Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیعمومی

عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین چیست؟

تیرگی زانو پوست زانو از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از افراد درگیر آن باشند. برای رفع تیرگی زانو درمان های مختلف خانگی و استفاده از پماد ها و کرم های بهداشتی معرفی شده است. کاربرد جوش شیرین برای رفع تیرگی زانو یکی از درمان های خانگی محسوب می شود. خواص روشن‌ کنندگی و لایه‌ برداری جوش شیرین در پوست موجب حذف سلول‌ های مرده لایه بیرونی پوست شده و پوستی روشن‌تر به ارمغان خواهد آمد. بنابراین از کاربرد جوش شیرین می توان برای رفع تیرگی قسمت هایی از بدن مانند زانو و آرنج بهره گرفت. البته باید عوارض جوش شیرین را نیز مدنظر قرار داده و به اندازه از آن استفاده نمود. قیمت جوش شیرین در بازار متفاوت بوده و به گرید تولید شده وابسته است. برای خرید جوش شیرین می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی کاربرد و خواص جوش شیرین در رفع تیرگی زانو و سایر قسمت‌های تیره بدن می پردازیم. با ما همراه باشید.

عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟
عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟

دلایل بروز تیرگی زانو

عدم رعایت بهداشت

عدم رعایت بهداشت موجب تجمع سلول‌ های مرده در نواحی آرنج و زانو خواهد شد. تجمع این سلول های مرده در سطح پوست، از علل تیرگی پوست هستند. این علت تیرگی بخصوص در کودکان بسیار شایع است. بنابراین با رعایت بهداشت فردی و حذف سلول های مرده می توان مانع تیرگی پوست شد.

اصطکاک مداوم

آرنج و زانو نواحی‌ از پوست هستند که نسبت به سایر قسمت ها، بیشتر در معرض تماس با محیط و اصطکاک با لباس، مبلمان، فرش، میز و… قرار دارند. این سایش های مکرر و مداوم سبب بروز آسیب‌ در پوست شده و ضخامت پوست در این نواحی را افزایش می دهند. درنهایت این عوامل موجب تیره شدن سطح پوست خواهند شد.

نشستن روی زانو

اصطکاک ناشی از این حرکات و فشار ناشی از آن موجب افزایش ضخامت و تیرگی زانو می شود.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی موجب تولید ملانین شده و پوست ظاهری تیره به ‌خود خواهد گرفت.

خشکی پوست

خشکی پوست از عواملی است که می تواند موجب ایجاد یا تشدید تیرگی در پوست شود. پوست نواحی زانو و آرنج چربی کمتری نسبت به سایر قسمت‌ها دارند، بنابراین احتمال ایجاد خشکی در آن‌ها بیشتر است.

بروز برخی از بیماری‌ها

بیماری هایی نظیر سندرم آدیسون، سندرم تخمدان پلی کیستیک و همچنین بروز تغییرات هورمونی در دوران بارداری از دیگر علل ایجاد تیرگی پوست این نواحی محسوب می‌شوند.

عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟
عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟

استفاده از جوش‌ شیرین برای روشن کردن لکه ‌ها

جوش‌شیرین ماده‌ای است که می‌توان از آن برای کاهش سیاهی‌ روی پوست استفاده کرد. جوش‌شیرین دارای خواص سفیدکنندگی بوده و در محو شدن لکه‌های پوستی مفید است. البته استفاده از جوش شیرین برای پوست ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. با مخلوط کردن جوش شیرین با مواد دیگر می توان استفاده از آن را برای پوست مناسب نمود. آب لیمو یک ماده مفید است که خود نیز اثر سفید کنندگی طبیعی بر پوست دارد. بنابراین می تواند برای پوست ترکیب مفیدی باشد.

خواص جوش شیرین در حذف سلول‌های مرده پوست

ممکن است آلودگی هایی که بر روی پوست می ‌نشیند با شستشوی معمولی صورت از بین نروند. برای حذف این ذرات ریز و آلودگی ها نیاز به پاک کننده های موثرتری است. این پاک کننده ها منافذ پوست را تمیز کرده و موجب حذف آلودگی ها خواهند شد. اسکراب صورت با کاربرد جوش شیرین برای برطرف کردن مشکلات پوستی مفید است. این ماده پوست را لایه برداری کرده و با حذف سلول‌ های مرده، آلودگی ها را نیز حذف می کند.

جوش شیرین برای رفع تیرگی زانو

در ابتدا یادآور می شود که معیار زیبایی پوست روشن نیست. اما حتی در مواقعی آرنج و زانو ها نسبت به سایر قسمت های پوست تیره می شوند. این تغییر رنگ و تیرگی برای برخی از افراد آزار دهنده است. بنابراین برخی با استفاده از ترکیباتی همچون جوش‌شیرین در پی روشن نمودن پوست این قسمت‌ها هستند. کاربرد جوش شیرین به همراه آب سیب‌زمینی خاصیت سفید کننده طبیعی داشته و استفاده از آن‌ها مفید خواهد بود. پوست قسمت‌های آرنج و زانو نسبت به سایر قسمت‌ها ضخیم‌تر است، بنابراین با خیال آسوده تری می توان از این ماده استفاده نمود. توصیه می شود در صورت استفاده از این ماده برای رطوبت رسانی و محافظت از پوست از مرطوب کننده های دارای SPF در این نواحی استفاده شود.

طریقه مصرف جوش شیرین برای رفع تیرگی زانو

جوش‌شیرین به‌عنوان لایه‌ برداری طبیعی‌ شناخته می شود. این ماده با برداشتن سلول‌های مرده پوست، امکان بازسازی پوست را فراهم می ‌کند. بنابراین پوست روشن شده و از تجمع ملانین ممانعت می گردد. درنهایت جوش‌شیرین را می‌توان یک درمان طبیعی و البته موثر برای سفيد كردن تیرگی های آرنج و زانو بشمار آورد.

برای این کار کافیست مقداری جوش‌شیرین را با آب مخلوط کرده تا خمیری شکل شود. سپس مخلوط حاصل بر پوست مالش داده و سپس شسته شود.

جوش‌شیرین و گلاب نیز مخلوطی دیگر برای رفع تیرگی است. این دو ماده باید با هم مخلوط شده و به فرم خمیری غلیظ درآیند. سپس مخلوط حاصل بر پوست مالیده و بعد از چند دقیقه با آب گرم شستشو داده شود.

روش های پیشگیری از تیرگی زانو

بیشتر افراد نسبت به پوست دست و صورت خود بسیار حساس هستند. بنابراین برای سلامت این قسمت‌های پوستی از کرم ها و محصولات بهداشتی متنوعی استفاده می کنند. لازم به ذکر است که رسیدگی به پوست تنها به دست و صورت محدود نمی شود و باید به‌سلامت تمام قسمت های پوست اهمیت داده شود. در ادامه به برخی از روش های پیشگیری از تیرگی اشاره شده است.

  • کاربرد انواع کرم های لایه بردار که اسکراب ضعیفی در نواحی زانو، آرنج و قوزک پا دارند.
  • استفاده از مرطوب کننده های مناسب به صورت روزانه در زانو و آرنج.
  • عدم مصرف صابون هایی که موجب خشکی پوست در این نواحی می شوند.
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب

انواع ماسک جوش شیرین برای رفع تیرگی پوست

کاربرد لیمو و جوش‌شیرین برای رفع تیرگی زانو

لیمو ماده‌ای روشن کننده و عالی برای پوست است. لیمو حاوی انواع آنتی اکسیدان و ویتامین سی (C) است. این ترکیبات باعث ترمیم پوست و بهبود وضعیت آن می شوند. جوش‌شیرین نیز پاک کننده ای ملایم و مؤثر است که کاربرد آن برای سفیدتر شدن نواحی تیره پوست مفید است. برای استفاده از این مواد جهت رفع تیرگی می توان طبق دستورالعمل زیر اقدام نمود.

یک لیمو را برداشته و به دو نیم تقسیم کنید. سپس یک قاشق غذا خوری از جوش شیرین را بر لیموی نصف شده بپاشید. ترکیب حاصل را به مدت ۱ دقیقه بر آرنج و زانوها مالش دهید. پس از ۱۵ دقیقه نواحی آغشته به این مواد را با آب گرم بشویید. می توان برای کسب نتیجه موثر هر ۲ روز یک‌بار این کار را تکرار نمود.

ماسک جوش‌شیرین، عسل و آب لیمو

این ماسک یکی از راحت ترین، در دسترس ترین و بعلاوه موثر ترین ماسک ها جهت روشن نمودن پوست است. تنها با ۳ بار استفاده از این ماسک می توان آثار موثر آن را مشاهده نمود. برای ساخت این ماسک کافیست ۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب لیمو مخلوط کرده و یک قاشق چای‌خوری عسل به مخلوط فوق اضافه نمایید. پس از مخلوط این سه ماده، ماسک حاصل را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار داده تا خشک شود. سپس به مدت یک یا دو دقیقه ماسک را روی پوست به‌صورت دورانی ماساژ داده و درنهایت با آب ولرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توان هفته‌ای ۳ بار از این ماسک استفاده نمود. در این ماسک خواص جوش شیرین و آب لیمو به عنوان لایه بردار عمل کرده و عسل نیز خاصیت آب‌رسانی به پوست می‌بخشد.

کاربرد جوش شیرین و زردچوبه

با استفاده از ۲ قاشق غذا خوری جوش‌شیرین و ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۳ قاشق چای خوری آب لیمو می توان ماسکی بسیار موثر ساخت. با قرار دادن این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست می‌توان از آثار مطلوب آن لذت برد. جوش‌شیرین و زرد چوبه ترکیباتی با اثر لایه برداری قوی هستند و بنابراین یک ماسک موثر برای رفع تیرگی پوست خواهند بود.

خواص جوش شیرین و سیب زمینی و خیار

با یک عدد سیب زمینی متوسط و یک عدد خیار و مقداری جوش‌شیرین می توان ماسکی مناسب برای رفع تیرگی پوست ساخت. برای این منظور ابتدا یک عدد سیب زمینی متوسط و یک عدد خیار را رنده کرده و آب آن‌ها را با هم مخلوط نمایید. سپس ۱ قاشق چای خوری جوش‌شیرین را با ۱ قاشق چای‌خوری از مخلوط فوق ترکیب نمایید. ترکیب حاصل را بر روی پوست مالیده و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی نمایید.

در این ماسک خیار به‌عنوان یک آب‌رسان قوی عمل کرده و باعث نرمی پوست می‌شود. سیب زمینی و جوش‌شیرین نیز موجب روشن کنندگی و لایه برداری پوست می‌شوند.

مزایا مصرف ماسک جوش شیرین و گلاب

جوش شیرین دارای خواص لایه برداری است. گلاب نیز یک روشن کننده قوی و البته طبیعی برای پوست بوده و به روشن شدن پوست کمک خواهد نمود. با ترکیب این دو ماسکی حاصل می آید که می تواند اثرات مفیدی را در پوست داشته باشد.

برای ساخت این ماسک کافی است یک قاشق چای خوری جوش‌شیرین را با ۱ قاشق چای خوری گلاب ترکیب نمایید. سپس مخلوط حاصل را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به‌صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید. درنهایت پس از ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید. پس از چند بار استفاده درنهایت نتیجه مطلوب حاصل می آید.

استفاده از جوش شیرین برای رفع تیرگی زیر بغل

استفاده از ماسک جوش‌ شیرین برای رفع تیرگی زیر بغل بسیار مناسب است. برای این منظور یک قاشق غذا خوری خیار له ‌شده باید با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط گردد. سپس ترکیب فوق را می توان به نواحی زیر بغل مالیده تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی نمود. این ماسک را می توان دو بار در هفته استفاده نمود و آثار مفید آن را بر رفع تیرگی مشاهده نمود.

این ماسک علاوه بر اینکه سیاهی زیربغل‌ ها را از بین برده و پوست را روشن‌ می ‌کند، بلکه موجب رفع بوی بدن نیز می گردد.

عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟
عوارض رفع تیرگی زانو با جوش شیرین  چیست؟

عوارض جوش‌ شیرین

در استفاده از جوش شیرین برای پوست و اهداف زیبایی توصیه می‌شود که از آن به‌صورت رقیق شده استفاده شود. در این صورت سختی آن کاسته می شود.

بهتر است قبل از استفاده موضعی از این ماده، در صورت داشتن بیماری های پوستی با متخصص پوست مشورت نمایید.

پوست های حساس باید با احتیاط از این ماده استفاده کنند. درواقع استفاده از جوش شیرین  برای این نوع پوست ها ممکن است کمی خشن باشد. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از هر گونه ترکیب حاوی جوش‌شیرین، باید آن را بر بازوی خود تست کنید. در صورت عدم سوزش یا قرمزی، می‌توانید آن را استفاده کنید.

ماسک جوش‌شیرین هرگز نباید به‌طور مستقیم بر روی زخم و یا محل سوختگی یا قسمت‌ های آسیب دیده قرار گیرد.

درصورتی که دچار سوزش و یا خارش زیاد شدید پوست شدید، ماسک را با آب کاملا سرد از روی پوست بشویید.

قیمت خرید و فروش جوش شیرین

قیمت این ماده تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید تولید شده و درجه خلوص از عوامل موثر بر قیمت این محصول هستند. مقدار خریداری شده نیز بر میزان قیمت موثر است. بسته بندی هایی با وزن های بیشتر از قیمت بیشتری هم برخوردارند. برای خرید جوش شیرین می‌توان به فروشگاه ها و سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. فروش اینترنتی محصولات شیمیایی موجب شده تا بتوان خریدی بی واسطه و به‌صرفه داشت. البته توصیه می شود این محصولات را تنها از منابع معتبر فروش تهیه نمایید.

سخن آخر

در این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد جوش شیرین در رفع تیرگی پوست بخصوص پوست زانو و آرنج پرداختیم. پوست افراد متفاوت است، بنابراین هیچ محصولی را برای همه انواع پوست نمی توان بکار برد. اما به طور کلی جوش‌شیرین به‌عنوان پاک کننده و لایه‌ بردار برای پوست استفاده می شود. مصرف ماسک های حاوی این ماده می تواند به مرور زمان موجب رفع تیرگی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا