Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

شربت دایان ایمیون Dayan IMMUNE Syrup شربتی گیاهی است و سبب تقویت سیستم ایمنی میشود. تقویت سیستم ایمنی سبب پیشگیری از بیماری ها خواهد شد. قوی‌ترین سد مبارزه با ویروس و باکتری سیستم ایمنی بدن است. شربت دایان ایمیون در نشریه جهان شیمی فیزیک حاوی ترکیبات گیاهی و ویتامین C است که مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

شربت دایان ایمیون چیست

شربت دایان ایمیون Dayan IMMUNE Syrup مکملی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و حاوی ترکیبات گیاهی و ویتامین سی برای تقویت سیستم دفاعی بدن است. شربت دایان ایمیون سبب تسریع در بهبود بیماری ها شده و سرفه و گلودرد را بهبود می دهد.

شربت دایان ایمیون برای کرونا

شربت دایان ایمیون سیستم ایمنی را تقویت کرده و احتمال ابتلا به کرونا را کاهش میدهد.

موارد استفاده از شربت دایان ایمیون

شربت دایمان ایمون سبب تقویت سیستم ایمنی شده و سبب تسریع بهبود بیماری میشود. شربت دایان ایمیون سبب تسکین گلو درد و سرفه و پیش گیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، تب و مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی خواهد شد.

ترکیبات موثر در شربت دایان ایمیون

ترکیبات موثر در شربت تقویت سیستم ایمنی دایان ایمیون موارد زیر است:

آقطی سیاه: سرماخوردگی، بیماری های تنفسی، نقرس و برونشیت را درمان میکند.

گل ماهور: سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، تسکین مشکلات عصبی و اضطراب، ضربان نامنظم قلب و ناراحتی های معده، درد مفاصل و زخم ها را بهبود میدهد.

ویتامین سی: سبب رشد و ترمیم بافت های بدن میشود.

عسل: سبب تقویت سیستم ایمنی و محافظت بدن در برابر ویروس و عفونت های باکتریایی میشود.

نعناع فلفلی: سبب درد معده و مشکلات گوارشی، سردرد را تسکین میدهد.

اکالیپتوس: سرماخوردگی و سینوزیت را تسکین میدهد و سیستم ایمنی را تقویت میکند.

شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

فواید شربت دایان ایمیون

موارد زیر از ویژگی های شربت دایان ایمیون است:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
  • تسهیل جذب مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ ها و ویتامین‎ها
  • آرامبخش و تسکین مشکلات عصبی و اضطراب
  • افزایش انرژی و رفع خستگی مفرط
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از مرحله حاد بیماری
  • تسریع روند درمان بیماری
  • پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا
  • تسکین گلودرد، سرفه و تب

ترکیبات شربت دایان ایمیون

ترکیبات شربت دایان ایمیون شامل اکیناسه، آقطی سیاه، گل ماهور، ویتامین سی، عسل، نعناع فلفلی، اکالیپتوس، آویشن، مُورد است.

نحوه مصرف و زمان مصرف شربت دایان ایمیون

برای مصرف شربت دایان ایمیون یک قاشق چایخوری را ۴ بار در روز مصرف کنید.

راه های طبیعی سیستم ایمنی بدن

هیچ مکمل، رژیم غذایی یا اصلاح سبک زندگی – به غیر از فاصله گذاری فیزیکی، که به عنوان فاصله گذاری اجتماعی نیز شناخته می شود، و رعایت بهداشت مناسب – نمی تواند از شما در برابر ابتلا به COVID-19 محافظت کند. راهبردهای ذکر شده در زیر ممکن است سلامت ایمنی شما را تقویت کنند، اما به طور خاص در برابر COVID-19 محافظت نمی کنند.

به اندازه کافی بخوابید

خواب و ایمنی ارتباط نزدیکی با هم دارند. در واقع، خواب ناکافی یا بی کیفیت با ابتلا به بیماری مرتبط است. در مطالعه‌ای بر روی ۱۶۴ بزرگسال سالم، کسانی که کمتر از ۶ ساعت در هر شب می‌خوابیدند، نسبت به کسانی که هر شب ۶ ساعت یا بیشتر می‌خوابیدند، بیشتر در معرض سرماخوردگی بودند.

استراحت کافی ممکن است ایمنی طبیعی شما را تقویت کند. همچنین، ممکن است در هنگام بیماری بیشتر بخوابید تا به سیستم ایمنی خود اجازه دهید بهتر با بیماری مبارزه کند. بزرگسالان باید هر شب ۷ ساعت یا بیشتر بخوابند، در حالی که نوجوانان به ۸ تا ۱۰ ساعت و کودکان کوچکتر و نوزادان تا ۱۴ ساعت نیاز دارند.

سایر نکات بهداشتی خواب عبارتند از: خوابیدن در یک اتاق کاملا تاریک یا استفاده از ماسک خواب، رفتن به رختخواب هر شب در یک زمان مشخص و ورزش منظم.

بیشتر از غذاهای گیاهی کامل استفاده کنید

غذاهای گیاهی کامل مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که ممکن است شما را در برابر عوامل بیماری‌زای مضر برتری دهند.

آنتی اکسیدان های موجود در این غذاها با مبارزه با ترکیبات ناپایدار به نام رادیکال های آزاد که در سطوح بالا در بدن انباشته می شوند، به کاهش التهاب کمک می کنند. التهاب مزمن با بیماری قلبی، آلزایمر و برخی سرطان‌ها ارتباط دارد.

فیبر موجود در غذاهای گیاهی میکروبیوم روده شما یا جامعه باکتری های سالم در روده شما را تغذیه می کند. یک میکروبیوم قوی روده می تواند ایمنی شما را بهبود بخشد و به جلوگیری از ورود پاتوژن های مضر به بدن شما از طریق دستگاه گوارش کمک کند.

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C هستند که ممکن است طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد. چندین غذای گیاهی کامل حاوی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین C هستند که همگی ممکن است حساسیت شما را به بیماری کاهش دهند.

چربی های سالم، مانند چربی های موجود در روغن زیتون و ماهی قزل آلا، ممکن است با کاهش التهاب، پاسخ ایمنی بدن شما را به عوامل بیماری زا تقویت کنند.

اگرچه التهاب سطح پایین یک پاسخ طبیعی به استرس یا آسیب است، التهاب مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند. روغن زیتون، که بسیار ضد التهاب است، با کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ مرتبط است.  اسیدهای چرب امگا ۳، مانند اسیدهای موجود در ماهی سالمون و دانه چیا، با التهاب نیز مبارزه می کنند.

چربی های سالم مانند روغن زیتون و امگا ۳ بسیار ضد التهاب هستند. از آنجایی که التهاب مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند، این چربی ها به طور طبیعی ممکن است با بیماری ها مبارزه کنند.

شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

غذاهای تخمیر شده یا مکمل پروبیوتیک مصرف کنید

غذاهای تخمیر شده سرشار از باکتری های مفیدی به نام پروبیوتیک ها هستند که دستگاه گوارش شما را پر می کنند. اگر به طور منظم غذاهای تخمیر شده نمی خورید، مکمل های پروبیوتیک گزینه دیگری هستند. در یک مطالعه ۲۸ روزه بر روی ۱۵۲ فرد آلوده به راینوویروس، افرادی که مکمل پروبیوتیک بیفیدوباکتریوم انیمالیس را دریافت کرده بودند، نسبت به گروه کنترل، پاسخ ایمنی قوی‌تری داشتند و سطوح کمتری از ویروس در مخاط بینی خود داشتند.

قندهای اضافه شده را محدود کنید

تحقیقات نوظهور نشان می دهد که قندهای اضافه شده و کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است به طور نامتناسبی در اضافه وزن و چاقی نقش داشته باشند. چاقی نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. احتمال ابتلا به آنفولانزا در افراد مبتلا به چاقی که واکسن آنفولانزا را دریافت کردند، دو برابر بیشتر از افراد بدون چاقی بود که واکسن را دریافت کردند.

محدود کردن مصرف قند می تواند التهاب را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را کاهش می دهد. با توجه به اینکه چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی همگی می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کنند، محدود کردن قندهای اضافه شده بخش مهمی از یک رژیم تقویت کننده سیستم ایمنی است.

مصرف قند را محدود کنید. این مقدار برای افرادی که رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری دارند، معادل ۲ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) شکر است. قندهای اضافه شده به میزان قابل توجهی در چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی نقش دارند که همگی می توانند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کنند.

ورزش کنید

اگرچه ورزش شدید طولانی مدت می تواند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند، ورزش متوسط ​​می تواند آن را تقویت کند. یک جلسه ورزش ​​می‌تواند اثربخشی واکسن‌ها را در افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف افزایش دهد. ورزش منظم و متوسط ​​ممکن است التهاب را کاهش دهد و به بازسازی منظم سلول های ایمنی شما کمک کند.

نمونه‌هایی از ورزش‌های متوسط ​​عبارتند از پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری ثابت، دویدن، شنا و پیاده‌روی سبک. بیشتر افراد باید حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته را هدف قرار دهند. ورزش ​​می تواند التهاب را کاهش دهد و گردش سالم سلول های ایمنی را تقویت کند.

هیدراته بمانید

هیدراتاسیون لزوما از شما در برابر میکروب ها و ویروس ها محافظت نمی کند، اما جلوگیری از کم آبی برای سلامت کلی شما مهم است. برای جلوگیری از کم آبی بدن، باید روزانه مایعات کافی بنوشید تا ادرارتان زرد کم رنگ شود. در حالی که چای و آب میوه نیز آبرسان هستند، بهتر است مصرف آب میوه و چای شیرین شده خود را به دلیل محتوای قند بالای آنها محدود کنید.

توجه به این نکته مهم است که افراد مسن میل به نوشیدن را از دست می دهند، زیرا بدن آنها به اندازه کافی تشنگی را نشان نمی دهد. افراد مسن حتی اگر احساس تشنگی نمی کنند نیاز به نوشیدن منظم دارند. با توجه به اینکه کم آبی می تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری کند، مطمئن شوید که هر روز مقدار زیادی آب می نوشید.

سطوح استرس خود را مدیریت کنید

کاهش استرس و اضطراب کلید سلامت سیستم ایمنی است. استرس روانی طولانی مدت می تواند پاسخ ایمنی را در کودکان سرکوب کند. فعالیت هایی که ممکن است به شما در مدیریت استرس کمک کند شامل مدیتیشن، ورزش، یادداشت روزانه، یوگا و سایر تمرین های تمرکز حواس است. کاهش سطح استرس از طریق مدیتیشن، یوگا، ورزش و سایر تمرین‌ها می‌تواند به عملکرد صحیح سیستم ایمنی شما کمک کند.

شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت دایان ایمیون چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

مکمل مصرف کنید

برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های زیر ممکن است پاسخ ایمنی عمومی بدن شما را تقویت کنند:

ویتامین C: طبق بررسی بیش از ۱۱۰۰۰ نفر، مصرف ۱۰۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز مدت سرماخوردگی را ۸ درصد در بزرگسالان و ۱۴ درصد در کودکان کاهش داد. با این حال، مکمل ها از شروع سرما جلوگیری نکرد.

ویتامین D: کمبود ویتامین D ممکن است شانس بیمار شدن شما را افزایش دهد، بنابراین مصرف مکمل ممکن است این اثر را خنثی کند. با این وجود، به نظر نمی رسد مصرف ویتامین D زمانی که سطح کافی از آن را دارید، فواید اضافی را به همراه داشته باشد.

فلز روی: در بررسی ۵۷۵ فرد مبتلا به سرماخوردگی، مصرف مکمل بیش از ۷۵ میلی گرم روی در روز، مدت سرماخوردگی را تا ۳۳ درصد کاهش داد.

سنجد: سنجد می تواند علائم عفونت های ویروسی تنفسی فوقانی را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

اکیناسه: کسانی که اکیناسه مصرف کردند کمی سریعتر از کسانی که دارونما دریافت کردند یا هیچ درمانی دریافت نکردند از سرماخوردگی بهبود یافتند، اما این تفاوت ناچیز بود.

سیر: یک مطالعه ۱۲ هفته ای با کیفیت بالا روی ۱۴۶ نفر نشان داد که مصرف مکمل سیر باعث کاهش ابتلا به سرماخوردگی در حدود ۳۰ درصد می شود.

اگرچه برخی از مکمل‌ها ممکن است با عفونت‌های ویروسی مبارزه کنند، اما هیچ کدام از آنها در برابر COVID-19 مؤثر نیستند. اینها شامل کاهش مصرف قند، هیدراته ماندن، ورزش منظم، خواب کافی و مدیریت سطح استرس است. اگرچه هیچ یک از این پیشنهادات نمی تواند از COVID-19 جلوگیری کند، اما ممکن است دفاع بدن شما را در برابر پاتوژن های مضر تقویت کند.

هشدار در مصرف شربت دایان ایمیون

در دوران بارداری، شیردهی و حساسیت مصرف نشود. استفاده بیش از حد از شربت دایان ایمیون منجر به تهوع خواهد شد.

موارد احتیاط شربت دایان ایمیون

افرادی که آلرژی ژنتیکی و بیماری خود ایمنی دارند، افراد مستعد سنگ کلیه، افراد مبتلا به سرطان سینه و رحم، فیبروم رحمی و اندومتریوزیس و مبتلایان به اختلالات خونریزی باید در مصرف احتیاط کنند. بهتر است مصرف شربت دایان ایمیون را۲ هفته قبل از جراحی قطع کنید.

عوارض شربت دایان ایمیون

عوارض خاصی برای شربت دایان ایمیون گزارش نشده است. ممکن است تهوع داشته باشید.

عوارض شربت دایان ایمیون برای کودکان

شربت دایان ایمیون برای کودکان عوارض خاصی ندارد اما مصرف زیادش سبب بروز تهوع میشود.

شربت دایان ایمیون برای کرونا

شربت دایمان ایمون سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و با باکتریها مبارزه میکند.

تداخل دارویی شربت دایان ایمیون

مبتلایان به بیماری زمینه ای و یا افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند، قبل از مصرف شربت دایان ایمیون با پزشک یا داروساز مشورت کنند. اکیناسه در شربت دایان ایمیون غلظت کافئین را تا ۳۰ درصد افزایش میدهد. مصرف ویتامین سی سبب افزایش کراتینین، بیلی روبین و قند خون و کاهش اوریک اسید میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا