Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات کلسیم سبک | کاربرد کربنات کلسیم سبک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات کلسیم سبک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کربنات کلسیم سبک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کربنات کلسیم سبک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات کلسیم سبک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کربنات کلسیم سبک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات کلسیم سبک به روزرسانی می‌شود.

کربنات کلسیم سبک یک ماده خام معدنی بسیار پرکاربرد در صنایع شیمیایی است. این ماده شیمیایی در زندگی ما بسیار نقش دارد و در بسیاری از محصولات مورد استفاده روزمره ما وجود دارد. می توان از آن به عنوان پرکننده و عامل تقویت کننده در فرآیند پردازش لاستیک، پلاستیک، مواد غذایی، خمیر دندان، سفید کننده و غیره استفاده کرد.

کربنات کلسیم سبک (PCC) که در صنعت با نام کربنات کلسیم رسوبی نیز شناخته می شود، مزایایی بسیار زیادی را برای تولید محصولات ارائه می دهد. از آنجایی که حجم ته نشینی (۲.۴-۲.۸ml/g) کربنات کلسیم سبک بیشتر از کربنات کلسیم سنگین، این ماده به روش مکانیکی تولید می شود. این ماده شیمیایی پرکاربرد به صورت پودری سفید یا کریستالی بی رنگ، بدون گاز و بی مزه در بازار یافت می شود و در دمای ۸۲.۵ درجه سانتی گراد به اکسید کلسیم و دی اکسید کربن تجزیه می شود.

این ترکیب امروزه در صنایع شیمیایی بسیار پرکاربرد شده است؛ بنابراین تقاضا برای این ماده روز به روز در حال افزایش است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ماده شیمیایی، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات کلسیم سبک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات کلسیم سبک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کربنات کلسیم سبک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کربنات کلسیم سبک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات کلسیم سبک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات کلسیم سبک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

قیمت خرید و فروش کربنات کلسیم چیست

کربنات کلسیم به طور طبیعی در بسیاری از سنگ های معدنی یافت می شود و حدود چهار درصد از پوسته زمین را تشکیل داده است. این ماده معدنی به مقدار کمی در آب حل می شود و در نتیجه به سیستم های آب طبیعی وارد می شود و در نتیجه آب «سخت» را ایجاد می کند. سنگ آهک و سنگ گچ مانند صخره های مرجانی از کربنات کلسیم تشکیل شده اند. این ماده معدنی معمولا از طریق معدن و استخراج معادن تهیه می شود. کربنات کلسیم به صورت سنگ آهک، گچ و دولومیت وجود دارد و معمولا شامل ناخالصی هایی مانند خاک رس است.

کربنات کلسیم به صورت سبک و سنگین در میان بسیاری از صنایع به دلیل مزایایی بسیار زیاد مورد ستایش قرار گرفته است. این ماده معدنی در تولید بسیاری از محصولات مانند محصولات آرایشی و بهداشتی، روغن ها، تولید پلاستیک و لاستیک، تهیه سیمان، ساخت شیشه، تولید فولاد و تولید کاغذ بسیار استفاده می شود.

این ترکیب در تهیه فرمولاسیون با چسب های دیگر در صنایع ساخت و ساز برای تهیه بتن، آسفالت، ملات و سیمان استفاده می شود. از این ماده معدنی در صنعت کشاورزی به عنوان منبع کلسیم استفاده می شود و از آن به عنوان کود برای خاک های کشاورزی استفاده می شود، زیرا PH خاک های اسیدی را افزایش می دهد. این افزایش PH باعث افزایش حاصلخیزی خاک می شود و باعث می شود گیاهان نیتروژن، فسفر و پتاسیم را بهتر جذب کنند.

در صنعت ساخت لاستیک از کربنات کلسیم برای بهبود چکش خواری و ایجاد مقاومت استفاده می شود. از طرفی یکی از خصوصیات کربنات کلسیم این است که با کاهش قیمت رزین ها علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی نیز سودمند است، از پیری لاستیک ها می کاهد. در واقع بشر مدرن به سختی می تواند بدون کربنات کلسیم وجود داشته باشد. تقریبا هر محصولی در زندگی روزمره ما یا حاوی کربنات کلسیم است یا در طول تولید آن با این ماده معدنی ارتباط دارد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات کلسیم سبک

نام انگلیسی Calcium carbonate
فرمول شیمیایی CaCO3
کاربردها لاستیک
پلاستیک
کاغذ
جوهر
رنگ
روش تولید کربنات کلسیم سبک
روش تولید کربنات کلسیم سبک

روش تولید کربنات کلسیم سبک

این ترکیب شیمیایی یک پودر سفید رنگ است که کمی در آب محلول است، اما در اکثر اسیدها به خوبی حل می شود. آب اشباع شده با کربن دی اکسید نیز به طور قابل توجهی این ماده شیمیایی را حل می کند. این ماده شیمیایی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. برای مثال در صنعت داروسازی، از آن به عنوان ماده کمکی برای تولید برخی از قرص ها با ویژگی های خاص استفاده می شود.

تکنولوژی تولید این ترکیب نسبتا ساده است و با یک سرمایه گذاری اولیه کوچک، می توانید به طور فعال تقاضای داخلی و صادراتی را برآورده کنید. برای تولید این پودر سبک شما به مواد اولیه از جمله آهک زنده و گاز کربن دی اکسید نیاز دارد. مراحل تولید این ماده شیمیایی عبارتند از:

خرید کربنات کلسیم سبک و تهیه آب آهک

ابتدا آهک تازه پخته شده را بدون هیچ گونه ناخالصی تهیه کنید. سپس آهک را با آب تمیز مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۴۸ ساعت به حال خود رها کنید تا واکنش کامل حاصل شود و آب آهک بدست آید. اگر آب آهک غلیظی استفاده کنیم، تهیه کربنات کلسیم سبک طولانی و سخت می شود. از طرفی اگر آب آهک رقیق شود، راندمان تولید محصول پایین آمد و غیر اقتصادی خواهد شد. قبل از قرار دادن آب آهک در مخزن واکنش، مخلوط را از یک سیستم سیکلون هیدرولیک عبور می دهند تا تمام ذرات جامد مخلوط شده در آب آهک را حذف کنند.

کربنات کلسیم سبک و فرآیند جذب CO2

گاز کربن دی اکسید را می توان از گاز کوره های آهک سازی به دست آورد. امروزه کوره های آهک سازی دیگر دود سیاه منتشر نمی کنند. تولید کنندگان با بستن دهانه کوره، گاز تولید شده را به یک سیستم فیلترینگ منتقل می کنند و گازهای سمی آن را جدا کرده و گاز دی اکسید کربن را برای استفاده های دیگر ذخیره سازی می کنند. از گاز کربن دی اکسید ذخیره شده بیشتر برای تهیه کربنات کلسیم استفاده می شود.

هرچه غلظت گاز دی اکسید کربن در مخزن واکنش بیشتر باشد، فرآیند تولید بهتر است. معمولا گاز کوره آهک با ۲۰-۳۰٪ گاز دی اکسید کربن برای این واکنش بسیار مناسب است. اگر گاز دی اکسید کربن موجود در مخزن کمتر از ۱۵٪ باشد، واکنش بسیار طولانی می شود و کیفیت محصول تولید پایین می شود.

خشک کردن کربنات کلسیم سبک

قبل از خشک شدن، مخلوط به دست آمده را داخل دستگاه استخراج (سانتریفیوژ) قرار می دهند تا آب آن گرفته شود. پس از سانتریفیوژ، محتوای آب مخلوط حدود ۵۰٪ است. در نهایت پودر را مستقیما روی قفسه خشک کن قرار می دهند یا آن را با هوای گرم در یک کوره دوار خشک می کنند. دمای خشک کردن ۱۱۰ درجه سانتی گراد است، محصول به دست آمده دارای رطوبت ≤ ۰.۵۰٪ است. پودر خشک به دست آمده از آسیاب چکشی عبور داده می شود تا کربنات کلسیم سبک بدست آید.

پرسش های رایج در مورد کربنات کلسیم سبک

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کربنات کلسیم سبک را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کربنات کلسیم سبک در ایران، خریداران کربنات کلسیم سبک در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

مزایای کربنات کلسیم سبک

کربنات کلسیم رسوبی یا سبک در صنایع شیمیایی است که مزایای بسیار زیادی را ارائه می دهد. بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد که این ماده معدنی را متمایز می کند. کربنات کلسیم سبک بسیار سفید است، زیرا ناخالصی‌ های آن حذف شده است و معمولا شکل کریستالی و توزیع اندازه ذرات باریک یکنواخت دارد. در نتیجه بهترین سفیدی و شفافیت را در تولید رنگ یا کاغذ به ارمغان می آورد.

کاربرد کربنات کلسیم سبک

یک ویژگی خاص دیگر در مورد این ترکیب شیمیایی، این است که در مقایسه با سایر مواد شیمیایی پودر بسیار سبکی است. از این رو PCC برای کاربردهای پیشرفته ای که به سبکی نیاز دارند مانند تولید لاستیک یا کفش بسیار ایده آل است. این ترکیب نه تنها می ‌تواند هزینه مواد خام برای تولید محصولات پلاستیکی را کاهش دهد، بلکه برای بهبود عملکرد برخی از خواص مواد پلاستیکی نیز بسیار مفید است

کاربردهای کربنات کلسیم سبک
کاربردهای کربنات کلسیم سبک

فروش کربنات کلسیم سبک

این ماده شیمیایی می تواند استفاده از لاستیک ولکانیزه را کاهش دهد، هزینه ها را کنترل کند و اثر تقویت و نیمه تقویت کنندگی بر روی محصولات مختلف داشته باشد. همچنین می تواند مقدار مواد خام شیمیایی آلی مصرف شده را کاهش دهد، مقاومت در برابر دما را بهبود بخشد و آستیگماتیسم پلاستیک ها را بهبود بخشد.

کربنات کلسیم سبک دارای اثرات نمودار اسکلت در محصولات پلاستیکی است که تأثیر زیادی بر خواص محصولات پلاستیکی دارد و می تواند استحکام و براقیت سطح و صافی این محصولات را بهبود بخشد.

این ترکیب اولین پرکننده معدنی در صنعت پوشش ساختمانی است که برای پوشش خودرو، پودر الکترواستاتیک و پوشش ساختمانی لاتکس طبیعی برای ساخت و ساز مهندسی استفاده می شود. این ماده شیمیایی می تواند براقیت، روشنایی، مقاومت در برابر اسید این محصولات را تنظیم کند، خواص رئولوژیکی پوشش ساختمان را بهبود بخشد و می تواند هزینه را تا حد زیادی کاهش دهد.

در صنعت کاغذ، استفاده از این ترکیب شیمیایی می تواند ظرافت و انعکاس نور محصولات بسته بندی کاغذی را بهبود بخشد. همچنین استفاده از آن می تواند میزان هزینه های تولید را تا حدود زیادی کاهش دهد. کربنات کلسیم در خمیر دندان، به عنوان یک که عامل اصطکاک، نه تنها می تواند پلاک و رسوبات شیمیایی را بدون آسیب به مینای دندان از بین ببرد، بلکه می تواند پخش عطر و خمیر دندان را نیز بهبود دهد.

این ترکیب شیمیایی خاصیت قلیایی دارد و می تواند واکنش های اسید و باز مانند سیترات سدیم را خنثی کند. از کربنات کلسیم سبک در صنایع دارو سازی به عنوان خنثی کننده، کمک فیلتر، بافر، عامل حل کننده و مواد پرکننده و مکمل منبع کلسیم در دارو ها استفاده می شود. از این ماده همچنین در صنایع غذایی به عنوان پودر شل، تخمیر کننده و مکمل غذایی در فرآوری غلات استفاده می شود.

انواع کلسیم کربنات

کلسیم کربنات یک سنگ رسوبی است که بزرگترین بخش پوسته زمین از این سنگ تشکیل شده است. این سنگ به سه گروه صنعتی و ساختاری و تولیدی طبقه بندی می شود و در صنایع مختلفی از ساخت و ساز گرفته تا صنعت غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. نوع ساختاری این سنگ شامل کلسیت،آراگونیت و دولومیت است و نوع صنعتی آن هم شامل سنگ آهک، گچ و سنگ مرمر و تراورتن است.اما نوع تولیدی این سنگ شامل کربنات کلسیم معدنی می شود که حاوی تمامی سنگ های نام برده شده است و همچنین کربنات کلسیم رسوبی که تفاوتی با نوع طبیعی آن ندارد اما به صورت صنعتی تولید می شود.

کاربرد کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یک ماده پرکاربرد و یک افزودنی مجاز است که در طیف گسترده ای از صنایع به کار برده می شود. بطور کلی بیشترین میزان تولید این سنگ رسوبی در صنعت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند به عنوان یک رنگدانه در رنگ های پایه آبی به عنوان جایگزین دی اکسید تیتانیوم استفاده شود.علاوه بر این با داشتن خواص نوری و مکانیکی، قیمت مناسب و با کمک به بالا بردن درخشندگی و مقاومت محصولات در برابر عوامل فرسایش موجب کاهش هزینه های تولید رنگ می شود. این ترکیب در صنعت کاغذ، پلاستیک، داروسازی و لاستیک سازی نیز قابل استفاده است.

روش تشخیص کربنات کلسیم

تشخیص کربنات کلسیم و تعیین خلوص آن که از اهمیت بالایی برخوردار است. باید از آزمایش های استانداردی که برای تعیین مقاومت و سایر خصوصیات موجود در سنگ مانند ASTMاستفاده کرد تا بتوان مقدار مواد ناخالص را تعیین کرد.البته برای تعیین هر یک از انواع مواد موجود در این سنگ رسوبی باید از روش خاصی استفاده کرد. مثلا استفاده از اسیدهای نامحلول و باریم که می توانند میزان ناخالصی را مشخص کنند. البته امروزه از روش های صنعتی برای تولید کربنات کلسیم با خلوص بالا استفاده می شود که برای استفاده در صنعت غذا و دارو نیز کاربرد دارد.

خواص کلسیم کربنات

کلسیم کربنات یک سنگ رسوبی با ظاهری کریستالی و پودر مانند است که در درون زمین به اشکال مختلف وجود دارد. البته همه این سنگ ها از نظر شیمیایی مشابه هستند و فقط از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند و در دو گرید نیز به طور صنعتی تولید می شود. این سنگ با فرمول شیمیایی CaCo3 و وزن مولکولی ۱۰۰ گرم بر مول به عنوان یک رنگدانه و فیلتر در صنعت رنگ و خمیر کاغذ به عنوان یک عنصر مهم باعث سفید تر شدن و بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی می شود. همچنین در صنعت ساخت و ساز نیز به عنوان یک پر کننده باعث افزایش دوام و بهبود کیفیت ظاهر مصالح می شود.

واکنش کلسیم کربنات

کلسیم کربنات مشابه با سایر کربنات ها در واکنش ها شرکت می کند به این معنا که در واکنش با اسیدها، در یک واکنش حرارتی و طی گرم شدن گاز co2 را آزاد می کند

CaCO۳(s) + 2H+(aq) → Ca۲+(aq) + CO۲(g) + H۲O(l)

سپس در دمای ۸۴۰ درجه سانتی گراد، اکسید کلسیم که با نام آهک سریع شناخته می شود به وجود می آید

CaO(s) + CO۲(g)→ CaCO۳(s)

در ادامه از واکنش آب اشباع شده به وسیله co2 با کلسیم کربنات محلول بی کربنات کلسیم تشکیل می شود

CaCO۳(s) + CO۲(g) + H۲O(l) → Ca(HCO۳)۲(aq)

قیمت پودر کلسیم کربنات

پودر کلسیم کربنات از شکستن و خورد شدن سنگ های استخراج شده از معدن بدست می آید زیرا بیشترین مصرف این سنگ به شکل پودر است. پودر کلسیم کربنات نیز با توجه به اندازه ذرات سایزبندی می شود زیرا برای مصارف متفاوتی به کار برده می شود. عمده ترین کاربرد این پودر در صنعت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی است که به عنوان یک جزء و یکی از اجزای تشکیل دهنده سیمان به شمار می رود. علاوه بر اینکه در ساخت ملات استفاده می شود در ساخت فولاد، شیشه، کاغذ و همچنین برای خنثی سازی شرایط اسیدی آب و خاک به دلیل داشتن خواص ضد اسیدی به کار برده می شود.

معدن کربنات کلسیم

معدن کربنات کلسیم به عنوان منبع این سنگ در سراسر دنیا وجود دارد. تولید کنندگان از طریق استخراج و فرآوری آن را با خلوص مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. فرآوری روشی است که به منظور بالا بردن کیفیت و از بین بردن ناخالصی ها استفاده می شود. به این صورت که سنگ استخراج شده شسته و دانه بندی می شود و بخش عمده ای از ناخالصی ها از بین می رود. این روش به صورت خشک یا مرطوب انجام می گیرد و ناخالصی هایی که می تواند بر درخشندگی، سایش، سفیدی، فشار و درجه حرارت سنگ تاثیر بگذارد را از بین می برند.

حلالیت کلسیم کربنات در آب

میزان انحلال کلسیم کربنات به عنوان یک ماده معدنی در صنعت از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا یک ماده معدنی بسیار پرکاربرد در صنایع و مشاغل است و می تواند در صورت عدم توجه به میزان انحلال به صورت رسوب در لوله ها و دیگ های بخار باعث ایجاد مشکلات بسیاری شود. این ماده مانند سنگ آهک به مقدار بسیار ناچیزی در آب حل می شود به این معنا که میزان حل شدن آن در هر لیتر آب در دمای محیط حدود ۴۷ گرم است. البته کلسیم کربنات درآ بی که به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد به دلیل داشتن مواد شیمیایی و مواد معدنی قابلیت انحلال بیشتری دارد ولی در آب خالص حل نمی شود.

تفاوت کربنات کلسیم سبک و سنگین

این دو ماده معدنی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع شیمیایی دارد. تفاوت های میان این دو ماده عبارتند از:

کربنات کلسیم سبک و سنگین منابع متفاوتی دارند

کربنات کلسیم سبک ماده خام سنگ آهکی است که از روش مخلوط کردن آب آهک و دی اکسید کربن و سپس خشک کردن این مخلوط به دست می آید. کربنات کلسیم سنگین که به آن کلسیم سنگین نیز گفته می شود، از روشی مکانیکی مانند خرد کردن مستقیم کلسیت طبیعی، مرمر، گچ و پوسته حیوانات به دست می آید.

کربنات کلسیم سبک و سنگین چگالی ظاهری متفاوتی دارند

واضح ترین تفاوت میان این دو ماده معدنی، چگالی ظاهری آنها است. کربنات کلسیم سبک چگالی ظاهری بسیار کمتری نسبت به کربنات کلسیم سنگین دارد. در نتیجه هنگام ذخیره سازی این دو ماده معدنی، کربنات کلسیم سنگین جای بیشتری را اشغال می کند.

تفاوت کربنات کلسیم سبک و سنگین
تفاوت کربنات کلسیم سبک و سنگین

کربنات کلسیم سبک و سنگین سفیدی متفاوتی دارند

از آنجایی که محصولات نوع سنگین این ماده معدنی ناخالصی زیادی دارد؛ بنابراین این ماده سفیدی کمتری را ارائه می دهد. در صورتی که کربنات کلسیم سبک توسط فرآیندهای شیمیایی، تصفیه می شود و ناخالصی های آن حذف می شود، سفیدی بسیار بالای را ارائه می دهد.

کربنات کلسیم سبک و سنگین استفاده متفاوتی دارند

کربنات کلسیم سنگین کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این ماده معدنی مقاومت کششی، مقاومت پارگی و مقاومت سایشی بالایی به این محصولات مختلف می دهد. همچنین می تواند سختی محصولات مختلف را افزایش دهد و براقیت سطح و صافی سطح محصولات را بهبود بخشد. این ماده معدنی در صنعت پوشش های مبتنی بر آب بسیار استفاده می شود تا پوشش ته نشین نشود و به راحتی پراکنده شود. کربنات کلسیم سنگین در تهیه بتن نیز بسیار کاربرد دارد استفاده می شود.

قیمت کربنات کلسیم سبک

اما کربنات کلسیم رسوبی را می توان به عنوان پرکننده در صنایعی مانند لاستیک، پلاستیک، کاغذ سازی، پوشش و تهیه جوهر استفاده کرد و به طور گسترده در تولید سنتز آلی، متالورژی، شیشه و آزبست استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان عامل بذر برای فاضلاب صنعتی، ضد اسید زخم معده، پادزهر اسیدوز، افزودنی برای خوراک گاوهای شیری و ضد چسبندگی استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان ماده اولیه پودر دندان، خمیر دندان و سایر لوازم آرایشی استفاده کرد.

سخن آخر

با پیشرفت مداوم فناوری زمینه های کاربرد کربنات کلسیم به طور مداوم در حال گسترش است و در آینده مزایای بیشتری نیز خواهند داشت. کربنات کلسیم سبک از سال ۱۹۵۰ تولید شده است و به طور گسترده به عنوان پرکننده یا افزودنی برای لاستیک، محصولات پلاستیکی، کفش، کاغذ، رنگ، کشاورزی و غیره استفاده می شود.

این ماده معدنی امروزه به یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی موجود در جهان تبدیل شده است. تقاضا برای آن روز به روز در حال افزایش است و کاربردهای جدیدی برای آن در حال پیدایش است. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مورد کربنات کلسیم سبک در نشریه جهان شیمی فیزیک لذت برده باشید.

 

خرید کربنات کلسیم سبک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات کلسیم سبک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات کلسیم سبک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات کلسیم سبک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا