Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بررسی تفاوت های پودر نارگیل چرب و خشک | معرفی انواع کاربرد پودر نارگیل

پودر نارگیل دارای طعم دلپذیر و تازه نارگیل است و در انواع دستور العمل های آشپزی استفاده می شود. این پودر دارای مواد مغذی متراکم، بدون گلوتن، کم کربوهیدرات و سازگار با کتو است. پودر نارگیل واقعی شامل ۱۰۰ درصد گوشت نارگیل خشک شده به عنوان تنها ماده تشکیل دهنده آن است. علاوه بر این، به دلیل خارج شدن آب نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و ماندگاری بالایی دارد.

پودر نارگیل در دو نوع چرب و خشک موجود است که هر یک کاربردهای خاصی دارد. افرادی که از رژیم غذایی بدون لبنیات پیروی می کنند، می توانند از آن در سس های غلیظ، سوپ ها و اسموتی ها استفاده کنند. قیمت پودر نارگیل بر اساس کیفیت و وزن بسته بندی آن متفاوت است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با خواص پودر نارگیل ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

خواص پودر نارگیل

دانشمندان سال هاست که خواص پودر نارگیل را مورد مطالعه قرار داده اند. گفته می شود که نارگیل حاوی ویتامین B6 و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. همچنین سرشار از پروتئین و فیبر غذایی است که به تسهیل حرکات روده کمک می کند و خطر ابتلا به هموروئید را کاهش می دهد. نارگیل همچنین از نوسانات قند خون جلوگیری می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

افزودن پودر نارگیل به رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و سطح کلسترول را کاهش دهد. پودر نارگیل در مقایسه با آردهای فرآوری شده از نظر کربوهیدرات قابل هضم محتوای نسبتا کمی دارد، بنابراین تاثیر کمی بر سطح قند خون دارد.

این پودر سرشار از پروتئین و فیبر است، بنابراین شما را برای مدت طولانی ‌تری سیر نگه می ‌دارد. پودر نارگیل فاقد غلات است، بنابراین یک گزینه عالی برای کسانی است که رژیم پالئو دارند. در واقع، آرد نارگیل برای بسیاری از رژیم ها مناسب است و محصولات پخته شده با بافت های عالی را ایجاد می کند.

کمک به سلامت روده

بیشتر فیبر موجود در پودر نارگیل نامحلول است، به این معنی که می تواند به حرکت غذا در روده شما کمک کند و حجم مدفوع شما را افزایش می دهد. این پودر همچنین حاوی مقادیر کمی از انواع دیگر فیبر است که می تواند باکتری های خوب روده شما را تغذیه کرده و هضم را بهبود بخشد. پودر نارگیل چرب و خشک را می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید. قیمت پودر نارگیل چرب و خشک با یکدیگر متفاوت است.

کمک به کاهش وزن

این پودر به هیچ وجه نباید به عنوان یک ماده جادویی برای کاهش وزن در نظر گرفته شود، اما به دلیل محتوای پروتئین و فیبر بالایی که دارد، برخی کارشناسان معتقدند ممکن است به سیر نگه داشتن شما کمک کند. همچنین سطح قند خون را ثابت نگه داشته و از گرسنگی جلوگیری می کند.

این پودر همچنین منبع اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که به بدن کمک می کند تا متابولیسم سالم را حفظ کند. این اسیدهای چرب به سرعت توسط بدن برای تولید انرژی استفاده می شوند، بنابراین کمتر به عنوان چربی اضافی در بدن ذخیره می شوند.

خواص پودر نارگیل و تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک
خواص پودر نارگیل و تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک

تامین مینرال های ضروری

نارگیل خشک شده حاوی ۲۲۶ میکروگرم مس در هر وعده است. بدن شما به مس زیادی نیاز ندارد، اما مس نقش مهمی در تولید کلاژن و گلبول های قرمز خون و افزایش جذب آهن دارد. مس همچنین به متابولیسم انرژی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مصرف کافی مس ممکن است به شما در جلوگیری از استئوآرتریت، پوکی استخوان و آرتریت کمک کند. برای استفاده درست از مس، باید به طور منظم غذاهای غنی از روی و منگنز مصرف کنید.

هر وعده ۱ اونسی نارگیل خشک شده ۵.۲ میکروگرم سلنیوم دارد. مردان و زنان بالای ۱۹ سال روزانه به ۵۵ میکروگرم سلنیوم نیاز دارند و یک وعده نارگیل خشک ۹.۴ درصد از این نیاز را تامین می کند. بدن از ماده معدنی سلنیوم برای تولید سلنوپروتئین ها استفاده می کند، آنزیم هایی که از عملکرد تیروئید و سیستم ایمنی حمایت می کنند و رادیکال های آزاد را مهار می کنند. رژیم غذایی سرشار از سلنیوم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان، عفونت های مکرر، بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید کمک کند.

تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک

پودر نارگیل به دو شکل چرب و خشک در بازار برای کاربردهای مختلف در دسترس است. نوع چرب آن وزن بیشتری از پودر خشک دارد. از نظر کاربرد تفاوت این پودرها این است که پودر نارگیل چرب در شیرینی پزی ها و برای پخت شیرینی نارگیلی استفاده می شود. در مقابل پودر خشک به دلیل وزن کمی که دارد بیشتر برای تزئین شیرینی و خرما مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر قیمت نیز پودر خشک نسبت به چرب ارزان تر است. برای آگاهی از قیمت پودر نارگیل می توانید به سایت های فروش محصولات غذایی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا