Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آیاایمنی استفاده از تولوئن در لاک ناخن بررسی شده است؟

تولوئن یک حلال شیمیایی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بویی شبیه به بنزن داشته و به صورت مایعی شفاف شناخته می شود. تولوئن در دسته ترکیبات سمی و خطرناک قرار دارد. به همین دلیل استفاده از تولوئن در لاک ناخن با تردیدهایی مواجه است. تولوئن در لاک ناخن برای حل نمود مواد تشکیل دهنده و یکنواختی محصول استفاده می شود. تولوئن می تواند بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر نامطلوب داشته و حتی موجب سرطان گردد. بنابراین به دلیل استفاده از تولوئن در لاک ناخن باید با دقت بیشتری از این محصول آرایشی استفاده نمود. در ادامه این مطلب به بررسی ایمنی تولوئن در لاک ناخن و دلایل مصرف آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنا شوید. برای خرید تولوئن می توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

تولوئن چیست

تولوئن از حلال های شیمیایی مهم است که در قدیم با نام تولول شناخته می شد. این ماده به صورت گسترده ای در ساخت مواد مختلف به عنوان حلال و ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده مایعی شفاف است که بویی همچون تینر و بنزن دارد. تولوئن در دسته مواد آروماتیک قرار دارد. کاربرد تولوئن در صنایع رنگ و رزین، تولید چسب، بنزین و… استفاده می شود.

تولوئن را می توان در لاک های ناخن جهت بهبود خواص لاک و سرعت در تبخیر و همین طور یکنواخت سازی پیگمنت ها در محصول مورد استفاده قرار داد. توجه شود که تولوئن در دسته مواد خطرناک برای سلامتی قرار دارد. سیستم اعصاب مرکزی اولین قسمتی است که تحت تاثیر تولوئن قرار می گیرد. خرید تولوئن توسط بسیاری از صنایع صورت گرفته و مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل استفاده از تولوئن در لاک ناخن

در تولید انواع لاک این ماده نقش مهمی را ایفا می کند. درواقع ترکیباتی همچون اتیل استات، بوتیل استات، ایزو پروپیل الکل، فرمالدهید و تولوئن در فرمولاسیون لاک ها در نقش حلال به کار گرفته می شوند. این حلال ها موجب پخش شدن یک دست لاک روی ناخن شده و بعلاوه موجب سریع‌تر خشک شدن و براقیت لاک می شوند.

مزایا و معایب تولوئن در لاک ناخن

از تولوئن در لاک ناخن برای کمک به یکنواختی لاک استفاده می شود. این ماده شیمیایی موجب بروز علائمی همچون سرگیجه، سردرد، تهوع و تحریک چشم و از همه مهم تر مشکلات سیستم عصبی در ارتباط است.

ایمنی تولوئن در لاک ناخن

ناخن ها از جنس کراتین بوده و تا حد زیادی غیر قابل نفوذ هستند. اما مواد شیمیایی به کار رفته در لاک از طریق پوست اطراف ناخن به بدن جذب شده و می توانند موجب ایجاد حساسیت روی پوست و یا ضعیف شدن ناخن ها شوند.

مواد شیمیایی که به عنوان حلال در لاک ناخن استفاده می شوند تا قبل از خشک شدن لاک از روی ناخن ممکن است بخار شده و با تنفس وارد ریه شوند. این موضوع در طولانی مدت ممکن است برای افرادی که در سالن های آرایشی کار می کنند، سبب بروز اختلالات و حساسیت های تنفسی گردد.

تهویه مناسب از عوامل مهم در ممانعت از بروز آسیب یا به حداقل رساندن آن است. این روش از اثرات مخرب این ماده تا حدودی ممانعت می کند. البته دلیل وجود مواد شیمیایی مانعی برای استفاده از لاک ها نیست. اما بهتر است برای استفاده از لاک ها حتما تهویه مناسب در محیط ایجاد شود. استفاده از ماسک نیز می تواند تا حدود زیادی از بروز آسیب های احتمالی بکاهد. برای خرید تولوئن در مقیاس صنعتی می توان به سایت های معتبر فروش حلال های شیمیایی مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا