Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
علوم پایه

قالب سیلیکونی ایزومالت چیست؟

قالب سیلیکونی ایزومالت که در شیرینی پزی و قنادی ها به کار برده می شود، دارای طرح ها، سایزها و شکل های مختلف است. این قالب ها نرم و انعطاف پذیر بوده و به راحتی داخل ماکروفر و فر قرار می گیرند. برای پخت کیک و شیرینی از قالب های سیلیکونی استفاده می شود. با این قالب ها می توان با استفاده از ایزومالت و رسپی های مختلف، شیرینی و انواع آبنبات ها با شکل های مختلف درست کرد. ایزومالت نوعی شکر است که با ایجاد تغییر در ترکیب اصلی شکر واقعی درست شده است. قیمت ایزومالت تحت تاثیر عوامل مختلفی چون کیفیت و نوع شرکت تولید کننده است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی قالب سیلیکونی ایزومالت می پردازیم.

ایزومالت چیست؟

ماده ای که کاملا از نظر مزه شبیه به شکر بوده ولی حاوی کالری نیست و ضرری برای افراد ندارد، ایزومالت نامیده می شود. این ماده متشکل از دو نوع الکل قند گلوکومنیتول و گلوکورسیدیبول بوده و از چغندرقند گرفته می شود. ایزومالت را به نام شکر ورزشکاری نیز می نامند. در بسیاری از محصولات از این ماده به جای شکر طبیعی و اصلی استفاده می کنند، زیرا با انعطاف زیادی که نسبت به شکر دارد، برای قنادی مناسب تر است.

همچنین در مقایسه با شکر، باعث پوسیدگی دندان نمی شود. این شیرین کننده به دلیل داشتن نوع کربوهیدرات خود، دیرهضم است، به همین جهت در غذاهای رژیمی به کار برده می شود. در افراد دیابتی و انسولینی نیز مفید است. ایزومالت وقتی به جای شکر برای تهیه ی عناصر تزئینی به کار می رود، ساختار یکپارچه ای به آن ها داده و عمر آن ها را بالا می برد.

ایزومالت چیست؟
ایزومالت چیست؟

قالب سیلیکونی و ایزومالت

برای این که قیمت ایزومالت خریداری شده مناسب باشد، باید خرید آن را از مراکز خرید معتبر انجام داد. با استفاده از این شیرین کننده می توان در قالب های سیلیکونی از این ماده استفاده کرده و آب نبات ها و شیرینی های مختلف تهیه کرد. شکلات و ژله نیز به راحتی در این قالب ها درست می شوند. قالب های سیلیکونی می توانند گستره دمایی ۴۰- درجه تا ۲۴۰+ را تحمل کنند. وجود طرح های مختلفی از این قالب ها، امکان درست کردن شکل های مختلفی از شیرینی ها را فراهم می کند.

در استفاده اولین بار از قالب های سیلیکونی نرم باید به این نکته توجه کرد که برای جلوگیری از بو گرفتن کیک و شیرینی، آن را داخل فر با دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. سپس بعد از این که قالب را از فر خارج کرده، اجازه دهید تا خنک شود. بعد از شستن قالب می توان از آن استفاده کرد. برای عدم چسبیدن کیک و یا شیرینی به این قالب ها، باید ابتدا آن را چرب کنید، بعد خمیر کیک را داخل آن بریزید. بعد از پخته شدن نیز، قالب باید سرد شود بعد کیک خارج شود. در غیر این صورت، ممکن است قالب پاره شود.

کاربرد ایزومالت

همان طور که در بالا گفته شد، نوع برند و کشور تولید کننده در قیمت ایزومالت موثر است. تهیه این شیرین کننده بنا به کاربردهای مختلف آن صورت می گیرد. به عنوان مثال از ایزومالت در تولید مواد غذایی رژیمی و کم شیرین استفاده می شود. بیسکوئیت ها، کیک، نان و مربا از انواع موادی هستند که با این شیرین کننده تولید می شوند. در تولید غذاهای ورزشی برای تنظیم کلسترول و تامین انرژی طولانی مدت نیز کاربرد دارد.

در ترکیب نوشیدنی های رژیمی، کم شیرین، مکمل ورزشی نیز ایزومالت کاربرد دارد. آب نبات ها، پاستیل و به طور کل مواد غذایی که دپازیت می شوند، برای تولید نیاز به ایزومالت دارند.

فقط باید دقت کرد که این ماده جذب کننده رطوبت است و باید در ظروفی دربسته نگهداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا