Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

آشنایی با کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس سیب

اسانس سیب (Apple Essence) یکی از اسانس های پرکاربرد در صنایع غذایی و محصولات دیگر مانند لوسیون ، کرم و خوشبو کننده هاست. اسانس سیب با توجه به تنوع سیب موجود در کشور تولید شده و در فروشگاه ها در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

اسانس ها ترکیبات فراری هستند که به لطف رایحه خوش و دوست داشتنی برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.اسانس های میوه ای بسیار پرکاربرد هستند و برای تداعی رایحه خوش میوه ها در محصولات خوراکی و غیر خوراکی استفاده می شوند. شایان ذکر است که قیمت خرید و فروش اسانس سیب بر اساس نوع سیب متفاوت بوده و صنایع مختلف بر اساس نوع کاربرد از هر یک از آنها استفاده می کنند.

اسانس ها که به عنوان عطر مایه نیز شناخته می شوند علاوه بر بوی خوش خواص مختلفی دارند و می توانند به عنوان آرامش بخش و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

در کشور ما انواع مختلفی سیب وجود دارد بنابراین می توان از آنها عصاره و اسانس تهیه کرد. برخی از انواع  این اسانس  ها عبارتند از  سیب زرد ، سیب قرمز ،  سیب زرد ، سیب ترش که هر یک را می توان در محصولات مختلف مانند بستنی ، ژله ها ، خامه ،  کرم ها ، شامپوها و شوینده ها استفاده کرد.

کاربردهای اسانس سیب

این اسانس با بوی مطبوع و ملایمی که دارد در شربت ها ، نوشیدنی ها ، بستنی های میوه ای ، یخمک  و نوشمک ، شیرینی ها و آب میوه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجاییکه اکثر افراد میوه سیب را دوست دارند استفاده از اسانس و عصاره آن با تداعی رایحه این میوه بهشتی می تواند حس و حال افراد را بهبود ببخشد. به همین دلیل این اسانس در شمع ها و خوشبوکننده ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربردهای عطر مایه سیب می توان به این مسئله اشاره کرد که مصرف آن در داروها می تواند طعم آنها تعدیل و قابل تحمل کند و مضرات دارو های شیمیایی را کاهش دهد.

آشنایی با کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس سیب
آشنایی با کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس سیب

خواص درمانی اسانس سیب

از آنجاییکه اسانس ها بخشی از فراورده های گیاهی یا میوه ها هستند قطعا خواصی مشابه به آنها را دارا می باشد. به عنوان مثال چون سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که مزایای بسیاری برای سلامتی دارد اسانس آن نیز می تواند همین خواص را به مصرف کننده منتقل کند.

عطرمایه سیب علاوه بر رایحه دوست داشتنی برای درمان آسم ، درمان سنگ کلیه  ، بهبود هضم و جذب  در دستگاه گوارش ، درمان پوکی استخوان  و برطرف کردن جوش کاربرد دارد.

برخی از مینرال های موجود در این اسانس شامل کلسیم ، آهن ، سدیم و منگنز هستند که خواص مختلفی برای بدن دارند و خصوصا آهن می تواند از بروز بیماری بسیار شایع کم خونی در افراد پیشگیری کند.

علاوه بر این وجود ویتامین A و ویتامین سی در این اسانس باعث استفاده گسترده از آن در کارخانه های تولید نوشیدنی شده است.

خرید و فروش اسانس سیب در ایران

کاربرد گستره این عطرمایه باعث رونق بازار خرید و فروش آن در کشور شده است. در حال حاضر افراد می توانند با روش های مختلفی از جمله خرید بدون واسطه از تولید کننده ، خرید اینترنتی یا خرید از درب کارخانه تولیدی این ترکیب را تهیه کنند.

این اسانس به صورت محلول در آب و روغن به فروش می رسد و در تولید  آدامس ، شکلات ، آبمیوه ، آب نبات و ژله مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیقات آروماتراپی نشان داده است استفاده از عطرمایه سیب برای خوشبو کردن منزل و محل کار می تواند حس امید به زندگی را در افراد افزایش دهد که همه ما این روزها به شدت نیازمند آن هستیم!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا