Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

مونوکلسیم فسفات با یک ترکیب قلیایی چه واکنشی نشان می دهد؟

مونوکلسیم فسفات ترکیبی صنعتی است که کاربرد های زیادی در صنعت دارد. استفاده از مونوکلسیم فسفات در تولید خوراک دام و طیور و همین طور به عنوان افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود. مونو کلسیم فسفات با نام MCP نیز شناخته می شود. مونوکلسیم فسفات در صورت مخلوط با یک ماده قلیایی همچون جوش شیرین منجر به تولید کربن دی اکسید می گردد. این واکنش در صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. تولید مونوکلسیم فسفات به روش های مختلفی صورت گرفته و انواع این ماده در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شوند. برای خرید مونو فسفات کلسیم به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

مونوفسفات کلسیم چیست

مونوکلسیم فسفات ترکیبی با ساختار معدنی است. این ماده اغلب به‌صورت مونوهیدرات در طبیعت یافته می شود. این ترکیب معدنی پرمصرف با نام اختصاریMCP نیز شناخته می شود. فرمول مونو کلسیم فسفات به‌صورت CaH۴P۲O۸ بوده و از دو عنصر مهم کلسیم و فسفر تشکیل شده است. این ترکیب سفید رنگ و پودری است و به‌طور عمده در خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. از کاربرد مونوکلسیم فسفات برای محکم شدن بافت استخوان‌ها و اسکلت دام استفاده می‌شود. استفاده از این ترکیب موجب تقویت متابولیسم دام می‌گردد. از این ماده می‌توان در صنایع تولید پلاستیک و ساخت شیشه به‌صورت انبوه استفاده نمود. از مزایا مونوکلسیم فسفات تحت عنوان تثبیت کننده و امولیسفایر در آزمایشگاه های شیمی استفاده می شود.

تولید مونوکلسیم فسفات

روش تولید مونوکلسیم فسفات در صنعت از ترکیب اسید فسفریک و هیدروکسید کلسیم صورت می‌پذیرد. برای تولید مونوفسفات کلسیم برای استفاده در انواع کودها، از ترکیب سنگ‌های دارای فسفات و اسیدهای مختلف استفاده می شود. برای خرید مونو کلسیم فسفات می‌توان به مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

واکنش مونوکلسیم فسفات با یک ترکیب قلیایی

این ترکیب قادر است تا با جوش شیرین واکنش دهد. در اثر این واکنش کربن دی اکسید تولید و آزاد می گردد. این ماده می تواند موجب افزایش حجم خمیر گردد. رهاسازی کربن دی اکسید موجب ایجاد حباب در بسیاری از کالاهای پخته می‌شود. درست به همین دلیل است که نانوایی ها از MCP برای پخت نان استفاده می‌کنند. این ماده دارای فسفر و کلسیم است. بنابراین به عنوان مکمل غذایی برای خوراک دام و طیور بکار می‌رود. از کاربرد این ماده در ساخت پلاستیک و صنعت تولید شیشه به‌عنوان تثبیت کننده استفاده می شود. برای خرید مونو کلسیم فسفات در گرید های مختلف می توان به مراکز فروش معتبر مراجعه نمود.

استفاده از مونوکلسیم فسفات در صنایع غذایی

از اصلی ترین کاربرد مونوکلسیم فسفات می توان به استفاده آن در صنعت مواد غذایی اشاره نمود. این ماده خطرات کمی داشته و درواقع ایمن محسوب می‌شود. تولیدات غذایی که از این ماده حاصل می‌آیند از کیفیتی مطلوب برخوردارند. این کیفیت مناسب مواد غذایی موجب کاهش ضایعات غذایی می‌گردد. بنابراین این ترکیب معدنی برای تولید کنندگان مواد غذایی بسیار کمک کننده است و موجب کاهش هزینه های تولید می‌گردد.

MCP در مواد غذایی پخته یافته می شود. زیرا از قدرت خنثی کنندگی بسیار خوبی برخوردار بوده و بنابراین می توان از آن در تهیه نان و شیرینی استفاده نمود. کاربرد این ماده سبب حجم دهندگی و ایجاد پف در محصول می گردد. بنابراین استفاده از مونوکلسیم فسفات به عنوان ماده ورآورنده خمیر شناخته می شود. این ترکیب از جمله ترکیبات رایج موجود در بیکینگ پودر است.

خواص نگهدارندگی مونوفسفات کلسیم

برخی از فسفات ها نظیر مونو فسفات کلسیم و اسید پیروفسفات سدیم در تولید نان استفاده می ‌شوند. توجه شود که این مواد شیمیایی دارای قدرت نگهدارندگی برای محصول نیستند. اما استفاده از آن ها در خمیر موجب ترد شدن نان می شود. به همین دلیل خرید مونو کلسیم فسفات در صنعت غذایی بسیار صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا