Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آیا انواع اسید فرمیک کشنده است؟

اسید فرمیک یا جوهر مورچه نوعی کربوکسیلیک اسید بوده که از کاربرد های صنعتی برخوردار است. انواع اسید فرمیک یا جوهر مورچه در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. کاربرد انواع اسید فرمیک در واکنش های شیمیایی به عنوان واسطه صورت می پذیرد. انواع اسید فرمیک را می‌توان در بیشتر حلال های آلی قطبی حل نمود. این ماده را می‌توان در انواع جامد، مایع و گاز یافت. جالب است بدانید انواع اسید فرمیک برای باکتری ها کشنده بوده و به همین دلیل ماده ای نگهدارنده و ضد باکتری محسوب می‌شود. خرید و فروش انواع اسید فرمیک یا جوهر مورچه در بازار بسیار صورت می‌پذیرد. برای خرید و یا دریافت قیمت اسید فرمیک می‌توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود.

انواع اسید فرمیک یا اسید مورچه چیست

اسید فرمیک یا متانوئیک اسید از گروه کربوکسیلیک اسیدهاست. این ماده که با نام جوهر مورچه نیز شناخته می‌شود را می‌توان برای از بین بردن و کشتن کنه ها به کار برد. متانوئیک اسید ماده ای با تحریک کنندگی خیلی بالا بوده و کنه ها را از بین می برد. از مزایا انواع فرمیک اسید این است که هیچ آسیبی به زنبورها نزده و موجب کاهش عمر زنبور ها نیز نمی‌شود. امروزه این ماده برای استفاده در سلول های سوختی مورد بررسی قرار گرفته است. خرید و فروش اسید فرمیک به دلیل مصارف صنعتی متعدد بسیار صورت می پذیرد.

انواع اسید فرمیک

  1. گازی که به صورت دیمرهایی با پیوند هیدروژنی است.
  2. مایع که مولکول هایی با پیوند هیدروژنی دارد.
  3. جامد که مولکول هایی با پیوندهای هیدروژنی نامحدود دارد.

آیا انواع اسید فرمیک کشنده اند

اسید فرمیک ماده‌ای ضد باکتری است و به همین دلیل به عنوان نگهدارنده مواد غذایی کاربرد دارد. این ماده برای آفت ها و قارچ ها کشنده است و برای حذف آن‌ها استفاده می شود. درواقع گاهی اوقات در خوراک دام ها باکتری هایی وجود دارد که کشاورزان با خرید انواع اسید فرمیک جهت از بین بردن این باکتری ها استفاده می کنند. این ماده همچنین به عنوان افزودنی مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسید برای انواع مختلف فرایندهای صنعتی نیز کاربرد دارد. قیمت اسید فرمیک با توجه به گرید تولید شده متفاوت است.

عوارض انواع اسید فرمیک

اسید فرمیک یک ماده شیمیایی ناخوشایند است. این ماده به‌طور طبیعی در سم پاشیده شده بعضی از مورچه ها و همچنین در ترشحات تولید شده از برخی از گیاهان به نام گزنه وجود دارد. این اسید در غلظت های بالا مضر است، اما غلظت های کم آن بسیار موثر و مفید هستند و کاربردهای فراوانی دارد. اما باید به عوارض احتمالی آن نیز توجه شود.

اسید فرمیک در غلظت های بالا بویی تند و دودی خطرناک دارد. این ماده خورنده است و ممکن است باعث ایجاد تاول بر روی پوست ‌شود. استنشاق اسید فرمیک به دستگاه های تنفسی و دهان آسیب رسانده و برای چشم ها نیز مضر است. بعلاوه از مزایا انواع اسید فرمیک این است که سرطان زا نیست و در رده مواد شیمیایی سرطان زا قرار نمی‌گیرد.

آیا انواع اسید فرمیک را در دسته اسیدهای قوی می توان قرار داد

به دلیل تشکیل پیوند هیدروژنی میان مولکول ‌های متانوئیک ‌اسید و ایجاد دیمر، این ماده به‌خوبی در آب حل می‌گردد. این ماده به‌عنوان یک اسید ضعیف طبقه بندی می‌شود. به طوری که غلظت ۰.۱ مولار از این ترکیب پی اچی در حدود ۲.۳۸ دارد. در ساختار اسید مورچه یک گروه هیدروکسیل به کربونیل متصل شده است.

متانوئیک اسید یک ماده با ارزش است که در بسیاری از مصارف جایگزین کردن آن دشوار است. خواص اسیدی و کاهندگی آن موجب استفاده در کشاورزی، داروسازی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و صنایع شیمیایی شده است. برای خرید و یا اطلاع از قیمت اسید فرمیک می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه کرده و بودن واسطه اقدام به خرید این ماده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا