Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص چای زردچوبه چیست؟ طرز تهیه و بهترین زمان مصرف آن

چای زردچوبه از دم کردن پودر یا ریشه تازه و رنده شده زردچوبه به دست می آید و یکی از موثرترین شیوه های مصرف این ادویه است. هیچ توصیه در مورد مقدار مصرف روزانه زردچوبه وجود ندارد و مصرف روزانه آن تا حد زیادی به روند درمان بیماری بستگی دارد . تحقیقات نشان می دهد که مقدار مناسب برای مصرف زردچوبه برای بزرگسالان ۱ تا ۳گرم ریشه ادویه رنده شده تازه یا خشک  است و همچنین اگر از پود زردچوبه استفاده می کنید، مقدار مجاز آن بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم است.بهترین روش برای اطمینان ا داشتن از یک محصول طبیعی و خالص این است که خودتان ریشه تازه زردچوبه را رنده کنید.دراین مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک درمورد خواص و مضرات چای زردچوبه و روش تهیه آن صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

ارزش تغذیه زردچوبه

 

جدول ارزش غذایی زردچوبه پودر، ادویه
تشکیل دهنده اصلی مقدار در۱۰۰ گرم
انرژی (کالری) ۳۵۴ کیلوکالری
کربوهیدرات ۶۴.۹۳ گرم
پروتئین ۷.۸۳ گرم
چربی ۹.۸۸ گرم
آب ۱۱.۳۶ گرم
فیبر ۲۱.۱۰ گرم
قند ۳.۲۱ گرم
کلسترول ۰.۰۰ میلی گرم
ویتامین های زردچوبه پودر، ادویه
نام ویتامین مقدار در ۱۰۰ گرم
ویتامین A ۰.۰۰ میکروگرم
ویتامین D ۰.۰۰ میکروگرم
ویتامین E ۳.۱۰ میلی گرم
ویتامین K ۱۳.۴۰ میکروگرم
ویتامین C ۲۵.۹۰ میلی گرم
تیامین (B1) ۰.۱۵ میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) ۰.۲۳ میلی گرم
نیاسین (B3) ۵.۱۴ میلی گرم
کولین (B4) ۴۹.۲۰میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) ۰.۰۰ میلی گرم
ویتامین B6 ۱.۸۰ میلی گرم
فولات (B9) ۳۹.۰۰میکروگرم
ویتامین B12 ۰.۰۰ میلی گرم
مواد معدنی زردچوبه پودر، ادویه
نام ماده معدنی مقدار در ۱۰۰ گرم
کلسیم ۱۸۳.۰۰ میلی گرم
آهن ۴۱.۴۲ میلی گرم
منیزیم ۱۹۳.۰۰ میلی گرم
فسفر ۲۶۸.۰۰ میلی گرم
پتاسیم ۲۵۲۵.۰۰ میلی گرم
سدیم ۳۸.۰۰ میلی گرم
روی ۴.۳۵ میلی گرم
مس ۰.۶۰ میلی گرم
منگنز ۷.۸۳ میلی گرم
سلنیم ۴.۵۰ میکروگرم

 

خواص چای زردچوبه

خواص چای زردچوبه چیست؟ طرز تهیه و بهترین زمان مصرف آن
خواص چای زردچوبه چیست؟ طرز تهیه و بهترین زمان مصرف آن

علائم آرتریت را کاهش  می دهد

کرکیمن به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و می تواند به کاهش شدیدترین علائم آرتریت تسکین دهد.مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۷ ثابت کرده است که بیش از ۲۰۶ فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید از مکمل‌های حاوی زردچوبه برای کنترل علائم خود استفاده کرده‌اند. این مکمل ها به دلیل تاثیر شگفت انگیزی که در کنترل علایم آرتریت داشتند، جزو بیشترین مکمل های غذایی  پرمصرف  بودند و این نشان دهنده تأثیر زردچوبه در روند بهبود این بیماری است.

تقویت سیستم ایمنی

نشان داده شده است  ماده کرکرکیمن با داشتن آنتی اکسیدان،  خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و ضد ویروسی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. علاوه بر این نشان داده شده است که کرکمین به عنوان ترکیب اصلی زردچوبه به عنوان متعادل کننده سیستم ایمنی عمل می کند و  عملکرد سلول های ایمنی را در مقابل بیماری سرطان  تقویت می کند.

زردچوبه برای سرماخوردگی

از ترکیب شیر و زردچوبه برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود. هم چنین ترکیب زردچوبه و عسل از بهترین آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی هستند.

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی

مطالعات مختلف نشان می دهد کرکمین موجود در زردچوبه  به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب  در بدن عمل می کنند و از سلامت قلب و عروق محافظت می کند.

براساس مطالعاتی که در سال  ۲۰۱۲ انجام شد ، نشان داده شد که اگر چهار گرم کرکیمن را در  ۳ روز قبل و ۵ روز بعد از عمل جراحی باز پیوند سرخرگ کرونر قلب مصرف شود، خطر ابتلا به اختلالات قلبی و عروقی و حمله کرونری قلب با حدود ۱۷ درصد کاهش می یابد. .

کمک به پیشگیری و مقابله با سرطان ها

یکی از کاربردهای  زردچوبه  که در درمان های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد این است که در بیماری های سرطانی از خواص ضد سرطانی زردچوبه استفاده می شود. کرکیمن به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب، جهش های سلولی و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. این ماده همچنین  دارای خواص ضد توموری است و از رشد تومورها و گسترش سلول‌های سرطانی را در بدن جلوگیری می‌کند.

کنترل سندرم روده التهابی و تحریک پذیری روده

کیرکیمن از دیرباز به عنوان داروی درمان مشکلات گوارشی، کاهش درد ناشی از سندروم تحریک پذیری روده و کوتاه کردن زمان هضم و دفع، استفاده می شد و کیفیت  زندگی افراد مبتلابه این بیماری را افزایش می دهد.

پیشگیری و درمان آلزایمر

زردچوبه موجود در زردچوبه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. خانه های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن به کاهش آسیب سلولی، عفونت و تشکیل پلاک های خون و رسوبات پروتئینی ناشی از تجزیه بافت های بدن کمک می کند، که دردسر آلزایمر است. علاوه بر این، Kirkiman می‌تواند روند تغییرات پروتئین مرتبط با افزایش سن را که هدف آن آلزایمر است را کاهش دهد یا گاهی اوقات متوقف کند. از بدن در مقابل آسیب کبدی دفاع کنید

تحقیقات ثابت کرده است که کرکیمن از بدن در برابر بیماری کبد محافظت می کند. فواید کرکیمن برای کبد و کیسه صفرا افزایش تولید ترشحات گوارشی کیسه صفرا است که از تخریب سلول های کبدی پیشگیری می کند.

 پیشگیری از دیابت

در طب سنتی از زردچوبه برای مقابله با دیابت استفاده می شود. گیاهانی از جمله زردچوبه و ترکیباتی که حاوی کورکومین  هستند ، دارای خواص ضد دیابتی زیادی هستند که به کنترل دیابت کمک می کند.

کمک به درمان و کنترل بیماری های ریوی

خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان کرکیمن به کاهش علائم و نشانه های بیماری ریوی کمک می کند. با توجه به شواهد پزشکی محدود در این زمینه، باید اشاره کرد که کیرکیمن می‌تواند در درمان آسم ، فیبروز های کیست مانند ریه، سرطان یا زخم  ریه و بیماری مزمن ریه بسیار قدرتمند باشد.

طرز تهیه دمنوش زردچوبه

خواص چای زردچوبه چیست؟ طرز تهیه و بهترین زمان مصرف آن
خواص چای زردچوبه چیست؟ طرز تهیه و بهترین زمان مصرف آن

می توانید این چای را با پودر زردچوبه طبیعی یا با زردچوبه تازه یا خشک درست کنید. دم کردن این چای شبیه دم کردن چای سبز یا سیاه است، فقط به زمان بیشتری نیاز دارد تا دم بکشد تا مواد سرطان‌زا در آن آزاد شود و بیشتر جذب بدن شود.

  1. یک یا دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه یا زردچوبه رنده شده را در  در ۴ لیوان آب  جوش بریزید و اجازه دهید، تا دم بکشد.
  2. چای را  صاف کنید و سپس در ظرفی ریخته و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود.
  3. برخی افراد برای خوش طعم شدن و جذب آن بهتر آن، مواد دیگری به این چای اضافه می کنند. به عنوان مثال، عسل برای شیرین کردن چای و افزایش خواص میکروبی آن به چای اضافه می کنند.
  4. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا کره مایع، شیر، خامه، شیر بادام یا شیر نارگیل به چای شما می توان دبه فرایند جذب آن به بدن کمک کند. . با توجه به این واقعیت که کرکمین نیاز به چربی های مفید و سالم دارد تا کاملاً حل شود.
  5. لیمو یا زنجبیل نیز در افزایش آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی چای و ایجاد طعم مناسب موثر است. به هر حال سعی کنید چای زردچوبه بنوشید و  از خواص  بی نظیر آن برای سلامتی  خود بهره ببرید.

بهترین زمان مصرف زردچوبه

بهترین زمان خوردن زردچوبه صبح ناشتا است و یا به عنوان ادویه در مواد غذایی

بیشتر بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا