Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

دانستنی های کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس آلوئه ورا

اسانس آلوئه ورا به صورت مایع و پودر از قسمت نرم داخل برگ های آلوئه ورا تهیه می شود و بویی شبیه به خود گیاه دارد. اسانس آلوئه ورا بیشتر در صنایع تولید مواد بهداشتی و شوینده مورد استفاده قرار می گیرد ولی کاربرد خوراکی نیز دارد.

آلوئه ورا بومی کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی است که ماده لزج داخل برگ های آن خواص فراوانی برای سلامتی دارد و در طب سنتی و داروسازی بطور گسترده ای استفاده می شود.

خرید اسانس آلوئه ورا در حال حاضر از طریق اینترنتی و شرکت های مختلف امکان پذیر است و شما می توانید انواع ایرانی و خارجی آنرا خریداری کنید. قیمت خرید و فروش اسانس آلوئه ورا بر اساس کیفیت آن متفاوت است و قیمت اسانس آلوئه ورا بر اساس نوسانات قیمت ارز در ایران متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فروش اسانس  آلوئه ورا در سالهای اخیر در ایران به دلیل افزایش آگاهی افراد از خواص این گیاه گسترش بیشتری پیدا کرده و این ترکیب در محصولات آرایشی – بهداشتی بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای اسانس آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا از خانواده زنبق هاست و استفاده از آن قدمت دیرینه دارد زیرا در تمدن یونان و مصر باستان ، هند و روم نیز از این گیاه استفاده می شده است.

از عصاره آلوئه ورا برای رفع مشکلات پوستی ، کاهش کلسترول و چربی خون ، درمان و تنظیم قندخون ، درمان کبد چرب و رفع اعتیاد به سیگار و مواد اعتیاد آور استفاده می شود. ترکیبات موجود در عصاره نرم این گیاه با خواص آنتی اکسیدانی با سلولهای سرطانی مقابله کرده و آنها را از بین می برند.

اسانس آلوئه ورا با رایحه خاص و شیرین می تواند به درمان بیماریهای عصبی و استرس مزمن کمک کند و برای درمان بیماریهای لثه نیز بسیار مفید است.

این اسانس کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی و بهداشتی دارد و  برای تولید انواع آب میوه، بستنی، پودر ژله، پودر کیک، آدامس ، کرم های روشن کننده پوست، شامپوهای تقویت کننده موی سر و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس در صنایع داروسازی نیز کاربرد زیادی دارد و برای تولید انواع داروهای گیاهی و شیمیایی استفاده می شود.

دانستنی های کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس آلوئه ورا
دانستنی های کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس آلوئه ورا

خواص اسانس آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا حاوی ترکیباتی مانند پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید هستند. علاوه بر این  ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین  B12، B1، B2، B6 و ویتامین های A، E  ، ویتامین  C، نیاسین و اسید فولیک است. عصاره این گیاه حاوی مقداری اسید آمینه است که مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.

آلوئه ورا به دلیل ترکیبات عالی می تواند  به سرعت بیماریهای پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند و همچنین باعث سرعت بهبود زخم ها و خراش های پوستی می شود.

ژل شفاف داخل برگ های این گیاه با دارا بودن کلسیم می تواند از پوکی استخوان پیشگیری  و حتی آنرا درمان کند.  یکی دیگر از خواص این گیاه مفید سم زدایی بدن است زیرا مواد مضر را از خون جذب کرده و آنها را از بدن دفع می کند. این مواد شیمیایی می توانند شامل داروهای شیمیایی، سیگار، سموم باقی مانده کشاورزی بر روی میوه ها و آلودگی هوا  باشند. این اسانس از این طریق می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و بدن را برای مقابله با بیماریها آماده می کند.

عطرمایه آلوئه ورا همچنین با ترکیبات مفیدی که دارد باعث افزایش متابولیسم و تولید انرژی در بدن می شود. این ترکیب گوارش را بهبود بخشیده و به جذب بهتر مواد مغذی در بدن از راه گوارش کمک می کند.

عوارض مصرف اسانس آلوئه ورا

این ترکیب نباید روی زخم های عمیق استعمال شود و در موارد نادر ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی می شود.

مصرف مقدار زیاد خوراکی این ماده ممکن است باعث وابستگی و بهم خوردن تعادل الکتریکی شود. مصرف آلوئه ورا برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا