Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ طبیعی | کاربرد رنگ طبیعی در خوراکیها

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ طبیعی و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ طبیعی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ طبیعی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ طبیعی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ طبیعی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ طبیعی به روزرسانی می‌شود.

رنگ طبیعی (natural colours) به‌ رنگدانه هایی گفته می شود که از منابع گیاهی بدست می آیند به همین دلیل گاهی اوقات رنگ گیاهی نیز نامیده می شوند. رنگ طبیعی جزء سالم ترین افزودنی های غذایی است زیرا هیچ ماده شیمیایی که بدن را تحت تاثیر قرار دهد در آن وجود ندارد.

این رنگ ها از قسمت های مختلف سبزیجات سبز و میوه ها استخراج می شوند و به آب نبات ها، نوشیدنی ها، پودر ژلاتین، کالاهای پخته شده و حتی مواد آرایشی و دارویی اضافه می شوند.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ طبیعی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ طبیعی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ طبیعی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ طبیعی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ طبیعی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ طبیعی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

از آنجاییکه رنگ ها باعث افزایش جذابیت مواد غذایی و ترغیب مصرف کنندگان به خرید خوراکیها می شوند در سالهای اخیر استفاده از آنها در صنایع غذایی افزایش پیدا کرده و از آنجاییکه رنگ مصنوعی اغلب باعث عوارض مختلفی در مصرف کنندگان می شوند تمایل به استفاده از رنگ های طبیعی برای حفظ سلامت جامعه در کشورهای پیشرفته در حال افزایش است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

رنگ طبیعی چیست

رنگ غذای طبیعی هر رنگ، رنگدانه یا هر ماده دیگری است که از گیاهان، حیوانات و مواد معدنی بدست آید و قادر به افزودن رنگ ها به مواد غذایی، مواد آرایشی و حتی موهای انسان است. رنگ طبیعی معمولا از منابع مختلفی مانند دانه ها، میوه ها، سبزیجات، جلبک ها و حشرات بدست می آید.

این رنگ ها در مقایسه با رنگ های شیمیایی در غلظت های بسیار کم وجود دارد و در نتیجه استخراج آنها پر هزینه است و نسبت به تغییرات محیطی حساسیت زیادی دارد.

رنگ ها به عنوان راهی برای شناسایی یک غذا و راهی برای قضاوت در مورد کیفیت یک غذا هستند و به اشکال مختلف از جمله مایع، پودر، ژل و خمیر در دسترس می باشند. از رنگ خوراکی هم در تولید غذای تجاری و هم در پخت و پز معمولی استفاده می شود.

رنگ خوراکی طبیعی به دلیل ایمنی و در دسترس بودن برای موارد دیگری از جمله مواد آرایشی، دارویی، پروژه های صنایع دستی خانگی و دستگاه های پزشکی نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از رنگ طبیعی در خوراکیها چیست؟
مزایای استفاده از رنگ طبیعی در خوراکیها چیست؟

انواع رنگ طبیعی

بتالایین

بتالایین رنگدانه ای با منشاء گیاهی است که در چغندر قرمز یافت می شود رنگدانه ای محلول در آب و شبیه آنتوسیانین است. بتالایین به ترتیب شامل گروهی از رنگدانه های قرمز و زرد، بتاکایانین و بتاکسانتین است.

کاروتنوئید

رنگدانه های کاروتنوئید مسئول رنگ های زرد، نارنجی و قرمز بسیاری از گیاهان هستند و به عنوان رنگ های طبیعی در غذاها استفاده می شوند. نماینده اصلی کاروتنوئیدها بتاکاروتن است. صنایع غذایی پیشرفت چشمگیری در استفاده از کاروتنوئیدها به عنوان رنگ غذا و جایگزینی برای رنگهای مصنوعی داشته اند که از مزایای بیشتری برای سلامتی برخوردار است.

کارامل

کارامل یک رنگ طبیعی دیگر است که از طریق گرم کردن کربوهیدراتها به تنهایی یا در حضور اسیدهای غذایی، قلیایی و یا نمک تولید می شود. کارامل، مایع قهوه ای تیره تا سیاه رنگ و حاوی مخلوط پیچیده ای از ترکیبات است.

کارامل محلول در آب است و برای ایجاد طیف وسیعی از رنگ قهوه ای در غذاها استفاده می شود. رنگ کارامل همچنین می تواند به شکل پودر تبدیل شود که برای استفاده در طیف وسیعی از مواد غذایی و نوشیدنی مناسب است.

علاوه بر موارد فوق حیوانات نیز می توانند منبع رنگ طبیعی مواد غذایی باشند. کوچینئال یا اسید کارمینیک، رنگ قرمز – بنفشی است که از حشرات خاص بدست می آید.

همچنین مخلوط خاک سرخ با نسبت های مختلف اکسید آهن و خاک رس نیز می تواند به عنوان رنگدانه طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده به طور طبیعی به صورت زرد یا زرد مایل به قهوه ای وجود دارد.

استخراج رنگ طبیعی

بدست آوردن رنگ از منابع طبیعی هزینه بر بوده و کیفیت آنها نیز متفاوت است. برای غلبه بر این مسئله شیمی دانان روش هایی برای ساختن رنگهای طبیعی ابداع کرده اند که خلوص آنها را بهبود می بخشد و ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.

به عنوان مثال فلاونوئیدها که در بسیاری از گلها، میوه ها و سبزیجات آبی و چغندر یافت می شود یا کاروتنوئیدها که در هویج، گوجه فرنگی، پرتقال و بیشتر گیاهان وجود دارند با این روش ها استخراج شده و در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای سلامتی رنگ طبیعی

رنگ های طبیعی خاصیت زیست فعالی دارند بنابراین خاصیت درمانی داشته و به عنوان ابزارهای تشخیصی مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها می توانند به عنوان مسکن، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس و ضد التهاب مورد استفاده قرار بگیرند.

به عنوان مثال زردچوبه حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی (کورکومینوئیدها) است که به رنگ زرد و نارنجی روشن هستند.کورکومینوئیدها در مرکز مطالعات بالینی از نظر فعالیت های ایمنی بلند مدت، ضد میکروبی و ضد التهابی مورد بررسی قرار گرفته اند.

فعال ترین کورکومینوئید زردچوبه کورکومین ۱۶ است. مطالعات اولیه نقش احتمالی زردچوبه (به طور خاص کورکومین) را در کاهش خطر ابتلا یا شدت چندین نوع سرطان بررسی کرده است. این ترکیبات می توانند به طور بالقوه برای مبتلایان به HIV مفید باشد و همچنین از سیستم قلبی عروقی محافظت کند. زردچوبه همچنین به عنوان رنگ در صنایع نساجی، در محصولات آرایشی، تهیه روغن های دارویی، در محصولات آرایشی و پماد استفاده می شود.

در حال حاضر همچنین علاقه زیادی به کاروتنوئیدها، به ویژه بتاکاروتن (هویج، انبه، پاپایا و غیره) وجود دارد که علاوه بر ایجاد رنگ طبیعی نارنجی، در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و دارای قدرت آنتی اکسیدانی است.

به همین ترتیب گرایش به استفاده از آنتوسیانین ها (انگور قرمز، کلم قرمز، شاه توت، سیب زمینی شیرین و غیره) و بتاسیانین (سیب زمینی قرمز، چغندر، آمارانت و غیره) وجود دارد که تأثیر مثبت سلامتی دارند.

لازم به ذکر است که بیشتر رنگهای طبیعی در روغن محلول هستند اما در آب حل نمی شوند. آنها معمولاً فرآوری می شوند تا به نمک سدیم یا پتاسیم تبدیل شوند که باعث می شود آنها در آب حل شوند و برای استفاده در غذاها مناسب باشند.

در حال حاضر از طعم دهنده ها و تقویت کننده های رنگ طبیعی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. این ترکیبات عمدتا برای افزایش عمر غذاهای فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرند. گروه افزودنی های طبیعی شامل آنتی اکسیدان ها، رنگ دهنده ها، طعم دهنده ها و نگهدارنده ها هستند. آنها نقش مهمی در کاهش کمبودهای جدی تغذیه ای در بین مصرف کنندگان دارند و همچنین به اطمینان از در دسترس بودن غذاهای خوش طعم، مقوی، ایمن، رنگارنگ و مقرون به صرفه کمک می کنند.

رنگ خوراکی طبیعی برای کیک

یکی از کارهایی که باعث می شود کیک ها جذاب تر شوند استفاده از رنگ های خوراکی است که اغلب برای تزئین استفاده می شود. همانطور که می دانید رنگ های خوراکی طبیعی از رنگ های خوراکی شیمیایی سالم تر هستند و اغلب استفاده از آنها هزینه کمتری نیز به همراه دارد. رنگ های طبیعی مانند قرمز، سبز، ارغوانی غالبا از مواد غذایی که بدست می آیند. تنها تفاوت این رنگ ها که برای ترئین کیک استفاده می شوند این است که نسبت به رنگ های شیمیایی کمرنگ تر هستند اما خواص سلامتی را به همراه دارند.

رنگ خوراکی طبیعی قرمز

رنگ خوراکی طبیعی قرمز یک ماده قرمز رنگی است که به صورت طبیعی از دو روش تهیه می شود. اولین روش استفاده از حشره ای به نام کوچینیل و دومین روش استفاده از چغندر لبو است. رنگ بدست آمده از هر دو روش را به راحتی می توان در انواع خوراکی ها استفاده کرد زیرا فاقد مواد شیمیایی هستند. بنابراین مشکلاتی مانند ایجاد آلرژی و یا کهیر.. را به دنبال نخواهند داشت. رنگ خوراکی طبیعی قرمز هنگامی که در مواد خوراکی استفاده می شود بر اساس میزان استفاده و حجم مواد می تواند طیف رنگی از صورتی تا قرمز را ایجاد کند.

رنگ خوراکی طبیعی پودری

رنگ خوراکی طبیعی پودری نوعی ماده مجاز خوراکی است که به منظور ایجاد رنگ بهتر برای استفاده در غذاها و یا نوشیدنی ها استفاده می شود. اغلب از مواد طبیعی گیاهی تهیه می شود که علاوه بر استفاده در صنعت غذا در صنعت داروسازی و صنعت آرایشی و بهداشتی نیز به کار برده می شود. استفاده از رنگ خوراکی طبیعی پودری در مواد خوراکی کمک می کند که غذاها و نوشیدنی ها و مواد خوراکی به مرور زمان ظاهر جذاب خود را از دست ندهند و به دلیل اینکه یک پودر کاملا طبیعی است استفاده از آن مشکلات سلامتی به دنبال نخواهد داشت.

فروش رنگ خوراکی طبیعی

فروش رنگ خوراکی طبیعی به منظور حمایت از سلامت مصرف کنندگان انجام می گیرد. این رنگ های مجاز به دلیل پایداری مناسب و قابلیت انحلال در چربی و آب در طیف گسترده ای از تولیدات مواد غذایی مانند انواع نوشیدنی، کیک و شیرینی، لبنیات و ژله های خوراکی و اسانس ها استفاده می شوند. رنگ خوراکی طبیعی هنگامی در صنایع غذایی، صنعت دارو و مواد آرایشی به کار می رود با ایجاد رنگ های جذاب و بهبود ظاهر این محصولات می توانند نقش موثری در فروش این محصولات داشته باشد.

طرز تهیه رنگ خوراکی قرمز

برای تهیه رنگ خوراکی قرمز به صورت طبیعی می توان از مواد غذایی مانند چغندر، انار، تمشک یا توت فرنگی و حتی کلم قرمز استفاده کرد که هریک می توانند طیفی از رنگ های قرمز را ایجاد کنند. این رنگ ها علیرغم داشتن خواص این سبزیجات و میوه ها، بو و طعم غالبی را در محصولات غذایی ایجاد نمی کنند. یکی از رنگ های قرمز چغندر است که استفاده از آن بسیار آسان است کافی است چغندرها را به خوبی شسته و با آب بر روی حرارت ملایم بگذارید، پس از پختن چغندرها آب باقیمانده رنگ قرمز زیبایی را برای استفاده در مواد غذایی ایجاد خواهد کرد.

رنگ مصنوعی خوراکی

رنگ مصنوعی یک ماده افزودنی است که برای ایجاد رنگ های متنوع در محصولات غذایی، دارویی و آرایشی به کار برده می شود. این رنگ ها از طریق روش های صنعتی تولید می شوند. رنگ های مصنوعی ماندگاری بالایی دارند و می توانند در غلظت های بسیار پایین قدرت رنگ دهی بسیار خوبی را فراهم کنند. آنها اغلب از مشتقات نفت تولید می شوند. رنگ مصنوعی خوراکی به عنوان یک ماده مجاز به وسیله وزارت بهداشت و دارو تایید شده است زیرا قبل از ورود به بازار آزمایشات لازم برای ایمنی و عدم وجود ماده اولیه یعنی نفت خام بر روی این محصول انجام گرفته است.

عکس رنگ خوراکی

رنگ خوراکی رنگ هایی مجاز و زیبا هستند که وقتی در مواد غذایی استفاده می شوند ظاهر زیبایی به مواد غذایی می بخشند که می تواند کاملا اشتها برانگیزیز باشد. این مواد افزودنی اغلب به صورت پودر، مایه و یا اسپری به فروش می رسند که با توجه به نوع مواد غذایی می توان از آنها استفاده کرد. رنگ های خوراکی به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است که هر یک مزایای خاصی دارند به عنوان مثال مواد خوراکی طبیعی فاقد مواد شیمیایی هستند و در مقابل مواد خوراکی مصنوعی ماندگاری و رنگ دهی بهتری دارند.

رنگ خوراکی سبز

رنگ خوراکی سبز یکی از رنگ های مورد استفاده در صنایع غذایی است که به دو شکل طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است. آنها برای استفاده در نوشیدنی ها، تزئین کیک، آبنبات ها و آدامس و بستنی مناسب هستند. این محصول که به صورت پودر، اسپری و مایع خوراکی قابل خریداری است بدون ایجاد طعم فقط رنگ مورد نظر را ایجاد می کند. رنگ خوراکی سبز را می توان در خانه نیز تهیه کرد به عنوان مثال می توانید از سبزیجاتی مانند اسفناج برای تهیه این رنگ استفاده کنید هرچند این رنگ ممکن است به اندازه رنگ های خوراکی تولیدی غلظت نداشته باشد اما دارای فواید سلامتی است.

 

خرید رنگ طبیعی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ طبیعی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ طبیعی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ طبیعی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ طبیعی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا