Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

سیلیکا از ترکیباتی است که از آن استفاده های زیادی در صنعت می شود. این ماده پرمصرف صنعتی برای بهبود فرآیندهای صنعتی مختلفی کاربرد دارد. از کاربرد سیلیکا ساینده می توان در محصولات شوینده یا صنایعی که به سایش نیاز دارند، استفاده نمود. از خواص سیلیکا ساینده در خمیر دندان استفاده شده و موجب بهبود کارایی آن می شود. انواع سیلیکا ساینده توسط شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت سلیکا سازنده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته که در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد. خرید و فروش سیلیکا ساینده به دلیل خواص بی نظیرش در بازار مواد شیمیایی صنعتی بسیار صورت می پذیرد. برای خرید سیلیکا ساینده می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و مزایا مصرف سیلیکا ساینده می پردازیم. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا به بررسی سیلیسیوم دی اکسید، سیلیس، سیلیکا پرکننده و… پرداخته است. در ادامه این مطلب با بررسی سیلیکای ساینده همراه ما باشید.

سیلیکا چیست

سیلیس یا سیلیکا از دیگر نام های اکسید سیلیسیوم هستند. کریستال های این ماده به صورت شن کوارتز در طبیعت یافته می شوند. سیلیس در انواع مختلفی تولید و در بازار خرید و فروش مواد صنعتی عرضه می گردد. از معمول ترین پلی مورف های سیلیکا می توان کوارتز، زمرد سبز، خاک رس و شیشه را نام برد. سیلیس فرمولی به صورت SiO2 داشته و از ترکیب ۲ عنصر سیلیکون و اکسیژن با هم بوجود می آید. برای آشنایی بیشتر با سیلیکا ساینده و کاربرد های مختلف آن در صنعت با ما همراه باشید.

کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

سیلیکا ساینده چیست

سیلیکای ساینده کارایی زیادی در صنایع دارد. در مواردی که نیاز به کیفیت بالایی در تمیز شدن و پاکیزگی وجود داشته باشد، از خواص سیلیکا ساینده استفاده می شود. برای تولید محصولاتی همچون خمیردندان، استفاده از سیلیکا سازنده از مهم ترین مواد اولیه محسوب می شود. این ترکیبات که پودرهای غیرآلی هستند، هر نوع اجزای چسبنده از روی سطح دندان را پاک کرده و هیچ گونه آسیبی هم به  مینای دندان وارد نمی کنند. بنابراین هدف از کاربرد سیلیس در خمیردندان به عنوان عامل ساینده و غلظت دهنده می باشد.

مزایای استفاده از سیلیکا

سیلیکا دارای خواص فیزیکی و شیمیایی فوق العاده ای است. عدم واکنش با سایر ترکیبات مانند گیاهان، فلوراید، ادویه جات و… موجب شده تا از آن بتوان به راحتی در محصولات شوینده استفاده کرد. از این مزایا سیلیکا ساینده می توان در ساخت خمیردندان استفاده نمود. این ماده بر بزاق و مایعات بدن انسان تاثیرگذار نبوده و بنابراین بهترین و بالاترین ایمنی را برای استفاده ایجاد می کند.

از دیگر مزایا و فواید سیلیکا در خمیر دندان استفاده از آن به عنوان تثبیت کننده است. با تهیه خمیردندان های حاوی سیلیکا می توان به پایداری فلوراید و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز کمک نمود. سیلیس دارای نقش تثبیت کنندگی گسترده ای بوده و در صنایع غذایی نیز می توان از آن استفاده نمود. در صنایع غایی برای تولید آبجو سالانه ده ها هزار تن ازسیلیکای ساینده مصرف می شود.

سیلیکا ساینده پودری غیر آلی با خواص بی نظیر است. اجزای چسبیده ای که روی سطح دندان قرار دارند، مثل پلاک و لکه های سطحی، بدون ایجاد خراش و یا کاهش جلای طبیعی دندان حذف خواهند شد. بنابراین از کاربرد سیلیس به عنوان ساینده و غلظت دهنده در خمیر دندان ها و محصولات شوینده دیگر می توان استفاده نمود.

دلایل استفاده از سیلیکا ساینده در خمیردندان

خمیردندان در مراقبت از بهداشت دهان و دندان نقش مهمی ایفا می کند. نقش سایندگی این محصول برای استفاده در خمیر دندان بسیار مهم است. خمیردندان هایی که از سیلیس در تولیدشان استفاده شده است، دندان ها را به خوبی تمیز کرده و از ایجاد پوسیدگی ممانعت می کنند.

بنابراین استفاده از محصولات دارای سیلیکا هیدراته برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید عمل می کنند. سیلیس هیدراته یک ساینده نرم بوده و به دو دلیل اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به این دلایل اشاره شده است.

قدرت سایندگی مطلوب

اغلب لکه های دندانی روی مینای دندان و در قسمت خارجی سطح دندان قرار گرفته اند. برخی از خمیردندان ها حاوی مواد سفید کننده ای مانند پراکسید هیدروژن هستند. این ترکیبات به مرور موجب تغییر رنگ مینای دندان می شوند. اما خمیر دندان های سفید کننده حاوی سیلیکا ساینده هیدراته قادرند لکه ها را از سطح دندان بدون آسیب به آن پاک کنند.

کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

قابلیت بالای تمیز کردن

حفره دهان پر از باکتری است. وجود این باکتری ها و همین‌طور مصرف نوشیدنی و غذاها های مختلف، منجر به ایجاد پلاک های دندانی خواهد شد. تمیز نکردن این پلاک ها موجب ایجاد ترکیباتی سخت تر به نام تارتار خواهد شد. برای حذف این تارتارها دیگر استفاده از خمیر دندان کارساز نبوده و باید به دندانپزشک مراجعه نمود. تارتارها و پلاک ها در ایجاد پوسیدگی های دندانی و بیماری های لثه ای نقش بسزایی دارند. با استفاده از خمیر دندان های حاوی سیلیکا می توان از بروز این مشکلات پیشگیری نمود.

خواص سیلیکا ساینده برای افراد حساس

سیلیس از ترکیبات اولیه بسیاری از خمیردندان است. این ماده بویژه برای دندان های حساس مفید است. لثه و دندان ها به علت قرار گرفتن در معرض انواع نوشیدنی، دندان قروچه، غذا خوردن و… تحلیل می روند. آسیب دندان ها موجب می شود که محرک‌ های خارجی بتوانند به اعصاب دندان رسیده و موجب احساس درد شوند. جلوگیری از آسیب های دندانی بویژه در افرادی با لثه و دندان حساس می تواند در سلامت دهان و دندان بسیار کمک کننده باشد.

فواید مصرف سیلیکا ساینده

  • عامل غلظت دهنده در خمیر دندان
  • تثبیت کننده
  • پایدار کننده ترکیباتی مانند فلوراید
  • ممانعت از پوسیدگی دندان ها

کاربرد سیلیکا ساینده در فرآیند سندبلاست

سند بلاست فرآیندی است که در آن مواد ساینده طی جریانی و به کمک ماسه در مقابل سطحی تحت فشار و رو به بالا، به جلو رانده می شوند. از این فرآیند برای صاف کردن سطوح زبر، زدودن آلودگی از سطوح و شکل بخشیدن به سطح  استفاده می شود. برای به پیش راندن ماده مورد نظر، مایعی تحت فشار یا هوا یا چرخ گریز از مرکز به کار برده می شود.

ماسه، مس، فولاد، مواد ساینده، پودر ساینده، تکه های کوچک گردو و… از مواد لازم برای فرآیند سندبلاست هستند. برای انجام این عملیات دستگاه های ویژه ای مورد نیاز است. قبل از انجام عملیات سندبلاست باید ناحیه مناسبی برای انجام آن در نظر گرفته شود. طی این فرآیند ماسه ها به سمت جلو رانده می شوند. بنابراین لازم است اطراف محل مورد استفاده، کاملا محافظت شده باشد. در این فرآیند مواد ساینده مورد استفاده همان سیلیکا ساینده بوده و کاربرد مطلوب و اثربخشی مناسبی خواهد داشت.

سیلیکا ساینده در شوینده

صابون های ساينده از ۷۰ در صد پودر نرم سيليسی ساخته می شوند. این ترکیبات برای تميز کردن سطوح وسايل فلزی و سایر موارد به کار گرفته می شوند.

پودر مواد شوینده متشکل از خواص سیلیکایی در مقایسه با سدیم تري پلی فسفات در مواد شوینده می توانند آلودگی زیست محیطی ناشی از فسفر را کاهش دهند. بعلاوه این ترکیبات در آب پراکنده تر از پودر های شوینده حاوی فسفر سنتی هستند. ترکیبات سیلیکاتی علاوه بر کارایی بهتر برای خاک هم مفید هستند. علاوه بر انتشار و شستشو بهتر، استفاده از این ترکیبات هزینه تولید پایین تری از مواد شوینده حاوی فسفر سنتی دارند. از شوینده های حاوی سیلیکا می توان برای شستن پنبه، کتان، ابریشم، فیبرهای شیمیایی و بسیاری از پارچه های دیگر بهره برد.

خطرات کار با سیلیکا

پودر سیلیکا از گرد و غبار و ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است. بنابراین هنگام کار با این ترکیبات باید جوانب احتیاط را رعایت نمود. زیرا این غبار می تواند به مجاری تنفسی وارد شده و خطراتی را ایجاد نماید.

در استفاده از سیلیکا در صنعت تولید شوینده و صابون و خمیر دندان و همین طور فرآیند سندبلاست و… باید به نکات ایمنی توجه نمود. رعایت نکات ایمنی می تواند موجب کاهش عوارض احتمالی گردد.

مسمومیت های ریوی و مشکلات تنفسی شدید از عوارضی است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده موجب آن خواهد شد.

استفاده از ماسک های تنفسی و تجهیزات ایمنی در حین کار با این ماده برای جلوگیری از ورود به دستگاه تنفسی توصیه می گردد.

قیمت سیلیکا ساینده

این ماده در گرید های مختلف تولید و عرضه می گردد. شرکت های مختلفی در ایران و خارج از کشور اقدام به تولید سیلیکا ساینده نموده اند. صنایع با توجه به نیاز خود و قیمت محصول از انواع مختلف استفاده می کنند. قیمت سیلیکا ساینده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. شرکت تولید کننده و نرخ ارز از عوامل موثر بر قیمت هستند. از طرفی محصولات خارجی یا وارداتی نیز نسبت به محصولات ایرانی از قیمت های بالاتری برخوردارند. توجه شود که قیمت این محصولات رقابتی بوده و تولید کنندگان سیلیکا ساینده با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب می توانند به فروش بیشتر دست یابند.

خرید سیلیکا ساینده

برای خرید سیلیکا ساینده می توان به روش های مختلفی اقدام نمود. روش های حضوری و غیر حضوری همواره برای خرید محصولات صنعتی امکان پذیر هستند. برای خرید سیلیکا می توان به سایت شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نموده و اقدام به خریدی بی واسطه نمود. با این روش امکان صرفه جویی در وقت و هزینه برای مصرف کننده فراهم می گردد. در هنگام خرید این ماده می توان از نمونه های ایرانی یا خارجی این محصول تهیه نمود.

کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد سیلیکا ساینده چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

فروش سیلیکا ساینده

فروش سیلیکای ساینده توسط شرکت های مختلفی در ایران و البته با قیمت های مختلف صورت می پذیرد. سایت این شرکت ها به صورت شبانه روزی آماده فروش این محصولات است. با مقایسه قیمت فروش شرکت های مختلف عرضه کننده و بررسی رضایت خرید می توان خریدی بصرفه داشت. همواره خرید از منابع معتبر فروش و تهیه نوع اصل با خلوص مناسب توصیه می گردد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی خواص و کاربرد سیلیکاهای ساینده پرداختیم. مزایا و فواید کاربرد آن ها نیز کاملا مورد بررسی قرار گرفت. این ماده به دلیل خواص ویژه در صنعت تولید شوینده کاربرد فراوانی دارد. برای تهیه این محصول می توان به شرکت های عرضه کننده محصولات شیمیایی به صورت حضوری یا غیر حضوری مراجعه نمود. خرید از سایت این شرکت ها امکان مقایسه قیمت و خریدی بی واسطه را فراهم نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا