Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی حاوی عصاره‌های سیر، شاه‌ تره و سیاهدانه است و زگیل تناسلی را در کوتاه‌ترین زمان درمان میکند. سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی گیاهی و بدون عارضه است و زگیل تناسلی را از بین میبرد. از سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی در نشریه جهان شیمی فیزیک اطلاعاتی در اختیار عزیزان و علاقه مندان میدهیم.

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی ادیب چیست

عصاره سیر، شاه‌تره و سیاه دانه در سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی سبب درمان زگیل تناسلی میشود. با افزایش مبتلایان به زگیل تناسلی در کشور کسب اطلاعات در مورد این بیماری و راههای درمان و جلوگیری از آن حائز اهمیت است.

زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است و از راه رابطه جنسی واژینال و مقعدی منتقل می شود. درمان زگیل تناسلی باید توسط پزشک تجویز شود. نوع درمانی که به شما پیشنهاد می شود بستگی به شکل ظاهری زگیل ها و محل آنها دارد.

درمان ها عبارتند از:

کرم یا سوسپانسیون: سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی را می‌توانید چند بار در هفته روی زگیل‌ها بمالید.

جراحی: یک پزشک یا پرستار ممکن است زگیل ها را برش دهد، بسوزاند یا از لیزر استفاده کند. این می تواند باعث درد، تحریک یا زخم شود.

فریز کردن: پزشک زگیل ها را فریز می کند. گاهی اوقات درمان چندین بار تکرار می شود. این می تواند باعث درد شود.

ویژگی های سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی

موارد زیر از ویژگی های سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی است:

  • رفع زگیل تناسلی
  • حاوی ترکیبات گیاهی
  • بازگرداندن پوست به شکل و رنگ طبیعی

طریقه مصرف سوسپانسیون ادیب ضد زگیل تناسلی

قبل از استفاده ناحیه زگیل را به مدت ۱۰ دقیقه با آب ولرم مرطوب کنید.

پس از خشک کردن، روی زگیل خراش داده ایجاد کنید تا سوسپانسیون جذب شود.

سوسپانسیون باید ناحیه زگیل را بپوشاند.

محل زگیل را چسب زده به طوری‌ که جابجا نشود.

هر ۲۴ ساعت مراحل را تکرار کنید.

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

پماد زگیل تناسلی ادیب نظرات

پماد زگیل تناسلی ادیب بعلت دارا بودن ترکیبات موثر در رفع زگیل سبب بهبود این عارضه میشود.

هشدار در مصرف سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی ادیب برای بافت‌ مرطوب ناحیه تناسلی نیست.

همراه با این دارو از پماد ترمیم کننده استفاده کنید.

هنگام استفاده از دارو رابطه جنسی نداشته باشید.

ترکیبات سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی

ترکیبات سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی شامل: سیر، سیاهدانه، شاه تره است.

سوسپانسیون ضد میخچه و زگیل ادیب

سوسپانسیون ضد میخچه و زگیل متشکل از سه گیاه سیر، شاه‌تره و سیاه دانه است در رفع میخچه و زگیل موثر است.

چسب زگیل تناسلی

چسب زگیل تناسلی یکی دیگر از راهها برای حذف زگیل تناسلی است.

پکیج درمان زگیل تناسلی ادیب

درمان زگیل تناسلی با پکیج گیاهی زگیل تناسلی ادیب سبب رفع زگیل  و پاکسازی پوست می شود.

طریقه مصرف پماد سوسپانسیون

پماد زگیل تناسلی ادیب حاوی سیر و سیاهدانه است و سبب رفع زگیل تناسلی می‌شود.

زگیل تناسلی چیست

زگیل تناسلی از شایع ترین عفونت های مقاربتی است. همه افراد فعال از نظر جنسی در مقطعی از زندگی خود به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود، مبتلا می شوند. گاهی زگیل تناسلی خیلی کوچک هستند که قابل مشاهده نیستند. برخی از گونه های HPV تناسلی می توانند باعث زگیل تناسلی شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سرطان شوند. واکسن ها سبب محافظت در برابر HPV دستگاه تناسلی خواهد شد.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی

در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی فرج، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان زگیل تناسلی در سر یا ساقه آلت تناسلی، بیضه یا مقعد است. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که با یک فرد آلوده تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود. علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

  • تورم های کوچک، گوشتی، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما
  • شکلی شبیه گل کلم که در اثر نزدیکی چند زگیل به هم ایجاد می شود
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما
  • خونریزی با مقاربت

علل زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) سبب زگیل می شود. بیش از ۴۰ گونه HPV بر ناحیه تناسلی اثر می گذارد. زگیل تناسلی تقریبا همیشه از طریق تماس جنسی منتقل می شود. برای سرایت عفونت به شریک جنسی خود، لازم نیست زگیل های شما قابل مشاهده باشند.

عوامل خطر زگیل تناسلی

عواملی که می توانند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند عبارتند از:

  • رابطه جنسی محافظت نشده با چندین شریک جنسی
  • یک عفونت مقاربتی دیگر
  • رابطه جنسی با شریکی که سابقه جنسی او را نمی دانید
  • فعال شدن جنسی در سنین پایین
  • سیستم ایمنی ضعیف، مانند HIV یا داروهای پیوند عضو
سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

عوارض زگیل تناسلی

عوارض عفونت HPV می تواند شامل موارد زیر باشد:

سرطان. سرطان دهانه رحم ارتباط نزدیکی با عفونت HPV تناسلی دارد. HPV با سرطان مقعد، آلت تناسلی و دهان و گلو مرتبط است.

عفونت HPV همیشه منجر به سرطان نمی شود، اما برای زنان مهم است که به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند، به ویژه آنهایی که به انواع پرخطر HPV آلوده شده اند.

مشکلات دوران بارداری به ندرت در دوران بارداری، زگیل ها می توانند بزرگ شوند و ادرار کردن را دشوار می کنند. زگیل های دیواره واژن از سبب نازایی میشود. زگیل های بزرگ روی فرج یا واژن ممکن است در هنگام زایمان دچار خونریزی شوند.

به ندرت، نوزادی که از مادری مبتلا به زگیل تناسلی متولد می شود، در ناحیه گلو دچار زگیل می شود.

جلوگیری از زگیل تناسلی

محدود کردن شرکای جنسی و واکسینه شدن از زگیل تناسلی جلوگیری می کند. استفاده از کاندوم در هر بار رابطه جنسی ایده خوبی است، اما لزوما از شما در برابر زگیل تناسلی محافظت نمی کند.

واکسیناسیون: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) واکسیناسیون روتین HPV را برای دختران و پسران ۱۱ و ۱۲ ساله توصیه می‌کند، اگرچه می‌توان آن را در سن ۹ سالگی نیز تزریق کرد.

دختران و پسران باید واکسن را قبل از رابطه جنسی تزریق کنند.

عوارض جانبی واکسن ها معمولا خفیف است و شامل درد در محل تزریق، سردرد، تب خفیف یا علائم شبیه آنفولانزا می باشد.

همه کودکان ۱۱ و ۱۲ ساله دو دوز واکسن HPV را با فاصله ۶ ماه تزریق کنند. جوان ۹ و ۱۰ ساله و نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله نیز می توانند واکسیناسیون را بر اساس برنامه به روز شده دو دوز دریافت کنند.

نوجوانان و بزرگسالان جوانی که بعدا در سنین ۱۵ تا ۲۶ سالگی واکسن را شروع می کنند، باید به دریافت سه دوز از واکسن ادامه دهند.

CDC اکنون واکسیناسیون HPV را برای همه افراد تا سن ۲۶ سالگی که به اندازه کافی واکسینه نشده اند توصیه می کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیرا استفاده از Gardasil ۹ را برای مردان و زنان ۹ تا ۴۵ ساله تأیید کرده است. اگر سن شما ۲۷ تا ۴۵ سال است، با پزشک خود مشورت کنید که آیا او توصیه می کند که واکسن HPV را دریافت کنید.

تشخیص زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بر اساس ظاهر و گاهی توسط بیوپسی تشخیص داده میشود.

تست پاپ اسمیر

برای زنان، انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اهمیت دارد که می تواند به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک کند. در طی آزمایش پاپ، پزشک از دستگاهی به نام اسپکولوم برای باز نگه داشتن واژن و دیدن مسیر بین واژن و رحم (دهانه رحم) استفاده می کند.

تست HPV

HPV تناسلی با سرطان دهانه رحم ارتباط دارد. نمونه‌ای از سلول‌های دهانه رحم که در طی تست پاپ گرفته شده است، می‌تواند برای این گونه‌های سرطان‌زای HPV آزمایش شود. این آزمایش عموما برای زنان ۳۰ ساله و بالاتر اختصاص دارد. برای زنان جوان تر مفید نیست زیرا برای آنها HPV معمولاً بدون درمان از بین می رود.

درمان زگیل تناسلی

اگر زگیل های شما باعث ناراحتی نمی شوند، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر خارش، سوزش و درد دارید، یا اگر نگران گسترش عفونت هستید، پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا با دارو یا جراحی شیوع بیماری را برطرف کنید. با این حال، زگیل ها اغلب پس از درمان برمی گردند. هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد.

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

داروها

درمان‌های زگیل تناسلی که می‌توانند مستقیما روی پوست شما اعمال شوند عبارتند از:

ایمیکیمود (Aldara، Zyclara). این کرم سبب تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با زگیل تناسلی میشود. تا زمانی که از این کرم استفاده میکنید از رابطه جنسی خودداری کنید. ممکن است کاندوم ها و دیافراگم ها را ضعیف کند و پوست همسرتان را تحریک کند. یکی از عوارض جانبی احتمالی قرمزی پوست است. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تاول، بدن درد یا درد، سرفه، بثورات و خستگی باشد.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (Condylox). پودوفیلین رزین گیاهی است و بافت زگیل تناسلی نابود میکند. پزشک شما این راه حل را اعمال می کند. پودوفیلوکس حاوی همان ترکیب فعال است، اما می توانید آن را در خانه استفاده کنید. هرگز از پودوفیلوکس به صورت داخلی استفاده نکنید. علاوه بر این، استفاده از این دارو در دوران بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

تری کلرواستیک اسید زگیل تناسلی را از بین میبرد و برای زگیل های داخلی استفاده میشود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

Sinecatechins (Veregen). این کرم برای درمان زگیل تناسلی خارجی و زگیل در داخل یا اطراف کانال مقعد استفاده می شود. عوارض جانبی مانند قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد اغلب خفیف هستند. سعی نکنید زگیل تناسلی را با داروهای رفع زگیل بدون نسخه درمان کنید.

عمل جراحي

ممکن است برای برداشتن زگیل‌های بزرگتر، زگیل‌هایی که به داروها پاسخ نمی‌دهند یا اگر باردار هستید، زگیل‌هایی که کودک شما در حین زایمان در معرض آنها قرار می‌گیرد، نیاز به جراحی داشته باشید. گزینه های جراحی عبارتند از:

فریزکردن با نیتروژن مایع (کرایوتراپی). فریزکردن پوست شما بهبود می یابد، ضایعات از بین می روند و اجازه می دهند پوست جدید ظاهر شود. ممکن است لازم باشد درمان را تکرار کنید. عوارض جانبی اصلی درد و تورم است.

الکتروکوتر. در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود. بعد از عمل درد و تورم خواهید داشت.

برداشتن جراحی. پزشک از ابزار خاص برای درمان زگیل استفاده میکند. برای این درمان به بیهوشی موضعی یا عمومی نیاز دارید و ممکن است پس از آن درد داشته باشید.

درمان های لیزری این روش، که از یک پرتو شدید نور استفاده می‌کند، می‌تواند گران باشد و معمولاً برای زگیل‌های وسیع و سخت در نظر گرفته می‌شود. عوارض جانبی شامل زخم و درد است.

عوارض سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی

مصرف سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی در دوز معین عوارضی ندارد.

روش نگهداری از سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی را در محیطی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

پیش از مصرف سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی را به خوبی تکان دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا