Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید بی نظیر روغن آووکادو که نمی دانستید!

روغن آووکادو (Avocado oil) یک روغن خوراکی است که تحت پرس سرد از میوه آووکادو بدست می آید و در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن آووکادو به دلیل خواص احیاء کننده و مرطوب کنندگی کاربرد گسترده ای در تولید لوازم آرایشی – بهداشتی دارد.

این روغن از گوشت اطراف هسته این میوه بدست می آید و صرفا از هسته بدست نمی آید و نقطه دود آن بطور غیرمعمول خیلی بالا است بطوریکه برای روغن تصفیه نشده و تصفیه شده به ترتیب ۲۵۰ و ۲۷۱ درجه سانتی گراد است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

روغن آووکادو ترکیبی عالی برای پخت وعده های غذایی خوش طعم و سالم است زیرا یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری ، مواد معدنی و ویتامین ها است.

تصور می شود که این روغن مزایای بی شماری برای پوست دارد و مانند یک مرطوب کننده خوب و به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

ویژگیهای روغن آووکادو

جالب است بدانید که تقریبا ۷۰ درصد این روغن را اسید اولئیک تشکیل می دهد که برای سلامتی و عملکرد قلب بسیار مفید و ضرروی است . در این روغن اسید های چرب امگا ۳ نیز وجود دارد که همه ما از خواص آن برای سلامتی آگاه هستیم.  نسبت امگا ۶ به امگا ۳ در این روغن ۱۳/۱ است. از نظر درصد اسیدهای چرب ۱۲ درصد از روغن آووکادو را چربی اشباع شده و ۱۳ درصد آن را چربی اشباع نشده تشکیل می دهد.

این روغن حاوی ویتامین  E، ویتامین A ، ویتامین D ، پتاسیم، لسیتین و مواد مغذی فراوان دیگری است که آنرا به یک گزینه عالی برای مصرف خوراکی و موضعی تبدیل کرده است.

فواید روغن آووکادو برای سلامتی

کلسترول را کاهش می دهد

این روغن دارای اسیدهای چرب تک اشباع نشده و چربی های کم اشباع است. همچنین فاقد کلسترول است. افزودن این روغن به رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند و به ویژه یک انتخاب مناسب برای بیماران دیابتی است.

فشار خون را کاهش می دهد

این روغن سرشار از پتاسیم و ویتامین E است که با از بین بردن رادیکال های آزاد رگ های خونی را سالم نگه می دارد. رژیم های غذایی حاوی روغن آووکادو سطح اسیدهای چرب ضروری را در کلیه ها تغییر می دهند. این مسئله نحوه واکنش آنها به هورمون های تنظیم کننده فشار خون را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این ، روغن آووکادو با خواص ضد التهابی می تواند به جلوگیری از آسیب به دیواره های شریانی کمک کند و خطر بیماری قلبی را که در اثر تجمع پلاک ایجاد می شود ، کاهش دهد. از آنجا که بدن شما ویتامین E را بسیار موثرتر از منابع غذایی طبیعی جذب می کند تا مکمل ها ، افزودن این روغن به رژیم غذایی یک انتخاب بسیار خوب است.

سم زدایی از بدن

این روغن حاوی کلروفیل ، یک منبع طبیعی منیزیم است که به طور طبیعی فلزات سنگین مانند جیوه و سرب را از کبد ، کلیه ها ، مغز و سایر اندام ها حذف می کند.

جلوگیری از سرطان

این ترکیب غنی از اسید اولئیک تک اشباع نشده یا همان امگا ۹ موجود در روغن زیتون است. یکی از مزایای  اسید اولئیک کاهش خطر ابتلا به سرطان است. اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن آووکادو نیز یافت می شوند  اثر ضد سرطانی شناخته شده ای دارند و به کاهش رشد سلول های سرطانی ، به ویژه سلول های سرطان پستان و روده بزرگ کمک می کنند. آووکادو همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان ضد سرطان یعنی گلوتاتیون است که بطور طبیعی در بدن وجود دارد.

فواید بی نظیر روغن آووکادو که نمی دانستید!
فواید بی نظیر روغن آووکادو که نمی دانستید!

التیام مشکلات پوستی

روغن آووکادو بسیار نافذ است و اعتقاد بر این است که از طریق اپیدرم جذب لایه درم پوست می شود که اکثر مرطوب کننده ها و روغن ها قادر به انجام آن نیستند. این ترکیب برای درمان پوست خشک ، پوسته پوسته شدن و آفتاب سوختگی بسیار مفید است.

استفاده از این ترکیب به مرور زمان می تواند باعث کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید ، لکه های پیری و زخم ها شود. امگا ۳ و ویتامین E موجود در این روغن آن را به یک انتخاب خوب برای درمان تحریکات پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس ، ترک خوردن پاشنه پا ، شوره سر و گزش حشرات تبدیل کرده است.

مقابله با چین و چروک پوست

مقادیر بالای پروتئین موجود در این روغن همراه با اسیدهای آمینه  های مختلف باعث می شود این روغن برای بازسازی بافت و تجدید سلول بسیار عالی باشد. روغن آووکادو میزان تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهد. ویتامین D و A، موجود در آن می توانند تولید و اتصال کلاژن را تقویت کنند. مصرف یا استفاده از این روغن به صورت موضعی می تواند روند پیری پوست شما را کند.

درمان بیماری پریودنتال

مطالعات نشان داده است که این روغن مولکولی که به عنوان سایتوکین پیش التهابی شناخته می شود ، مهار می کند ، بنابراین التهاب را در بدن کاهش می دهد. برای کمک به کنترل التهاب ، ترکیبی از روغن آووکادو و روغن سویا امتحان کنید  که ممکن است در مهار فرسایش استخوان فک و دندان های شما مفید باشد.

تقویت و پرپشت کردن موها

همان مواد مغذی که پوست شما را تغذیه می کنند ، موهای شما را نیز تغذیه می کنند. بنابراین پس از پاکسازی موهای روغن آووکادو را به تنهایی یا مخلوط با روغنهای ضروری دیگر به موها و پوست سر خود بمالید. این کار باعث بهبود ساختار موهای شما می شود و در عین حال رشد موهای جدید را نیز افزایش می دهد.

این روغن منبع بزرگی از لسیتین است که ماده ای چرب است و به عنوان روان کننده و امولسیون کننده عمل می کند. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، لسیتین یک پوشش محافظ بر روی فولیکول های مو و پوست ایجاد می کند که به جلوگیری از دست دادن رطوبت در اثر باد و آب و هوای سرد و خشک کمک می کند.

کمک به کاهش وزن

روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک ، یک اسید چرب امگا ۹ است و به طور طبیعی در روغن های حیوانی و گیاهی یافت می شود . دانشمندان معتقدند این اسید چرب جریان خون در ماهیچه ها را حین ورزش بهبود می بخشد و به چربی سوزی کمک می کند. علاوه بر این ، روغن آووکادو غلیظ و مملو از مواد مغذی است و باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در این روغن به بهبود هضم غذا و پردازش موثرتر مواد غذایی کمک می کند.

جذب مواد مغذی را تقویت می کند

مقادیر بالای چربی های اشباع نشده موجود در این روغن به بدن شما کمک می کند بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی اصلی محلول در چربی را جذب کند و همین مسئله سطح سلامتی شما را بهبود می بخشد.

خطرات و عوارض مصرف روغن آووکادو

مطالعات در مورد عوارض جانبی این روغن کم است بنابراین همانند هر محصول دیگری بهتر است ابتدا آزمایش پچ را روی پوست خود انجام دهید تا آلرژی زایی آنرا بررسی کنید.

برای انجام این کار ، روغن را به اندازه یک سکه به  پوست داخل ساعد خود بمالید. اگر ظرف ۲۴ ساعت هیچ تحریک یا التهابی را تجربه نکردید ، استفاده از روغن برای شما بی خطر است. همچنین اگر به میوه آووکادو حساسیت دارید ، قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا