۴ رخ می دهد.

مخاط دهانه رحم در اوایل بارداری چگونه تغییر می کند

تغییرات مخاط دهانه رحم می تواند نشانه ای از بارداری اولیه باشد. پس از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما غلیظ یا خشک می شود، سپس در نهایت پریود می شوید. با این حال، اگر در زمان تخمک گذاری باردار شده باشید، ممکن است همچنان مقداری مخاط دهانه رحم تولید کنید. این می تواند به برخی از زنان نشان دهد که ممکن است باردار شده باشند. در موارد دیگر، خونریزی لانه گزینی رخ می دهد. مخاط دهانه رحم کاشت به رنگ قهوه ای یا صورتی است. این اتفاق در حوالی پریود شما رخ می دهد و باعث می شود برخی افراد فکر کنند باردار نشده اند. توجه به این نکته مهم است که هر فردی متفاوت است و همه افراد خونریزی لانه گزینی یا تغییرات محسوس در مخاط دهانه رحم ندارند.

مخاط دهانه رحم از کجا می آید

هنگامی که هورمون استروژن افزایش می یابد، مخاط دهانه رحم توسط رحم تولید می شود. سطح استروژن شما از پایین شروع می شود، سپس در زمان تخمک گذاری قبل از کاهش مجدد به اوج خود می رسد. به همین دلیل است که تغییرات مخاط خود را به جای اینکه همیشه یکسان باشد، می بینید.

مخاط دهانه رحم چگونه می تواند باشد

مخاط دهانه رحم می تواند چسبناک، کرمی، خمیری، آبکی، کشدار یا لیز به نظر برسد. در بارورترین زمان، مخاط شما لغزنده و آبکی است. وقتی بارور نیستید، مخاط غلیظ یا خمیری می شود. مخاط دهانه رحم شما به طور کلی بی بو است. اگر بوی بدی دارد، ممکن است به این معنی باشد که عفونت دارید. معمولا مخاط شما سفید، مایل به سفید یا رنگ شفاف است.

در مواقع خاصی، به خصوص اگر لانه گزینی اتفاق افتاده باشد، ترشحات شما ممکن است با رنگ صورتی یا قهوه ای باشد. اگر این اتفاق به طور مرتب رخ می دهد، با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است لکه بینی بین قاعدگی ها یا علائم مشکل باشد.

کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول فرتیل سی ام چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

چه چیزی می تواند باعث تغییرات مخاط دهانه رحم شود

عوامل خاصی می توانند در میزان مخاط دهانه رحم یا ظاهر آن نقش داشته باشند. مواردی که می توانند بر مخاط دهانه رحم شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • شیر دادن
  • روان کننده های جنسی
  • کنترل بارداری هورمونی
  • عفونت های مقاربتی (STIs)
  • سایر عفونت های واژن مانند عفونت های قارچی یا واژینوز باکتریایی
  • جراحی روی دهانه رحم
  • داروها
  • استرس و رژیم غذایی

چگونه متوجه می شوید که مشکلی با مخاط دهانه رحم دارید

اگر مخاط دهانه رحم خود را بررسی می کنید و میبینید که مخاط دهانه رحم لغزنده نیست می تواند نشانه ای از مشکلات تخمک گذاری، عفونت یا مسائل دیگر باشد. پزشک شما مشکلات مخاط دهانه رحم را با انجام معاینه لگن و بحث در مورد تاریخچه سلامتی و هر دارویی که مصرف می کنید، تشخیص می دهد. آنها دهانه رحم شما را از نظر علائم عفونت، جای زخم یا سایر شرایطی که می تواند بر ترشحات واژن تاثیر بگذارد، بررسی می کنند.

آیا داروهایی برای افزایش مخاط دهانه رحم وجود دارد

برای افزایش طبیعی مخاط دهانه رحم، سعی کنید مصرف آب خود را افزایش دهید و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. داروها و ویتامین های خاصی در دسترس هستند که ادعا می کنند مخاط دهانه رحم را افزایش می دهند. قبل از مصرف هر گونه مکمل برای تولید مخاط دهانه رحم، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می خواهند در مورد مسائلی که در رابطه با بارداری دارید بحث کنند و هر گونه مشکلی را رد کنند.

چگونه مخاط دهانه رحم خود را بررسی کنم

شما می توانید مخاط دهانه رحم خود را به چند روش مختلف بررسی کنید:

از انگشتان خود استفاده کنید: با دست های تمیز، انگشت خود را در واژن خود قرار دهید. انگشت خود را بردارید و به مخاط نگاه کنید. ممکن است لازم باشد از انگشت دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا کشیده می شود یا خیر.

لباس زیر خود را بررسی کنید: هنگامی که به دستشویی می روید به لباس زیر خود نگاه کنید و ترشحاتی را که مشاهده می کنید را یادداشت کنید.

استفاده از دستمال توالت: استفاده از دستمال توالت احتمالا کم اعتمادترین روش برای بررسی مخاط دهانه رحم است، اما همچنان می تواند مفید باشد. پس از ادرار کردن و پاک کردن، دستمال توالت خود را از نظر وجود مخاط دهانه رحم بررسی کنید.

چگونه می توانم مخاط دهانه رحم را برای باردار شدن بررسی کنم

برای ردیابی مخاط دهانه رحم، تغییراتی را که هر روز می بینید – مقدار، بافت و رنگ – پیگیری کنید. ممکن است استفاده از تقویم و برچسب زدن روزهای خمیری، خامه ای، مرطوب یا خشک مفید باشد. زمانی که مخاط شما مانند سفیده تخم مرغ خام لغزنده و خیس می شود، بیشترین باروری را دارید. هنگامی که این نوع مخاط را مشاهده کردید، اگر هدف شما لقاح است، وقت آن است که رابطه جنسی داشته باشید. برای جلوگیری از بارداری، باید از رابطه جنسی خودداری کنید یا از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

ردیابی مخاط دهانه رحم یک راه مفید برای بررسی چرخه قاعدگی و تشخیص زمانی است که بارور هستید. یاد بگیرید که چگونه ترشحات واژن خود را بررسی کنید و یافته های خود را یادداشت کنید، به خصوص اگر در تلاش برای بارداری هستید. مخاط دهانه رحم به تنهایی یک روش قابل اعتماد برای پیشگیری از بارداری نیست، بنابراین اگر نمی خواهید باردار شوید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد پیشگیری موثرتر از بارداری صحبت کنید. اگر متوجه ترشحات بدبو شدید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانند هر گونه مشکلی را رد کنند.

عوارض کپسول فرتیل سی ام

بدون مشورت با پزشک دوز را زیاد نکنید.

مصرف اش بعد از تایید بارداری قطع گردد.

زنان باردار و شیرده استفاده نکنند.

کپسول فرتیل سی ام برای مردان

این کپسول برای باروری و بهبود ترشحات رحم در زنان است.

قیمت کپسول فرتیل سی ام

قیمت کپسول با توجه به شرکت سازنده متفاوت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا