Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت خرید و فروش اسانس لیمو و خواص بی نظیر آن

اسانس لیمو یکی از پرکاربردترین اسانس ها در دنیاست و در ترکیب طیف گسترده ای از محصولات خوراکی و غیر خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس لیمو علاوه بر رایحه خوشایند خواص بسیاری برای سلامتی دارد که در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به آن می پردازیم.

لیمو یکی از انواع مرکبات است که با طعم ترش و بوی دلپذیر طرفداران زیادی دارد. این میوه معطر کاربردهای مختلفی دارد و معمولا برای خوشمزه کردن شربت ها ، سالادها ، برخی دسرها و بسیاری از محصولات غیر خوراکی مانند کرم ها و لوازم آرایشی به واسطه رایحه خوشایند مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش اسانس لیمو به دلیل کاربرد فراوان آن نسبت به سایر اسانس های مرکبات بالاتر است و قیمت اسانس لیمو وارداتی نیز با تغییر قیمت دلار در ایران متغیر می باشد. در حال حاضر شما می توانید این اسانس را به صورت اینترنتی از سایت های مختلف و شرکت های معتبر سفارش دهید.

برخی از خواص درمانی این اسانس شامل بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و  خونریزی بینی ، کاهش تب، درمان عفونت های گلو، برونشیت، آسم و آنفلوآنزا است.

اسانس لیمو می تواند با اسطوخدوس، گل رز، چوب صندل، بنزوین، اکالیپتوس، ژرانیوم، رازیانه، سرو کوهی و بهار نارنج به خوبی ترکیب شده و رایحه ای دلپذیر ایجاد کند.

کاربردهای اسانس لیمو

این اسانس در ترکیب انواع سالاد ، سس ها ، کیک ها ، ژله ها ، آب نبات ها ، آدامس ها ، نوشیدنی ها و هر چیزی که لازم است طراوات و تازگی به آن بخشیده شود مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس لیمو در صنایع تولید شوینده نیز کاربرد فراوانی دارد و برای خوشبو کردن مایع ظرفشویی ، انواع صابون ها و پودرهای رختشویی ، شامپوها و لوسیون ها  مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس در صنایع تولید دارو نیز کاربرد گسترده ای دارد و برای بهبود طعم و بوی شربت ها ، بهبود طعم قرص های مکیدنی و تولید مکمل های مختلف استفاده می شود.

علاوه بر این می توان از محتوای بالای ویتامین C ، ویتامین A و B ، مواد معدنی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، مس، منگنز و آنتی اکسیدان های قوی که در لیمو وجود دارد برای حفظ سلامتی بهره مند شد.

قیمت خرید و فروش اسانس لیمو و خواص بی نظیر آن
قیمت خرید و فروش اسانس لیمو و خواص بی نظیر آن

خواص درمانی اسانس لیمو

اسانس لیمو با پرس سرد از پوست لیمو تهیه می شود و حاوی ترکیباتی  مانند آلدئیدها، الکل، استرها و استرول‌ها و مواد مغذی بسیاری است که برای سلامتی مفید هستند. رایحه لیمو بسیار دلپذیر و خوشایند است و همه افراد آنرا دوست دارند و تداعی کننده حس شادابی و نشاط است. از خواص بی نظیر این اسانس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود گوارش

با استفاده از اسانس لیمو می ‌توان برخی از مشکلات گوارشی مانند یبوست و گاستریت  که بسیاری از افراد را آزار می دهد، بهبود بخشید. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که این اسانس  ورم معده را کاهش می دهد و می تواند مانند یک ضد عفونی کننده عمل کند.

ضد تهوع

تحقیقات مختلف نشان داده است استشمام اسانس لیمو می تواند تهوع دوران بارداری را کاهش دهد و به عنوان یک راه حل درمانی بدون عارضه مشکل بسیاری از خانم ها را حل کند.

تغذیه پوست

لیمو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که پوست را روشن کرده و از سلول های پوست در مقابل آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سم زدایی

لیمو و همه فراورده های آن می توانند مواد زائد و متابولیت های مضر موجود در کبد ، پوست و خون را از بین ببرند و با پاکسازی بدن حس طراوت و شادابی را در فرد افزایش دهند.

سلامت دهان و دندان

با افزودن اسانس لیمو به آب و قرقره آن می توان از خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی این ترکیب بهره برد و به عنوان یک خوشبوکننده دهان از آن استفاده کرد. لیمو به سفید کردن دندان ها کمک کرده و مانع پوسیدگی آنها می شود.

کاهش وزن

یکی از دوست داشتنی ترین خواص عطرمایه لیمو کمک به کاهش وزن از طریق بالا بردن سوخت و ساز بدن و پاکسازی غدد لنفاوی است. بنابراین می توان به جای استفاده از داروهای لاغری شیمیایی  از این اسانس پرخاصیت برای رسیدن به وزن مطلوب استفاده کرد.

بهبود مشکلات تنفسی

این اسانس سرشار از ترکیباتی است که به باز شدن راههای تنفسی کمک می کند بنابراین بدون هیچ عارضه ای با معطر کردن هوا با این اسانس می توان به بهتر شدن وضعیت تنفس خصوصا در افراد مبتلا به آسم کمک کرد.

علاوه بر موارد فوق این اسانس می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و سردرد و میگرن را تسکین دهد. لیمو برای روماتیسم و ورم مفاصل ، رفع آکنه، حذف چربی اضافی پوست و مو ، حذف سلول های مرده پوست و کاهش تاول تبخالی نیز بسیار مفید است.

عوارض مصرف اسانس لیمو

این ترکیب طبیعی پرخاصیت ممکن است با مصرف مداوم باعث کاهش فشارخون در افراد مستعد شود. بنابراین بهتر است آنرا به صورت متناوب و دوره ای مصرف کنید. در موارد نادر این اسانس می تواند باعث  ایجاد آلرژی و خارش پوست در برخی افراد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا