Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی انواع کدو از نظر شکل، ظاهر و رنگ

در گذشته کدو سبز به نام «کدو سبز ایتالیایی» معروف می بود و تا قرن بیستم در آمریکا به سختی شناخته می شد. امروزه این سبزی فوق العاده و همه کاره ، یک ماده ارزان برای تهیه انواع غذا و دسرها است. بر خلاف سبزیجات مختلف، کدو تنبل طعم مشخصی ندارد و نمی توان طعم آن را تعریف کرد ، به جز کدو تازه که طعم کمی شیرین دارد.

کدو یک سبزی تابستانی محسوب می شود. انواع مختلفی دارد از جمله کدو سبز، حلوایی، تنبل، تزئینی و.. کدو از طریق دانه کاشته می شود. دارای خواص دارویی و درمانی است. کدو تنبل معمولا برای پخت و پز و مصرف استفاده می شود.

کدو در یک نگاه

جنس cucurabita حدود ۲۰ گونه دارد که بیشتر آن ها می توانند مزوفیت باشند و برخی تحمل خشکسالی دارند. ۵ گونه اهلی و حدود ده گونه وحشی در جنس Cucurbita وجود دارد. بیشتر گونه ها مانند گونه های اهلی شده هستند. مزوفیت ها با ریشه های افشان و بقیه آن ها چند ساله های بیابانی با ریشه های دراز است.

همه آنها دارای بوته های پیچک دار و حساس به سرما هستند. منشا گونه های جنس Cucurbita مکزیک هستند، اما برخی گونه ها مانند کدو تنبل (c. Maxima) بومی جنوب ایالات متحده آمریکا هستند. کدو یک گیاه یک ساله و خزنده است و برگ های این گیاه معمولاً به صورت قلب پهن و بزرگ با کرک های ریز هستند. کدو دارای گل های زرد رنگ است که به صورت گیاه نر و ماده هستند. ریشه های این گیاه معمولاً باریک و بلند است.

خاستگاه کدو

به طور کلی کدو طعم عطر چیزی را که با آن پخته شود به خود می گیرد، بنابراین اغلب آشپزها طبخ و سرو کدو سبز را با سبزیجات دیگر و مواد خوشمزه انتخاب می کنند. برای خرید و تهیه این سبزی به یاد داشته باشید که بهترین کدو سبز، آن است که ازبیرون کمی سفت و از داخل نرم باشد.

با مطالعه تاریخ متوجه می شویم که بومیان آمریکای جنوبی، حدود ۷ هزار سال پیش، اولین کسانی هستند که کدو سبز را کشف کردند.اما کدو تنبل که امروز می خوریم برای اولین بار در قرن نوزدهم میلادی، در شمال ایتالیا کشف و مورد استفاده قرار گرفت.

کریستوفر کلمبوس ، کاشف معروف ایتالیایی، اولین کسی بود که جهان را با کدو سبز آشنا کرد و در یکی ازسفرهایش به اروپا و مدیترانه، دانه های آن را معرفی کرد. اما در اوایل دهه ۱۹۰۰ بود.

که این گیاه سبز خاص در غذاهای مدرن استفاده شد. سپس مهاجران ایتالیایی کدو سبز را به آمریکا وارد کردند و دانه های آن را به وفور در کالیفرنیا کاشتند. رشد و مراقبت این گیاه بسیار آسان است. به همین دلیل، بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و مورد علاقه همه باغبانان است. زمان مناسب برای کاشت دانه کدو تنبل تابستان است. آیا می دانید که انواع مختلفی از کدوسبز وجود دارد؟ در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی انواع مختلف کدو خواهیم پرداخت.

 انواع مختلف کدو

در ادامه با انواع کدو آشنا می شویم. در این بخش نموداری از چندین نوع کدو آورده شده است:

بسته به منطقه ای که زندگی می کنید، کدو سبزرا می توان ‘cocozelle’ یا ‘caserta’ نامید. کدو سبز انواع مختلفی دارد و هر نوع آن ها دارای رنگ، طعم و شکل خاص خود است. برخی از رایج ترین انواع کدو سبزکه در سراسر جهان شناخته شده و مصرف می شوند:

۱. کدو زیبای سیاه (Black Beauty)

معرفی انواع کدو از نظر شکل، ظاهر و رنگ
معرفی انواع کدو از نظر شکل، ظاهر و رنگ

یکی از معروف ترین انواع کدوسبز موجود در بازار است. رشد این گیاه بسیار آسان است و معمولاً در سالاد، سوپ، آبگوشت و مانند آن استفاده می شود. این نوع کدو بیشتر به خاطر رنگ سبز تیره و گوشت سفید کرمی آش مشهور است.

این کدو تابستانی ، می تواند به راحتی ۰.۳۰ تا ۰.۶۰ سانتی متر رشد کند. شما می توانید کدوزیبای سیاه پس از کاشت در عرض ۵۰ روز برداشت می شود. به هرگونه که مایل بودید، آن را سرو کرده و لذت ببرید.

۲.کدو سبز Dunja

یکی دیگرازانواع کدو سبز، کدو سبز Dunja است که دارای پوست صاف و براق و به رنگ سبزتیره است. کاشت و برداشت این نوع کدو نیز بسیار سریع و راحت است.

۳. گورمه گلد/کدوی طلایی (Gourmet Gold)

برای این که ظرف خود را جذاب ترکنید, شما می توانید از زیبایی فوق العاده کدو طلایی استفاده کنید. به جای استفاده از کدوی سبز معمولی، از این کدو زرد و درخشان استفاده کنید و زیبایی و جذابیت غذای خود را دو برابر کنید. این کدو تابستانی ،عطر وطعم قدیمی کدو سبزرا دارد و تفاوتی ندارد ، تنها تفاوت این کدو ظاهر مدرن و غیرمعمول آن است که توجه هر فرد را به خود جلب می کند.

اکثر زنان خانه دار تمایل دارند برای پخت فریتاتای کدو سبز خود از کدو طلایی استفاده کنید. زیرا رنگ زرد آن تاثیر زیبایی به فریتاتا می دهد و غذاهای منحصر به فردی را خلق می کند. همچنین می توانید از کدو سبز و طلایی به صورت همزمان یک کنتراست ایجاد کنند و یک هماهنگی زیبایی رنگی در غذا به وجود بیاورند.آیا می دانستید که ازاین کدوی زیبا، در پخت انواع کلوچه، پیتزا یا سیب زمینی سرخ کرده استفاده کرد.

۴. کوکوزلا (Cocozella)

کوکوزلا می تواند در رنگ، شکل و اندازه شباهت زیادی به یک خیار داشته باشد، اما به دلیل رگه های سبز تیره اش از خیار قابل تشخیص است. در مقایسه با انواع دیگر کدوسبز، کوکوزلا آب بسیار کمتری دارد و پر از طعم های خوشمزه است. شما باید در هنگام پرورش این نوع گیاه برای باغ خود بسیار محتاط باشید.

اگر این شکل کدو دیر برداشت شود، می تواند بسیار خشک باشد و مزه شگفت انگیز آن به طور کامل از بین برود. به همین ترتیب این گیاه جذاب بسیار شبیه کدو زیبای سیاه رشد می کند و در مقایسه با آن , عموم مردم کوکوزلا را قابل توجه می بینند و این به سبب برگ های سبز تیره آن است که به هیچ وجه پژمرده نمی شود.

۵. کدو سبز گرد

این شکل کدو سبز با ظاهر متفاوت و منحصر به فرد خود، از نظر طعم، هیچ تفاوتی در میان انواع مختلف کدوهای نازک یا دراز ندارد.غذاهای تهیه شده با این نوع کدو، متنوع ترو خوشمزه تراز غذاهای پخته شده با انواع مختلف کدو است.

این نوع کدو بهترین گزینه برای پر کردن، پخت و پز یا کباب کردن است. داخل کدوی گرد را می توان به راحتی با چاقو خالی کرد و داخل آن را می توان پر از مواد خوراکی اشتها آورو خوشمزه است.  در مرحله بعدی کافی است آن را در فر از پیش گرم شده بپزید یا گریل کنید و آماده کنید!

۶. کدو کروکنک / گردن کج (Crookneck)

این نوع کدو نیز به نام کدوی زرد (yellow squash)نام گذاری شده است و همه آن ها شکل خاص و مشخصی دارند. در بخش بالایی خود، دارای یک گردن باریک و کج هستند. مزه اين کدو بسیار ملایم است و به رنگ های زرد کمرنگ یا سبز روشن و یا مجموعی از رنگ های زرد و سبزاست.  کدو کروکنک، اغلب با کدو گردن راست اشتباه گرفته می شود. هر دو کدو زرد رنگ است. برخلاف انواع مختلف کدو، این کدوی زرد روشن باید قبل ازرسیدن کامل، برداشت شود.

کشاورزان معمولاً آن ها را تا قبل از رسیدن به قطر ۵ سانتی متر برداشت می کنند؛ زیرا در این زمان پوست آن ها سفت می شود و برای مصرف خوراکی و ذخیره مناسب است.

برای مطالعه بیشتر :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا