Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص اسانس موسیر چیست؟ کاربرد، روش مصرف و قیمت خرید آن

استخراج اسانس موسیر ازطریق تقطیر با بخارموسیر له به دست می آید. این اسانس شامل ترکیبات گوگردی فرار است و دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. این اسانس به عنوان یکی از داروهای خوب گیاهی در صنعت داروسازی استفاده می شود و به دلیل خواص شفا بخش آن برای بدن انسان مفید است.

اسانس موسیر غنی از ویتامین C, ویتامین B6، منگنزاست. این ترکیب هم چنین دارای خواص ضد انعقاد، ضد فشار خون، ضد سرطان، آنتی اکسیدان و ضد میکروبی مفید است.

ویژگی های اسانس موسیر

اسانس موسیر سرشار از مواد معدنی, ویتامین ها، عناصر کمیاب است. علاوه بر این حامل منگنز, آهن و مس، فسفر, پتاسیم, منیزیم است و غنی از ویتامین B6 (پیریدوکسین) است که نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین منبع ویتامین اسید فولیک است که ویتامین لازم برای تقسیم سلولی و سنتز DNA است و به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند. همچنین دارای ویتامین C و ویتامین A است که  ویتامین های اصلی است که مزایای بسیاری را به سلامت به همراه دارد.

اسانس موسیر همچنین دارای محتوای عالی سلنیوم است، عنصر مهمی که سلول ها را از پیری محافظت می کند و به سلامت پوست و مو کمک می کند. سلنیوم به همراه ویتامین E که در موسیر ها نیز وجود دارد، اجازه ساخت آنتی بادی هایی را می دهد که بدن را در برابر میکروب ها و ویروس ها محافظت می کنند.

اسانس موسیر: این گیاه گونه ای سیر است که ریشه آن مانند ریشه پیاز است. موسیر دارای فواید زیادی است و در شهرهای مختلف ایران رشد می کند و توسط افراد و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد تا آن ها بتوانند این گیاه را به شکل طبیعی یا به عنوان اسانس خوراکی روانه بازار کنند.

این اسانس در آب و روغن حل می شود و می تواند با به صورت چاشنی همراه با ماست، دوغ و ترشی استفاده شود.

خواص اسانس موسیر

اسانس موسیر دارای فواید زیادی برای سلامت بدن است و از عوارض مختلف که سلامت انسان ها را در سنین مختلف مختل می کند، جلوگیری می کند. از جمله خواص این اسانس می توان به شادابی و سلامتی پوست اشاره کرد. با وجود این خواص جوانان، آن را برای اسانس خوراکی انتخاب می کنند.

مادران باردار و شیرده می توانند از این اسانس برای تکمیل کمبودهای بدن خود و دور نگه داشتن فرزندان خود از بیماری های عصبی استفاده کنند. این اسانس و مصرف آن به عنوان چاشنی در بسیاری از وعده های غذایی می تواند به سلامت استخوان و رشد کودکان کمک کند و آنها را از پوکی استخوان در آینده محافظت کند.

از خواص دیگر اسانس موسیر می توان به این مورد اشاره داشت که این اسانس می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و موثر عمل کند و برای درمان آنفولانزا، سرماخوردگی و سرفه مناسب است. نیازی به گفتن نیست، این اسانس علاوه بر ایران در دیگر کشور های مختلف نیز تولید می شود و می تواند به کاهش وزن کمک کند و به عنوان تنظیم کننده دستگاه گوارش و معده مناسب باشد.

علاوه بر این، این اسانس می تواند نقش موثری در درمان و تنظیم بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، کلسترول ، کبد و عروق خونی داشته باشد.

کاربرد اسانس موسیر

  1. تولید ماست
  2. تولید دوغ
  3. تولید لبنیات

فواید سلامتی اسانس موسیر

اسانس موسیر غنی از مواد معدنی، مواد معدنی و عناصر کمیاب است و می تواند و یک وعده غذایی عالی برای یک برنامه سالم و متعادل است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا