Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اسپیمن دی اس چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

اولیگو اسپرمی یعنی تعداد اسپرم ها كم تر از طبیعی است. اولیگو به علت واریكوسل، عفونت، مصرف آنتی بیوتیك ها، گرمای بیش از حد بیضه ها، مواد مخدر، اضافه وزن و چاقی ایجاد میشود و می تواند از علل ناباروری مردان باشد. سلامت جنسی مردان یعنی رسیدن به نعوذ و انزال حین رابطه جنسی است. برای رفع مشكل اولیگو اسپرم در آقایان اسپیمن دی اس با تجویز پزشك مصرف میشود. قرص اسپیمن دی اس از عصاره گیاهان برای افزایش اسپرم ساخته شده است.

قرص اسپیمن دی اس با داشتن انواع عناصر، اولیگو اسپرم را درمان کرده و سبب بهبود عملكرد جنسی می شود. تعداد کم اسپرم شانس بارداری طبیعی با همسرتان را کاهش می دهد. با این حال، آنها آن را به طور کامل رد نمی کنند. بسیاری از مردان مبتلا به الیگواسپرمی علیرغم تعداد کمتر اسپرم قادر به بارور کردن تخمک همسر خود هستند. از پزشک خود در مورد تکنیک ها یا استراتژی هایی که ممکن است به بهبود شانس باروری شما کمک کند بپرسید. از موارد و نحوه مصرف قرص اسپیمن دی اس speman DS در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعات در اختیار علاقه مندان قرار میدهیم.

قرص اسپیمن دی اس چیست

قرص اسپیمن دی اس برای درمان بیماری الیگو اسپرمی آقایون استفاده میشود. این قرص، با افزایش تعداد، کیفیت و حرکت اسپرم سبب بهبود عملکرد جنسی آقایان میشود و سبب بهبود سیستم تولید مثل و باروری مردان میشود. این دارو گیاهی است و عوارضی ندارد. مکمل اسپیمن دی اس به علت عناصر موثر در افزایش اسپرم بوده بهبود روابط زناشویی موثر است.

موارد مصرف قرص اسپیمن دی اس: تاثیر قرص اسپیمن

قرص اسپیمن دی اس بعلت داشتن انواع عصاره گیاهان در افزایش اسپرم و بهبود عملكرد جنسی نقش دارد.

طریقه مصرف قرص اسپیمن دی اس

قرص اسپیمن دی اس در مردان بالغ ۳ بار در روز هر بار ۲ قرص و ۳ تا ۶ ماه مصرف شود.

مشخصات قرص اسپیمن دی اس

متشکل از انواع عصاره گیاهان

افزایش دهنده اسپرم

بهبود عملکرد جنسی

عوارض قرص اسپیمن دی اس

قرص اسپیمن دی اس استفاده مجازش تحت نظر پزشک عوارض زیادی ندارد. در دمای زیر ۳۰ درجه و دور از دید کودکان نگهداری گردد.

قرص اسپیمن دی اس چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص اسپیمن دی اس چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

ترکیبات قرص اسپیمن دی اس

آشواگاندا (Withania somnifera): سبب افزایش تستوسترون و افزایش حرکت و تعداد اسپرم می شود.

تونکات علی (Eurycomalongifolia): در مردان با افزایش سن تستسترون کم می شود که با ناتوانی و مشکلات نعوظ همراه است.

کاهوی خاردار (lactuca serriola): برای درمان بیماری روده ای، تنفس و عروق استفاده می میشود.

لوبیا مخملی (Mucuna pruriens): حاوی ال-دوپا است. در افزایش انگیزه و تنظیم خلق و خو لازم است.

خارخاسک (terrestris Tribulus): خارخاسک در افزایش میل جنسی، درمان ناباروری و بهبود اختلالات نعوظ تجویز می شود.

سوارنا وانگا (Swarna Vanga): در درمان اختلالات سیستم ادراری-تناسلی مصرف میشود.

Argyreia speciose: افزایش سطح تستوسترون سبب بهبود ناباروری و ناتوانی میشود.

Leptadennia reticulate: درمان مشکلات گوارشی، شب کوری، تب، سرفه و سرطان مصرف میشود.

Leptadennia reticulat : کاهش علائم افسردگی استفاده میشود.

Parmelia perlata: فعالیت آنتی میکروبیال دارد.

الیگواسپرمی چیست

الیگواسپرمی یک مشکل باروری مردانه است که با تعداد کم اسپرم مشخص می شود. سایر جنبه‌های سلامت جنسی مردان مبتلا به این وضعیت معمولی است. این شامل توانایی ایجاد و حفظ نعوظ و همچنین ایجاد انزال در هنگام ارگاسم است.

تعداد اسپرم در انزال متفاوت است. مقدار اسپرم سالم اغلب برای باروری ضروری است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعداد اسپرم‌ها را ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر (میلی‌لیتر) اسپرم یا بالاتر از آن به‌عنوان متوسط ​​طبقه‌بندی می‌کند. هر چیزی کمتر از آن کم در نظر گرفته می شود و به عنوان الیگواسپرمی تشخیص داده می شود.

الیگواسپرمی خفیف ۱۰ تا ۱۵ میلیون اسپرم در میلی لیتر است.

الیگواسپرمی متوسط ​​۵ تا ۱۰ میلیون اسپرم در میلی لیتر در نظر گرفته می شود.

الیگواسپرمی شدید زمانی تشخیص داده می شود که تعداد اسپرم بین ۰ تا ۵ میلیون اسپرم در میلی لیتر باشد.

مشخص نیست که چه تعداد از مردان دارای مقادیر کم اسپرم در مایع منی خود هستند. این تا حدی به این دلیل است که همه افراد مبتلا به این بیماری تشخیص داده نمی شوند. فقط مردانی ممکن است تشخیص داده شوند که در بارداری طبیعی مشکل دارند و در نهایت به دنبال کمک هستند.

قرص اسپیمن دی اس چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص اسپیمن دی اس چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

علل اولیگواسپرم

چندین شرایط و عوامل سبک زندگی می توانند خطر ابتلا به اولیگواسپرمی را در مردان افزایش دهند.

واریکوسل: بزرگ شدن وریدهای کیسه بیضه مرد می تواند جریان خون به بیضه ها را مختل کند. این می تواند باعث افزایش دمای بیضه ها شود. ۴۰ درصد از مردان با تعداد اسپرم کم یا تعداد اسپرم با کیفیت پایین این مشکل رایج را دارند.

عفونت: ویروس هایی مانند عفونت های مقاربتی می توانند میزان اسپرم را در مایع منی کاهش دهند.

مسائل مربوط به انزال: در حالی که بسیاری از مردان مبتلا به الیگواسپرمی دارای انزال معمولی هستند، برخی از مشکلات انزال ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهند. انزال رتروگراد یکی از این مسائل است. این زمانی اتفاق می افتد که منی به جای خروج از نوک آلت تناسلی، وارد مثانه می شود. موارد دیگر که با انزال تداخل دارد عبارتند از:

  • صدمات
  • تومورها
  • سرطان
  • جراحی های گذشته
  • داروها
  • مسدود کننده های بتا، آنتی بیوتیک ها و داروهای فشار خون ممکن است باعث مشکلات انزالی و کاهش تعداد اسپرم شوند.
  • مسائل هورمونی

مغز و بیضه هورمون تولید می کنند و مسئول انزال هستند. عدم تعادل در هر یک از این هورمون ها ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و فلزات: آفت کش ها، مواد پاک کننده و مواد رنگ آمیزی چند مورد از مواد شیمیایی هستند که می توانند تعداد اسپرم را کاهش دهند. قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مانند سرب نیز می تواند باعث این مشکل شود.

گرم شدن بیش از حد بیضه ها: نشستن مکرر، قرار دادن لپ‌تاپ روی اندام تناسلی و پوشیدن لباس‌های تنگ همگی ممکن است باعث گرمازدگی شوند. افزایش دمای اطراف بیضه تولید اسپرم را کم میکند. مشخص نیست که چه عوارض طولانی مدت ممکن است رخ دهد.

مصرف مواد مخدر : استفاده از برخی مواد از جمله ماری جوانا و کوکائین ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد. مردانی که سیگار می کشند ممکن است تعداد اسپرم کمتری نسبت به مردانی که سیگار نمی کشند داشته باشند.

مشکلات وزن: اضافه وزن یا چاقی خطر کاهش تعداد اسپرم را از طرق مختلف افزایش می دهد. اضافه وزن می تواند به طور مستقیم میزان تولید اسپرم را کاهش دهد. مشکلات وزن نیز ممکن است در تولید هورمون اختلال ایجاد کند.

الیگواسپرمی چگونه بر باروری تاثیر می گذارد

برخی از مردان مبتلا به الیگواسپرمی با وجود تعداد کمتر اسپرم، هنوز هم می توانند باردار شوند. با این حال، لقاح ممکن است دشوارتر باشد. ممکن است نسبت به زوج‌هایی که مشکل باروری ندارند، تلاش بیشتری شود.

سایر مردان مبتلا به الیگواسپرمی، علیرغم تعداد کم اسپرم، ممکن است مشکلی با بارداری نداشته باشند. برخی از شایع ترین علل اولیگواسپرمی نیز خطر سایر مشکلات باروری را در مردان افزایش می دهد. این شامل مشکلات حرکتی اسپرم می شود.

تحرک اسپرم به میزان «فعال بودن» اسپرم در مایع منی مردان اشاره دارد. فعالیت طبیعی به اسپرم اجازه می دهد تا به راحتی به سمت تخمک شنا کند تا بارور شود. تحرک غیر طبیعی ممکن است به این معنی باشد که اسپرم به اندازه کافی حرکت نمی کند تا به تخمک برسد. اسپرم همچنین ممکن است در یک الگوی غیرقابل پیش بینی حرکت کند که مانع از رسیدن آنها به تخمک شود.

درمانهای خانگی اولیگواسپرم

مردان مبتلا به الیگواسپرمی ممکن است بتوانند با این تکنیک ها شانس بارداری را افزایش دهند:

  • بیشتر رابطه جنسی داشته باشید
  • اگر در تلاش برای بچه دار شدن هستید، افزایش دفعات رابطه جنسی می تواند شانس باروری شما را افزایش دهد، به خصوص در زمانی که همسرتان در حال تخمک گذاری است.
  • ردیابی تخمک گذاری
  • زمان رابطه جنسی تا تخمک گذاری می تواند شانس شما را برای لقاح افزایش دهد. با پزشک شریک زندگی خود کار کنید تا بهترین زمان را برای مقاربت برای بارداری پیدا کنید.
  • از روان کننده ها استفاده نکنید
  • برخی از روان کننده ها و روغن ها تحرک اسپرم را کم میکنند

درمان اولیگواسپرم

این گزینه های درمانی عبارتند از:

عمل جراحي: واریکوسل اغلب نیاز به جراحی دارد. در طول عمل، پزشک وریدهای بزرگ شده را می بندد. آنها جریان خون را به ورید دیگری هدایت می کنند.

دارو: داروها، از جمله آنتی بیوتیک ها، عفونت و التهاب را درمان می کنند. درمان ممکن است تعداد اسپرم را بهبود نبخشد، اما ممکن است از کاهش بیشتر تعداد اسپرم جلوگیری کند.

تغییر سبک زندگی: کاهش وزن و حفظ وزن سالم ممکن است تعداد اسپرم را بهبود بخشد. برای بهبود میزان اسپرم نیز استفاده از مواد مخدرو تنباکو را متوقف کنید.

درمان هورمونی: انواع داروها، تزریق‌ها و تغییرات سبک زندگی می‌توانند هورمون‌ها را به سطح سالم بازگردانند. هنگامی که سطح هورمون بهبود یابد، تعداد اسپرم ممکن است بهبود یابد.

کمک باروری: اگر هنوز نمی توانید باردار شوید، شما و همسرتان می توانید با یک متخصص باروری برای بررسی گزینه های خود کار کنید.

خرید قرص اسپیمن دی اس

برای خرید قرص اسپیمن دی اس به فروشگاههای معتبر و داروخانه های سراسر کشور مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا