Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید BHT | کاربرد هیدروکسی تولوئن بوتیله

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد BHT هیدروکسی تولوئن بوتیله و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید BHT دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش BHT هیدروکسی تولوئن بوتیله در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان BHT در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت BHT نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش BHT به روزرسانی می‌شود.

BHT یی اچ تی یا هیدروکسی تولوئن بوتیله یک ترکیب آلی است که در صنایع غذایی، آرایشی و دارویی به عنوان آنتی اکسیدان استفاده می شود. BHT مشتق جایگزین فنل است و به جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد و اکسیداسیون کمک می کند.

بی اچ تی هنگامی که در محصولات غذایی استفاده می شود اکسیداسیون چربی ها و روغن ها را به تأخیر می اندازد و از کاهش فعالیت ویتامین های محلول در روغن جلوگیری می کند. این ترکیب ممکن است در ژل های دارویی، کرم ها و کپسول های مایع یا ژلاتین، قرص ها و سایر اشکال دارویی دارویی مورد استفاده قرار بگیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش BHT در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش BHT و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان BHT در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده BHT در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید BHT در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش BHT را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

توانایی BHT خوراکی در ایجاد سرطان موضوعی بحث برانگیز است به همین جهت اکثر صنایع غذایی آنرا با هیدروکسیانیزول بوتیله (BHA) جایگزین کرده اند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

کاربردهای آنتی اکسیدانت BHT بی اچ تی چیست

BHT برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ به عنوان افزودنی غذایی آنتی اکسیدان استفاده شد. BHT مصارف تجاری نیز دارد و در خوراک دام و تولید لاستیک مصنوعی و پلاستیک نیز استفاده می شود.

بی اچ تی با شماره E321 به عنوان افزودنی غذایی در اروپا استفاده می شود. این ماده یک ترکیب فنلی مصنوعی است که می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان، نگهدارنده و تثبیت کننده در چربی ها و روغن ها مورد استفاده قرار گیرد. بی اچ تی برای حفظ طراوت و جلوگیری از فساد بیشتر غلات، چیپس سیب زمینی، مارگارین و مغزها مورد استفاده قرار می گیرد.

بی اچ تی در محصولات آرایشی مختلف، از جمله فرمول های خاص حاوی چربی یا در امولسیون های آبی حاوی مواد فعال خاص یا عصاره های گیاهی استفاده می شود. بی اچ تی یک آنتی اکسیدان است که در برخی محصولات برای تثبیت و محافظت از مواد اولیه استفاده می کند و کمتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده به خودی خود استفاده می شود.

BHT چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟
BHT چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

بی اچ تی می تواند در برابر دمای بالا مقاومت کند (برخلاف برخی از آنتی اکسیدان های طبیعی) بنابراین در برخی فرآیندهای تولید مواد اولیه بسیار مفید است.

بی اچ تی برای درمان تبخال دستگاه تناسلی و سندرم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS) استفاده می شود.برخی از افراد این ماده را برای بهبود تبخال به طور مستقیم بر روی پوست استفاده می کنند.

دی بوتیل هیدروکسی تولوئن BHT

دی بوتیل هیدروکسی تولوئن BHT یک ماده شیمیایی است که به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی می تواند به عنوان مهار کننده اکسیداسیون عمل کند. در صنعت غذا استفاده از این ماده در مقدار بسیار کم نیز می تواند از فساد مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب جلوگیری کند و تازگی و ارزش غذایی محصولات را نیز کاملا حفظ کند. علاوه بر این در محصولات مراقبت شخصی و در تولید انواع لاستیک طبیعی و مصنوعی به عنوان یک ماده افزودنی پایدار کننده به کار برده می شود.

بوتیلات هیدروکسی تولوئن BHT

بوتیلات هیدروکسی تولوئن BHT به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود. تولید طبیعی این محصول به وسیله سنتز جلبک ها و فیتوپلانکتون ها صورت می گیرد. تولید مصنوعی آن از طریق واکنش دو ماده پاراکرزول و ایزوبوتیلن در حضور یک کاتالیزور مانند اسید سولفوریک انجام می گیرد.

این محصول به طور گسترده ای در طیف وسیعی از کاربردها مانند صنعت غذا، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید لاستیک ها و پلاستیک های طبیعی و مصنوعی، آفت کش ها، فلزکاری و تولید محصولات نفتی استفاده می شود.

آنتی اکسیدان BHT (بوتیل هیدروکسی تولوئن)

آنتی اکسیدان BHT (بوتیل هیدروکسی تولوئن) به عنوان یک ماده شیمیایی ایمن در صنایع غذایی برای محافظت از چربی های استفاده شده در تولید محصولات غذایی و طیف گسترده ای از صنایع به کار برده می شود.

این محصول به صورت پودر کریستالی سفید رنگ به بازار عرضه می شود که با سایر آنتی اکسیدان ها نیز سازگاری دارد. به همین دلیل در محصولات آرایشی و مراقبتی قابل استفاده است. این ترکیب علاوه بر اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد به عنوان نگهدارنده نیز عمل می کند.

Bht چیست

Bht یک ماده چربی دوست است که به دلیل اینکه از فنل تهیه شده است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است اغلب به عنوان مهار کننده اکسیداسیون در بسیاری از صنایع استفاده می شود. این ماده با کیفیت و بدون ناخالصی با داشتن قابلیت پایداری بالا در مقابل حرارت در صنعت تولید روغن های صنعتی مانند انواع روغن موتور و ضدیخ به کار برده می شود. همچنین به عنوان یک افزودنی سوخت در سیالات هیدرولیک و روغن های توربین و سوخت جت ها نیز استفاده می شود.

BHT

BHT یک محصول پرکاربرد است که به عنوان یک مکمل مجاز و یک آنتی اکسیدان در برخی از غذاهای فرآوری شده استفاده می شود. این ماده به دلیل خواص ویژه ماندگاری بافت سبزیجات را افزایش داده و از خراب شدن ظاهر آنها جلوگیری می کند.

فساد مواد غذایی موجب می شود طعم، بافت و ارزش تغذیه ای مواد غذایی از بین برود و ترکیبات سمی تولید شود. BHTبه دلیل اینکه می تواند از ایجاد پراکسیدهای آلی جلوگیری کند در صنعت لاستیک سازی و عایق های لاستیکی نیز به کار برده می شود.

Tbhq چیست

Tbhq یک ترکیب شیمیایی و ایمن برای استفاده در صنایع غذایی است که سال ها است برای نگهداری از کیفیت و خواص مواد غذایی به کار برده شده در محصولات غذایی استفاده می شود.

این ماده به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و تثبیت کنندگی موثر موجب می شود مواد غذایی و محصولات فرآوری شده ماندگاری بیشتری داشته باشند. این ماده در انواع روغن های گیاهی و حیوانی و محصولاتی که حاوی مقادیر بالایی چربی هستند و محصولات مراقبت از پوست به دلیل وجود خواص آنتی اکسیدانی وجود دارد.

بوتیل هیدروکسی آنیزول

بوتیل هیدروکسی آنیزول به عنوان ماده شیمیایی و یک آنتی اکسیدان مصنوعی به صورت جامد در صنایع غذایی به کاربرده می شود. این ماده که به عنوان یک محصول وارداتی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی به عنوان یک ماده مقاوم و پایدار در برابر حرارت نیز شناخته می شود.

بیشترین مقدار استفاده از این محصول در صنایع غذایی و دارویی است و سپس در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی، خوراک حیوانات و همچنین تولید انواع لاستیک و محصولات نفتی به کار برده می شود.

بوتیل هیدروکسی تولوئن

بوتیل هیدروکسی تولوئن یک ماده جامد و بلوری است که به مقدار خیلی کم در آب حل می شود و بوی بسیار ملایمی دارد. این ترکیب به عنوان یک ماده موثر هنگام استفاده در مواد غذایی از اکسیداسیون مواد آلی به منظور حفظ خواص مواد غذایی جلوگیری می کند.

این محصول هنگامی که در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی مانند پودر و کرم و سایه و… به کاربرده می شود علاوه بر افزایش عمر مفید این محصولات، رنگ های به کار رفته در آنها را نیز تثبیت می کند. همچنین به دلیل همین خاصیت تثبیت کنندگی در صنعت پزشکی و تولید محصولات دارویی نیز به کار می رود.

Bha چیست

Bha یک افزودنی پر مصرف است که به صورت یک ماده جامد روغنی دیده می شود که در آب قابل انحلال نیست اما در برخی از الکل ها به خوبی حل می شود. این آنتی اکسیدان اغلب به منظور خنثی کردن طعم تند در روغن ها، چربی ها و موادی که چربی فراوانی دارند به کار برده می شود.

کاربرد اولیه این ماده در تولید مواد غذایی مانند چیپس ها، انواع روغن های خوراکی، تولید محصولات مراقبتی و آرایشی، خوراک دام ها و همچنین صنعت لاستیک سازی است که با اضافه کردن خواصی مانند ماندگاری، پایداری و خواص آنتی اکسیدانی در این محصولات استفاده می شود.

عوارض و خطرات احتمالی BHT

BHT به سرعت از دستگاه گوارش جذب می شود. هنگام جذب، BHT درکبد و چربی های بدن توزیع می شود. دفع این ماده در درجه اول از طریق ادرار و به میزان کمتری از طریق مدفوع است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده معتقد است که BHT اگر در غلظت های محدود استفاده شود به اندازه کافی ایمن است. در حال حاضر استفاده از آن را در غلظت های ۰.۰۱ تا ۰.۰۲ درصد در بیشتر غذاها مجاز می داند. به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون در روغن ترد کننده ممکن است در غلظت کمی بالاتر یعنی ۲۰۰ قسمت در هر میلیون استفاده شود.

بی اچ تی به عنوان برهم زننده غدد درون ریز و دارای اثرات سمی بر روی کبد، کلیه ها و ریه ها در دوزهای بالا متهم است. این ماده همچنین به داشتن پتانسیل برای تجمع زیستی در گونه های آبزی مشکوک است. سرانجام آن را به سرطان زایی متهم می کنند زیرا با ماده دیگری به نام BHA اشتباه گرفته شده است که ما از آن استفاده نمی کنیم.

BHT در مقادیر موجود در غذاهای فرآوری شده بی خطر است. اما اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا مصرف آن در دوزهای دارویی که معمولاً بالاتر هستند بی خطر است یا خیر، وجود ندارد. همچنین اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا BHT می تواند با اطمینان بر روی پوست استفاده شود، وجود ندارد.

 

خرید BHT

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید BHT از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید BHT، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان BHT را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید BHT با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا