Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش

امروزه در صنعت از ترکیبات شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود. دلیل استفاده از این ترکیبات بهبود فرآیند تولید و افزایش کیفیت محصول است. نفوذ دهنده از ترکیباتی است که موارد مصرف مختلفی در صنعت دارد. از کاربرد نفوذ دهنده  NB-20 به‌ویژه در صنعت نساجی استفاده های زیادی صورت می پذیرد. از خواص نفوذ دهنده NB-20 در پخت و سفید نمودن پارچه ها بویژه پارچه های پنبه‌ ای استفاده می شود. دیگر مزایا مصرف نفوذ دهنده NB-20 نفوذپذیری و هواگیری بالای آن است که استفاده از این ماده را مطلوب می نماید. انواع نفوذ دهنده توسط شرکت های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت نفوذ دهنده NB-20 تحت تاثیر عواملی همچون نرخ ارز، شرکت تولید کننده و مقدار خریداری شده وابسته است. برای خرید نفوذ دهنده NB-20 می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد و مزایا مصرف نفوذ دهنده  NB-20 می پردازیم. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی غلظت دهنده در نساجی، محافظ الیاف پشم، کریر، نفوذ دهنده الیاف پشمی و… پرداخته است. با ما همراه باشید تا با کاربرد و موارد استفاده از نفوذ دهنده NB-20 بیشتر آشنا شوید.

نفوذ دهنده  NB-20 چیست

صنعت نساجی و صنعت مد در حال پیشرفت بوده و بنابراین روز به روز به ترکیباتی نیاز است که موجب بهبود کیفیت محصولات این صنایع گردد. درواقع باید با استفاده از ترکیباتی بتوان به افزایش کیفیت کمک نمود. کاربرد نفوذ دهنده ها می تواند موجب ایجاد کیفیتی مطلوب در محصولات نهایی گردد. بعلاوه کاربرد این ترکیبات فرآیندهای صنعتی را نیز تسهیل خواهد نمود. این ترکیبات در انواع مختلفی در بازار موجود بوده و بویژه در نساجی و صنعت چرم مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن
کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن

کاربرد نفوذ دهنده NB-20 در صنعت نساجی موجب بهبود میل ترکیبی ماده رنگ زا به الیاف گشته و به پیوند ماده رنگ زا و کاهش حلالیت آن کمک خواهد نمود. استفاده از نفوذ دهنده تاثیر مهمی در فرآیند رنگرزی دارد. نفوذ دهنده NB-20 ترکیبی شیمیایی است که خواص آن موجب کاهش بارهای منفی روی الیاف خواهد شد و درواقع به عنوان یک عامل تراز کننده عمل می کند. با کاهش بار منفی الیاف، رنگ ها به طور یکنواخت و موثر در منسوجات نفوذ خواهند نمود و فرآیند رنگرزی به خوبی صورت خواهد گرفت.

خواص نفوذ دهنده  NB-20

  • این ترکیبات به هر نسبتی هم در آب سرد و هم در آب گرم حل می شوند.
  • نفوذ دهنده ها در مقابل آب سخت و مواد شیمیایی پایداری مطلوبی از خود نشان می دهند.
  • سفید تر شدن و جذب آب بهتر در پارچه های پنبه ای از خواص استفاده از این ترکیبات است.
  • این مواد شیمیایی صنعتی به عنوان ماده چربی گیر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • انواع نفوذ دهنده NB-20 دارای کف کنترل کننده هستند.
  • دیسپرسیون و امولسیون کنندگی بالا از دیگر خواص این ترکیبات بشمار می آید.
  • کاربرد این ترکیبات از نشستن دوباره ناخالصی ها ممانعت به عمل خواهد آورد. این نا خالصی ها می توانند شامل روغن، وکس یا چربی های موجود در الیاف باشند.
  • کاربرد این ترکیبات اثر پاک کنندگی را افزایش خواهد داد.
  • استفاده از این ترکیبات موجب افزایش جذب آب و یکنواختی می گردد، زیرا استفاده از آن موجب از بین بردن حباب هوای ما بین الیاف خواهد شد.
  • میزان هیدروفیلی پس از سفیدگری با این ماده، افزایش بسیار چشم گیری خواهد داشت.
  • این ماده دارای خاصیت نفوذ پذیری بالایی بوده و به عنوان یک عامل هواگیر شناخته می شود. هواگیری از پارچه به ویژه در ماشین های وینچ موجب می شود تا پارچه در سطح آب شناور نمانده و این عمل باعث یکنواختی بیشتر خواهد شد.

ویژگی نفوذ دهنده NB-20 مناسب

محصول مورد نظر هم در آب های سخت و هم در محیط های اسیدی و قلیایی پایدار است. درواقع این ماده صنعتی در پی اچ های ۴ تا ۱۱ فعالیت می کند. مقاوم بودن در برابر حرارت، حذف حباب های هوا در طول فرآیند سفید گری و رنگرزی از خواص نفوذ دهنده NB-20 است.

از دیگر مزایا کاربرد نفوذ دهنده  NB-20این است که سطح فعال های موثری در ساختار این دیسپرس کننده وجود داشته و بنابراین از تولید کف در ماشین آلات رنگرزی ممانعت خواهد نمود.

مزایا مصرف نفوذ دهنده NB-20

نفوذ دهنده  NB-20 در صنعت نساجی می تواند به عنوان یک کاتالیزور عمل نماید. لایه های پارچه و مولکول های رنگ ویژگی های غیر همگنی دارند. بنابراین ترکیب این دو با یکدیگر قدری دشوار خواهد بود. در چنین مواردی از نفوذ دهنده NB-20 استفاده می شود تا عمل رنگرزی روی پارچه تسهیل گردد. ادامه این مطلب به برخی از مزایا مصرف نفوذ دهنده  NB-20اشاره نموده است.

  1. در طول فرآیند رنگرزی در منسوجات رنگ را به داخل بافت پارچه هدایت می کند.
  2. برای مهاجرت، جذب و تثبیت ماده رنگ زا در مواد سلولزی به عنوان یک الکترولیت عمل می کند.
  3. به هر نسبتی در آب سرد و گرم قابل حل است.
  4. با انواع رنگ ‌های مستقیم، اسیدی و بازی سازگاری مطلوبی دارد.
  5. پایداری مناسبی در برابر آب های سخت و مواد شیمیایی نشان می دهد. بنابراین در رنج گسترده ای از شرایط، قابل استفاده است.

کاربرد نفوذ دهنده NB-20

خواص این ماده موجب کاربرد های مختلف آن در صنایع گشته است. در ادامه به برخی از موارد استفاده از این ماده اشاره می شود. با ما همراه باشید.

  1. از کاربرد این ماده در سیستم های فولارد، ترمازول، پد بچ و پد استیم می توان استفاده نمود.
  2. به دلیل نفوذ پذیری بسیار بالا از این ماده در فرآیندهای مداوم استفاده می شود.
  3. برای شست و شو پارچه می توان انواع نفوذ دهنده را مورد استفاده قرار داد.
  4. کاربرد این ماده به عنوان مرطوب کننده پارچه در رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. برای نفوذ رنگ به داخل الیاف از این ترکیب استفاده می شود.
  6. در صنایع دباغی نیز به عنوان ماده شست و شو دهنده استفاده می شود.
  7. این ترکیبات به دلیل خارج نمودن هوای بوبین و کلاف در فرآیندهای سفید گری و رنگرزی بوبین و کلاف استفاده می شوند.
  8. در پروسه های تکمیل نساجی بخصوص برای حمام قلیایی از این ماده به دلیل خاصیت نفوذ پذیری بالا و عامل هوا گیری استفاده می شود.
  9. در سیستم های بوبین رنگ کنی به دلیل از بین بردن حباب های هوا از این مواد استفاده می شود. کاربرد آن ها جذب آب را افزایش داده و موجب می شود که رنگ به سطح و داخل نخ یا دوک به صورت یکسان نفوذ کند. بنابراین استفاده از این ترکیب موجب یکنواختی نیز می گردد.
  10. کاربرد نفوذ دهنده NB-20 در رنگرزی شیدهای تیره در همان حمام قابل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مواد نفوذ دهنده چرم

نفوذ دهنده های چرم برای استفاده در صنایع رنگرزی انواع چرم به کار گرفته می شوند. در واقع با استفاده از کاربرد نفوذ دهنده  NB-20می توان انواع چرم را به سادگی در معرض جذب رنگ های زیبا و پایداری قرار داد. از این رو مواد نفوذ دهنده چرم از ترکیبات با ارزش در صنایع چرم سازی بحساب می آیند.

کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن
کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن

از نفوذ دهنده  NB-20برای رنگرزی انواع چرم استفاده شده و فرآیند رنگرزی بهبود خواهد یافت. در واقع با استفاده از بهره گیری با مواد نفوذ دهنده چرم می توان به راحتی انواع چرم را در معرض جذب رنگ هایی زیبا و پایدار قرار داد. بنابراین نفوذ دهنده های چرم از ترکیبات مهم و تاثیر گذار در صنایع چرم سازی بشمار می روند.

ساختار انواع نفوذ دهنده

مواد نفوذ دهنده چرم بر پایه ترکیبات آلکیل آریل پلی گلیکول اتر ساخته می گردند. اغلب این ترکیبات به شکل مایع بسیار ویسکوز و سفید رنگ در دسترس بوده و به خرید و فروش می رسند. ساختار این ترکیبات به گونه ای است که به راحتی در دماهای زیر ۵۰ درجه سانتی گراد به هر نسبتی در آب حل خواهند شد.

مزایا استفاده از نفوذ دهنده NB-20 در چرم

در کیفیت مواد نفوذ دهنده چرم، توانمندی در انحلال با آب نکته ای بسیار حائز اهمیت است. اغلب نفوذ دهنده ها از ترکیبات شیمیایی مختلفی بهره ‌مند هستند و می ‌توانند به خوبی در آب حل گشته و مورد استفاده قرار گیرند.

اولین شرط در تعیین کیفیت و کارایی مواد نفوذ دهنده چرم قدرت نفوذ دهندگی آن هاست. این قدرت نفوذ دهندگی باید به گونه ای باشد که بتواند در حمام های آب سرد و گرم کارایی مطلوبی از خود نشان دهد. این مواد باید در تمامی شرایط دمایی انحلال با آب، و در انواع حمام های گرم و سرد از قدرت نفوذ دهندگی بالایی برخوردار باشند.

جالب است بدانید که یکی از ویژگی های مطلوب در تشخیص کیفیت مواد نفوذ دهنده، کف نکردن است. زیرا کف کردن در عملیات رنگرزی چرم موجب عدم دقت در کار گشته و درنهایت سطح کیفی نامطلوبی را ایجاد خواهد نمود.

مقدار مصرف نفوذ دهنده  NB-20

این ماده در سیستم های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین مقدار مصرف ترکیبات نفوذ دهنده در سیستم های مختلف، متفاوت خواهد بود. در ادامه این مطلب به برخی از موارد و مقدار مصرف نفوذ دهنده ها اشاره شده است.

مقدار مصرف نفوذ دهنده در سیستم های رمق کشی ۰.۵ گرم بر لیتر خواهد بود.

میزان مصرف نفوذدهنده در سیستم Cold batch 3 تا ۵ گرم بر لیتر خواهد بود.

در سیستم رنگرزی بدون سفید گری برای شید تیره نیز می توان معادل ۱ گرم بر لیتر از این مواد را استفاده نمود.

دوز مصرف در رنگرزی  آن ۰.۱ تا ۰.۳ گرم بر لیتر گزارش شده است.

نگهداری و بسته بندی نفوذ دهنده  NB-20

این ترکیبات اغلب فرار بوده و در شرایط دمایی ۱۰۰ درجه سانتی گراد و یا فرآیند خشک نمودن به مقدار زیادی از محصول خارج خواهند شد. بنابراین در انبارداری آن باید شرایط را بهینه سازی نمود.

در طول مدت انبار داری این محصول باید توجه گردد که اگر دما به پایین صفر درجه سانتی گراد برسد ممکن است نفوذ دهنده به حالت جامد در آید و یا غلظتش تغییر نماید. در این مواقع پس از گرم کردن تا دمای حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و هم زدن محصول می توان از آن استفاده نمود.

درصورتی که دمای محصول مورد نظر بالای ۴۰ درجه برود، محصول جدا شده و یا ته نشین می گردد. در این مواقع پس از سرد شدن تا دمای ۲۰ تا ۲۰۵ درجه سانتی گراد و مخلوط نمودن، محصول فوق قابل مصرف خواهد بود.

در انبار داری این محصول باید دقت نموده و همواره از بسته بودن درب بشکه ها اطمینان حاصل نمود.

این ماده باید از اشعه مستقیم خورشید حفظ گشته و از یخ زدگی نیز محافظت گردد.

نفوذ دهنده ها اغلب در شرایط معمولی به مدت یک سال قابل نگهداری بوده و رنگ و خواص خود را حفظ می کنند.

این محصولات اغلب در بشکه های ساخته شده از پلاستیک و در وزن های ۶۰ و ۲۰۰ کیلوگرمی در بازار عرضه می گردند.

قیمت نفوذ دهنده  NB-20

قیمت این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نرخ ارز و خلوص و کیفیت محصول از عوامل بسیار مهم بر قیمت این ماده هستند. هرچه محصول از خلوص و کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. در بازار انواع محصولات خارجی و ایرانی یافته می شوند. توجه شود که محصولات خارجی یا وارداتی قیمت بیشتری نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارند. برای اطلاع از قیمت نفوذ دهنده ها و یا مقایسه قیمت ها می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن
کاربرد نفوذ دهنده NB-20 چیست؟ خواص و نحوه خرید و فروش و قیمت آن

خرید و فروش نفوذ دهنده  NB-20

خرید و فروش انواع نفوذ دهنده در بازار بسیار صورت می پذیرد. زیرا این ترکیبات کاربردی گسترده در صنایعی مانند صنعت نساجی و چرم دارند. برای خرید این محصولات می توان به سایت شرکت های معتبر عرضه کننده مراجعه نموده و در صورت تمایل اقدام به خریدی بی واسطه نمود.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید توجه نموده و تنها از مراکز معتبر اقدام به خرید نمایید.

سخن آخر

در این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد و مزایای مصرف نفوذ دهنده  NB-20 پرداختیم. از کاربرد این ماده بی نظیر در صنایعی همچون، نساجی، رنگرزی و چرم استفاده های زیادی صورت می پذیرد. این ماده دارای خواص بی نظیری بوده و به همین دلیل بسیار به کار گرفته می شود. برای خرید این ماده می توان به روش های مختلفی اقدام نمود. روش های غیر حضوری امکان خریدی بی واسطه را فراهم نموده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا