Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول کیوتن پلاس انرژی مورد نیاز سلول ها را فراهم کرده و در تنظیم سیستم ایمنی بدن، رفع خستگی کمک می کند. کوآنزیم Q10 عضوی از خانواده ترکیبات ubiquinone است. همه حیوانات، از جمله انسان، می توانند یوبی کینون ها را سنتز کنند، از این رو، کوآنزیم Q10 یک ویتامین در نظر گرفته نمی شود. نام ubiquinone به حضور همه جا این ترکیبات در موجودات زنده و ساختار شیمیایی آنها اشاره دارد که شامل یک گروه عاملی به نام بنزوکینون است. یوبیکینون ها مولکول های محلول در چربی با ۱ تا ۱۲ واحد ایزوپرن (۵ کربنی) هستند. یوبی کینون یافت شده در انسان، یوبیدکاکینون یا کوآنزیم Q10، دارای یک دم از ۱۰ واحد ایزوپرن (در مجموع ۵۰ اتم کربن) است که به سر بنزوکینون آن متصل است.

کوآنزیم Q10 یک ترکیب محلول در چربی است که توسط بدن سنتز می شود و می توان آن را از رژیم غذایی به دست آورد.  کوآنزیم Q10 نقش مرکزی در فسفوریلاسیون اکسیداتیو میتوکندری و تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) دارد. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در غشای سلولی و لیپوپروتئین ها عمل می کند. سنتز درون زا و دریافت رژیم غذایی کوآنزیم Q10 کافی را برای جلوگیری از کمبود در افراد سالم فراهم می کند، اگرچه غلظت کوآنزیم Q10 در بافت ها با افزایش سن کاهش می یابد. مکمل خوراکی کوآنزیم Q10 باعث افزایش غلظت کوآنزیم Q10 در پلاسما و لیپوپروتئین ها می شود.

کپسول کیوتن پلاس معمولا برای درمان اختلالات میتوکندریایی که در اثر جهش در ژن‌های بیوسنتزی کوآنزیم Q10 ایجاد می‌شوند، مؤثر است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل کوآنزیم Q10 ممکن است مکمل مفیدی برای درمان پزشکی مرسوم برای نارسایی قلب و در بیمارانی که تحت عمل جراحی پیوند عروق کرونر قرار می‌گیرند، باشد. اگرچه مکمل های کوآنزیم Q10 نسبتا بی خطر هستند، اما ممکن است اثر ضد انعقادی وارفارین را کاهش دهند. استفاده از داروهای کاهش دهنده کلسترول به نام استاتین ها می تواند غلظت کوآنزیم Q10 در گردش خون را کاهش دهد. در نشریه جهان شیمی فیزیک از کپسول کیوتن پلاس اطلاعات در اختیار شما قرار میدهیم.

کپسول کیوتن پلاس چیست

کپسول کیوتن پلاس دارای کیوتن، فولیک‌اسید، روی و ویتامین‌های E و C است. سبب سلامت قلب و عروق، برطرف کردن درد عضلانی، محافظت سلول‌ مغزی و افزایش قدرت باروری میشود و از پیری زودرس جلوگیری میکند.

موارد مصرف کپسول کیوتن پلاس

موارد مصرف کپسول کیوتن پلاس شامل موارد زیر است:

  • محافظت از سلول‌ها در برابر آثار رادیکال‌های آزاد
  • تقویت سلول‌های عضلانی قلب
  • کند شدن پیری سلول های پوستی
  • کاهش حملات میگرن
  • پیشگیری از بیماری پارکینسون
  • تقویت قوای جنسی و باروری
  • بهبود علائم یائسگی
کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف کپسول کیوتن پلاس دارند

  • افرادی با اختلالات عصبی
  • افرادی با مشکلات قلبی- عروقی
  • افراد ساکن در مکانهای شلوغ شهری
  • افراد ورزشکار
  • افرادی با پوست ضعیف
  • افراد سالمند

بهترین زمان مصرف قرص کوآنزیم کیوتن

روزانه ۱ عدد کپسول کیوتن پلاس با آب بهمراه وعده غذایی مصرف گردد.

کوآنزیم Q10 چیست

کوآنزیم (COQ10) مولکولی است که در بدن تولید می شود. به میتوکندری در تولید انرژی کمک می کند و بخشی از سیستم آنتی اکسیدانی است. شبیه سایر ترکیبات شبه ویتامین است و برای بقا حیاتی است، اما لزوما نیازی به مصرف مکمل ندارد. با این حال، به دلیل ابتلا به حمله قلبی، مصرف استاتین ها، بیماری های مختلف و افزایش سن، احتمال کمبود وجود دارد. در غذاهای مختلف یافت می شود، عمدتا گوشت و ماهی.

برخی تحقیقات حاکی از بهبود جزئی در عملکرد رگ های خونی است که منجر به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود. مکانیسم پیشنهادی مربوط به حفظ اکسید نیتریک است، همانطور که در عصاره هسته انگور، پیکنوژنول و رسوراترول دیده می شود. به نظر می رسد برای کاهش علائم فیبرومیالژیا به شدت موثر است.

عوارض و معایب کوآنزیم Q10 چیست

به نظر می رسد بی خطر باشد اما تحقیقات بیشتری برای ارزیابی ایمنی آن در بلندمدت مورد نیاز است. در حیوانات، دوز هنگفت ۳۵۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم وزن بدن برای تشدید اثرات پیری مشاهده شده است، اما مطالعات انسانی هیچ گونه عوارض جانبی قانع‌کننده‌ای را از دوزهای معمولی نشان نمی‌دهند. کوآنزیم Q10 (CoQ10) ماده ای است که به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند. CoQ10 تقریبا در تمام سلول های بدن یافت می شود و یک آنتی اکسیدان قوی است.

آنتی اکسیدان ها با ذرات آسیب رسان بدن به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که به غشای سلولی آسیب می رساند، DNA را دستکاری می کند و حتی باعث مرگ سلولی می شود. دانشمندان بر این باورند که رادیکال های آزاد در روند پیری و همچنین تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی و سرطان نقش دارند. آنتی اکسیدان هایی مانند CoQ10 می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند و ممکن است برخی از آسیب های ناشی از آنها را کاهش دهند یا حتی از آن جلوگیری کنند.

برخی از محققان معتقدند که CoQ10 ممکن است به شرایط مرتبط با قلب کمک کند، زیرا می تواند تولید انرژی در سلول ها را بهبود بخشد، از تشکیل لخته خون جلوگیری کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند.

کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

مزایای مصرف کپسول کیوتن پلاس

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مکمل‌های کوآنزیم Q10، به تنهایی یا همراه با سایر درمان‌های دارویی، ممکن است به پیشگیری یا درمان شرایط زیر کمک کنند:

بعد از سکته قلبی

یک مطالعه بالینی نشان داد افرادی که روزانه مکمل‌های CoQ10 را طی ۳ روز پس از حمله قلبی مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی و درد قفسه سینه می‌شوند. همچنین احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی نسبت به کسانی که مکمل ها را مصرف نمی کردند کمتر بود. هر فردی که دچار حمله قلبی شده است باید قبل از مصرف هر گونه گیاه یا مکمل از جمله CoQ10 با پزشک خود صحبت کند.

نارسایی قلبی (HF)

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه CoQ10 ممکن است به درمان نارسایی قلبی در صورت ترکیب با داروهای معمولی کمک کند. افرادی که نارسایی احتقانی قلب دارند، جایی که قلب قادر به پمپاژ خون آنطور که باید نیست، ممکن است سطح CoQ10 پایینی داشته باشند. نارسایی قلبی می تواند باعث تجمع خون در قسمت هایی از بدن مانند ریه ها و پاها شود. همچنین می تواند باعث تنگی نفس شود. شما هرگز نباید از خود CoQ10 برای درمان نارسایی قلبی استفاده کنید و باید قبل از مصرف آن را برای این بیماری از پزشک خود بپرسید.

فشار خون بالا

چندین مطالعه بالینی شامل تعداد کمی از افراد نشان می دهد که CoQ10 ممکن است فشار خون را کاهش دهد. با این حال، ممکن است ۴ تا ۱۲ هفته طول بکشد تا تغییری مشاهده شود. در یک تجزیه و تحلیل، پس از مطالعه بالینی، محققان به این نتیجه رسیدند که CoQ10 دارای پتانسیل کاهش فشار خون سیستولیک تا ۱۷ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک تا ۱۰ میلی متر جیوه است، بدون اینکه عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشد.

کلسترول بالا

افراد مبتلا به کلسترول بالا تمایل به سطوح پایین CoQ10 دارند، بنابراین CoQ10 به عنوان درمانی برای کلسترول بالا پیشنهاد شده است. شواهدی وجود دارد که ممکن است عوارض جانبی ناشی از درمان مرسوم با داروهای کاهنده کلسترول به نام استاتین را کاهش دهد که سطوح طبیعی CoQ10 را در بدن کم کند. مصرف مکمل های CoQ10 می تواند سطوح را به حالت عادی بازگرداند. به علاوه، مطالعات نشان می دهد که CoQ10 ممکن است درد عضلانی مرتبط با درمان استاتین را کاهش دهد.

دیابت

مکمل های CoQ10 ممکن است سلامت قلب و قند خون را بهبود بخشد و به مدیریت فشار خون بالا در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. مطالعات اولیه نشان داد که CoQ10 کنترل قند خون را بهبود می بخشد. اگر دیابت دارید، قبل از مصرف CoQ10 با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

آسیب قلبی ناشی از شیمی درمانی

چندین مطالعه بالینی نشان می دهد که CoQ10 ممکن است به جلوگیری از آسیب قلبی ناشی از داروهای شیمی درمانی خاص، آدریامایسین یا سایر داروهای آتراسایکلین کمک کند. اگر تحت شیمی درمانی هستید، قبل از مصرف هر گونه گیاه یا مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

جراحی قلب

مصرف CoQ10 قبل از جراحی قلب، از جمله جراحی بای ‌پس و پیوند قلب، می‌تواند آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش دهد، عملکرد قلب را تقویت کند و میزان ضربان نامنظم قلب (آریتمی) را در مرحله بهبودی کاهش دهد. قبل از جراحی نباید هیچ مکملی مصرف کنید مگر اینکه ارائه دهنده شما تایید کند.

بیماری لثه (پریودنتال)

بیماری لثه یک مشکل رایج است که باعث تورم، خونریزی، درد و قرمزی لثه می شود. مطالعات بالینی نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری لثه تمایل به سطوح پایین CoQ10 در لثه های خود دارند. چند مطالعه با تعداد کمی از افراد نشان داد که مکمل‌های CoQ10 منجر به بهبودی سریع‌تر و ترمیم بافت‌ها می‌شوند.

CoQ10 ممکن است سبب بهبود موارد زیر باشد:

  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی در افراد مبتلا به HIV یا ایدز
  • افزایش تحرک اسپرم، بهبود باروری مردان
  • به عنوان بخشی از درمان بیماری پارکینسون استفاده شود
  • بهبود توانایی ورزش در افراد مبتلا به آنژین
  • کمک به پیشگیری از میگرن
کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول کیوتن پلاس چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

منابع غذایی کوآنزیم Q10

منابع غذایی اولیه CoQ10 شامل ماهی های روغنی (مانند ماهی سالمون و تن)، گوشت اندام (مانند جگر) و غلات کامل است. اکثر مردم از طریق یک رژیم غذایی متعادل CoQ10 کافی دریافت می‌کنند، اما مکمل‌ها ممکن است به افرادی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند یا کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند کمک کند.

کمبود کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 در بدن انسان سنتز می‌شود. ولی در بیمارانی با نقص در بیوسنتز کوآنزیم Q10 و در دیابتی ها، بیماران سرطانی و قلبی میزان کوآنزیم Q10 کم میشود.

هشدار در مصرف کپسول کیوتن پلاس

این مکمل برای تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست. دور از دید اطفال قرار دهید. در دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود. از مصرف بیش از حد خودداری کنید.

قیمت قرص کیوتن پلاس ۳۰

قیمت قرص کیوتن پلاس باتوجه به نرخ ارز متفاوت است.

کپسول کیوتن برای چیست

کپسول کیوتن به تولید انرژی در سلول ها کمک زیادی می کند.

قیمت کپسول کیوتن پلاس

قیمت کپسول کیوتن پلاس باتوجه به شرکت سازنده اش متغییر است.

قیمت قرص کیوتن پلاس ۱۰۰

قیمت قرص کیوتن پلاس ۱۰۰ باتوجه به واردات مواد اولیه و قیمت ارز تفاوت دارد.

عوارض قرص کیوتن

افرادی که مشکلات کبدی دارند یا درگیر افت قند خون هستند و داروهای شیمی درمانی، رقیق کننده خون و کنترل فشارخون مصرف دارند، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

قرص کیوتن پلاس برای مردان

کوآنزیم Q10 آنتی اکسیدان است در کبد ساخته می شود. میزان اش در مبتلایان سرطان ، اختلالات ژنتیکی، دیابت، ایدز، دیستروفی عضلانی و بیماری های قلبی کم میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا