Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

عرق گیاهی برای تقویت اسپرم یکی از راه های صددرصد طبیعی و تاثیر گذاراست. بعضی از گیاهان قدرت اسپرم سازی را افزایش می دهند و برای سیستم تولید مثل مردان بسیار مفید است. از جمله گیاهان که باعث بهبود اسپرم سازی، قدرت باروری مردان می شود رازیانه، سیاه دانه، بابونه، پونه کوهی، شاه تره است. برخی از گیاهان با تغییر در هورمون های جنسی می توانند تعداد و تحرک اسپرم را تغییر دهند. برخی دیگر نیز با خواص آندروژنی برروی هیپوتالاموس و هیپو فیزتاثیر می گذارند و باعث افزایش و تقویت هورمون های جنسی می شوند.

افرادی که دارای  تحرک اسپرم ضعیف ، تعداد کم اسپرم، میل جنسی کم و اختلال عملکرد جنسی هستند می توانند با مصرف دمنوش و عرق گیاهی مختلف باعث رفع این مشکل می شوند.

البته به یاد داشته باشید مصرف گیاهان دارویی همراه با تغییرات رژیم غذایی و بهبود روش زندگی بسیار موثر تر خواهد بود. دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی تعدادی عرق گیاهی برای تقویت اسپرم می پردازیم.

تقویت اسپرم ضعیف

علاوه بر دمنوش و عرق های گیاهی که درادامه مقاله خدمت شما عزیزان معرفی می کنم ، راهکار ها و روش های موثری وجود دارد که می توان به وسیله آن ها اسپرم ضعیف را تقویت کنند.

خواب و ورزش

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

مطالعات نشان داده است شده است که کاهش وزن در افراد ی که اضافه وزن دارند باعث تقویت اسپرم و افزایش تعداد اسپرم می شود.

 کاهش استرس

استر س به شکل های مختلف می تواند بدن را در حالت دفاعی قرار دهد به این ترتیب بدن تلاش می کند که انرژی خورا حفظ کند. زمانی که بدن در حالت استرس و اضطراب است، بدن از نظر بیولوژیک توجهی به تولید مثل ندارد و بیشتر تمرکز بدن بروی زنده ماندن قرار می گیرد.

عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

عرق گیاهی خارخسک

 

عرق  گیاهی خارخاسک حاصل از تقطیر اجزای گیاه خارخاسک است. این گیاه جزو یکی از گیاهان اسپرم ساز است که درمان  کننده مشکلات نعوظ در آقایان می باشد. مصرف این عرق به همراه تغذیه مناسب و ورزش باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم می شود. خارخسک یکی از برترین گیاهان برای تقویت قوای جنسی مردانه و اسپرم سازی است.

عرق سیر

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم
دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

سیرخواص بی نظیری برای تقویت اسپرم در طب سنتی دارد. این ماده از بهترین و مفید ترین موادغذایی برای تقویت قوای جنسی است. آليسين از ترکیباتی است که علاوه بر افزايش استقامت اسپرم،گردش خون را در سیستم جنسی مرد تقویت می کند. ویتامین B6 در سیر هورمون‌های جنسی را تنظیم کرده و موجب تقویت اسپرم‌ها می شود.برای بهره مندی از خواصاین گیاه می توانید عرق سیر را به صورت روزانه مصرف کنید البته در نظر داشته باشید نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

 مارچوبه

مارچوبه گیاهی چوبم انند به رنگ سبز است که سری شبیه مار دارد و دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. این ویتامین از اسپرم ها در مقابل اکسیداسیون محافظت می کنند و درنتیجه باعث سلامتی سلول های بیضه در مردان می شوند.

عرق کرفس  

کرفس منبع غنی از آندروژن است. این ماده هورونی است که ترشح آن در فعالیت جنسی نقش مهمی دارد. عرق کرفس علاوه براین که نقش چربی سوزی بالایی دارد در تقویت قوای جنسی بسیار نقش دارد.

عرق اسفناج

راز قدرت تقویت آلت تناسلی در محتوای آرژنین بالای اسفناج است. هنگامی که این اسید آمینه به سیستم شما می رسد، آن را به نیتریک اکسید تبدیل می کند، و باعث حفظ نعوظ می شود. نیتریک اکسید همچنین به رشد عضلانی و بهبود زمان ریکاوری کمک می کند بنابراین نه تنها در رختخواب مفید است، بلکه شما را جذاب تر و داغتر می کند.

دمنوش گیاهی برای تقویت اسپرم

دمنوش چای سبز

تحقیقات نشان میدهد چای سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزاد که ممکن است به اسپرم آسیب برساند را خنثی می کند .این گیاه  پتانسیل بالایی برای باروری دارد. این گیا هاز دسته گیاهان اسپرم ساز است. براساس نشریه تغذیه مولکولی و تحقیقات خوراکی که درسال ۲۰۱۲  منتشر شد ، نشان می دهد که دوز کم ترکیبی  «EGCG»  که در چای سبز وجود دارد می تواند  اسپرم را تقویت می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد.

دمنوش جنسینگ

 جینسینگ از بهترین تونیک های جنسی مردانه است. این گیاه دارای ترکیبات موثری است که باعث تقویت میل جنسی و افزایش عملکرد جنسی مردانه و درمان مشکلات نعوظ می شود. بنابراین افرادی که به دنبال تقویت افزایش باروری و تقویت اسپرم هستند با مصرف منظم جینسینگ می توانند قدرت باروری اسپرم را افزایش دهند.

 دمنوش ریشه ماکا

گیاه ماکا سرشار از مواد مغذی و معدنی است و به تقویت اسپرم‌ها و حفظ سلامت آن‌ها در طب سنتی کمک می‌کند. در گذشته از ریشه ماکا به عنوان انرژی زا استفاده می کردند.براساس مطالعات انجام شده این گیاه قادر است تعداد اسپرم، تحرک اسپرم و سطح DHEAرا افزایش دهد.

بدترین غذاها برای اسپرم

مصرف کافئین در چای، سیگار، تنباکو باعث اختلال در سیستم تولید مثل و اسپرم سازی می شود. این مواد باعث اختلالات جنسی شده . قوای جنسی را تضعیف می کند. هم چنین سعی کنید از مواد غذایی شور و پرنمک و شیرین پرهیز کنید. این غذا ها ضررشان از سودشان بیشتر است.

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

دمنوش و عرق گیاهی برای تقویت اسپرم

قوی ترین داروی گیاهی برای افزایش اسپرم

آشواگاندا

برای صدها سال، مردم از گیاه باستانی هندی آشواگاندا را برای مزایای سلامتی بسیاری که شامل میل جنسی بهتر، استرس کمتر، افزایش نشاط و قدرت بدنی است، استفاده کرده اند. طبق تحقیقات این گیاه تعداد اسپرم، تحرک و سطح هورمون های تولید مثلی را افزایش می دهد که باعث بهبود باروری و سلامت اسپرم در مردان می شود.

ریشه ماکا

ریشه ماکا از دیرباز برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده می شود. مواد مغذی فراوان آن، که شامل کلسیم، ید و آهن است، ممکن است کیفیت مایع منی و تحرک اسپرم را افزایش دهد. یک تحقیق کوتاه افزایش تعداد اسپرم، تحرک و حجم منی را نشان داد.

شنبلیله

شنبلیله در طب گیاهی و آشپزی برای ارتقای سلامت باروری، کاهش خطر ابتلا به دیابت و کمک به کاهش وزن استفاده می شود. یک تحقیق در سال ۲۰۱۷ نشان داد که سطح تستوسترون آزاد چندین نفر پس از مصرف عصاره شنبلیله تا ۴۶ درصد افزایش یافت و برخی نیز افزایش تولید اسپرم و بهبود مرفولوژیک آن را گزارش کردند.

تریبلوس یا خارخسک

تریبلوس یا خارخسک شاخص‌ های سلامت اسپرم مانند تعداد، تحرک و مورفولوژی را افزایش می ‌دهد، همچنین گرسنگی را تحریک می‌ کند، ناراحتی را از بین می ‌برد و به عنوان یک دیورتیک برای تقویت باروری مردان عمل می ‌کند.

جینسینگ

مکمل گیاهی محبوب جینسینگ چینی حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی، افزایش وضوح ذهنی و کاهش علائم اختلال نعوظ کمک می کند. جینسینگ قرمز کره ای باعث افزایش منی، تحرک، تعداد اسپرم و مورفولوژی می شود.

نخل اره

برگ های خار شکل درخت نخل اره برای حفظ عملکرد سالم پروستات، سطح تستوسترون و عملکرد سیستم ادراری و همچنین برای کاهش التهاب استفاده می شود. اگرچه نخل اره ای تولید تستوسترون را افزایش داد و تحرک اسپرم سالم را در موش های مبتلا به پروستات ملتهب مزمن حفظ کرد، اما داده های زیادی وجود ندارد که مزایای نخل اره ای را در افراد نشان دهد.

نکته آخر

هیچ گاه نباید گیاهان دارویی را جایگزین رژیم غذایی و تغییر روش زندگی دانست. مصرف گیاهان اسپرم ساز در حد اعتدال مفید است و حتما روی تقویت نیروی جنسی و افزایش تعداد اسپرم ها و تحرک اسپرم ضعیف تاثیر مفید دارد.

همچنین بخوانید :

دمنوش و عرق گیاهی برای جوش صورت


دمنوش و عرق گیاهی برای افزایش قد


دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده


دمنوش و عرق گیاهی تقویت قلب

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا