Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید اسید اسکوربیک خوراکی | کاربرد اسکوربیک اسیدخوراکی چیست؟

اسید اسکوربیک یا ویتامین C ترکیبی نام آشنا در صنعت است. اسید اسکوربیک نام دیگر ویتامین C بوده که محلول در آب است و بدن انسان قادر به تولید آن نیست. انواع اسید اسکوربیک به صورت طبیعی و مصنوعی موجود است. اسید اسکوربیک خوراکی در صنایع غذایی کاربردی گسترده دارد. انواع اسید اسکوربیک خوراکی توسط شرکت های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت اسید اسکوربیک خوراکی تحت تاثیر درجه خلوص و شرکت تولید کننده آن قرار دارد. از خواص اسید اسکوربیک خوراکی در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می شود. برای خرید اسید اسکوربیک می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه کرده و اقدام به خرید این محصول نمود.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی اسید اسکوربیک و کاربرد آن پرداخته است. در این مطلب به بررسی اسید آسکوربیک خوراکی می پردازیم. همراه ما باشید.

نام دیگر اسید اسکوربیک خوراکی

آسکوربیک اسید یک ویتامین طبیعی و محلول در آب است که با نام ویتامین C شناخته می شود. این ویتامین عاملی کاهنده و آنتی اکسیدانی قوی است و در مبارزه با عوامل بیماری زا برای بدن بسیار کمک کننده است. این ماده واکنش های سم زدایی و کلاژن سازی را در بافت های فیبری، دندان ها، استخوان ها، پوست و… انجام می دهد.

اسید اسکوربیک خوراکی به صورت کریستال یا پودر سفید -زرد بوده و قابل تهیه است. این ویتامین به مقدار جزئی در الکل حل می شود، اما در حلال هایی نظیر کلروفرم، اتر و بنزن قابل حل نیست. فرمول شیمیایی این ماده به صورت C۶H۸۰۶ بوده و دارای وزن مولکولی ۱۷۶.۱۳ است.

اسید اسکوربیک خوراکی جهت استفاده در صنایع غذایی تولید شده و به بازار خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی عرضه می شود. قیمت این نوع به دلیل خلوص بالاتر از گریدهای دیگر بیشتر است. این ترکیب به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی مختلف به کار می رود.

تولید اسید اسکوربیک خوراکی

ذرت یا گندم از مواد اولیه تولید این ماده است. در این روش ابتدا نشاسته به گلوکز تبدیل می گردد. البته این فرآیند توسط شرکت های بخصوصی صورت می پذیرد. در ادامه گلوکز به سوربیتول تبدیل گشته و محصول نهایی خالص بدست آمده از سوربیتول تصفیه می شود. قند ساده یا شربت ذرت به عنوان دی گلوکز شناخته می گردد. این ترکیب به دی سوبیتول تبدیل گشته و در ادامه به ال-سوربوس L-Sorbose تبدیل شده و سپس در دماهای پایین با استون قابل ترکیب شدن است. در نهایت محصول بدست آمده همراه با یک کاتالیزور (کاتالیست نیکل) اکسید و اسید شویی شده و سپس شسته می‌شود .

در پایان واکنش اسید گلوکونیک خشک تشکیل شده که در ادامه با اسید کلریدریک واکنش می دهد. طی این فرآیند اسید آسکوربیک خام تولید می شود. اسید اسکوربیک پس از فیلتراسیون و خالص سازی، توسط یک آسیاب یا خردکن به ذرات ریز تبدیل می گردد.

اسید اسکوربیک را از کجا تهیه کنیم

برای خرید اسید اسوربیک می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. بیشتر شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ایران در تهران فعالیت دارند. بنابراین بهتر است از طریق وبسایت این شرکت ها اقدام به خرید نموده تا بدون واسطه و مقرون بصرفه محصول خود را تهیه نمایید. قیمت اسید اسکوربیک خوراکی با توجه شرکت تولید کننده و برند تجاری در بازار متفاوت است.

اسید اسکوربیک خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت خرید
اسید اسکوربیک خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت خرید

 مضرات اسید اسکوربیک خوراکی

مصرف به اندازه این ویتامین آسیبی به بدن نمی رساند. اما استفاده بیش از حد آن می تواند موجب بروز مشکلات مختلفی شود که سنگ کلیه و اسهال از آن جمله هستند. مصرف زیاد دارو های حاوی این ماده موجب بروز اختلالات گوارشی، ابتلا به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مصرف آن خواهد شد.

کاربرد اسید آسکوربیک خوراکی

کاربرد این ماده در بسیاری از صنایع دیده می شود. در ادامه به برخی از آن ها اشاره‌ شده است.

کاربرد در صنایع غذایی

از این ماده اسیدی برای جلوگیری از رشد میکروب‌ها استفاده می شود. بنابراین برای حفظ طراوات مواد غذایی و خراب نشدن آن ها از این ماده استفاده می شود. اسید اسکوربیک درواقع قدرت نگهدارندگی طبیعی داشته و در مجموعه گسترده ای از محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای غنی سازی مواد غذایی از ویتامین C نیز می توان از این ماده تولیدی استفاده نمود و عطر و بوی خوبی هم به مواد غذایی بخشید.

کاربرد در پزشکی

استفاده از ویتامین C در مکمل ها یکی از رایج ترین موارد استفاده از آن هاست. این مکمل ها اغلب به صورت پودر یا قرص های جوشان بوده و برای حفاظت از سلامت پوست و بهبودی سریع تر بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های ویروسی استفاده می شوند.

امروزه استفاده از مکمل های ویتامین C رو به افزایش نهاده است. زیرا بسیاری از افراد به فواید بی نظیر استفاده از اسید اسکوربیک خوراکی و خواص آنتی اکسیدان آن پی برده‌اند.

قیمت اسید اسکوربیک خوراکی

انواع اسید آسکوربیک به صورت خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شوند. انواع خوراکی دارای خلوص بسیار بالایی بوده و بنابراین قیمت بیشتری در بازار دارند. از طرفی محصولات ایرانی و خارجی از این ماده در بازار ایران موجودند. لازم به ذکر است که قیمت محصولات خارجی نسبت به انواع ایرانی بیشتر بوده و می تواند به دلیل نوسانات نرخ ارز متغیر باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: قیمت فروش و خرید اسید اسکوربیک خوراکی | کاربرد اسکوربیک اسیدخوراکی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا